Oireet

Oireettomuudessa ja oireissa on puolensa - toisaalta kiva ettei kärsi mistään ja on hyvä olo, mutta sitten herää taas huoli ja stressi. Oireet ei nyt kivoja ole, varsinkaan raju oksentelu ja muut, mutta se saattaa taas poistaa sen epävarmuuden raskautta kohtaan, kun on näin ennen mahan kasvua jotain muutakin konkreettista. Vaikka oireetkaan ei kerro sitä, että kaikki olis okei, mutta ymmärrätte varmaan.

Pitää tosin yrittää vain nauttia! Oon yrittänyt nyt mm. nukkua mahalla mahd. paljon, koska muutamien viikkojen päästä se ei tule pitkään aikaan kysymykseenkään. :D pakko varmaan pukeutua vielä farkkuihin ja lempparipaitoihin, koska kohta nekin sitten jäävät pois. Ja mitähän muuta..
 
Tänään on joko rinnat olleet todella kipeät, tai sitten närästää kovasti rintalastan kohdalta. En oikein osaa paikantaa kipua, mutta kova polte ollut jo monta tuntia rinnoissa/siellä jossain takana.

Menkkakipuja on mullakin aika paljon mun mielestä ruokailujen jälkeen ja uskonkin, että maha ollut vähän sekaisin pari päivää. Voisi siis hyvinkin johtua kipuilu suolistosta, miksikäs ei.
 
Mulla on Santso samaa, ite koitan olla ressaamatta kivuista kun kovatkin kivut voi olla ihan normaaleja :) niin kauan kun ei verta tuu niin mää ainakin oletan että kaikki on hyvin. Mulla ainaski aluks on ollu aikaisemminkin koviakin kipuja ja kun kohtu lähtee kasvaan.

Täällä on tänään ihan järkky väsymys, käytiin miehen kans syömässä ja meinasin väkisin nukahtaa autoon.
 
Väitän, että tää närästys on jonkin sortin raskausoire. Edellisen kerran on närästänyt esikoisen odotus aikaan, ihan loppumetreillä.
Nyt iltaisin on ihan järkyttävä närästys, eikä ole mitään merkitystä syönkö, vai en ja mitä ja minkä verran. Närästää joka tapauksessa.
Renniestä on tullut nyt siis paras ystävä aina iltaisin.
Täytyy ens viikolla kysyä asiasta, kun soitan neuvolaan ja varaan aikaa.
 
tiitu^ kyllähän se närästys on aika yleinenkin oire, toki useammin kai loppuraskaudessa. Mutta joillain tosiaan koko raskauden.

Edelleen aika oireetonta, mutta taitaa mahaa turvottaa varsinkin iltaisin.
 
No niin jess, kyllä siellä selkeästi joku pistää oireilemaan, päivä päivältä enemmän. :D Nyt piti huutaa miestä juoksujalkaa tuomaan omena, kun tuli niin voimakas pahoinvoinnin aalto tyhjän vatsan vuoksi. Pitäis ostaa jotain nopeeta syötävää, välipalapatukoita tjmv. mitä voisi kuljettaa vaikka taskussa.

Närästys oli mulla ainakin viime raskaudessa alusta asti mukana enemmän tai vähemmän, esikoisesta tuli vasta ihan loppumetreillä.
 
Mä en uskalla vielä iloita mutta pahoinvointi on pysynyt poissa kaksi päivää, jee!! :) Aloitin vitamiinit samoihin aikoihin ja mietin olisiko sillä ollut vaikutusta? Tosin muiden kokemuksista odotin pikemminkin että ne saattaisi pahentaa pahoinvointia entisestään.

Jokatapauksessa nautin nyt täysillä tästä.:Heartred Tällä hetkellä on vain jatkuva nälkä ja todella turvonneet rinnat! Nämä käy enkä valita! :D
 
Muokattu viimeksi:
Täällä menossa noin rv 4+3, ja isoimpana oireena on kamala väsymys ja huimaus ylös noustessa ja pitkään seisoessa. Ihan kuin olis kipeenä mut ei sit kuitenkaan ole. Rinnat on vähän arat mutta muuten ei niistä huomaa mitään muutosta tavalliseen. Ovuloidessa ne oli aremmat mitä nyt. On outoa että sitä oikein odottaa että millon tulee se kuuluisa pahoinvointi, koska silloin voisi olla varma olevansa raskaana. Kaikilla on epäilyksensä ja huolensa...toivoisin niin kovasti että voisi vain ottaa rennosti nämä ekat viikot.
 
Ei jeesus kristus mikä turvoitus alkoi! Kaivoin suosiolla esiin vanhat mammahousut, nyt illalla maha on ihan pallo! Kohtukin jotenkin erituntuinen, normigollareiden vyötärö painaa ikävästi kun kumartuu.
 
Ei jeesus kristus mikä turvoitus alkoi! Kaivoin suosiolla esiin vanhat mammahousut, nyt illalla maha on ihan pallo! Kohtukin jotenkin erituntuinen, normigollareiden vyötärö painaa ikävästi kun kumartuu.

