Oireet

Mä niin elättelin toiveita et pahoinvointi alkaa helpottaa kun viimeksi helpotti 8+ viikolla. Mut mitä vielä! Ihan kamala olo. Pari päivää oli parempi mut nyt palannut pahempana. Oon nyt joutunut yökkimäänkin useampaan otteeseen. Oksennus ei edelleenkään tuu vaikka refleksi pakottaa yökkimään. Tunnin välein syön niin se pitää olon edes jotenkin tolkuissaan. Täällä mennään 8+5.
 
Mä niin elättelin toiveita et pahoinvointi alkaa helpottaa kun viimeksi helpotti 8+ viikolla. Mut mitä vielä! Ihan kamala olo. Pari päivää oli parempi mut nyt palannut pahempana. Oon nyt joutunut yökkimäänkin useampaan otteeseen. Oksennus ei edelleenkään tuu vaikka refleksi pakottaa yökkimään. Tunnin välein syön niin se pitää olon edes jotenkin tolkuissaan. Täällä mennään 8+5.
Mulla sama, oksettais mut en kuitenkaan spontaanisti oksenna. Ja sen verran inhottaa oksentaminen etten viitti sormia työntää kurkku. Yökkäyttää ja röyhtäyttää kuitenki koko ajan. Ja sellanen ahdistus ylärintakehässä
 
Mä niin elättelin toiveita et pahoinvointi alkaa helpottaa kun viimeksi helpotti 8+ viikolla. Mut mitä vielä! Ihan kamala olo. Pari päivää oli parempi mut nyt palannut pahempana. Oon nyt joutunut yökkimäänkin useampaan otteeseen. Oksennus ei edelleenkään tuu vaikka refleksi pakottaa yökkimään. Tunnin välein syön niin se pitää olon edes jotenkin tolkuissaan. Täällä mennään 8+5.


Mä niiin luulin että mulla meni oksentaminen ohi mutta mitä, monesti jo tänää oksentanu, hyvä ku ehti juosta vessaa :sad001 onneks oon saikulla flunssan takia, nyt ku ei saa töihinkää enää pikku flunssas, niin saan levätä rauhassa ❤️

Muoks. Tajusinpa et otin mamma vitskut aamupalan kans liekkö siinä syy. Pitäs muistaa ottaa vasta illasta..
 
Muokattu viimeksi:
Toisilla helpottaa aiemmi toisilla myöhemmi :grumpy: toivottavasti sulla helpottaa niinku mullaki jo näin alkuun pahoinvointi :) syötkö muute jotai mamma vitskuja?

Aina aamulla otan Mama monivitamiini, aloitin syönnin jo yrityksen alkaessa muutamia kuukausia sitten :happy:
Möller omega tupla nyt jätin pois, kun terveydenhoitaja ultrassa sanoi ettei virallista suositusta siitä ole. Ei kuitenkaan uskonut olevan vaaraa, mutta suositteli tilalle rypsi/rapsiöljyä ruokalusikallisen.
Pitäs nyt yrittää tsemppaa lohen ja muun suositellun kalan syöntiin pari kertaa viikkoon:p

Tänään ensimmäisen kerran oksensin töissä aamulla, yökötti ihan kamalasti!:yuck: Ei tosin kukaan huomannut kun onnistuin salaamaan, en vielä töissä tahtoisi paljastaa.

Joku hyvin kuvailikin, miltä just itsestäkin tuntuu. Sellainen ahdistava pahoinvointi yläkropassa, yököttää jos ei saa syötyä parin tunnin välein. Tätä terkkakin sanoi et pitäis se hedelmä/sämpylä kahden tunnin välein saada alas:confused:
Mietin vaan et tää ei tuu koskaan toimimaan töissä.. Meillä ne tauot niin tiukilla.. Tänäänkin vasta sain aamiaisen töissä kello 10 ja lounaalle lähemmäs 13:facepalm:

Onneks tästäkin päivästä sit selvisi. Huominen enää ja talviloma:Heartred (ellei töihin kutsuta kun tilanne mikä on:banghead:)
 
Huomasin ite että kun vaihdoin ottoajan aamusta iltapäivään ruuan kans otettavaksi niin päivä pahoinvointi helpotti heti :) eikä oo ollu iltaisinkaa pahoinvointia.

