Oireet

Mullakin oireet tasoittuneet tohon aamun närästykseen ja väsymykseen. Muuten ei kauheesti mitään. Vessassa käynnin jälkeen pieniä menkkajomotuksia. Toivotaan että siellä kuitenkin hyvinvoiva pieni kasvaa🥰 2 vkoa vielä jännitystä varhaisultraan 7+0 kun ei uskalla mennä aiemmin, vaikka 6+3 vois jo jotain näkyä🙈
 
Mä oon nyt illan googlettanu tietoja millon alkaa kunnon raskausoireet ja onhan se joo tosi yksilöllistä 🤔 Mulla nyt 5+3 ja jos viikon päästä ei oo enemmän oireita, niin ehkä sit alkaa enemmän huolestuttaa 🥴
 
Tietääkö kukaan teistä muuten, että onko raskausoireissa perinnöllisyyttä? Esim taipumuksessa pahoinvointiin?

Mietin kun mun äidillä ja siskolla on ollut tosi ”helppoja” kaikki raskaudet ja ovat voineet hyvin, että voinko toivoa että sama ois odotettavissa omalla kohdalla 😄 ainakaan vielä siis ei ole mitään oireita!
 
Tietääkö kukaan teistä muuten, että onko raskausoireissa perinnöllisyyttä? Esim taipumuksessa pahoinvointiin?

Mietin kun mun äidillä ja siskolla on ollut tosi ”helppoja” kaikki raskaudet ja ovat voineet hyvin, että voinko toivoa että sama ois odotettavissa omalla kohdalla 😄 ainakaan vielä siis ei ole mitään oireita!
Mulla on itselläni hyperemeesi tausta, ja lääkärit sanoivat silloin, että se on yleensä geneettistä..
äidilläni oli kuitenkin kuulemma kaikki 4 raskautta tosi helppoja ilman kummempia oireita.. mene siis ja tiedä 😅 naisen keho on niin ihmeellinen!
 
Täällä nyt 4+6 ja ainoat oireet aikalailla kova väsymys ja järkyttävä palelu iltaisin. Vaikka tää oireettomuus vähän mietityttää niin en silti kyllä odota kovin innolla sitä pahoinvointia 🙈 esikoisen kohdalla se alkoi rv7 ja siitä seuraavat 2kk oksensin joka päivä vähintään kerran 🥴
 
Mulla on enemmänkin nännit kipeet ku koko tissit 🤔 Kyl tissitkin sillä tavalla arat, että kiljun jos mies halaa liian kovaa 😅, mutta ei oo koko ajan jomottamassa niitä 🤔
Hampaiden harjaaminen oli taas äsken vaikeaa, kun takahampaita harjatessa meinaan yökkiä 😅🥴
 
Mulla on itselläni hyperemeesi tausta, ja lääkärit sanoivat silloin, että se on yleensä geneettistä..
äidilläni oli kuitenkin kuulemma kaikki 4 raskautta tosi helppoja ilman kummempia oireita.. mene siis ja tiedä 😅 naisen keho on niin ihmeellinen!
Mullakin on hyperemeesitausta mutta munkaan suvussa ei oo ollut sitä muilla. Paitsi mummo sanoi että oli paha mutta ei silloin vielä ollut diagnooseja. Nyt on sormet ristissä että pääsisin tällä kertaa vähemmällä oksentamisella 🙏
 
Muokattu viimeksi:
Viime viikolla voin tosi pahoin. Veikkasin PMS-oireiksi mutta en tiedä. Maanantainakin oksetti.

Nyt mun oireilu on oireettomuutta ja rauhallisuutta, mikä ei ole mulle yhtään ominaista. Yleensä stressaan jostakin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No kyllä ne oireet sieltä tulevat jos raskaus jatkuu. Kun raskaus on viides, niin paikat löystyvät nopeammin :Grimacing Face:
 
Onko muilla sellainen ns tunkkainen olo jatkuvasti ylävatsalla varsinkin jos ruoka-aika alkaa lähestyä? 😂 Sit samalla ei tee mieli mitään ruokaa mut tietää et kohta tulee paha olo jos ei jotain syö ja sit syö säännöllisesti sen takia🤣 muutenkin syön 5 kertaa päivässä niin tää on nyt joku outo juttu että välissä tulee toi tunkkainen olo. Ei ihan täysin voi närästykseksi kuvata niiku aamulla kun herää. Ja sit tämä turvotus vaan jatkuu näin iltaisin. Nänneissä ehkä silloin tällöin tuntuu joku vihlasu mutta ei oo muuten kipeät (en kyllä muista kipua olleen esikoista odotellessakaan). Jotenkin tosi pienet oireet ja että johtuuko tästä raskaudesta nii en osaa sanoa😂 epämääräistä...
 
Mulla on tänään ollut ekaa kertaa tosi etova ja paha olo. Olin iltavuorossa ja oli tosi inhottava yrittää keskittyä töihin ja vähän ahdisti, etten voinut sanoa työkavereille miksi oon niin poissaoleva ja käyn vähän vajailla kierroksilla. Mietin, et jos tällainen olo nyt alkaa olla useammin, niin pakko kertoa töissä jo ennen kun haluisin, kun muuten ihmettelevät miksi oon näin outo 🙈.
 
Tsemppiä kaikille työssäkäyville oireiden kanssa! Ei ole helppoa yrittää keskittyä työhön ja yökkiä samalla :Grimacing Face: Mä olen kotona lasten kanssa, niin siinä mielessä on hieman rauhallisempi tahti. Tosin tuo esikoinen kysyi kyllä viime viikolla miksi käyn koko ajan vessassa. Ei onneksi osaa ikänsä puolesta vielä yhdistää näitä oireita raskauteen.

