Oireet

Mä nukun joka päivä kahdet päikkärit :grin saman verran kuin esikoinen. Toki en välttämättä sitä reilua tuntia kerrallaan nuku kun kestää hetki nukahtaa mutta kahteen otteeseen on pakko päästä pötkölleen ja torkahtaa. Toki mä myös joudun valvomaan öisin esikoisen heräilyjen vuoksi. Mutta en mä vaikka tammikuussa nukkunut välttämättä ollenkaan päikkäreitä samanlaisten öiden jäljiltä.. Esikoisesta en muista tällaista väsymystä. Milloinkohan tää helpottaa?
 
En oo oikeen uskaltanut miettiä oireita pariin päivään. Näin kamalia unia ja päätin että kevein sydämin mennään keskiviikon varhaisultraan asti. Ja sit tänään, söin ihan järkyttävän hyvää appelsiinia. Kaksi. Ja kyyneleet valui kun hanki upotti ulkoiluretkellä melkein nivusiin asti ja oli hankalaa edetä. Ja ja ja.. jee :Heartred tässähän alkoi jo toiveet taas herätä. Niin vähäisillä oireilla menty että oli ihanaa kokea jotain! :happy:
 
Te joilla oli tuossa aiemmin unettomuutta, onko vaihtunut väsymykseen tässä matkan varrella?

Mulla oli aiemmin jäätävä väsymys, nukuin pitkät unet ja viel päikkärit. Nyt viikon unet olleet kokonaan hukassa, herään viimestään kahdelta yöllä ja valvon kuuteen. Seiskalta viimestään ylös jos ei jo aiemmin. Hassua etten kuitenkaan niin väsyny oo vaikka nukun sen 4h/yö max. :dead:
Oon nyt 7+4.

Pahoinvointi on nyt iskeny kunnolla, ollu toista viikkoa. Ja syön koko ajan kun muuten on huono olo. Ja kun syön niin on huono olo. :yuck:
 
Mun unet parani, kun vaihdoin nukkumapaikkaa. Saattoi toki olla sattumaakin. Nukuin myös eilen päikkärit ja tekipä ne hyvää. Olen yrittänyt taistella niitä vastaan, kun yleensä tulee ihan pöhnäinen oli niiden jälkeen.

Lievää etovaa oloa, rinnat edelleen kipeät ja appelsiinit maistuu. Olen alkanut syödä myös lihaa, minkä olen pitkään korvannut kasviproteiinilla o_O
Mutta eniten ärsyttää, että maha on alusta asti ollut kuin ilmapallo. Ihan älytön turvotus, joka välillä vähän helpottaa ja sitten taas mennään. On jotenkin tosi tukalaa :oops:
 
Just kun oon täällä puhunut oireettomuudesta niin ystävämme etova olo on löytänyt tännekin! Kerroinkin tuolla ällötykset ketjussa jo, että itellä on nyt joka päivä sellanen etova olo ja pala kurkussa tunne. Tuntuu et se paha olo lähtee vasta iltasella pois ja palaa aamulla taas heti herätessä..
 
Just kun oon täällä puhunut oireettomuudesta niin ystävämme etova olo on löytänyt tännekin! Kerroinkin tuolla ällötykset ketjussa jo, että itellä on nyt joka päivä sellanen etova olo ja pala kurkussa tunne. Tuntuu et se paha olo lähtee vasta iltasella pois ja palaa aamulla taas heti herätessä..

Tervetuloa kerhoon! :confused: Paljonko sulla viikot nyt?
 
Oksentelu alkoi eilen ja jatkuu tänään. Jos on syömättä yli 2 tuntia niin taas vaan etoo. :wacky: paahtoleipä ollut kova sana :hilarious:

Ajoittain edelleen menkkamaisia kramppeja kohdussa. Nopeasti ohimeneviä kuitenkin.

Ennen oon ollu tosi huono nukkumaan, kaikkien konstienkin kanssa nukahtaminen kestänyt usein kaksikin tuntia, nyt uni tulee heti kun pään pistää tyynyyn, muuten en kauheaa väsymystä ole vielä huomannut.

Viikkoja täällä 5+6
 
Tää väsy on jotain ihan jäätävää, eikä kyllä asiaan auta kun arkisin unet jää 4-5h vuorokaudessa ja nekin pätkissä :banghead:
 
itellä ei ole kyllä ollut etomista tai pahaa oloa pariin viikkoon nyt. Kauhea ummetus koko ajan ja sen takia maha turvonnut ettei pysty housuja pitämään. Rinnat ovat erittäin kipeät koko ajan ja hengästyttää jos vähänkin kävelee reippaammin. viikkoja 7+0.
 
Ihan hirmuinen väsy kyllä iskee aina iltapäivästä täälläkin! Ja tänään ehkä ihan aavistus hetkittäin huonoa ruokailun jälkeen ja puhelinta katsoessa. Tässä vaiheessa kun se on niin hetkittäistä, niin oon siitä vaan iloinen. Tuntuu enemmän siltä, että kaikki on hyvin kun oireet lisääntyy :angelic:
 
Mun unet parani, kun vaihdoin nukkumapaikkaa. Saattoi toki olla sattumaakin. Nukuin myös eilen päikkärit ja tekipä ne hyvää. Olen yrittänyt taistella niitä vastaan, kun yleensä tulee ihan pöhnäinen oli niiden jälkeen.

