Oireet

Mäkin oon kotona, tosin elokuussa pitäis palata n. Yhdeksi ja puoleksi kuukaudeksi töihin 😅 en tiedä onko järkeä. Voi olla että tulee paljon salkkua raskauden takia (viimeksi ei tullut yhtään) tai sit jos lapsi sairastelee päiväkodin aloituksen takia. Siitäkin mulla ristiriitaisia ajatuksia kannattaako edes aloittaa päiväkotia/mun mennä töihin. Toisaalta haluaisin että lapsi edes vähän päiväkodissa kun olen vauvan kanssa kotona, niin saadaan tehdä samoja juttuja vauvan kanssa kuin tein esikoisen kanssa, kuten käydään muskarissa. Mutta tietty otan esikoisen pois jos ei viihdy päiväkodissa. Ja varmaan vähän aikaa ennen synnytystä pois pk jos tauteja liikkuu, ja synnytyksen jälkeen. Katsotaan tottuuko hän päiväkotiin 😬
Mulla aika samat ajatukset, elokuussa kans töihin paluu, nyt teen viikoittain vuoron kaks miten isovanhemmille tai miehen töihin sopii esikoisen hoito.
 
Mä olen myös kotiäiti ja hain kerhopaikkaa syksylle näille isommille. Esikoinen käy jo kerhossa, joten se on tuttu ja kiva paikka. Pienempi on kuitenkin aika pieni vielä, enkä haluaisi kahta isoa muutosta hänelle jos paikka saadaan. Täytyy pohtia kokonaisuutta, mikäli raskaus jatkuu ja saadaan paikat kummallekkin. Päiväkotiin meillä ei ole kiire. Kerho on toiminut loistavasti. Ei ole kovin pitkää päivää eikä ole viittä päivää viikossa.
 
Onko muilla tullut pahoinvoiva tai etova olo ruokailun jälkeen?
Mulla on just millon sattuu, välillä ennen, välillä jälkeen, röyhtäilyä ja närästystä samoin. Eilen oli paljon iisimpi päivä, mutta tänään on taas korventanu enemmän 😁
 
Just kun kirjoitin tuonne toiseen topiccin ettei kahvi ota vastaan, niin eiköhän alkanut heti kuvottaa kun yritin juoda toista kuppia, ja vatsakin meni sekaisin. Että sellaista :tears:
 
Onko muilla tullut pahoinvoiva tai etova olo ruokailun jälkeen?
Mä just tätä samaa mietin äsken. Eilen ja tänään on ollu syömisen jälkeen vähä etova olo. Taas on vaan semmonen olo että kuvittelenko mä kun niin kovasti haluisin niitä jotain oireita 😅
 
Toi oireiden ja pahoinvoinnin aaltoilu on rasittavaa. Ikinä ei tiedä milloin voi syödä vapaammin ja milloin kaikki lentää samantien ulos. Vai jääkö just vaan närästykseksi tai röyhtäilyksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Grimacing Face:
 
Tänään tää väsymys on ihan järkyttävää. En jaksa edes maata ja näprätä tätä kännykkää. Toivottavasti jäisi tähän päivään ja voimat palaisi vaikka sen kovemman närästyksen kanssa 😶‍🌫️😶‍🌫️
 
Tänään tää väsymys on ihan järkyttävää. En jaksa edes maata ja näprätä tätä kännykkää. Toivottavasti jäisi tähän päivään ja voimat palaisi vaikka sen kovemman närästyksen kanssa 😶‍🌫️😶‍🌫️
Mulla kans nyt kolme päivää mennyt varsinkin illat aivan järkyssä väsymyksessä! Oon yleensä iltavirkku, mutta on kääntynyt ainakin toistaseks päälaelleen, aamulla nouseminen on helpompaa.

Samoin mielialan vaihtelut on hiipiny paikalle. Oon yleensä suht tasainen luonteeltani mutta eilen mies oli mulle ku punainen vaate härälle. Pyytelin kyllä jälkeenpäin anteeks ja nyhjäsin onnessani kainalossa.. että vaihtelee, kyllä 😂
 
Mulla tässä raskaudessa ollut vähiten oireita verrattuna muihin raskauksiin. Ei arista rinnat ollenkaan ei ole nippailuja hirveesti eikä menkkamaisia kipuja tai yhtä paljon kuin toisissa.. etovaa oloa tulee aaltoillen eniten illalla ainakin toistaseks.. 😅
 
Tänään on ollut kyllä huonovointinen olo 🤢 en ole oksentanut mutta vatsassa ja kurkussa on ollut kyllä paha olo. Oon koittanut juoda paljon vettä mutta ei tunnu auttavan.
 
Eilen vai toissapäivänä oli äklö olo mutta tänään ei mitään 🤔 ei muitakaan oireita. Vähän kohdussa tuntui jotain painetta/kipua aamulla. Eilen pisteli rintoja. Tai en muista oliko eilen vai aamulla 😅 turvottaa kyllä.
Toivottavasti tämä suru ja stressi koirasta ei tee vauvalle pahaa 😪
 
Väsymys kaikista huomiota herättävin oire. Sen lisäksi rintojen vihlontaa ja alavatsan turvotusta ja nippailua. Kiva jos pysyisi näin vähäisinä. Vähän mahdollinen pahoinvointi jo kauhistuttaa kun läheisellä se lamautti täysin. 🙈
 
Pitäisi olla iloinen, kun oireita on…. mutta olen eilisestä asti tuskaillut, miten kamalaksi tämä pahoinvointi voi tästä oikein mennä. Aina aiemmin pahimmat viikot on olleet rv 9-13, ja tällä kertaa olo alkaa jo lähennellä ajoittain samaa rv 5+3. Vielä ei onneksi ole ympärivuorokautista tämä, ja vähän helpottaa kun syö ihan pieniä annoksia tunnin välein ja muistaa levätä välillä. Ja juoda sitruunamehutiivisteellä maustettua jääkylmää vettä! 🤤 Se on nyt selvästi tämän raskauden juttu.
 
Ei vielä oikein oireita 4+4. Niitä odotellessa :) Vähän menkkamaista kipua välillä ja turvotusta, mutta se on aika tavallista mulle. Oon ollut tosi energinen ja aikaansaava myös.
 
Vähän huolestuttaa, kun leposyke on nyt herätessä ollut paljon alhaisempi, kuin viime viikkoina 🫤 Se noussut raskauden myötä 10-15 pykälää ja nyt ollut aamulla melkein normaali 😯
 
Takaisin
Top