Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun oireet jotenkin....helpotti?ehkä ja heti heräs pelko,et jotain on vinossa,ultra pe. Syödä voi vaan ihan vähän ja noi hajut...mä luulin,et sekoon,kun se alko jopa ohikulkijat haisi hirveelle:dead:

Vähäiset oireet myös hieman kadonneet... pelko tietenkin heti astuu kuvioihin. Pe vasta ar-ultra, tasan kolme tuskaista vuorokautta vielä...
Hajut tuntuu kyllä ärsyttävän kamalan voimakkailta :wacky:

Mullakin on oireita tosi vähän. Eka mua huoletti, että mikäs tuulimuna se tällä kertaa on, mutta sitten kun kelaan taaksepäin edellisiä kertoja, niin ihan hyvä merkki se omalla kohdalla on. En tiedä onko ollut sattumaa, mutta todella pahan repäisykivut ovat liittyneet keskenmenneisiin raskauksiin. Nyt ei ole niitäkään. Myös selkäkivut oli viime keskenmenossa päivittäisiä, mutta toisaalta kovimmat selkäkivut oli onnistuneessa poikaraskaudessa. Nyt ei ole niitäkään, kuten ei tytöstäkään.

Oikeastaan pitää ihan miettiä mitä oireita sitä nyt olis, mutta väsymys, turvotus, huimaus, pieni pahoinvointi tyhjällä mahalla ja ärtyneisyys lienee ne ainoat. Ja finnit, voi luoja. Kiva just näin kesällä kun haluis kulkee ilman meikkiä.:rolleyes:

Mulla on kuvotus ja ällöttävä olo pahenneet koko ajan, mutta ei vieläkään oo tarvinut pönttöä halailla, kunpa ei tarviskaan. Voin vaa kuvitella mitä se ois töissä :grumpy: Väsymys on infernaalista, meinaan nukahdella töissä pöydän ääreen ihan koko ajan. Illalla vointi on huonointa, joten mun kohdalla aamupahoinvointi on täysi päälaellaan, koska juuri aamulla herätessä voin kaikista parhaiten päivän aikana :hilarious: Rinnat on arat ja pinkeät ja ummetus on myös ilmestynyt viime aikoina mukaan. Joten oireita on ja paljon, kunpa se tarkoittaisi että kaikki on hyvin :happy10

Mä oon itekkin yllättyny omasta sisäisestä positiivisesta suhtautumisesta koko oireiston hyökyaaltoon,oisin varmaa ihan sekasin jos ei mitään tuntuis:rolleyes:

Yötyöt takana.. maha tyhjänä niin yököttää tosi herkästi mutta ei ole mitään mitä oksentaa niin tulee vaan se refleksi :(

Hyi että miullaki alkais huomenna yövuorot. Tänään yökkäilly ekan kerran. Etova olo on kyllä joka päivä mut tänään ekan kerran yökkäytti. Ja tissit on päivä päivältä kipeemmät. Mut en valita, oon ilonen että on oireita ni voi kuvitella et mahas ois jotain elävää.

Mä oon huomannut, että oon alkanut olemaan paljon iloisempi ja positiivisempi, joten ihmisviha alkaa helpottamaan. :D Etovaa oloa on vielä melkein koko ajan, mutta ehkä sekin on vähentynyt, kun ei tarvi koko ajan yökkäillä.

Ja teille murehtijoille, muistakaa, että ootte raskaana, kunnes toisin todistetaan! :)

9+2

Mä oon huomannut, että oon alkanut olemaan paljon iloisempi ja positiivisempi, joten ihmisviha alkaa helpottamaan. :D Etovaa oloa on vielä melkein koko ajan, mutta ehkä sekin on vähentynyt, kun ei tarvi koko ajan yökkäillä.

Ja teille murehtijoille, muistakaa, että ootte raskaana, kunnes toisin todistetaan! :)

9+2

Ihanasti sanottu tuolla lopussa, niin totta :love7

9+2

Repesin! Ihmisvihan laantumista täälläkin odotellaan. Eilen meinasin käydä Prismassa myyjän kimppuun..

Kyllä tää pahoinvointi nyt taitaa helpottaa! Eilen illalla oli kyllä taas etovaa omia, mutta nyt jo kolmas päivä ilman oksennusta! Ei tartteisi tulla taikaisinkaan enää :D
Katsotaan lauantaina kun palaan töihin, että miten kuollut sitten taas ollaan ;D tänään pystin jopa vähän siivoamaan!!
Rv 9+1

Repesin! Ihmisvihan laantumista täälläkin odotellaan. Eilen meinasin käydä Prismassa myyjän kimppuun..
Mä oon pysyny poissa ihmisten ilmoilta suosiolla :D sairasloma ollut hyvä syy ollla näkemättä ketään

Täällä on ihan kamalaa väsymystä ja etovaa oloa kokoajan. Kestänyt noin 2 viikkoa. Voi kun jäisi vain tälle ekalle kolmannekselle kuten esikoisen kanssa mutta never know. Kauhulla jännäillään. Tsemppiä kaikille kenellä on pahoinvointia ja myös muille odottajille muihin ikäviin oireisiin. 7+3