Väsymystä pukkaa. En tiedä johtuuko raskaudesta vai lapsen repaileisista öistä
Vai niiden yhdistelmstä. Pienempi lapsi tekee poskihampaita taas, ja toissa yö meni heräilyksi. Nyt nukkui onneksi paljon levollisemmin kun hampaat näkyivät läpi. Menin itsekin nukkumaan jo 20 jälkeen. Olen iltauninen ja lapset heräävät kuitenkin melko aikaisin, joten siitä ihan toimiva yhtälö :rolling:
 
Mäkin oon kotona, tosin elokuussa pitäis palata n. Yhdeksi ja puoleksi kuukaudeksi töihin 😅 en tiedä onko järkeä. Voi olla että tulee paljon saikkua raskauden takia (viimeksi ei tullut yhtään) tai sit jos lapsi sairastelee päiväkodin aloituksen takia. Siitäkin mulla ristiriitaisia ajatuksia kannattaako edes aloittaa päiväkotia/mun mennä töihin. Toisaalta haluaisin että lapsi edes vähän päiväkodissa kun olen vauvan kanssa kotona, niin saadaan tehdä samoja juttuja vauvan kanssa kuin tein esikoisen kanssa, kuten käydään muskarissa. Mutta tietty otan esikoisen pois jos ei viihdy päiväkodissa. Ja varmaan vähän aikaa ennen synnytystä pois pk jos tauteja liikkuu, ja synnytyksen jälkeen. Katsotaan tottuuko hän päiväkotiin 😬
Muoks typo
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä kaikille joilla pahoinvointi on jo alkanut! :folded: täällä ollaan onneksi vielä säästytty siltä, vaikka eiköhän se sieltä taas ala viimeistään parin viikon päästä :Grinning Face: merkittävimpiä oireita tällä hetkellä oikeastaan edelleen vain väsymys ja kova palelu etenkin iltaisin. Välillä tuntunut repäisykipuja jos tehnyt nopeita liikkeitä, mutta muuten aika oireetonta. Tosin pissattaa koko ajan, ihme jos eivät kohta töissä jo arvaa kun mä ravaan pissalla tyyliin tunnin välein :rolling:
 
Tänäaamuna oli etova olo ja oli tosi vaikeaa ottaa aamulääkkeet, kun laitan ne aina kerralla kaikki suuhun ja meinasin yökkiä 😅 Sit söin jogurttia ja banaania, niin vähän helpotti ja tulin takas sänkyyn, niin nyt jo parempi olo 👍🏻
 
Mäkin oon kotona, tosin elokuussa pitäis palata n. Yhdeksi ja puoleksi kuukaudeksi töihin 😅 en tiedä onko järkeä. Voi olla että tulee paljon salkkua raskauden takia (viimeksi ei tullut yhtään) tai sit jos lapsi sairastelee päiväkodin aloituksen takia. Siitäkin mulla ristiriitaisia ajatuksia kannattaako edes aloittaa päiväkotia/mun mennä töihin. Toisaalta haluaisin että lapsi edes vähän päiväkodissa kun olen vauvan kanssa kotona, niin saadaan tehdä samoja juttuja vauvan kanssa kuin tein esikoisen kanssa, kuten käydään muskarissa. Mutta tietty otan esikoisen pois jos ei viihdy päiväkodissa. Ja varmaan vähän aikaa ennen synnytystä pois pk jos tauteja liikkuu, ja synnytyksen jälkeen. Katsotaan tottuuko hän päiväkotiin 😬
Toi on kyllä jännä tilanne että lapsi aloittaa päiväkodissa niihin aikoihin kun vauva syntyy. Meidän kohdalla päiväkotiin siirtymisen jälkeen seuraava puol vuotta meni niin että kerran kuussa iski joku tauti. Mutta toisaalta itse ajattelisin että vauva-arki on varmaan helpompaa jos isompi lapsi on tosiaan päiväkodissa. Vaikka onhan monet äidit monen lapsen kanssa kotona ja hyvin pärjäilee. Tää nyt on vaan spekulaatiota kun omaa kokemusta asiasta ei ole 😅 Pohtimista riittää!
 
Mullakin oli eilen illalla vähän etova olo. Ja tänään oli pakko syödä aamupala pian heräämisen jälkeen kun alkoi olla jo vatsassa paha olo. Oon normaalisti tottunut syömään aamupalan vasta muutaman tunnin päästä heräämisestä mutta nyt on näköjään taas muutettava rutiinia.
 
Toi on kyllä jännä tilanne että lapsi aloittaa päiväkodissa niihin aikoihin kun vauva syntyy. Meidän kohdalla päiväkotiin siirtymisen jälkeen seuraava puol vuotta meni niin että kerran kuussa iski joku tauti. Mutta toisaalta itse ajattelisin että vauva-arki on varmaan helpompaa jos isompi lapsi on tosiaan päiväkodissa. Vaikka onhan monet äidit monen lapsen kanssa kotona ja hyvin pärjäilee. Tää nyt on vaan spekulaatiota kun omaa kokemusta asiasta ei ole 😅 Pohtimista riittää!

Mä oon itsekin päiväkodissa töissä et voin itsekin saada tauteja 😅 mut joo tarkoitus oli mennä elokuussa töihin. Ja kai menenkin. Pomo ei ehkä tykkää kun kuulee että tulen vain hetkeksi. Toivottavasti lapsi viihtyis päiväkodissa..jos ei niin otetaan pois kun vauva tulee..
 
Takaisin
Top