Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin tuli pahoinvointi takas ja korkojen kanssa, ensimmäistä kertaa oksensinkin. :(

Minua rupeaa naurattaa jo, tää etova olohan alkaa olla jo normaali olotila!:wacky: Kyllä varmaan sit on ihan ihmeissään kun tämä joskus loppuu toiv. pian. Minullakin tuo parivuotias häärää tossa, että eipähän ainakaan paranna tilannetta jos on tottelemattomalla tuulella. :nailbiting:
Rv 8+6

Minua rupeaa naurattaa jo, tää etova olohan alkaa olla jo normaali olotila!:wacky: Kyllä varmaan sit on ihan ihmeissään kun tämä joskus loppuu toiv. pian. Minullakin tuo parivuotias häärää tossa, että eipähän ainakaan paranna tilannetta jos on tottelemattomalla tuulella. :nailbiting:
Rv 8+6

Niin sama! Mitä se semmonen on kun voi syödä hyvällä ruokahalulla :hilarious: no mutta pitää myöntää että aamut ovat vähän helpottaneet; pystyn jopa syömään kunnon aamiaisen! Ja esikoinen ei helpota tilannetta ollenkaan. Onneksi nyt sentään tällä kertaa ei tarvitse oksentaa montaa kertaa päivässä, se kyllä veti ihan heikoksi

Minäkin oksensin tänään ensimmäistä kertaa [emoji17] Jännittää mennä huomenna töihin, sillä jos voin näin pahoin, niin kaikki kyllä arvaa sitten, että olen raskaana..

Täällä myös taaaaaas oksennellaan.
Jouduin tosiaan lauantaina lähtemään töistä kesken päivän, kun ei tullut mitään mistään. Mulla kun on vielä oksentaessa se pissan karkaamisen ongelma... oi kyllä.
Huomenna taas pitäisi käydä sairaslomaa hakemassa. Huoh.
Nyt arvon soitanko työterveyteen, missä valitetaan vai soitanko terveyskeskukseen, missä yleensä vähätellään. Kivat vaihtoehdot :shifty:

Onkos kenelläkään alkanut oireet vähentyä? Mulla nyt rv 8+5 ja tuntunut pari päivää paremmalta.

Ei täällä ainakaan. Nyt parina iltana pönttöä halaillut. Mutta mulla on viikkoja luultavasti noin 7+0 tänään.

Mulla kans oireet taas vähäisemmät. Tänään 9+3 neuvolan mukaan. Aamulla pientä etovaa oloa ennen aamupalaa, mutta muuten aika freesi olo ollut. Oon nyt ollut reissussa, niin mahtaako se vaikuttaa tähän oloon positiivisesti, kun koko ajan pientä aktiviteettia, ettei ehdi ajatella tätä juttua niin paljon. Tänään ollut pari pientä tuntemusta vatsan seudulla, joista oon ollut oikein iloinen, että edes jotain tuntuu. ☺

Täällä myös taaaaaas oksennellaan.
Jouduin tosiaan lauantaina lähtemään töistä kesken päivän, kun ei tullut mitään mistään. Mulla kun on vielä oksentaessa se pissan karkaamisen ongelma... oi kyllä.
Huomenna taas pitäisi käydä sairaslomaa hakemassa. Huoh.
Nyt arvon soitanko työterveyteen, missä valitetaan vai soitanko terveyskeskukseen, missä yleensä vähätellään. Kivat vaihtoehdot :shifty:

Kumpaan vaihtoehtoon päädyit? :) Ja saitko sairaslomaa? Meillä neuvolassa sanottiin, että sairaslomat kannattais mennä neuvolalääkärikin kautta, että ehkä se sit ainakin uskois oireita ym.

Kumpaan vaihtoehtoon päädyit? :) Ja saitko sairaslomaa? Meillä neuvolassa sanottiin, että sairaslomat kannattais mennä neuvolalääkärikin kautta, että ehkä se sit ainakin uskois oireita ym.
Menin terveyskeskukseen, koska en olisi saanut työterveyteen kyytiä. Julkisilla sinne kestää yli tunnin matkata:shifty:
Sain tämän viikon vielä nyt alkuun ja reseptin pahoinvointilääkkeeseen. Verikokeisiin sitten, jos vielä jatkuu tai ei nesteitäkään saa alas.

