Oireet

Papuska, äitini kertoi, että minua odottaessaan hänen kainalonsa menivät tosi aroiksi. Normaalia dödöä ei voinut käyttää koko raskauden aikana, mutta alkoholiton sopi. Eli jos ilman dödöä et pysty olemaan, niin kannattaa tarkistaa, onko omissa dödöissäsi alkoholia ja ottaa sitte alkoholiton kokeiluun :thumleft


Kiitos vinkistä! Tosin mun dödön pitäis olla jo alkoholiton, hajusteeton, jne... mut täytyy viel tarkistaa ja muuten vaan odotella, miten tää menee ohi...
 
Noniin! Nyt se tuli, eka itkukohtaus.. :facepalm: Rupesi yli kaiken ketuttamaan, kun ei kukaan kiittänyt ruoasta, vaikka olin kovalla vaivalla sen tehnyt :grin Piti mennä vessaan tuhertamaan itkua, kun en viitsinyt kovin räjähtää keittiössä.

Esikoisen aikana mulla oli muutama viikko, kun mua ketutti ihan kaikki koko ajan.. enteileekö tämä nyt sitä, voi apua :wacky:
 
Täällä alkaa pahoinvointi näyttää ilmaantumisen merkkejä. Toivotaan, että pysyis vielä vain etovana olona, eikä tarviis oksennella, kun olo on muutenkin vielä sairastelun jäljiltä melko kelju. :sad001
 
Mulla on vattatauti kestäny nyt kolme päivää. Vattaa kouristellee ja alavattassa on kipuja. Lisäksi kaikki mitä syön, tulee lähes samantien ulos jommasta kummasta päästä. Pelottaa ihan kamalasti, että tämä aiheuttaa jotain haittaa tai keskenmenon. Tänään on sitten tullu semmosta todella laimean veristä vuotoa ja sehän vain ruokkii tätä pelkoa..
Maanantaina selviää varmaanki löytykö mitään aiheuttajaa vai onko tämä vain jotain liikkeellä olevaa vattatautia.
 
Täällä pahoinvointi ja väsymys ollut ihan kaameaa. Koko tämän päivän olen vain nukkunut, oksentanut ja yrittänyt syödä. Ei ollut näin kamalaa esikoisen kohdalla.
 
Täällä väsymystä, lievää rintojen arkuutta ja lievää mahan nippailuja. Ja hetkittäin ällötystä, sekin lievää. Ja se ettei tee suklaata mieli. Viime vkl ostin suklaamässypussin ja vieläkin paljon jäljellä. Ei ollenkaan normia.
 
Niin ja eilen tuli ripulia. Normisti ei tuu enkä mielestäni syönyt mitään erikoista.
 
Täälläkin on haluttomuutta, alkoi jo ennen plussausta, muistan kun ihmettelin minkä takia ei tee mieli ollenkaan kun en osannut vielä silloin yhdistää raskauteen. Miehen on vähän vaikea ymmärtää miksi ei tee mieli ja kyllä se loukkaantuu kun tulee torjutuksi, mutta toisaalta ymmärrän kyllä koska oon mäkin loukkaantunut joskus kun se on kieltäytynyt väsymyksen tms takia.
 
Onko muilla ollut oireena hengästyminen ? Tosi pienestä tekemisestä on viime päivinä hengästynyt ja luin että sellaistakin oiretta voi näin alussa olla. Lisäksi on väsyttänyt etenkin tänään ja tissit kipeytyy päivä päivältä. Ja nälkä!
 
Onko muilla ollut oireena hengästyminen ? Tosi pienestä tekemisestä on viime päivinä hengästynyt ja luin että sellaistakin oiretta voi näin alussa olla. Lisäksi on väsyttänyt etenkin tänään ja tissit kipeytyy päivä päivältä. Ja nälkä!
Mä oon kans huomannut että hengästyy helpommin eikä töissäkään jaksa samalla tavalla. Samoin aamulla kun kävin koiran kanssa juoksulenkillä tuntu että happi loppuu hetkenä minä hyvänsä :grin
 
Asutaan kolmannessa kerroksessa, ja toi hengästyminen on riesa tääläki.
Rinnat on myös niin arat, kaikki pienikin sattuu.