Lievää etovaa oloa, rinnat edelleen kipeät ja appelsiinit maistuu. Olen alkanut syödä myös lihaa, minkä olen pitkään korvannut kasviproteiinilla o_O
Mutta eniten ärsyttää, että maha on alusta asti ollut kuin ilmapallo. Ihan älytön turvotus, joka välillä vähän helpottaa ja sitten taas mennään. On jotenkin tosi tukalaa :oops:

Mun turvotus helpotti kun alkoi oksentelu kaks viikkoa sitten. Vatsa oli siihen asti niin turpeena, että kaikki housut kiristi ja ahdisti. Ehkä sen turvotuksen ottais takas ja antais tän oksun pois... :yuck: Nyt mulla viikot 7+6.
 
Nyt 7+4 tuntuu, että ruoka tosiaan auttaa pahoinvointiin ja tänään on saanut ihan hyvin syötyäkin. Tähän mennessä ruuan jälkeen on hetken ollut jopa huonompi olo kuin ennen syömistä... Nyt huomaa hyvin sen, että parin tunnin välein syöminen auttaa pitämään pahoinvointia poissa. Ainakin tänään :angelic:
 
8+3 ja todella huono ja heikko olo...
Portaiden nousu niin rankkaa että jalat hapoilla!
Nenän limakalvot on jo pitkään ollu ihan surkeassa kunnossa, a-vita ei auta ja ahistaa! Tänään ollu hirveän kipeä pää, niskat ihan jumissa. Ihan kuin olis jäätävä krapula, joka ei mee ohi :sad001 Argh, nyt kun vois hypätä ajassa eteenpäin kun on se energinen vaihe. Toivottavasti sekin tulee!
 
Pahoinvointi edennyt siihen pisteeseen et oksennan 5-20 kertaa päivässä (eilen 17 kertaa). Tänään sitten soittelin neuvolaan, ei ollut kuulemma oikeen "heidän ongelmansa", käskivät soittaa terveyskeskukseen. Sinne pääsinkin sitte heti. Kaikki muuten vaikutti olevan kunnossa, määrättiin primperan pahoinvointilääkettä nyt otettavaksi "kuuriluontoisesti" jos auttaisi. Pidetään sormet ristissä et helpottaa. Tänään oli pakko jäädä töistäkin kotiin ku pää pytyssä kokoajan :sour:

Toinen mitä lääkäri vinkkasi oli b6 vitamiini. Onko muut kokeilu tätä? Apteekissa sitten vaan hämmensi kun se heidän b6 vitamiinin vahvuus oli 200mg ja kaikkialla suosituksena lukee 20mg päivässä :bored:
 
Tänne myös tilannepäivitystä omista oloista.

Nyt menossa rv 5+4. Pahoinvointia on ollut, etenkin jos ei ole hetkeen syönyt. Maanantaina melkein lensi laatta kun tuli yks kaks tosi huono olo, mikä korjaantui kun sai lasin mehua ja sai jalat pitkälleen. ”Menkkajomot” melkein kadonneet, mikä edelleen huolestuttaa, mutta noin joka toinen päivä on alavatsassa tuntemuksia. Lisäksi ollut tosi kova väsymys. Se voi myös johtua raskaasta työviikosta ja kellojen siirrosta. Rinnat enää vähän arat, välillä enemmän ja vähemmän. Alavatsa tulee kipeäksi jos pidättää pissaa liian pitkään. Siinä on oiretta, jos jonkunlaista. Miten teillä muilla?:)
 
Palelee, väsyttää, maha kipee. Öisin valvottaa. Tekee kokoajan mieli syödä! Nakkeja voisin syyä hevosen annoksen!!!
 
Täällä tänään 7+2 pahoinvoinnit tainneet nyt lievittyä ja oon saanut syötyä paremmin. Rinnat edelleen aristaa ja kipeät, varsikin rintaliivit kun otan pois niin ovat todella hellänä jonkinaikaa.

Mutta paljon parempi nyt olo jo mitä kaksi viikkoa sitä ruokahaluttomuutta ja etovaa olotilaa piti:p

Alavatsassa välillä tuikkii/repäisee tietyt asennot, mutta ei ole alavatsassa kipuja muuten. Alaselkää jomottelee lähinnä useammin ja nyt uutena vaivana on ummetus:meh:

Ainiin ja väsymys ja kamala kylmäävä olotila edelleen läsnä, otan päikkärit päivittäin :grin

Tsemppiä kaikille oireidensa kanssa, toivottavasti monella lievittyy/loppuu eikä kestä läpi raskauden (varsinkin pahoinvointi jonka koin itse ikävimpänä) :hello2:Heartred
 
Takaisin
Top