Oireet

Mulla on kans tänään alkanu jumalaton väsymys. Toivottavasti siis saa nukuttua yön ilman heräämistä ja tuntitolkulla pyörimistä.
 
Pari päivää sitten mietin et onkohan kaikki hyvin kun ei oo pahoinvointia. No nytpä ei sitä enää tarvitse miettiä. Aivan kauhea olo. Kestokrapula taitaa olla täällä :hungover: Viime raskaudessa en oksentanut (yritin kyllä koska se ois voinut helpottaa oloa) mut koko ekan kolmanneksen mulla oli ihan krapulainen olo. Silloin olin kesälomalla ja mun tarvitsi huolehtia vaan itsestäni. Nyt oon esikoisen kanssa päivät - mitenhän tästä olosta taas selviää?
 
Mulla ei oo mitenkään isompia huonoja oloja ollut aiemmissa raskauksissa mutta tää saattaa olla poikkeus.
Nyt parina päivänä näin alussa jo ollut aivan todella kuvottava olo ja ruoka jäänyt puoliksi siitä syystä syömättä.
Oon aina ajatellut että mulla on rautainen Maha enkä helpolla oksenna tms, mutta tänä aamuna ei oo ollut kaukana sekään.
Nimenomaan kuin krapula. Kuvottaa, etoo, enkä oikein tiedä mitä söisi.
 
Pari päivää sitten mietin et onkohan kaikki hyvin kun ei oo pahoinvointia. No nytpä ei sitä enää tarvitse miettiä. Aivan kauhea olo. Kestokrapula taitaa olla täällä :hungover: Viime raskaudessa en oksentanut (yritin kyllä koska se ois voinut helpottaa oloa) mut koko ekan kolmanneksen mulla oli ihan krapulainen olo. Silloin olin kesälomalla ja mun tarvitsi huolehtia vaan itsestäni. Nyt oon esikoisen kanssa päivät - mitenhän tästä olosta taas selviää?

Meidän esikoinen oli 8kk kun aloin odottaa edellistä marraskuista. Nukuin aina päikkärit samaa aikaa ja ihanasti hän kannusti vessassa ja taputti käsiä kun äiti yrjös. Kauheat 3kk mut selvittiin jotenkin. Ainakin hengissä edelleen. Muistikuvat huonohkot
 
Meidän esikoinen oli 8kk kun aloin odottaa edellistä marraskuista. Nukuin aina päikkärit samaa aikaa ja ihanasti hän kannusti vessassa ja taputti käsiä kun äiti yrjös. Kauheat 3kk mut selvittiin jotenkin. Ainakin hengissä edelleen. Muistikuvat huonohkot

Ei sais nauraa mutta kun tää sun kuvaus oli vaan niin mahtava :hilarious: ihanan reipas kannustaja teillä ollut. Mä luulen et mun selkää hakkaa vaan itkevä taapero jos oksentamaan joudun, koska tällä hetkellä meillä ollaan tyytyväisiä lähinnä vaan sylissä ja oksentaessa ei voi sylissä pitää :hilarious: mut ehkä oksennus tulis paremmin jos joku hakkaisi selkää? Meinaan vaikuttaa et mä saan taas vaan sen kestokrapulan ja oksennus vois helpottaa oloa :joyful:
 
Täällä kans olo niin ku ois krapulassa. Hitsi vie auto matkaki oli yhtä tuskaa, onneks sain nukuttua. Krapula ja mieletön väsymys, ihanaa:hilarious:
Noo ei oo kyl ikävä niitö oikeita krapuloita :wacky:
 
Tähän mennessä oireita:

-ihan aluksi vessassa käydessä pissa haisi erilaiselta :grin näin oli viimeksikin plussatessa. Ilmeisesti hajuaisti tarkempi. Enää ei minusta haise
-kauhea vilutus koko ajan, ihan kuin kuumeen noustessa
-väsyttää
-tällä viikolla kuvotus astunut kuvaan. Pahimmillaan klo 12-19 välillä, oksentaa ei oo tarvinnut
-herkistynyt mieli
-vatsaa (kohtua?) kiristelee/koskee aika usein. Ei kovin kovaa kipua mut tuntuu lähes koko ajan
-hiukset rasvoittuvat (viime raskaudessa ei tarvinnut pestä hiuksia tyyliin ollenkaan, nyt joka päivä... vähän harmittaa!)
-vessassa pitää ravata taas useammin. Ehdin jo päästä eroon yöllä vessassa käymisestä mut nyt pitää taas kerran käydä.