Täällä jännäillään rantautuko se pahaolo nyt tännekkin, vai onko kuitenki esikoisen mahatauti ku hänellä oli pari päivää sitten :wtf:
Paikoillaan kun on, olo on ihan OK, tulee vaan semmosia aaltoja mut heti ku vaan käveleeki ni äityy oikeen kunnon oksetukseksi ja täytyy vähä kyyryssä mennä:arghh: ihan älytön nälkä olis mut jännittää syödä. Mä oon niiiiin oksennus kammonen!:sorry:

Kylmä on ollut, varsinkin jalat jäässä, huimausta, jännää kuumeen nousun oloa, huonoa tuulta, kärsimättömyyttä, jaksaminen kadoksissa joinakin päivinä, sitten välillä ei mitään erikoista. Ei ole tässäkään raskaudessa ollut pahoinvointia tai oksentelua, kuten ei kolmessa edellisessäkään raskaudessa. Tuo edellinen päättyi keskenmenoon, niin vähän pelottaa tällä kertaa että pysyykö sisällä.

Väsyttää. Ja paljon. Välillä myös heikottaa, ikään kuin huimaa. Mutta muuten ei ole oireita pahemmin ollut. Ei kyllä ollut ensimmäisessä raskaudessakaan. Toivottavasti pääsen mahdollisimman vähillä oireilla tälläkin kertaa!

Hoopakka,sama fiilis.
Mulla meniniltaolot niin.pahaks,että vääntäydyin ruokalaan ja kesken pois,matkaa vajaa 100m ja olin varma etten selviä,pääsin kämpille ja kaaduin itkien vapisten sänkyyn,niin kauhee olo,nyt liki 2tuntia pötkötelly ja hiljakseen helpottaa,yritän kohta syödä.
Maha tuntuu pinkeeltä esim.haukotellessa ja ummetus rantautui tännekkin:yuck:
Nää olot kyl säikyttelee...:confused:

Helpottavaa lukea, että joillain muillakin ollut vähäoireista. Välillä lievää huonovointisuutta, mutta ei mitään, että olis joutunu oksenteleen. Maha pömpöttää jo ihan liikaa, vaikka vasta 6+5 menossa... pelkään jo töissä, että kaikki huomaa. Hengästyttää helposti. Viime raskaudessa oli kyllä kans aika oireetonta (paitti hirveet verenvuodot), mutta en muista, että tässä vaiheessa olis vielä mitään hengästymistä ollut. Tää voi kyllä osittain johtua myös siitä, että tää raskaus saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla ja sen takia munasarjat esimerkiksi vielä turvoksissa jne, että muutakin turvotusta aiheuttavaa on kuin tuo pikkupapu masussa.
Ai niin ja oon kyllä syönytkin iltaisin aika paljon, että voipi tietty senkin takia maha pömpöttää. :grin

Olen jonkun aikaa seuraillut taustalla, mutta nyt tulee taas kirjoitettua. Maanantaina olin neuvolassa ja sen jälkeen jotenkin oireet alkoivat laantua. Ei väsyttänyt enää samalla lailla kuin aiemmat pari viikkoa, etovaa oloakaan ei enää ollut. Vatsan turvotus toki on pysynyt. Kunnes tänään sitten banaania syödessä alkoi oksettaa ja sieltähän se eka oksu sitten tuli. Neuvolan laskujen mukaan tänään olis 8+6. Pitäis ehkä pikku hiljaa uskoa, ettei banaani sovi tähän raskauteen, kun joka kerta niiden syöminen saa yökkäilemään, vaikka nyt vasta tuli eka oksennus. Onko muilla jotain tiettyjä ruokia, jotka aiheuttaa helpommin yökkäilyä?

Muokattu viimeksi:
Täällä muistutellaan joka syömisellä itteensä,että vain vähän. Rasvaa,suolaa ja karkkia tms en kestä ollenkaan ja ihan hyvä niin,mut yllättäville mieliteoille ei voi antaa valtaa. Huomaan,että ärsyynnyn myös "ihmisviha"tyyppisesti joistain yllättävistä tyypeistä..o_O
Toi hengästyminen on jännä juttu,mut päätin,et liikun ja hengästyn jos joku huomauttaa,niin tökkäsen takas. Tän viikon istumasessiot alkaa sattua alas:wtf:
Huomaan, että odotan jo perjantaita sekavin fiiliksin,onkohan tiuhti ja viuhti molemmat mukana:sorry:

Nyt taas muistaa olevansa raskaana.. Bussimatka ilmeisesti laukas hirveen matkapahoinvoinnin, mikä ei lopu sitten millään. Nyt tuli kotona yökkö jo pelkästä ruuan hajusta.

Onko muilla raudan/veren makua? Mulla ei ennen oo ollut, mutta nyt oon koko ajan haistavani sellasen veren/ruostuneen raudan. Vesi maistuu, sekä jopa banaani maistui ihan raudalta.

Takaisin