Kiitos vinkistä, voisin yötä vasten alkaa kans ottamaan. Jostain muualta kans kuullut et auttaisi :happy::Heartred
 
Hei! Mistä kaikista raskausoireista sä oot kuullu? Mulla on ne kaikki! :hungover: pahin tällä hetkellä 6+2 tai jotain ihan järkyttävä etominen joka aamu aina puoleen päivään asti. En oo oksentanut sen plussaa edeltävän viikon jälkeen, ja silloinkin vaan kerran. Jos ei syö, on huono olo. Jos syö jotain on huono olo. Iltapäivällä helpottaa. Muut oireet jotenkin kestää mut tää on viheliäinen. Pissattaa, turvottaa, röyhtäyttää, närästää, aivastuttaa, nenä tukossa, ärsyttää, liikuttaa, väsyttää, palelee, hiottaa, valkovuotoa, huimaa, tissit kipeet, alavatsaa särkee ja joskus selkää, ei saa unta, unohtelee, mieliteot.. Ainii ja hiukset rasvottuu päivässä

Mulla täysin sama. Lisäksi vielä hiukset ruvennut katkeilemaan jälleen. Ahdistaa, kun alkoi jo nyt, kun edellisessä alkoi rv12+. Viime kerralla leikkasin hiukset lyhyeksi tuon takia, mutta nyt päätin pysyä vahvana ja uhmata hormoneja hiukset katkenneena ja huono kuntoisina
Lisäksi pahoinvointi vaihtelee päivittäin kestoltaan, mutta lounasaikoihin on aina. Toisinaan sitten helpottaa iltaa kohti ja toisinaan ei.

Onko muilla hiukset/kynnet missä kunnossa? Ja onko edellisissä odotuksissa ollut sama juttu?
Kadehdin ystäviä joilla odottaessa hiukset kasvaa huimaa vauhtia ja näyttää terveiltä, kun itsellä kuivahtanut takkupesä.
 
Mulla täysin sama. Lisäksi vielä hiukset ruvennut katkeilemaan jälleen. Ahdistaa, kun alkoi jo nyt, kun edellisessä alkoi rv12+. Viime kerralla leikkasin hiukset lyhyeksi tuon takia, mutta nyt päätin pysyä vahvana ja uhmata hormoneja hiukset katkenneena ja huono kuntoisina
Lisäksi pahoinvointi vaihtelee päivittäin kestoltaan, mutta lounasaikoihin on aina. Toisinaan sitten helpottaa iltaa kohti ja toisinaan ei.

Onko muilla hiukset/kynnet missä kunnossa? Ja onko edellisissä odotuksissa ollut sama juttu?
Kadehdin ystäviä joilla odottaessa hiukset kasvaa huimaa vauhtia ja näyttää terveiltä, kun itsellä kuivahtanut takkupesä.
Mulla ei huomattavaa muutosta oo tapahtunut muutenkin pörröisessä ja hapsottavassa, aika ohuessa tukassa. Hiustenlähtö tosin on vähentynyt. Rasvoittunut on aina aika nopeesti koska päätä myöten menee tukka, mutta nyt entistä nopeemmin. Perun sanani siitä että pahoinvointi lakkaus iltapäivällä. Just syötiin päivällinen ja koko ajan etoi vaikka oli tosi hyvää ruokaa ja se maistui hyvin:grumpy:
 
Musta tuntuu, että hiuksia tippuu enemmän kuin normaalisti. Takkukasa aina ollut, joten sen suhteen ei muutosta..

Mietin tuossa yhtenä aamuna, että onkohan vitamiinien suhteen mitään ohjeistusta, että onko parempi ottaa ruuan yhteydessä vai ilman? Että häiritseekö ruoka imeytymistä.. ainakin joidenkin vitamiinien/hivenaineiden kohdalla näin on. Itse otan vitamiinit aamulla, mutta aina syömisen yhteydessä, kun muuten tulee paha olo.