Siinä tais olla kaikki :)

MUOKS.

Yksi unohtui. Vatsa on myös ollut sekaisin. Viime raskaudessa oli vaan ummetus niin tää on vähän uutta..
 
Muokattu viimeksi:
Naama on alkanu kukkimaan jo nyt :arghh::arghh::arghh::arghh:
Välillä tuikkii tonne kohdun seudulle ja pissattaa.
 
Täällä havaittu:
-unettomuus ja samalla väsymys, tää o jännää ku väsyttää muttei saa unta
-rinnat todella kipeät ja kasvanut jo
-janottaa enemmä ja vessassa saa ravata
-matkapahoinvointi todella paha ja etovaa oloa varsinkin iltaisin
-herkistynyt hajuaisti
 
Täällä nyt muutaman päivän vaivannut paine/aristus alavatsassa sivussa tai nivusissa. Seisoessa tai kävellessä ei niinkään tunnu, mutta istuessa. En osaa oikein paikantaa tunnetta. Ei ole mikään kova kipu, mutta kyllä mietityttää... En muista että aikaisemmissa raskauksissa olisi tällaista ollut... Kuulostaako tutulta? Illalla väsyttää enemmän kuin yleensä ja välillä pahoinvoiva olo. Lisäksi finnejä ilmestynyt naamaan... Aikaisemmissa raskauksissa ei ole pahoinvointia tai näppyjäkään. Ilmeisesti voi olla aika erilaista. Tsemppiä kaikille oireiden kanssa. Onko tullut tarvetta syöd tiettyjä ruokia? Mua ei kiinnosta mikään makea, täysin poikkeavaa mutta toivottua!
 
Täällä pikkusen huolettaa oireettomuus
Tää on niin tätä, huolta alusta alkaen!
2011 eka plussani todettiin varhaisultrassa tuulimunaksi, joten nyt todella iso pelko, ettei vain oireettomuus johtuisi siitä
Piinaahan tämä odotus siis on oireilla tai ilman
Nyt varhaisultraan pitää odottaa vajaa 3 vkoa, peukut pystyssä että oireita tulisi, se jotenkin rauhoittaisi vaikka voihan sitä oireettakin kaikki hyvin olla.

Ennen plussaa heräsi tosi aikasin aamut enkä saanut unta, mut osin saattoi johtua stressistäkin... Ja toki väsyttää sitten ja vois nukkua päikkäreitä, ja välillä viluttaa että jotain pientä sentään, mut jos ei tietäisi ni ei niihinkään kiinnittäisi huomiota. Huoh, aika vain matelee!
 
Täällä pikkusen huolettaa oireettomuus
Tää on niin tätä, huolta alusta alkaen!
2011 eka plussani todettiin varhaisultrassa tuulimunaksi, joten nyt todella iso pelko, ettei vain oireettomuus johtuisi siitä
Piinaahan tämä odotus siis on oireilla tai ilman
Nyt varhaisultraan pitää odottaa vajaa 3 vkoa, peukut pystyssä että oireita tulisi, se jotenkin rauhoittaisi vaikka voihan sitä oireettakin kaikki hyvin olla.

Ennen plussaa heräsi tosi aikasin aamut enkä saanut unta, mut osin saattoi johtua stressistäkin... Ja toki väsyttää sitten ja vois nukkua päikkäreitä, ja välillä viluttaa että jotain pientä sentään, mut jos ei tietäisi ni ei niihinkään kiinnittäisi huomiota. Huoh, aika vain matelee!

Mitkä viikot sulla on? Mulla ainakin rupes tulee kunnolla oireita nyt 5+0 ->. Sitä ennen vain pientä mahakipua muistaakseni. Ja väsymystä.
 
