Oireet

Onpas täällä hurjia oireita osalla :wideyed: Jaksamista niiden kanssa. Täällä edelleen maha kuin ilmapallo ja oikein mikään ei tunnu auttavan. Talvilomalta palailin töihin niin ei ehdi oikein liikkua, kun illalla ei jaksa mitään. Nyt tuli lomautuslappu kouraan niin täytyy alkaa jotain liikkumista yrittää vähän enemmän, jos turpea olo hellittäisi. Ei varmaan saisi sanoa, mutta melkein voisin kokeilla sitä oksentamistakin, jos se helpottaisi :facepalm: (Oikeasti olen ihan iloinen, että ei ole paha olo, mutta todella tukalaa tämäkin.)
 
Onko kellään muuten kipuja tuolla munasarjojen kohdalla? Normaalisti ei tunnu, mutta toisinaan etenkin makuulla, kun kääntää kylkeä niin tuntuu kuin puukolla joku pistäisi. Tänään aamulla tuntui taas juuri siltä. Olen koittanut panna merkille, että onko aina sama puoli, mutta en oikein ota selvää. Tänään tullut myös pientä ruskeaa vuotoa niin ei oikein ole mieliala korkealla, kun ehtii taas miettiä vaikka mitä :grumpy:
 
Onko kellään muuten kipuja tuolla munasarjojen kohdalla? Normaalisti ei tunnu, mutta toisinaan etenkin makuulla, kun kääntää kylkeä niin tuntuu kuin puukolla joku pistäisi. Tänään aamulla tuntui taas juuri siltä. Olen koittanut panna merkille, että onko aina sama puoli, mutta en oikein ota selvää. Tänään tullut myös pientä ruskeaa vuotoa niin ei oikein ole mieliala korkealla, kun ehtii taas miettiä vaikka mitä :grumpy:


Mulla on ollu alavatsassa pientä vihlasua, varsinki kun nousen pyörän kyydistä pois. Vuotoa ei oo. Luulisin et ne on niitä liitoskipuja ja kohtu kasvaa :) en oo paikallistanut sen tarkemmin missä kohtaa tuntuu :joyful:
 
Onko kellää pääkipua? Mulla nyt muutanan päivän ollu varsinki iltaisin ja oon juonu kyllä iha tarpeeksi vettä päivän aikana ettei siitä kyllä oo. Välillä mitannu kuumettaki et onko tää flunssaa mut 37 pyörii lämpö mikä varmaa iha normaali näin raskaana.. :wideyed:
 
Onko kellää pääkipua? Mulla nyt muutanan päivän ollu varsinki iltaisin ja oon juonu kyllä iha tarpeeksi vettä päivän aikana ettei siitä kyllä oo. Välillä mitannu kuumettaki et onko tää flunssaa mut 37 pyörii lämpö mikä varmaa iha normaali näin raskaana.. :wideyed:

On ollut muutamina päivinä kyllä pääkipua. Itse olen vähän miettinyt, että liittyisikö verenpaineisiin... kun tuo veren määrä alkaa lisääntyä niin se voi heitellä paineita. Olen kyllä mittaillut paineita, kun ne on itsellä yleensä tosi matalat ja voivat juurikin nyt laskea lisää. Mutta ed. raskaudessa se pääkipu liittyi kyllä verenpaineen nousuun sitten loppuraskaudesta kun tuli raskausmyrkytys... että kuka tietää jos sitä voi tulla sitten tuosta paineen laskustakin... tämä nyt vain omaan olon tutkailua. Osin se on mulla johtunut myös siitä, että niskat menee tosi jumiin, eli venyttelykin olis varmasti tarpeen täällä!
 
Onko kellään muuten kipuja tuolla munasarjojen kohdalla? Normaalisti ei tunnu, mutta toisinaan etenkin makuulla, kun kääntää kylkeä niin tuntuu kuin puukolla joku pistäisi. Tänään aamulla tuntui taas juuri siltä. Olen koittanut panna merkille, että onko aina sama puoli, mutta en oikein ota selvää. Tänään tullut myös pientä ruskeaa vuotoa niin ei oikein ole mieliala korkealla, kun ehtii taas miettiä vaikka mitä :grumpy:
Mulla on kans, mun mielestä enemmän ollu vasemmalla kuin oikealla.
 
Täällä taas ei pahaa oloa ole laisinkaan, vähän nousee ns. Kupla kurkkuun aina välillä ja muutama vahinko röyhtäys päässyt (en ole koskaa oppinut röyhtäilemään). Rinnat tosi arat tähän asti, vaikka nyt jo helpottanut sekä viime viikon lopulla oli tosi inhottavia repäisevä kipuja alavatsassa. Nenä on kans tosi tukkoinen, tuntuu että koko kapine kuivunut kasaan mutta silti tuntuu että vuotaa koko ajan :grintällä hetkellä menossa 6+1
 
Lisäyksenä vielä että ihan järkyttävä turvotus! Ennen testiä ja menkkojen myöhästymistä katoin että miten voi olla näin yhtäkkiä lihonnut ja pömppö alavatsa. Paniikissa jo selitin kun soitin neuvolaan plussauksen jälkeen että voiko olla vasta näin alussa kun tuntuu että vatsa jo esillä :hilarious: Rauhoitteli että turvotusta vaan mutta silti vähän skeptinen asian suhteen, jotenkin alkanut miettimään noita oireitakin jälkikäteen että on rinnat ollut arat jo aiemmin mutta mennyt aina kierron piikkiin ja just sellaista epämääräistä hikottelua aamuisin sekä turvotuksen tunnetta. Millään malttaisi odottaa ekaa neuvolaa kuun lopussa ja ultraa, siitäkään kun ei ole mitään tietoa milloin on :confused004
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Niin hirveä turvotus kyllä täälläkin. Juuri alkaa kymmenes viikko ja odotan vain, että helpottaako tämä missään vaiheessa :meh:
Mulla ei edes turvota alavatsaa vaan ihan koko mahaa. Välillä tuntuu enemmän nimenomaan ylempänä. No onneksi en ole ihan pikkuruinen muutenkaan niin kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota:angelic:
 
