Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pari päivää sitten mietin et onkohan kaikki hyvin kun ei oo pahoinvointia. No nytpä ei sitä enää tarvitse miettiä. Aivan kauhea olo. Kestokrapula taitaa olla täällä Viime raskaudessa en oksentanut (yritin kyllä koska se ois voinut helpottaa oloa) mut koko ekan kolmanneksen mulla oli ihan krapulainen olo. Silloin olin kesälomalla ja mun tarvitsi huolehtia vaan itsestäni. Nyt oon esikoisen kanssa päivät - mitenhän tästä olosta taas selviää?
Meidän esikoinen oli 8kk kun aloin odottaa edellistä marraskuista. Nukuin aina päikkärit samaa aikaa ja ihanasti hän kannusti vessassa ja taputti käsiä kun äiti yrjös. Kauheat 3kk mut selvittiin jotenkin. Ainakin hengissä edelleen. Muistikuvat huonohkot
Täällä pikkusen huolettaa oireettomuus
Tää on niin tätä, huolta alusta alkaen!
2011 eka plussani todettiin varhaisultrassa tuulimunaksi, joten nyt todella iso pelko, ettei vain oireettomuus johtuisi siitä
Piinaahan tämä odotus siis on oireilla tai ilman
Nyt varhaisultraan pitää odottaa vajaa 3 vkoa, peukut pystyssä että oireita tulisi, se jotenkin rauhoittaisi vaikka voihan sitä oireettakin kaikki hyvin olla.
Ennen plussaa heräsi tosi aikasin aamut enkä saanut unta, mut osin saattoi johtua stressistäkin... Ja toki väsyttää sitten ja vois nukkua päikkäreitä, ja välillä viluttaa että jotain pientä sentään, mut jos ei tietäisi ni ei niihinkään kiinnittäisi huomiota. Huoh, aika vain matelee!
Täällä nyt muutaman päivän vaivannut paine/aristus alavatsassa sivussa tai nivusissa. Seisoessa tai kävellessä ei niinkään tunnu, mutta istuessa. En osaa oikein paikantaa tunnetta. Ei ole mikään kova kipu, mutta kyllä mietityttää... En muista että aikaisemmissa raskauksissa olisi tällaista ollut... Kuulostaako tutulta? Illalla väsyttää enemmän kuin yleensä ja välillä pahoinvoiva olo. Lisäksi finnejä ilmestynyt naamaan... Aikaisemmissa raskauksissa ei ole pahoinvointia tai näppyjäkään. Ilmeisesti voi olla aika erilaista. Tsemppiä kaikille oireiden kanssa. Onko tullut tarvetta syöd tiettyjä ruokia? Mua ei kiinnosta mikään makea, täysin poikkeavaa mutta toivottua!
Mitkä viikot sulla on? Mulla ainakin rupes tulee kunnolla oireita nyt 5+0 ->. Sitä ennen vain pientä mahakipua muistaakseni. Ja väsymystä.
Mulla oli aikoinaan ihan ekassa kkm-raskaudessa rinnat ihan älyttömän kipeät jo alusta alkaen. Muistan kun piti ihan hammasta purra, kun yks tuttu sillon halas mua yllättäen ja sattu ihan hirveesti. No sit kun tulin uudestaan raskaaksi, niin sit ei enää ollutkaan. Pientä aristusta ajoitellen ja nännit välillä vähän kipeät. Niitäkään ei ihan ekoilla viikoilla, alkoi vasta joskus rv6. Sama oli toisessa onnistuneessa raskaudessa.Onko teillä kaikilla rinnat kipeät? Mulla nännit herkät, iltaa kohden enemmän (välillä ei aamulla yhtään), mutta ei sellaista suhteellisen kovaakin kipua, mitä edellisessä raskaudessa. Ja tietenkin se huolettaa... Nyt 5+3 menkoista laskien, oviksesta voi olla viikon vähemmänkin.