Täällä nyt muutaman päivän vaivannut paine/aristus alavatsassa sivussa tai nivusissa. Seisoessa tai kävellessä ei niinkään tunnu, mutta istuessa. En osaa oikein paikantaa tunnetta. Ei ole mikään kova kipu, mutta kyllä mietityttää... En muista että aikaisemmissa raskauksissa olisi tällaista ollut... Kuulostaako tutulta? Illalla väsyttää enemmän kuin yleensä ja välillä pahoinvoiva olo. Lisäksi finnejä ilmestynyt naamaan... Aikaisemmissa raskauksissa ei ole pahoinvointia tai näppyjäkään. Ilmeisesti voi olla aika erilaista. Tsemppiä kaikille oireiden kanssa. Onko tullut tarvetta syöd tiettyjä ruokia? Mua ei kiinnosta mikään makea, täysin poikkeavaa mutta toivottua!

Mulla tuntuu paine, mutta aika keskellä alamahaa. Ei ainakaan nivusessa.
 
Mitkä viikot sulla on? Mulla ainakin rupes tulee kunnolla oireita nyt 5+0 ->. Sitä ennen vain pientä mahakipua muistaakseni. Ja väsymystä.

No ei tässä vielä tosiaan kovin pitkällä olla, en osaa tarkkaa sanoa kun oli lääkkeellinen pas ja sulatuksen jälkeen pitkä viljely, että mistä se pitäisi laskea kierrosta vai siitä alkion kehityksestä, mutta siirrosta nyt to tasan kaksi viikkoa, taisi olla kp19. Eli kierron osalta 4+3 tai jotakin niillä main :)
Että jospa niitä oireita alkais ilmaantua ensi viikon puolella ja pitää vain uskoa, että kyllä tämä hyvin menee!!
 
Onko teillä kaikilla rinnat kipeät? Mulla nännit herkät, iltaa kohden enemmän (välillä ei aamulla yhtään), mutta ei sellaista suhteellisen kovaakin kipua, mitä edellisessä raskaudessa. Ja tietenkin se huolettaa... Nyt 5+3 menkoista laskien, oviksesta voi olla viikon vähemmänkin.
 
Ei tunnu rinnoissa miltään, tännään 5+0.
Ehkä tasaisin väliajoin tissien räplääminen 1veen toimesta ja imetys vaikuttaa siihen ettei mulla tunnu missään :bored:
Enpä oo aiemmin ees ajatellu et miksi ne ei oo kipeet.
 
Mulla on rinnat vähän kipeät ja turvoksissa. Ei sillain isosti, mutta ei kestä kuitenkaan kovia iskuja ottaa vastaan :grin
 
Mulla ei rinnoissa tunnu yhtään mitään. Lopetin imetyksen n. 2kk sitten, en tiedä vaikuttaisiko se.
 
Kiitos vastauksista! Heti helpotti vähän, etten ole ainoa :joyful:
 
Onko teillä kaikilla rinnat kipeät? Mulla nännit herkät, iltaa kohden enemmän (välillä ei aamulla yhtään), mutta ei sellaista suhteellisen kovaakin kipua, mitä edellisessä raskaudessa. Ja tietenkin se huolettaa... Nyt 5+3 menkoista laskien, oviksesta voi olla viikon vähemmänkin.
Mulla oli aikoinaan ihan ekassa kkm-raskaudessa rinnat ihan älyttömän kipeät jo alusta alkaen. Muistan kun piti ihan hammasta purra, kun yks tuttu sillon halas mua yllättäen ja sattu ihan hirveesti. No sit kun tulin uudestaan raskaaksi, niin sit ei enää ollutkaan. Pientä aristusta ajoitellen ja nännit välillä vähän kipeät. Niitäkään ei ihan ekoilla viikoilla, alkoi vasta joskus rv6. Sama oli toisessa onnistuneessa raskaudessa.

Oon monesti miettinyt mistä tää johtuu, mut en tiiä. En tiiä oliko se ihan eka raskaus jotenkin shokki kropalle vai mitä, mut sen koommin ei sellasta kipua oo ollut. :) Tällä kertaa ei oo vielä ollut yhtään kipeät, mut nyt vasta 4+1. :)
 
Takaisin
Top