Lisäyksenä vielä että ihan järkyttävä turvotus! Ennen testiä ja menkkojen myöhästymistä katoin että miten voi olla näin yhtäkkiä lihonnut ja pömppö alavatsa. Paniikissa jo selitin kun soitin neuvolaan plussauksen jälkeen että voiko olla vasta näin alussa kun tuntuu että vatsa jo esillä :hilarious: Rauhoitteli että turvotusta vaan mutta silti vähän skeptinen asian suhteen, jotenkin alkanut miettimään noita oireitakin jälkikäteen että on rinnat ollut arat jo aiemmin mutta mennyt aina kierron piikkiin ja just sellaista epämääräistä hikottelua aamuisin sekä turvotuksen tunnetta. Millään malttaisi odottaa ekaa neuvolaa kuun lopussa ja ultraa, siitäkään kun ei ole mitään tietoa milloin on :confused004


Saat varmasti ekassa neuvolassa ultra ajan tai sen jälkee postissa kotia :) tsemppiä odotukseen, odottavan aika on pitkä :meh::nailbiting:
 
Mulla myös maha välillä, kun ilmapallo. Mulla tuntuu välillä munasarjoissa, mut luulen et liittyy kohdun kasvuun. Hermot myös kireällä....
 
Onko kellään muuten kipuja tuolla munasarjojen kohdalla? Normaalisti ei tunnu, mutta toisinaan etenkin makuulla, kun kääntää kylkeä niin tuntuu kuin puukolla joku pistäisi. Tänään aamulla tuntui taas juuri siltä. Olen koittanut panna merkille, että onko aina sama puoli, mutta en oikein ota selvää. Tänään tullut myös pientä ruskeaa vuotoa niin ei oikein ole mieliala korkealla, kun ehtii taas miettiä vaikka mitä :grumpy:
Täällä on myös. Istumasta kun nousee, aivastaa tai kääntyy sängyssä, niin vihlaisee puukkomaisesti aina jommalle kummalle puolelle. :sad001
Turvotus ja pääkipu löytyy myös. Nyt on onneksi ruvennut pahoinvointi helpottamaan hieman, eikä kaikki enää äklötä. Tsemppiä kaikille, joilla huonovointisuus jatkuu! :arghh:
 
Myös itsellä ollut tuota Mama85:sen mainitsemaa hermojen kiristelyä. Mietin, että johtuuko raskaudesta vai lisääntyneestä sokerimäärästä. :grin
 
Täällä edelleen pahoinvoinnin kanssa lähes vuodepotilaana. Eilen hieman näkyi valoa pilvien raosta ja jaksoin olla päivällä varmaan yhteensä 5h ylhäällä. Sain jopa tehtyä vähän sosekeittoa jota sain syötyä sekä täyttämään tiskikoneen. Tämä anto edes vähän sellasta oloa että on ihminen edelleen :hilarious:

Huomenna olis varhaisultra yksityisellä ja viikkoja oman laskennan mukaan 6+6. Toivottavasti kaikki hyvin :angelic:
 
Täällä on myös. Istumasta kun nousee, aivastaa tai kääntyy sängyssä, niin vihlaisee puukkomaisesti aina jommalle kummalle puolelle. :sad001
Turvotus ja pääkipu löytyy myös. Nyt on onneksi ruvennut pahoinvointi helpottamaan hieman, eikä kaikki enää äklötä. Tsemppiä kaikille, joilla huonovointisuus jatkuu! :arghh:

Täällä kans tuota vihlontaa. Samaistuin varsinkin tuohon, että aivastaessa tuntuu. Siihen huomasin, että auttaa jos on esim istuma-asennossa tai kyyristyny eteenpäin ennen kin aivastaa. Pahiten tuntuu, jos makaa ja sit aivastuksen aikana koko yläkroppa tulee lähes siihen istuma-asentoon D:
 
Väsymys on aika hurjaa, mutta sielti välillä ei saa juurikaan nukuttua. Rinnat on kipeet edelleen, välillä iltaa kohden etoo ja huimausta on alkanut ilmaantua. Vatsa välillä toimii liiankin hyvin ja välillä ei millään :hilarious:
 
Johan siitä viikon sai olla ilman suurenpia etomisia ja pahoinvointia.. Nyt taas etoo kokoaja eikä saanu lounaallla juurikaa syötyä.. Onneksi töissö tuoremehua nii sitä juonu :joyful:
Viime yönä heräsin huonoon oloon ja olin jo mennä haliin pönttöä mut sain sit pitkän pyörimisen jälkee unta. Huomenna jo 10+ alkaa :woot:
 
Mulla hirveetä päänsärkyä, tota munasarjavihlontaa ja mikään ei maistu. Välillä myös pistelee kylkiä? Tosi outo oire, en muista että ois ollu ekan raskauden aikana... Kerran piti ottaa housutkin että pois kun pisteli niin paljon.. :sad001
 
Takaisin
Top