Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkanut pahoinvointi helpottaa! Eilen enkä tänään ole oksentanut ja etookin koko ajan vähemmän :dance008
Voi kunpa tää nyt menisi ohi :) esikoista odottaessa loppui myös näillä rv:lla, joten jospa nytkin.
Ei silti yhtään huoleta tää väheneminen, sillä muita oireita löytyy kyllä :)

Rv 9+0

Tässä pahoinvoinnissa on se hyvä puoli, että elämä tuntuu uskomattoman ihanalta sitten kun pahoinvointi loppuu :D Muistan viime kerralta hyvin selkeästi sen hetken, kun tajusin, että mua ei enää okseta tai väsytäkään niin paljon. Aaaah!

Voiko raskaus laukasta siitepölyallergian?
Mulla on pidemmän aikaa niiskututtanu ja nyt pari päivää sitten rupes räkä valumaan.

Mulla esikon raskausaikana oli kans siitepölyallergiaa.. Ikinä ei oo aiemmi ollu mut se raskaus vissiin laukas sen sillon.. Silmät kutis, nenä vuoti, allergialääkkeillä pysy vähä kurissa.. Mut se kesti vaa sen raskauden, ei siis jääny mitää pysyvää allergiaa.. Mut tänä keväänä ei sit taas oo mitää oireita.

Minulla alkanut vatsa kurnia, jopa öisin tulee tunne, että pitää mennä syömään. Mitä ihmettä? Viime yönä en saanut kunnolla nukuttua ja oli pakko nousta syömään banaania.

Sitten on sitä etovaa tunnetta, olis nälkä, mutta välillä ruoka ei maitakaan.

RV 7+3

Onko teillä ennenkin raskaana olleilla hyviä vinkkejä poistaa tämä järjetön turvotus?? :woot:
Aamulla maha on suht normaali, mutta auta armias kun kello kipittää iltapäivään niin se alkaa ja pahenee vaan iltaa kohti!! Ihan kun olisin jalkapallon syönyt ja sitten vielä nämä ihanat ilmavaivat bonuksena :excited001
Jos turvotus on sellasta ilman kerääntymistä vatsaan, eikä niinkään nesteen kerääntymistä koko kroppaan, niin ehkä vatsan toiminnan edistäminen auttais? Vettä ja kuituja. Paljon kasviksia ja sopivasti hedelmiä ja marjoja.Leipää ei kannata vaihdella kokoajan, vaan syödä sitä leipää mikä vatsalle sopii.

Jatkuvaa etovaa oloa ja pari kertaa oksentelua kolme viikkoa takana, mutta nyt alkaa vähän helpottaa. Energiavarastotkin alkaa taas täydentyä aivan järkyttävän alkuraskauden väsymyksen jäljiltä. Öisin heräily ja turvotus seuraa mukana, mutta niiden kanssa pärjää kun ei enää koko ajan okseta.

Rv 8+5

Nyt alko miunki oireet, kaikki ruoka etoo eikä pysy sisällä..
Pyöryttää ihan jatkuvasti ja voisin vaa nukkua koko aika, nyt ois 7+0

Jos turvotus on sellasta ilman kerääntymistä vatsaan, eikä niinkään nesteen kerääntymistä koko kroppaan, niin ehkä vatsan toiminnan edistäminen auttais? Vettä ja kuituja. Paljon kasviksia ja sopivasti hedelmiä ja marjoja.Leipää ei kannata vaihdella kokoajan, vaan syödä sitä leipää mikä vatsalle sopii.

Ajattelin nyt koittaa olla mahdollisimman vähällä leivällä ja syödä vielä enemmän hedelmiä ja vihanneksia, hulluks tuun muuten :confused:

Tässä pahoinvoinnissa on se hyvä puoli, että elämä tuntuu uskomattoman ihanalta sitten kun pahoinvointi loppuu :D Muistan viime kerralta hyvin selkeästi sen hetken, kun tajusin, että mua ei enää okseta tai väsytäkään niin paljon. Aaaah!

Sama täällä! Oli ihana pystyä syödä hyvällä ruokahalulla ja oikeasti nauttia siitä ruuasta:hilarious:

Siis mä tuun hulluksi mun hajuaistin kanssa!! Hajuaisti noin 1000kertaa parempi ku normaalisti.. Pesin pyykkiä, nyt ne lemuaa tuolla parvekkeella.. Käytin uutta hyvän tuoksuista huuhteluainetta.. Mut kamala ku se on voimakas tuoksu!! Ulkona kaikki kukat tuoksuu ihanalle, paitsi tänää löyty yks iha kamalan hajunen kukka..

