Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tuun vielä kertomaan, niin ei tuu poistuttua sanomatta mitään. Tosiaan silloin toissapäivänä tuli vähän, ihan vähän sitä verta kuten kerroin. Seuraavana päivänä taas ihan vähän eikä edes siteeseen asti tai mitään, mutta tuli kuitenkin. Siitä se yltyi ja tänä aamuna alkoi kunnolla keskenmeno, eli se tosiaan oli sitten siinä. Tää oli kolmas keskenmeno ja aina pisarakin verta on kielienyt sitä, että loppuu pian. On niitä onneksi hyviäkin loppuja niillä, keillä verta vuotaa alkuraskaudessa.

Mutta teille muille toivotan onnea matkaan ja toivottavasti hyvin onnellista loppuodotusta <3

Voi Lillie, valtavasti voimia [emoji174]

Mulla on alkanu nyt tulla pahoinvointia pitkin päivää ja etenki sillon ku alkaa tulla nälkä. Ruoan ajatteleminen sillon saa vattassa pyörähtään, mutta syömään on kuitenki pystyny.
Oon kolme viikkoa oottanu, että pääsen suomeen juomaan kunnon kahvia. Nyt sitä sitte sais, mutta ei tee enää tippaakaan mieli.
Pissalla saa ravata normaalia tiheämmin ja ilmavaivojaki on alkanu ilmetä.

Esikosta mulla ei juurikaan pahoinvointia ollut. Ainoastaan lievää huonoa olo iltaisella ja kahvi ei maittanu olleskaan (olin aiemmin kahviholisti). Nyt vielä kahvi maittaa ja yritän pitää senkin nyt max 3kuppia päivässä. Nälkähän se ulkona liikkuessa iski ja huono olo heti sen jälkeen. Pakko oli omalle äitille kertoa jo.

Uusin oire: kauhea suolakurkun himo! Hehe, mä oon töissä koko päivän haaveillut suolakurkkuviipaleista juustovoileivän päällä! Ja meillä ei siis yleensä ole koskaan suolakurkkua kotona... Pakko käydä kaupan kautta kotimatkalla. :)

Mä ennakoin tuon suolakurkkuhimon eilisellä kauppareissulla ja ostin niitä varastoon ja onhan niitä tullu jo napsittua :grin

Hassua, miten sitä ei enää muista oikeen mitään edellisestä raskaudesta, ei ainakaan mitään pieniä yksityiskohtia kuten että oliko tämmöstä nivusten ja häpyluun(?) nipistelyä/jomottelua, mitä nyt on päivittäin.. Lähinnä muistaa vain sen suurimman että pahoinvointia ei ollu :D

Mulla kanssa liitoskipuja pikku hiljaa ilmenee etenkin nyt muutaman kerran häpyluussa ollu.

*muoks

Oho sepäs karkas äkkiä tämä viesti.... ekassa raskaudessa ei näin aikaisin liitoskipuja ollukaan

Koko ajan sais olla syömässä jotain, nälkä tulee hetkessä ja sillon jos ei heti syö niin alkaa etomaan. Näin jopa unta syömisestä :grin Väsymys on myös lisääntyny, tänäänkin oli ihan pakko ottaa päikkärit aamuvuoron jälkeen kun silmät ei meinannut auki pysyä :joyful:

4+6

Juu. Kuvotus. Se on nyt läsnä. Aamuisin kun ei ole vielä syönyt mitään, auta armias. Himppasen vaikeaa on kuulkaa syödä niissä oloissa :hilarious: ja samaa jatkuu halki päivän, etenkin jos yhtään ruokailuvälit venyy!
Pitääkö tässä alkaa heräämään öisin syömään :grin

Kuvotus on vahvistunu nyt entisestään. Tänään sitten söin aika heikosti ja nyt illalla kun olen yrittäny syödä niin vattassa on kiertäny ja nyt sitte lopulta tullu ihan ripulina kaikki ulos.
Tottahan tässä tuli mieleen kaikki mahdolliset taudit ja pöpöt, mitä olen saattanu saada mukaan Thaimaan matkalta :/

Täällä edelleen melko oireetonta, tai ei mitään ns. perus pahoinvointia, tms.
Mutta olen kyllä nyt niin kovassa kuumeessa, että olen ihan hyvilläni, ettei olekaan mitään ns. ylimääräistä.
Edelleen joo huimaa, johtuuko kuumeesta, hartiajumista vai raskaudesta - ei voi tietää?
Mutta ajottain huolettaa, kun googlen ihmeellinen maailma mainitsee alkuraskaus ja kuume haulla, että jos on vilunväristyksiä ja kuume yli 37,8°, niin soitto neuvolaan/lääkäriin.
Täytyy huomenna tuumia.

