Oireet

Hei pakko kysyä muilta.. Mulla sattuu tohon rintojen alle, pallean kohdalle. Tuntuu sellainen vihlova kipu ja tuntuu niin kuin ohikin olisi siitä kohti arka. Vähän niinku jokin hankaus sisältä päin jollain terävällä. Kinastelu ja kyykkääminen ihan tuskaa..
Nyt siis viikkoja 32+3

Kannattaa tosiaan olla yhteydessä neuvolaan/polille. Itse kävin esikoisesta tuollaisen kivun takia polilla. Ultrattiin ja tsekattiin ettei ole raskausmyrkytys.
Yleensä raskausmyrkytyksessä se kipu on kuulemma kyllä vannemaista ja kiristivää.

Itsellä ainakin kipu johtui ihan vain ahtaasta tilata ja vauva puski jaloilla sinne ylös. Rintalasta tai miekkaluu (vai mikä lie sen nimi olikaan) siellä kovilla.
Sanoivat myös ihan ummetuksenkin voivan aiheuttaa kipua ihan ihme paikoissa tässä vaiheessa raskautta :D
 
Eilen oli niin kovia alapää kouristuksia, että veti maihin. Ja pissaaminen tuntui oudolta. Mutta kaikki muuten normaalisti.
 
Koska Maurizio sait ajan neuvolaan/lääkärille?

Täällä viime viikosta asti ollut hengästyneisyyttä, enkä oikein osaa yhdistää sitä mihinkään, kun ei sitä koko ajan ole. Nytkin olen yksin kotona, eikä siivouksesta tule mitään, kun tuntuu ettei saa henkeä.
Jalkojensa päällä ei myöskään pysty olemaan kovin kauaa kerralla, kun niitä rupeaa niin lujaa särkemään.

Kipeät supistelut jatkuvat lähes päivittäisinä, mutta lääkärin tsekkauksessa paikat toissynnyttäjälle normaalit ja 2 vk sitten kohdunkaulaa jäljellä vielä 2,5cm. Lyhentynyt 1,5kk:ssa 1cm.

Rv 35+6
 
Kävin viime lauantaina, itseasiassa ennen noita pahempia oireita. Ja nyt siis saikulla. Äippäloma alkaa viikon päästä. Hengittäminen ja kaikenlainen kyykistely on kyllä vaikeaa.
Mulla ei oo alakertaan kurkisteltukaan paitsi se ainut kerta neuvolalääkärillä.
 
Selkäpolttoja on nyt ollu päivittäin sukkapuikkotuikkasujen, närästyksen ja turvotuksien lisäksi. En muista että tällaisia polttoja ois esikoisen aikaan ollut, ainakaan näin runsaasti.
 
Hei millaisia loppuraskauden fiiliksiä muilla, kun synnytys lähenee??
Mulla kyllä aika kypsät. Pahinta on ehkä toi unettomuus, johon olen kyllä ottanut tarvittaessa stilnoctia. Pelkään, että olen niin väsynyt etten jaksa kannata lasta pihalle.
Onko teillä muilla vauva aktiivinen vatsassa vielä näillä viikoilla?
 
Täällä tänään laskettu aika ja olo jo aika kärsimätön. Useamman viikon on ollut supistuksia satunnaisesti öisin, mutta ne ovat aina laantuneet päiväksi (paitsi tänään).

Unettomuus vaivaa välillä, yleensä vessassakäynnin jälkeen jään valvomaan tunniksi-pariksi, kun ei vaan nukahda. Ja yönälkä on myös palannut, aina on banaani sängyn vieressä sitä varten :D

Liitoskivut on lisääntyneet hurjasti nyt ihan viimeisen viikon aikana, liittyy varmasti siihen että vauva on kiinnittynyt ja puskee päätä alaspäin.

Muuten on yllättävän ok olo, vielä jaksaa päivittäin ulkoilla ja touhuta kotona :)

Vauva on kyllä yhtä aktiivinen kuin aiemminkin, mutta liikkeet on selvästi erilaisia. Enää ei ole niitä teräviä potkuja, vaan ennemmin koko maha muljahtelee kerralla. Ja ehkä on myös selkeämpiä hiljaisia hetkiä, jolloin vauva varmaankin nukkuu.
 
Takaisin
Top