Oireet

aika paha toi unettomuus.. täällä hirvee väsy kokoajan ja heti ku lapset saatu nukkumaan niin itsekin nukahdan 😅
Mä olen kuullu täst hillittömästä väsymyksestä ja ootam kyl kovin et se alkais. 🤓 Mutta joo unet jää johonkin neljään tuntiin mikä alkaa kyl vähän syömään jo oloa. Lisäks muuten närästys on alkanut vaivaamaan ajoittain.
 
Ehkä mulla on sit tää, oikeestaan joka päivä on jotain pientä vihlaisua, jomotusta, menkkojen alkamistunnetta 😂 oon vaan aatellu että asiaan kuuluu ku asiat vaihtaa sisällä vähitellen paikkojaan, antaa paukkua! ❤️
Mulla on kans vähän sama asenne et bring it on!!! 😂 Toki tän unettomuuden vaihtaisin heti.
 
Hei mitä tolla nippailulla tarkoitetaan?
Mulla se on ainakin sellasta nipistelyn tunnetta kohdun seutumilla. Ei ihan vastaa ainakaan omia menkkakramppeja, jotka saattaa kestää tosi pitkäänkin, vaan sellasia lyhyitä hetkiä kun nipistää 🤔😊

Itse huomaan ne parhaiten silloin, kun olen liikkeellä. Toki yöllä olen pari kertaa myös heränny niihi, mut ei siis mitenkää säännöllistä nipistelyä!
 
Mä olen kuullu täst hillittömästä väsymyksestä ja ootam kyl kovin et se alkais. 🤓 Mutta joo unet jää johonkin neljään tuntiin mikä alkaa kyl vähän syömään jo oloa. Lisäks muuten närästys on alkanut vaivaamaan ajoittain.
Apua! 4h.. hui! Lupaan olla valittamatta väsymyksestä. Meillä heräilee tämä taapero ainakin 2x yöllä joten en ihan kunnon unia saa enkä vielä moneen vuoteen kun tulee uusi tulokas , mutta huh pelkät pari hassua tuntia yössä.. eikä se närästyskään mitään herkkua ole 😅 oi voi tsemppiä kovasti!
 
Huhhuh täälläkin on nyt huomattu syyseuraussuhde, jos aamulla närästää enempi ja on tunkkainen olo niin illalla nää turvotukset ja sellainen yliähky olo on pahempi. Tänäänkin käveltiin ~10 km miehen kanssa eikä auttanut näihin illan turvotuksiin. Eilen ja tänään ottanut myös pegorionia jos vatsa toimisi, mutta mitään ei oo näkynyt. Mitään ns raskausoireita ei oo näkynyt, säännöllisiä vatsan jomotteluja tai rintatuntemuksia odottelen, nyt oireet jää taas tähän ja aaltoilevaan väsymykseen😂 ennen plussaa ei oo ollut tällästä vaivaa😶‍🌫️
 
Edelleen ajoittain jotain todella outoa repäisykipua(?) alavatsalla, mutta ei kohdussa, ihan kuin vatsalihas tai joku outo kohta repäisis joskus kun vähän vaihtaa asentoa. Viimeksi sattui aika pitkäänkin enkä pystynyt liikkumaan, pikkuhiljaa hiipui se kipu. Siis todella outoa. Mutta kai jotkut paikat tuolla venyy raskaudesta tai jotain 🤔
 
Kävin eilen tanssillisella ryhmäliikuntatunnilla ja totesin että tää ei enää oo hyvä juttu 😂 mietin vauvaparkaa siinä lantiota vatkatessa että siellä on pää pyörällä 🥺 tuntemuksia alavatsalla oliki enemmän ja jouduin hiljentää tahtia aika paljonkin. Ei kuulu mun lajeihin semmonen puoliteholla tekeminen, joten täytyy keksiä muuta lajia harrastettavaksi 😁
 
Mikähän tämä YLÄvatsakipu on? Semmonen tukkonen puristava olo. Onko muilla ollut?
Muoks, nyt tajusin ottaa rennien ja helpottaa 😅
 