Mä oon nyt syönyt leipää ihan tolkuttomasti! Se on ainoa joka vie pahoinvointia hetkellisesti pois niin paahtoleipää oon mutustellu pakettikaupalla... Veikkaan että painoa tulee tässä alussa ihan kiitettävästi :shifty:

Heh, mulla oli tytöstä ehkä rv8-12 niin paha hajuherkkyys, etten voinut olla keittiössä, en siis sekuntiakaan. Meni sitten ohi muutamassa viikossa, mutta oli ihan kamalaa aikaa. Mua ellottaa kaikki rasvanen haju, kuten kananmunan paistamista tuleva käry, torilla kaikki paistetut muikut sekoitettuna muurinpohjalettujen hajuun jne.. mutta ei kyllä vedä vertoja sille herkkyydelle mikään. Onneksi sekin on toivottavasti ohimenevää.

Herranjumala tätä pahoinvointia. :( en tykkää yhtään. Menee päivä päivältä pahemmaksi. Onneks ei oo tarvinnut oksentaa, se vasta kamalaa olis. :(

Mulla on myöskin sellainen olo, että elämä on menetetty. Onneks mulla ei oo aamupahoinvointia, että selviän töistä. Illat on sit ihan kauheita: pidättelen oksua ja voin niin pahoin fyysisesti, etten pysty tekemään mitään muuta ku makaamaan sängyssä. Toissa päivänä oksensin. Vuoren huipuks tuntuu kamalalta, jos taas menee kesken ja tää kaikki kärsimys on turhaa ja tää pitää kokea moneen kertaan.

Mulla tosiaan auttoi B6 jonkun verran pahoinvointiin mutta siis edelleen kuvottaa ja tulee yökkäilyjä. Oksentaa ei ole enää tarvinnut mutta lähellä on käyty. Heikoksihan tämä vetää, ei voi juuri nyt raskaudesta tai elämästä nauttia. Toivoa parempia päiviä. Pikkuhiljaa, tunti kerrallaan, sitten päivä ja kohta on yksi viikko vierähtänyt taas raskautta eteenpäin. Ehkä helpotus tulee vk 12 tai vk16 tai vasta synnytyksessä mutta joka hetki ollaan sitäkin sitten lähempänä. Auttaa kun tietää että on kohtalonsiskoja jotka myös painii näiden olojen kanssa:shy:

Jep, täällä kanssa etovaa oloa. Nukkuminen nykyään ihanaa, kun silloin ei oo paha olo. Tekis mieli jäädä sänkyyn koko päiväksi. Ylös kun nousee niin alkaa. Toivottavasti tässä muutaman viikon sisään helpottaisi.
Rv 8+1

Mulla kanssa painottuu iltaan pahoinvointi. Vielä en ole joutunut kuin kerran oksentamaan.

Mun oireet jotenkin....helpotti?ehkä ja heti heräs pelko,et jotain on vinossa,ultra pe. Syödä voi vaan ihan vähän ja noi hajut...mä luulin,et sekoon,kun se alko jopa ohikulkijat haisi hirveelle:dead:

Mulla on myöskin sellainen olo, että elämä on menetetty. Onneks mulla ei oo aamupahoinvointia, että selviän töistä. Illat on sit ihan kauheita: pidättelen oksua ja voin niin pahoin fyysisesti, etten pysty tekemään mitään muuta ku makaamaan sängyssä. Toissa päivänä oksensin. Vuoren huipuks tuntuu kamalalta, jos taas menee kesken ja tää kaikki kärsimys on turhaa ja tää pitää kokea moneen kertaan.

Nää on kyllä todella tuttuja ajatuksia. Mulla muuten aikalailla sama, mutta pahin olo on aamupäivisin. Tosin oon lomalla vielä, joten voi kääntyä pahin olo iltaan sitten kun työt alkaa ja joutuu skarppaamaan päivän.

Just eilen sanoin miehelle, että mikäli tästä vauva on lopputuloksena, ei tää edes tunnu miltään kärsimykseltä. Mutta jos päättyy (taas) keskenmenoon, tuntuu kohtuuttomalta.

Yhtä kaikki, eipä meillä kellään ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta ❤️

Mulla ei oireita kauheasti ole tullut. Väsymys on iltaisin kova ja usein nukahdankin sohvalle ennen kymmentä. Oikea munasarja kipuilee joka päivä, mutta se on kuulemma vain keltarauhanen ja se pitää tätä raskautta yllä jonnekkin 8 viikolle asti. Sitten kun istukka on kehittynyt, keltarauhanen kuihtuu pois. Rinnat on vähän arat, mutta eivät ollenkaan turvoksissa kuten aikaisemmissa raskauksissa. Muutenkin oireita on paljon vähemmän, mutta ehkä se on vain merkki että tällä kertaa tämä onnistuu.

Takaisin