Tää turvotus on kyllä jäätävää. :confused: Mä mietin et voikohan tää megalomaaninen turvotus olla pahempi, kun on nyt toista kertaa raskaana? Mä en muista mitään tällaista ekalta kierrokselta.
 
Sama juttu. Turvottaa niin, että olen epäillyt, olenko lihonut vaan tässä yhtäkkiä. Koko päivän sama juttu ja alamaha on turvoksissa, vaikka olisi maha tyhjä ja nälkä. En kanskaa muista esikoisen ajalta yhtään turvotusta.

Nännit on myös arat. Väsymys on tosi kova, eikä mies ymmärrä ollenkaan, että johtuu raskaudesta. On kiukutellut seksin vähyyden takia tässä nyt viikon, vaikka olen flunssasakin tässä välissä ollut. :shifty:
 
Sama juttu. Turvottaa niin, että olen epäillyt, olenko lihonut vaan tässä yhtäkkiä. Koko päivän sama juttu ja alamaha on turvoksissa, vaikka olisi maha tyhjä ja nälkä. En kanskaa muista esikoisen ajalta yhtään turvotusta.

Nännit on myös arat. Väsymys on tosi kova, eikä mies ymmärrä ollenkaan, että johtuu raskaudesta. On kiukutellut seksin vähyyden takia tässä nyt viikon, vaikka olen flunssasakin tässä välissä ollut. :shifty:

Pistäpä sun mies kuuntelee tällainen. Ja no, kuuntele itsekin! :wink Oli mielestäni tosi hyvä! :happy:

https://www.acast.com/emiliajaarjenkemiaa/2.raskausjaseksi
 
Mulla alko vuotelee vähän verta :sad001 eiköhän tää nyt ollu tässä, ei oo tiennyt ikinä muuta kuin keskenmenoa ja keskenmenotausta muutenkin. Jään vaan odottelemaan josko muuttuisi suuntaan tai toiseen, mutta joka tapauksessa soitan huomenna neuvolaan ja pyydän edes verikokeisiin päästä.
 
On kyllä iltaisin jäätävä turvotus, ei esikoisen kohdalla ollut mitään tälläistä. Mites tätä sitten piilottelee kun iltaisin nii jäätävä pallo
 
Mulla alko vuotelee vähän verta :sad001 eiköhän tää nyt ollu tässä, ei oo tiennyt ikinä muuta kuin keskenmenoa ja keskenmenotausta muutenkin. Jään vaan odottelemaan josko muuttuisi suuntaan tai toiseen, mutta joka tapauksessa soitan huomenna neuvolaan ja pyydän edes verikokeisiin päästä.

Voi ei Lillie. Olen niin kovin pahoillani.
Mä pistän hyviä ajatuksia ja toiveita sun suuntaan menemään ja toivon että tää vuoto ois kuitenkin harmitonta. ❤️
 
Mulla alko vuotelee vähän verta :sad001 eiköhän tää nyt ollu tässä, ei oo tiennyt ikinä muuta kuin keskenmenoa ja keskenmenotausta muutenkin. Jään vaan odottelemaan josko muuttuisi suuntaan tai toiseen, mutta joka tapauksessa soitan huomenna neuvolaan ja pyydän edes verikokeisiin päästä.

Voih, tsemppiä
 
Lillie, toivotaan, että vuoto lakkaa! Voimia! :Heartred

Papuska, kuuntelin tuon podcastin, oli kyllä hyvä! Voi, kunpa saisin miehen ymmärtämään asian myös.. Meillä esikoisen raskauden aikana oli aika hiljaista seksin saralla, joten kai hän sitä pelkää jo taas ja käsittelee sitä kettuilemalla ja kiukuttelemalla asiasta mulle. Rasittavaa! :mad:
 
Voi ei Lillie!! Tsemppiä, toivotaan vuodon olevan harmitonta. ♡
 
Mulla alko vuotelee vähän verta :sad001 eiköhän tää nyt ollu tässä, ei oo tiennyt ikinä muuta kuin keskenmenoa ja keskenmenotausta muutenkin. Jään vaan odottelemaan josko muuttuisi suuntaan tai toiseen, mutta joka tapauksessa soitan huomenna neuvolaan ja pyydän edes verikokeisiin päästä.

Voi Lillie, paljon tsemppiä, toivotaan että olis vain harmitonta vuotoa! :Heartred Itellä tuli esikoisen aikana ainakin kolme kertaa verta, mutta silti kaikki meni ihan hyvin. Pidetään sulle kovasti peukkuja ettei olisi mitään vakavaa! :Heartred
 
Voi kiitos teille! :Heartred voihan se olla ihan harmitontakin, kun ei nyt mitään epänormaalia kipua ole, mutta eipä ollut edellisissäkään. Ehkä ensi viikolla viisaampi, jos saan sen lähetteen. Kunhan ei tarvitse montaa viikkoa olla turhaan raskaana ja elätellä toivoa.
 
Takaisin
Top