Lisäksi on pientä pahaa oloa, tuntuu että semmonen kestokrapula olis päällä.
Hajut on kans voimistuneet hirmusesti.
 
Täällä oireet tyssäsivät kuin seinään 13.pvä jälkeen! Ei enää tissikipua, ei kuvotusta eikä mitään tuntemuksia vatsassa. Liekö tämä nyt tässä ja vuotoa odotellessa. Huomenna todetaan tilanne ultrassa. Nyt ois 6+5 mut rehellisesti en kyllä usko että tästä noustaan.
 
Täällä on alkanut iskeä huono olo iltaisin. Ei hirveästi tekisi mieli syödä mitään, mutta nälkä sitten kuitenkin tulee että pakko syödä. Ja vilu iskee myös iltaisin. Ehkä tässä pieni toive, että jotain neuvolan ultrassa vielä löytyy 23.4.Mutta kaippa oireita voi olla myös tuulimunassakin ym.
Santso toivotaan vielä parasta! Ei oireettomuus onneksi välttämättä mitään kerro.
 
Mulla on tähän mennessä ilmaantunu nippailua, repäisykipuja ylös noustessa, älytön turvotus ja huimaus. Usein pitää mennä kyykkyyn kun meinaa silmissä sumeta ja välillä huimaa istuessakin. Koko ajan on sellainen tuttu "masuolo" mikä muistuttaa pienestä :) niin ja ruokahaluttomuus. Ei etomista mut ehkä enteilee sitä. Haluttomuus oli hurja ekassa raskaudessa ja nyt en aio alistua sille vaan taistelen! Vielä ei oo merkkejä siitä mut eipä se mieskään oo näkösällä ollu tärpin jälkeen :D
 
Onko muuten muilla häpyluun/-kummun kohdalla tuntemuksia? Mä olen aina varma, että nonii kesken menee kun ne alkaa?
 
Ei tarvitse seksiä ajatellakaan kun olo on niin paha. Ja jos tämä ois omalle miehelle ongelma ettei saa seksiä niin käskisin juoksemaan päin seinää. Jos ei kestä hetkeä ilman seksiä niin HV. Ihan kuin avo/avioliitto tarkoittaisi että kumppanin pitäisi automaattisesti saada seksiä. Että ihan en ymmärrä jos joidenkin miehet pahoittavat mielensä, käskekää turvautumaan nyrkkikyllikkiin. Seksi on kivempaa kun kummatkin sitä haluaa.
 
Vatsassa vähän väliä nippailuja ja paineen tunnetta. Lisäks jo monta viikkoa ollu vatsalihakset kipeenä Jatkuva nälkä ja välillä hyvinkin etova olo. Närästystä tulee myös tosi herkästi.
Rinnat ja etenkin nännit arat. Hengästyttää herkästi ja tunteet herkästi pinnassa.
Ja aivan jäätävä väsymys välillä. Ennen plussaa töissä ihmettelin, kun ykskaks iski ihan järkyttävä uupumus ja väsymys. Melkein päivittäin töiden jälkeen joutuu päikkärit nukkumaan.
 
Meilläkin mies nurisee seksin puutteesta. Nyt mulla on ollut niin kova väsy koko ajan, etten tiedä onko vain sitä, vai eikö muutenkaan tee mieli. Edellisessä raskaudessa haluttomuus jatkui mulla koko raskauden, ja nytkin ikävä kyllä sama tuntuu alkavan. Yritän myös taistella sitä vastaan! Kyllä se seksi silti kuuluu parisuhteeseen ja meillä mies käytännössä on aina valmis :hilarious: Mikä tietysti lisää huonoa omaatuntoa haluttomuudesta..

Mutta tuo on tietysti totta, mitä ellu sanoi, että kivempaahan se on vain jos molemmat sitä haluaa.

Täällä menossa rv6+5. Tänään tuli eka kova pahoinvoinnin aalto ja piti käydä kyökkäämässä pöntön äärellä, mutta se meni sillä ohi. Nännit on arat. Kyykyssä rupeaa vatsaan sattumaan.
 
Takaisin
Top