Oireet

Onko teillä kaikilla rinnat kipeät? Mulla nännit herkät, iltaa kohden enemmän (välillä ei aamulla yhtään), mutta ei sellaista suhteellisen kovaakin kipua, mitä edellisessä raskaudessa. Ja tietenkin se huolettaa... Nyt 5+3 menkoista laskien, oviksesta voi olla viikon vähemmänkin.

Mulla on kipeät, ja piti ostaa jo koon isommat urheilurintsikat.. En kaipaisi tärä kipua kyllä yhtää. Sen verta isot rinnat jo enne raskautta että tarttis kasvaa yhtää  eniten sattuu rintoihin just sillo ku ottaa rintsikat pois päältä ja pääsee vapaaksi :grin
 
Mulla taas rinnat imetyksen jäljiltä ihan patalaput (ennenkin pienet) niin mietin et ei täs taida olla mitään kudosta enää jäljellä joka kipuilisi :hilarious:
 
Voi ei:woot: jännä miten rinnat muuttuuki nii paljon imetyksessä ja raskaudessa. Mulla tosiaa eka raskaus nii varmaa kroppa herkillä :grin
 
No joo, olin varautunut näihin patalappuihin kun asiasta luin. Maitorauhasten tilalle tulee pikkuhiljaa rasvakudosta takaisin. Nyt en tiedä mitä sit tarkalleen käy kun onkin uudestaan raskaana. No pääasia et näillä pystyis sit viel toisen imettämään :)
 
Mulla on kipeät, ja piti ostaa jo koon isommat urheilurintsikat.. En kaipaisi tärä kipua kyllä yhtää. Sen verta isot rinnat jo enne raskautta että tarttis kasvaa yhtää  eniten sattuu rintoihin just sillo ku ottaa rintsikat pois päältä ja pääsee vapaaksi :grin

Tuo sama täälläkin ja isot rinnat jo valmiiksi :bag: Mut ei (ehkä onneksi :bookworm:) yhtä kipeät tosiaan kuin viimeksi.
 
Mulla on ollut lisääntyvissä määrin sellaista "tuikkimista" emättimessä keltarauhasen puolella (jos sillä mitään väliä on). Epämiellyttävä tunne, ei niinkään kipeä. Lieköhän ihan normaalia? Huolettaa, kun samaa oli kkm-raskaudessa :sorry:
 
Eikös keltarauhanen surkastu sitä mukaa kun istukka alkaa toimimaan? Vai oonko ihan väärässä, en jaksa googlettaa :D niin voisko johtua siitä?

Oonkohan mä saanut jonkun vatsataudin vai voiko tää olla normaalia et joudun ravata vessassa ihan koko ajan! Yhtäkkiä tulee kamala vatsanväänne ja sit on pakko juosta vessaan. Eihän tässä uskalla kohta kotoa lähteä kun nää tulee niin yllättäen.
 
Eikös keltarauhanen surkastu sitä mukaa kun istukka alkaa toimimaan? Vai oonko ihan väärässä, en jaksa googlettaa :D niin voisko johtua siitä?

Oonkohan mä saanut jonkun vatsataudin vai voiko tää olla normaalia et joudun ravata vessassa ihan koko ajan! Yhtäkkiä tulee kamala vatsanväänne ja sit on pakko juosta vessaan. Eihän tässä uskalla kohta kotoa lähteä kun nää tulee niin yllättäen.

Mulla oli viime viikolla maha kuralla ja nyt tälläki viikolla helposti meniny, tuskin siis tautia :)
Eikö ripuli oo joku raskausoire :wideyed:
 
Täällä 4+3 paleltaa, tissit on kipeät ja turvonneet ja vessassa saa ravata, mutta epäilyttää miksi ei okseta ollenkaan. o_O
 
Eikös keltarauhanen surkastu sitä mukaa kun istukka alkaa toimimaan? Vai oonko ihan väärässä, en jaksa googlettaa :D niin voisko johtua siitä?

Oonkohan mä saanut jonkun vatsataudin vai voiko tää olla normaalia et joudun ravata vessassa ihan koko ajan! Yhtäkkiä tulee kamala vatsanväänne ja sit on pakko juosta vessaan. Eihän tässä uskalla kohta kotoa lähteä kun nää tulee niin yllättäen.

Ei kai sen vielä pitäisi... Ainakin kkm lääkäri totesi rv10+5 keltarauhasen olevan oikein hyvä ja toimiva. Ja sen tuikkiminen tuntuu eri kohdassa :confused005

Ihan normaalilta kuulostaa. Mullakin maha toimi 3-6 kertaa päivässä :rolleyes: Ja pissalla saa käydä koko ajan.
 
