Oireet

Mua itseäni harmitti koko raskausajan ja pitkään sen jälkeenkin se haluttomuudesta johtuva seksin puute. Siis molempien puolesta. Olisin halunnut haluta mut fyysisesti en vaan halunnut. Siks yritän aktiivisemmin puhuu aiheesta miehen kans tällä kertaa että silleki ois selkeempää mistä se haluttomuus johtuu tarkalleen ja miten halua ehkä vois yrittää herätellä. Uskon et se on heräteltävissä vaikka hormonit pistäiski vastaan. Mun mies ei valittanut mut selvästi sitä puute harmitti. Koko aiheesta tuli ekassa raskaudessa lähes tabu meidän välillä ja sen haluan tehdä toisin nyt.
 
Ainiin yks oire on räjähdysherkkyys. Se oli se mikä sai mut testaamaan :rolleyes:
 
Mulla on koko ajan nälkä... o.O esikoisesta ei ollut. Uhkaa myös tulla paha olo jos en syö, eteenkin aamupäivästä.
Rinnat kipeät, jotain jomotusta vatsassa. Ja pissattaa.
Esikoisesta oli tässä vaiheessa väsymys ja huimaus.
 
Mulla alkoi viime viikolla pahoinvointi. Ensin oli pientä etomista ja ällötystä, nyt jo ihan yökkimistä ja jatkuvasti joutuu töissä oksennusta nieleskelemään. Onko kukaan joutunut olemaan töistä pois pahoinvoinnin takia? Itse vakavasti harkitsen lääkäriajan varaamista..
 
Mulla alkoi viime viikolla pahoinvointi. Ensin oli pientä etomista ja ällötystä, nyt jo ihan yökkimistä ja jatkuvasti joutuu töissä oksennusta nieleskelemään. Onko kukaan joutunut olemaan töistä pois pahoinvoinnin takia? Itse vakavasti harkitsen lääkäriajan varaamista..

Mie olin esikoista odottaessa melkein koko raskauden sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Meni välillä jopa niin pahaksi ettei nesteet pysyneet sisällä joten olin useampia viikkoja sairaalassa tiputuksessa. Töihin en olisi mitenkään pystynyt raskauden alussa alkaneen pahoinvoinnin takia ja lääkärit olivatkin samaa mieltä.
 
Ennen plussaa oireena oli voimakas itkuherkkyys itkin melkee kaikesta. En sillon vielä yhdistäny sitä raskauteen. Ennen plussaa myös närästäny. Nyt on välillä jomotellu alavatsaa ja alaselkää. Tänä aamuna hieman äklöolo. Siinäpä mun viereet toistaseks ☺
 
Tänään ollut enemmän oikealla alavatsassa pieniä vihlaisutuntemuksia. Tietty pelottaa onko kohdunulkoinen, mutta voihan se olla keltarauhanenkin mikä siellä vihloo. Ja lievää etovaa oloa myös alkanut olla, paha maku suussa.
 
Luulisin, että pienet vihlaisut kuuluvat asiaan. Niitä ainakin mulla ollut edellisessä ja tässä alkuraskaudessa. Joskus huonossa asennossa tai liikkuessa saattaa sattua enemmänkin, mutta on toki yksilöllisiä nämä kaikki tuntemukset.
 
Tänään on iskenyt väsymys, voisin nukkua vaan, mutta pakko jaksaa temmeltää esikoisen kanssa:grin
Kamalaa jos tää väsymys pahenee. Toivottavasti ei:grin
Vatsassa välillä on myös tuntemuksia ja aamulla oli vähän närästys olo.
 
Muistelen, että esikoisesta oli ensimmäisen kolmanneksen aikana vihlaisuja, liittyivät mm. kohdun kasvuun jne. Sain ohjeeksi, että jos kivun seurana ei ole runsasta veristä vuotoa, kaiken pitäisi olla ok ja asiaankuuluvaa.

Minulla on tähän mennessä ollut oireina ärtyneisyys, huimaus, väsymys, ja pienet nippailut alavatsalla. Turvotusta on ollut jo pidemmän aikaa, näytän jo valmiiksi siltä kuin olisin vähintään rv20 raskaana. :arghh:
 
Turvotuksesta nauttivia kohtalontovereita löytyy "onneksi" muitakin :hilarious: Varmaan pitää kaivaa äitiysvaatteet jo varastosta, kun niille taitaa tulla pian käyttöä.. Pitää varmaan ostaa lisää löysiä paitoja, että saa mahan piiloon töissä. Ja tehdä jotain trikoohameita :D

Tuo muuten on kamalaa, kun on hirveä väsy ja muksulla/muksuilla piisaa taas energiaa ihan hirveästi, ja pitäis vähä jaksaa leikkiä ym. Töistä, kun menee kotia, haluis vaan maata ja nukkua, mutta ei voi, kun joku huutaa korvan ääressä koko ajan, että "äiti herää, mennään leikkimään!" :grin
 
Unohtui mainita, että esikoista imettäessä tuntuu taas kuin olisi vastasyntynyt rinnalla, tuntuu se imu aika voimakkaana.
 