Muokattu viimeksi:
Apua! 4h.. hui! Lupaan olla valittamatta väsymyksestä. Meillä heräilee tämä taapero ainakin 2x yöllä joten en ihan kunnon unia saa enkä vielä moneen vuoteen kun tulee uusi tulokas , mutta huh pelkät pari hassua tuntia yössä.. eikä se närästyskään mitään herkkua ole 😅 oi voi tsemppiä kovasti!
Joo tää oon jotain ihan älytöntä. Tuntuu et käyn jollain kierroksilla ihan koko ajan. Mut ehkä mäki alan kohta vaan nukkumaan🙈
 
Mulla on nyt selkeesti pahoinvointi alkanut. Tänään taas koko päivän ollut tosi huono olo, eikä mitään tee mieli syödä. Toistaiseksi ei oo tarvinnut oksentaa, mutta ei sekään kovin kaukana oo ollut 🤢
 
Herätessä oli todella etova olo ja normisti laitan lääkkeet kaikki kerralla suuhun, mut nyt piti laittaa yksitellen, ku oksetti niin paljon 🥴 Älkää huoliko, lääkkeet on vaihdettu sellasiin joita saa käyttää raskaana 👍🏻
 
Herätessä oli todella etova olo ja normisti laitan lääkkeet kaikki kerralla suuhun, mut nyt piti laittaa yksitellen, ku oksetti niin paljon 🥴 Älkää huoliko, lääkkeet on vaihdettu sellasiin joita saa käyttää raskaana 👍🏻

Voi ei, minä pelkään kun itellä alkaa toi pahoinvointi. Viime raskaudessa sitä kesti 24/7 puoleenväliin ja sen jälkeen joka toinen viikko ilmestyi ja katosi.. oli kauheeta 😫
 
Mulla on nyt selkeesti pahoinvointi alkanut. Tänään taas koko päivän ollut tosi huono olo, eikä mitään tee mieli syödä. Toistaiseksi ei oo tarvinnut oksentaa, mutta ei sekään kovin kaukana oo ollut 🤢
Täällä sama, eilen oli koko päivän tosi kuvottava olo ja tänä aamuna samaten 🤢 mulla aamut aina pahimpia kun maha tyhjä ja verensokeri alhaalla. Tänä aamuna heräsin jo 4.30 kun vatsa oli sekaisin ja paha olo, oli pakko käydä syömässä vähän jugurttia 😅
 
Täälläkin oksettaa. Riippuu näköjään kovasti päivästä onko paha olo vai ei. Taas raskaus jossa pahoinvointi alkanut yhä aikaisemmin kun edellisellä kerralla. Kiva kun esikoinenkin kyselee olenko kipeä. Varmaan möläyttää jollekkin tutulle kohta, että äiti oksentaa aamuisin :rolling:

Mulla ei ole lääkityksiä mutta mammavitamiini ei ole hyvä. Syön raskaus/imetysvitamiinia ja se oli alkuun hyvä. Nyt saa kyllä valikoida milloin sen syö ettei heti lennä ulos.
 
Last edited by a moderator:
Mikähän tämä YLÄvatsakipu on? Semmonen tukkonen puristava olo. Onko muilla ollut?
Muoks, nyt tajusin ottaa rennien ja helpottaa 😅
Mulla ollut tuota lähes päivittäis, varsinkin aamuisin tai jos ruuasta pidempi aika🙈
 
Täällä neljättä päivää tosi paha olo, sellanen etova ja kuvottava ja lisäksi huimaa. Kestää koko päivän, mut pahimmillaan aamulla/aamupäivällä ja hetki syömisen jälkeen. Tänään oli aamuvuoro ja tosi vaikea tehdä töitä tolla ololla ja esittää normaalia 😅. En millään haluis vielä kertoa töissä, mut varmaan kohta pakko, jos tällainen olo jatkuu. Kahvi ei maistu ja kaikki voimakkaat hajut tekee pahaa.
 
Mulla pahoinvointi on vielä aika lievää ja ei jokapäiväistä. Tänään oli pakko silti mennä ihan maate ja otin pienet päikkärit ku en pystyny oikein muutakaan tekee etovassa olossa 🥴🤕
 
Takaisin
Top