Oon saanut tästä huolesta nyt tämäniltaisen kaverin kyllä :confused: Perun sanani, että ultra parin viikon päästä tuntuisi olevan pian :bag:
 
”Istukkahormonin (HCG) tuotanto alkaa välittömästi, kun munasolun implantaatio kohdun limakalvoon on tapahtunut. HCG-pitoisuus kaksinkertaistuu äidin veressä ja virtsassa aina n. 1-3 päivän kuluessa. Normaalissa raskaudessa HCG-pitoisuuden huippu on noin 10:nnellä r.vkolla. Istukkahormoni pitää yllä keltarauhasen toimintaa raskauden ensimmäisen ja toisen kuukauden aikana. Se stimuloi keltarauhasen estrogeeni ja progesteronituotantoa, joka siirtyy istukan tehtäväksi noin 10:nnellä r.vkolla.”

Näinhän se juttu menikin. Eli vasta 10. viikolla keltarauhasesta tulee turha. No joka tapauksessa Sammie yritä olla murehtimatta! Kaikenlaiset vatsakivut kuuluu alkuraskauteen. Mulla toisina päivinä ei tunnu mitään ja toisina kiristelee kovastikin jostain tuolta sisältä. Viime raskaudessa oli alussa taas sellaisia jäätäviä parin minuutin kramppeja, joiden aikana mulla meni toimintakyky kokonaan. Vaikeahan näitä olla miettimättä mutta ei tässä auta kuin ajatella, et raskaana ollaan ellei tosin todisteta.
 
Mulla taas rinnat imetyksen jäljiltä ihan patalaput (ennenkin pienet) niin mietin et ei täs taida olla mitään kudosta enää jäljellä joka kipuilisi :hilarious:

Sama! Vuoden nyt kaiketi ollu imettämättä. Esikoisen ja kakkosen välissä olin 2kk imettämättä ni ei ehtiny maidontuotanto loppua ja maitoa tulvi heti synnytyksen jälkeen. Jännä nähä kestääkö nyt pitempää. Ja siis mul ei myöskään oo rinnat kipeet ollu.
 
Hep! Täällä myös normaalisti pienet patalaput ilmoittautuu!:hilarious: Nyt tosin rinnat turvoksissa joten lähinnä mielissään tästä muutoksesta :DD
 
Eilen illalla tuli aika koviakin kuukautiskipumaisia kipuja alavatsalla, jotka säteili reisiin. Piti ihan kauratyyny lämmittää vatsalle ja maata peiton alla jonkin tovin. Juurikin samanlaisia kuin aina ennen menkkoja tulee itsellä, ehkä peräti vähän kovempiakin. Vähän jopa säikähdin kun ei ole tähän mennessä semmosia ollut.

Onko muilla nyt ollut samanlaisia kipuja kun normaalisti ennen kuukautisia tai kuukautisten aikana?
 
Mulla ei oo menkkojen aikaa ollu kipuja, pientä vatsan väännettä ja maha kuraa vaan ja niitä oli nytki sillo ku piti menkat alkaa ja välillä ollu myöhemminki.

Mutta tää väsymys! Voisin nukkuu kokoajan. Nyt toista päivää töissä selkäsaikun jälkee ja aivan poikki :confused:
 
Nivusissa tuntunut paine/aristus on nyt onneksi loppunut. Onneksi, koska rupesi jo huolestuttamaan... Rinnat aristaa, väsymys on illalla aivan järjetön ja mulle kahdesta edellisestä raskaudesta tyypillinen päänsärky ilmeisesti alkanut myös. Pitää muista juoda vettä tarpeeksi, ettei johtuisi ainakaan siitä. Hyvin lievää pahoinvointia välillä, toivottavasti ei voimistukaan.
 
Täällä vasta 4+0, mutta ihan järjetöntä väsymystä ollut melkein koko kulunut viikko... Eilen huomasin, että aina ruokailun jälkeen tulee lievä pahoinvointi. Toivon, että se olisi kuitenkin vain kuvittelua eikä oikeasti vielä näin aikaisin alkaisi.

Turvotusta on myös paljon. Mulla on paino vaihdellut viimeisten kymmenen vuoden aikana vain 54-57 kg välillä ja käyn vaa'alla tosi harvoin. Tänään aamulla ajattelin katsoa 'lähtöpainon' ennen raskautta, mutta nyt se olikin jo lähes 60 kg. Turvotus on siis jo nyt tainnut tuoda muutaman ekstrakilon...
 
Eilen illalla ekan kerran tajusin tissien, etenkin nännien olevan todella kipeät kun otti rintsikat illalla pois, ja pitkin päivää kihelmöi samalla tavalla kun imettäessä kun maito alkoi herumaan, jotain positiivista tämä että kohta on pitkästä aikaa taas tissit eikä ne perus patalaput :grin

Huono olo oli viikon verran mutta se meni jo ohi, nyt se 5+3.
Turvottaa mutta ihan siedettävä olo.
Väsy ei vaivaa pahemmin vielä päivisin mutta illalla uni kutsuu normaalia aikaisemmin :p

Olen joka raskaudessa selvinnyt suht vähällä, näyttäis sama olevan tästä, ainoa että se lamauttava väsymys iskee kohta taas ja sitä en odota :sad001
 
Tänää on kyllä maha turvonnut ja väsyttää tällee illalla huolella.
 
Takaisin
Top