Niin meillä siis neuvolassa sanotaan, että he eivät hoida alkuraskauden pahoinvointeja. Täytyy mennä terveyskeskukseen. Mielestäni ihan urpoa, mutta näin oli jo esikoistakin odottaessa :bored:

Menin terveyskeskukseen, koska en olisi saanut työterveyteen kyytiä. Julkisilla sinne kestää yli tunnin matkata:shifty:
Sain tämän viikon vielä nyt alkuun ja reseptin pahoinvointilääkkeeseen. Verikokeisiin sitten, jos vielä jatkuu tai ei nesteitäkään saa alas.

Niin meillä siis neuvolassa sanotaan, että he eivät hoida alkuraskauden pahoinvointeja. Täytyy mennä terveyskeskukseen. Mielestäni ihan urpoa, mutta näin oli jo esikoistakin odottaessa :bored:

Aa okei, täälläpäin on sit eri käytäntö. :) No mutta hyvä, että sait apua ja toivotaan, että pahoinvointi helpottaa! Saitko Primperaniin reseptin vai? Ilmeisesti jotkut lääkärit myöntää siihen reseptin raskauspahoinvointiin.

Aa okei, täälläpäin on sit eri käytäntö. :) No mutta hyvä, että sait apua ja toivotaan, että pahoinvointi helpottaa! Saitko Primperaniin reseptin vai? Ilmeisesti jotkut lääkärit myöntää siihen reseptin raskauspahoinvointiin.
Joo siihen sain reseptin. En tajunnut yhtään kysyä lääkkeestä mitään.. nyt mietityttää onko se ihan turvallinen. Äääääh

Nyt niin hirvee pahoinvointi,et pää hajoo..pitäs tehä opintojuttuja(opet jo hiostaa:director) ja kolmen illan odotetut luennot ja olo kaataa sänkyyn,koko ajan oksennuksen maku suussa ja hissi hyppii,mut oksu ei tuu:wacky: ja tää looopuuuutooon väääsyyymyyyys.....:confused: nyt on mieli ja olo samassa malissa:crybaby2

Joo siihen sain reseptin. En tajunnut yhtään kysyä lääkkeestä mitään.. nyt mietityttää onko se ihan turvallinen. Äääääh

Niin ehkä se kannattaa varmistaa vielä neuvolasta, vaikka tuskin lääkärit myöntää raskauspahoinvointiin sellasta lääkettä, mitä ei sais raskaana käyttää. :) Kerro sit, auttoko se, jos kokeilet sitä lääkettä.

Mä sain ekassa raskaudessa lääkkeeksi stemetiliä (muistaakseni).

Mulla on tullut semmonen oire, että välillä tuntuu sylkeä erittyvän hirveästi suussa. Luin jostain, että semmonen voi olla ihan oikea raskausoire etenkin alkuraskaudessa.

Mulla on ollut tämä sama riesa kuukauden päivät. Mä en pysty nielaisemaan vaan olen joutunut kulkemaan juomapullon kanssa mihin voin sylkäistä. Tänään olen kokeillut niellä. Lääkäri sanoi mulle, että liittyy pahoinvointiin ja pitäisi hellittää. Nyt rv 13+6

Yllättävään makeanhimoon löyty ihanuus,profeelin proteiini pirtelö,appelsiinikaakao:grin
Mut opiskelu muudit on nyt ihan hukassa,:bored: mä en tajuu,miks oon ihan pihalla:arghh: ja motivaatio aikalailla nolla:shifty: mä en kestä:banghead: tää ei oo minä:nailbiting:

Mulla tuota sylkeä on kanssa erittynyt tosiaan juuri tuon pahoinvoinnin takia mutta on ollut myös ihan limaa kurkussa ja nyt se on jotenkin mennyt tosi syvälle kun on tullut yskää ja yskiessä sattuu rintaan ja limaa lähtee. Eikä tämä nyt yksinään olisi mitään mutta kun tuo oksennusrefleksi on niin herkillä että kun yskii niin samalla saattaa tulla oksennus:confused:

Nyt tuntuu että on liian vähän oireita! Helposti yökötyttää mut tissitkää ei ole enää niin arat. Hain kotidopplerin mut ei se viel saanut ainakaan kuuluumaa. Tuntis jo liikkeet että ei päässä laukkaa kaikkia pahoja asioita :(

Takaisin