Mulla alkoi viime viikolla pahoinvointi. Ensin oli pientä etomista ja ällötystä, nyt jo ihan yökkimistä ja jatkuvasti joutuu töissä oksennusta nieleskelemään. Onko kukaan joutunut olemaan töistä pois pahoinvoinnin takia? Itse vakavasti harkitsen lääkäriajan varaamista..

Mä sovin esimiehen kanssa että saan tehdä töitä etänä kotoa käsin. Toimistolle en todella kykenis menemään.
 
Ruokahaluttomuus on ilmeisesti rantautunut tänne, tai siis on kyllä kauhea nälkä, mutta sitten kun meinaa syödä jotain, niin pystyy ottamaan muutaman suupalan ennen kuin alkaa ällöttää :bored:
 
Mä oon ollut paljon herkempi esikoisesta saakka, mutta nyt illalla (työpäivän jälkeen) on kyllä hiukan itkuherkkyyttäkin havaittavissa....
 
Pahoinvointi on kunnolla myllännyt viimeisen viikon. Eipähän tarvitse miettiä onko raskaana. Kaikki hajut saa pidättämään oksua. Pelkkä aivastuskin riittää laukaisemaan oksurefleksin ja juoksemaan vessaan. Koko ajan kauhea palelu. On tullut mietittyä, että onkohan kilppariarvot kunnossa, vai kuuluuko tämä vaan tähän raskauteen. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut näin pahaa palelua. Ja tajuton väsymys. En malta odottaa toista kolmannesta, että tämä kaikki toivottavasti helpottaa.
 
Voi luoja mikä olo oli eilen.... koko pvä meni melkein sängyssä. Aamupala meni ok mut sen jälkeen tuli huono olo. Ja se jatku koko pvä. Alku illasta oksensin ekan kerran ja olo hieman helpottu mutta sit ennen nukkumaan menoa tuli toinen satsi pihalle. Joku migreeninpoikanen siinä samalla päällä. Tää pvä on ollu ok 100 kertaa parempi ku eilinen
 
Tänään ollut enemmän oikealla alavatsassa pieniä vihlaisutuntemuksia. Tietty pelottaa onko kohdunulkoinen, mutta voihan se olla keltarauhanenkin mikä siellä vihloo. Ja lievää etovaa oloa myös alkanut olla, paha maku suussa.

Mulla oli 5+ viikolla muutamana iltana pienen nippailun ja vihlonnan lisäksi ihan hirveitä kipukohtauksiakin! Silti vielä kaikki vaikuttaisi olevan hyvin (7+0), joten kaikenlaiset tuntemukset liittyvät asiaan...
 
Hei kaikki, en ole vielä liittynyt joulukuisien ryhmään kun on pelko perseessä varmasti siihen asti kunnes pieni on sylissä.edikoisesta ei mitään oireita koko raskauden aikana ja kaikki meni hyvin.toinen raskaus joka päättyi kkm selvisi ekasss ultrassa rv13, oireita oli sinne asti.nyt 6rv ja rintoja aristaa, mutta näyttäisi tuokin oire häviävän.Eli halusin vaan kertoa, en pelotellakseni teitä , että ei ne oireet ja varsinkaan verinen vuoto(tai sen puute) aina kerro samoja asioita meille raskaudesta tai sen päättymisestä ! Toivotaan kaikille tarrasukkia :)
 
Onko raskaana ollessa jotenkin yleisempää hiivatulehduksen saaminen? Ilmeisesti mulla on sellainen nyt. Oisko kerran elämässäni aiemmin ollut. Kokkareista paksua vuotoa, ei hajua, aavistus kutinaa ja turvotusta. Yhdyntä tuntui omituiselta pari päivää sitten, ihan kuin olisi ollut paikat ihan kuivat ja hangannut, vaikkei ollut ollenkaan kuivaa. Voihan se johtua siitäkin kun tuon dieetin jälkeen taas on syönyt sokeria, ja tehnyt mieli muutenkin herkutella, josko se sitten olisi laukaissut hiivan...

Muita oireita on vain aavistus tällä hetkellä. Nännit on arat, hiukan joutuu nieleskelemään aamuisin ja iltaisinkin, kahvi menee vielä muttei oikein heti aamusta. Esikoisen kanssa selvisin tosi vähillä oireilla, pientä pahoinvointia ja väsymystä vaan.

Jaksamisia kaikille =)
 
Takaisin
Top