Onko kukaan muuten itkuherkkä? Minä vollotan muutenkin herkästi, mutta nyt on kolme päivää saanut niellä kyyneliä ja eilen sitten annoin tulla oikein kunnolla niin helpotti. Harmitti toki kaikki koronat ja sen vaikutukset ja huoletti vähän muutenkin, mutta ei nyt kyllä mitään suurempaa syytä ollut.
 
Musta tuntuu, että hiuksia tippuu enemmän kuin normaalisti. Takkukasa aina ollut, joten sen suhteen ei muutosta..

Mietin tuossa yhtenä aamuna, että onkohan vitamiinien suhteen mitään ohjeistusta, että onko parempi ottaa ruuan yhteydessä vai ilman? Että häiritseekö ruoka imeytymistä.. ainakin joidenkin vitamiinien/hivenaineiden kohdalla näin on. Itse otan vitamiinit aamulla, mutta aina syömisen yhteydessä, kun muuten tulee paha olo.

Onko kukaan muuten itkuherkkä? Minä vollotan muutenkin herkästi, mutta nyt on kolme päivää saanut niellä kyyneliä ja eilen sitten annoin tulla oikein kunnolla niin helpotti. Harmitti toki kaikki koronat ja sen vaikutukset ja huoletti vähän muutenkin, mutta ei nyt kyllä mitään suurempaa syytä ollut.
Joo mä oon muutenkin herkkä ja nyt kyllä hanat aukee ihan olemattomista asioista. Tai ei olemattomista mutta niinku heti kun TUNTEE jotain :hilarious: siis ihan ymmärrettävistä syistä mutta normi tilanteessa en sentään itkisi. Töissä alkanu silmät kostuu kun joku mummo sanonu jotain kivaa, tai sitten joku korona uutinen telkkarista niin rupeen itkee että onko mun äiti enää hengissä kun on toipumassa polvileikkauksesta osastolla.. Yms yms.. Ihan hyvin siellä oli kaikki menny:angel1
 
Täällä tänään 5+0:love7 Eikä vieläkään pahoinvointia! Ihan hetkittäin iltapäivisin vähän huono olo ja väsymys valtaa. Muistelen kyllä, että edellisissäkin alkoi vasta joskus 6+. Milloin teillä alkoi? Tuntuu niin omituiselta, että osa on jo noin pitkällä!

Muuten on kyllä tosi seesteinen olo vaan raskauden suhteen. Mutta jottei liian helpolta tuntuisi, niin oon toki miettinyt, että johtuuko seesteisyys siitä, että vaisto sanoo kaiken olevan hyvin vai siitä, että jokin menee vielä mönkään enkä uskalla liikaa innostua?
 
Täällä tänään 5+0:love7 Eikä vieläkään pahoinvointia! Ihan hetkittäin iltapäivisin vähän huono olo ja väsymys valtaa. Muistelen kyllä, että edellisissäkin alkoi vasta joskus 6+. Milloin teillä alkoi? Tuntuu niin omituiselta, että osa on jo noin pitkällä!

Muuten on kyllä tosi seesteinen olo vaan raskauden suhteen. Mutta jottei liian helpolta tuntuisi, niin oon toki miettinyt, että johtuuko seesteisyys siitä, että vaisto sanoo kaiken olevan hyvin vai siitä, että jokin menee vielä mönkään enkä uskalla liikaa innostua?
Täällä tänään 6+6, eikä ole pahoinvointia. Muutamana päivänä ollut etomista, mut nyt ei sitäkään muutamaan päivään. Itellä niin monta menetystä taustalla, et fiilikset vaihtelee vähintään päivittäin, hyvä jottei tunneittain.... :joyful:
 