Muakin huimaa, eilen koko loppupäivän leijuin tosi ihmeellisessä tilassa, tuntui että maailma vain keinui, ja lisäksi oli paha olo.

Mulle on kuvotuksesta huolimatta maistunut kahvi joka aamu - paitsi tänään. Eka päivä kun en voisi kuvitellakaan juovani kahvia, hyi olkoon :yuck::grin Onneksi ei ainakaan vielä tee mieli mutustella mitään hiekkaa tms...

Täällä toistaiseksi vältytty hirveeltä pahoinvoinnilta, muutama päivänä kyllä tullut mutta muuten lähinnä vaan ällöttää vähän ja hajut pahentaa. Mutta voi luoja mikä väsymys, kuopus herää vielä joka aamu viimeistään kuudelta niin välillä tuntuu ihan toivottomalta kun koittaa nousta sängystä. Plussalla saa ravata jo yölläkin pari kertaa ja vatsaa ja selkää jomottelee ja polttelee.

Jotenkin tullut nyt olo että en olis enää raskaana, täytyy vaan toivoo että ei oo kkm.

Vipee, miks tuntuu ettet ois enää raskaana, jos oireita kuitenkin löytyy...?

Mulla on sama juttu, että lapsi herättää kuudelta ja aivan silmät ristissä saa nousta puuroa keittämään ja leikkimään :grinTänään on menny muutama pahoinvoinnin "aalto" läpi, sen oikeen tuntee miten se pyyhkäsee päästä varpaisiin :grin Mut ei oo ollu vielä oksentamimen lähellä kuitenkaan..

Heippa! Täällä ihan ummikko tuli lueskelemaan juttuja ihmetyksissään. Mulla ollut vähän heikko/etova olo parina päivänä ja alavatsaa jomotellut/nippaillut sekä mahassa vähän pörissyt :D Laskeskelin niin tänään ois vasta rv 3+0 enkä siksi millään usko, että raskaus tekisi oireita. Kuitenkin jostain luin, että myös vilunväreet ja kohonnut lämpö voivat viitata raskauteen alussa? Tajusin, että väreitä on ollut ja päätin huvikseen mitata lämmön. Se näytti juuri äsken 37 eli noin 0,5 normaalia enemmän! Siis mitä! Miten tähän nyt pitäisi suhtautua :D Onko täällä muita kellä ollut todella aikaisia oireita vai onko mun kropassa ihan jotain muuta meneillään? :D Aikalailla oviksen aikoihin meillä oli miehen kanssa mukava hotelliviikonloppu ja siitä onpi nyt 5 päivää..

Mulla on koko viikon ollut enemmän ja vähemmän menkka jomotuksia. Iltaisin turvotusta. Sitä en tosin oo yhdistänyt raskauteen ennenkuin nyt. Viimeksi kun olin raskaana niin oireita ei ollut juurikaan ja se olikin sitten tuulimuna. Nyt siis toivon paaljon oireita. :D

Piti olla pissalla eikä plussalla :D

En kyllä tiedä miks tuntuu siltä. No onneks ens torstaina ar-ultraan.

Eikös se ole 10 päivää oviksesta kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy ja rupeaa tuottamaan hormoneja? (Rupeaa haamuja näkymään testissä) Jotkuthan saattavat jo arvata olevansa raskaana heti hedelmöitys hetkellä....?

:shy:Ihmettelin eilen että hiertääkö rintaliivi jotenkin kainalon alta. Koko illan häiritsi ja yölläkin ihmettelin että miten se yötoppikin sattuu kainalon seudulle. Nyt sitten aamulla katselin peilistä, niin koko vasen kainalo on tosi ärtyneen näköistä näppyä täynnä. :arghh: Mun veikkaus on nää raskaushormoonit, kun mikään muu ei oo muuttunut. En uskaltanut ees laittaa dödöä kainaloon ettei ärtyisi lisää. Toivotaan, etten kovasti rupea tänään döfäämään. :sad001

Papuska, äitini kertoi, että minua odottaessaan hänen kainalonsa menivät tosi aroiksi. Normaalia dödöä ei voinut käyttää koko raskauden aikana, mutta alkoholiton sopi. Eli jos ilman dödöä et pysty olemaan, niin kannattaa tarkistaa, onko omissa dödöissäsi alkoholia ja ottaa sitte alkoholiton kokeiluun :thumleft

Takaisin