Täälläkään ei juuri mitään oireita oo toisaalta ensimmäinen kerta ja vasta 5+2. Ei oikein tiedä miltä pitäis tuntua tai tuntuuko yhtään miltään ajoittain ahdistaa tää oireettomuus, toisaalta ajattelee että kyllä ne oireet varmaan sieltä aikanaan tulee... mutta jotenkin aika levollinen olo myös ja yritän ajatella että ainakaan stressi siitä oireettomuudesta ei auta yhtään.. toisaalta ei ehkä uskalla olla vielä niin onnellinen asiasta kun ei tiedä onko siellä kaikki hyvin. Jännittäviä aikoja eletään ainut mitä oon töissä huomannut niin hengästyn ihan älyttömän helposti .. en tiedä onko normaalia ja päänsärkyä ollut muuttamana päivänä.. mut siinä ne oireet onkin.. rintoja aristaa ajoittain mutta ei yhtään sen enempää kun joskus menkkoja ennen..
 
Laitoin miljoona hymiötä tuohon mutta ne kaikki hävis jonnekkin o_O.. ytitä nyt sitten opetella käyttämään tätä :happy:
 
Te joilla oli tuossa aiemmin unettomuutta, onko vaihtunut väsymykseen tässä matkan varrella?
 
Mullakin oli hengästymistä etenkin ihan alussa. Juttelin neuvolaan niin kuulosti kuin olisin juuri maratonilta tullut :grin

Ihanan kuvaavaa myös toi, että ei oikein tiedä mitä pitäisi tuntua. Musta tuntuu ihan samalta :hilarious:
 
Joo eilen töissä selitin jotain työkaverille aivan innostuneena ni piti ihan istua ja ottaa lasi vettä :grin aloin jo epäilee että oliko koronan oireena ensimmäisenä hengästyminen, kunnes muistin jostain lukeneeni että hengästyminen voi olla myös alkuraskauden oire :happy: sitten myös tuntuu että ajoittain oikein puristelen rintojani että oiskohan ne nyt kipeet ja tajuun et varmaa vähemmästäkin puristelusta ne kipeytyy :facepalm::gen014
 
Kammo etova olo väheni ihan yhtäkkiä eilen.. tänäänkään ei varsinaisesti yökötä. Heti kyllä ahdistaa :sad001
Maanantaina on neuvola ekaa kertaa.. onko jotain mitä siellä voisi pyytää tekemään, jotta asiasta voisi varmistua? Ultra on kyllä varattuna torstaille, mutta se tuntuu olevan ikuisuuden päässä. Jos viikko pitää odottaa, niin ollaan pelkästään stressistä henkihieverissä :sorry:
 
Täällä tänään 5+0:love7 Eikä vieläkään pahoinvointia! Ihan hetkittäin iltapäivisin vähän huono olo ja väsymys valtaa. Muistelen kyllä, että edellisissäkin alkoi vasta joskus 6+. Milloin teillä alkoi? Tuntuu niin omituiselta, että osa on jo noin pitkällä!

Muuten on kyllä tosi seesteinen olo vaan raskauden suhteen. Mutta jottei liian helpolta tuntuisi, niin oon toki miettinyt, että johtuuko seesteisyys siitä, että vaisto sanoo kaiken olevan hyvin vai siitä, että jokin menee vielä mönkään enkä uskalla liikaa innostua?


Mulla alko 5+6 pahoinvointi. Siis oksentelu, etovaa oloa oli jo enne plussausta :hungover: nyt 8+3 ja helpottaa pikkuhiljaa. Enää ei etovaa oloa välillä vaan tarvii oksentaa:confused::woot:
 
Kammo etova olo väheni ihan yhtäkkiä eilen.. tänäänkään ei varsinaisesti yökötä. Heti kyllä ahdistaa :sad001
Maanantaina on neuvola ekaa kertaa.. onko jotain mitä siellä voisi pyytää tekemään, jotta asiasta voisi varmistua? Ultra on kyllä varattuna torstaille, mutta se tuntuu olevan ikuisuuden päässä. Jos viikko pitää odottaa, niin ollaan pelkästään stressistä henkihieverissä :sorry:
Olisko mahdollista kysyä, jos sais uä aikaa aiemmaksi? Tuo odottelu on kyllä hirveää!!
 
Takaisin
Top