Oireet

Pahoinvointi yltyi niin pahaksi, että kävin hakemassa loppuviikon sairasloma. Huh, paljon mukavampi kotona halailla pönttöä kuin yrittää töissä ehtiä lähimpään vessaan. :grumpy::yuck:
 
Turvotus on aivan jäätävää!:bag: Kaverin kanssa just todettiin, et vatsa näyttää ennemminkin siltä kuin ois rv12 eikä rv6 menossa. Nännit on pikkuhiljaa kipeytyneet hieman ja päivän ainoat, taaperon nukutusimetykset illalla, tuntuu aika epämiellyttävältä. Muuten olo on melko hyvä. Tosin niin oli edellisessäkin raskaudessa. :)
 
Mä oon jo yrittänyt etsiä kuumeisesti äippähousuja matalahkolla vyötäröllä tai tavallisia housuja mitkä ei ahdistais niin hirveesti. Siis kun kaikki puristaa ja kiristää vaikka mahtuukin vielä hyvin. Mut alavatsa on turvonnut ja arka ja tarvisin sellaiset housut mitkä ei yhtään puristais. Mut se kylkiluihin asti yltävä masuhuppu on liikaa vielä ja kaksinkerroin taitettunakin näkyy paidan läpi hölmösti enkä halua esitellä vielä raskautta ympäriinsä. Kaapista löytyy yhdet puuvillaiset jooga/treenihousut mis on sellainen täydellisen mukava vyötärökaitale. Mut ne ei käy kun kotihousuista. Tarvis vastaavalla ratkaisulla varustetut leggarit/farkut tms.
 
Mirmeli_ toivottavasti pahoinvointisi pian helpottaa.

Mulla oli kolmisen päivää tosi etovaa oloa, eilen ja tänään ei niinkään paljon. Alamaha on todella kipeä. Ilmavaivoja tänään ihan hulluna ollu. Rintojen arkuutta/kipua vkl lähtien. Ja pää tuntuu olevan melko tokkurainen, johtunee osittain tästä kipuilusta ja makoilusta.
 
Eppis, mulla ihan sama vika! :banghead: Ainoat ei-äitiyshousut, jotka ei ahdista, on kirpparilta löytämäni vähän joustavat suorat housut, joissa leveä vyötärökaitale. Ne on aika matalat myös, taitaa olla vero modat.

Sit mulla on kaapissa jossain ihan mahtavat Mamaliciousin äitiyshousut, jotka menee mun mielestä aika alusta melkein loppuun asti. Nää ei purista alamahasta ollenkaan. (Kuva) Muoks. Takana siis vetoketju, joka voi auttaa pukemista, ja näyttää kivalta.
 

Liitteet

  • img_20180417_194227.jpg
    img_20180417_194227.jpg
    982.8 KB · Katsottu: 37
Kiva kuulla, etten ole ainoa jolla ihan jäätävä vatsa jo nyt miten tällaisen saa piiloon sitten kun ihan oikeasti alkaa vähän kasvaa jos nyt jo pullahtanut ulospäin. Taitaa kohta tulla ostosreissu housuosastolle
 
Tänään oli kyllä kunnon hormonikiukkupäivä. Kihisin raivosta kaikkea ja kaikkia kohtaan aamusta iltaan eikä vieläkään helpota. Jotenkuten sain pidettyä itseni kurissa mut ois niin monta kertaa tehny mieli vaan luovuttaa ja vetää oikeen uhmaikätyyliin kohtaukset äidille, hyppiä tasajalkaa ja itkuhuutaa sille että "mä oon raaaskaaanaaaa" ja sysätä taapero sen mukaan pariks päiväks. Pakko nukkua ens yönä tarpeeks...
 
Sara80 raskaus kyllä altistaa hiivatulehdukselle. Itse kärsin esikoisen raskaudessa jatkuvasta hiivasta ja se oli kamalaa!
Canestenista oli apua vain sen aikaa, kun sitä käytti. Gynekologi suositteli jättämään sokerin, hiivan ja vaaleat jauhot minimiin. Lisäksi söin maitohappobakteereita ja join PALJON gefiluspiimää. Ja vielä ilmakylvyt sekä 100% puuvilla alushousut piti hiivan loitolla!

Tokassa raskaudessa en muista että olisi ollut kuin kerran hiivatulehdus, silloin onneksi osasin jo ennaltaehkäistä sitä noudattamalla juuri noita ohjeita.

Tsemppiä! :)
 
Huono olo iskenyt kunnolla myös näin aamuisin. Oksentaa ei oo tarvinnut, niinkuin ei missään raskaudessa. Mutta olo on välillä ihan hirveä. Töissä jotenkin menee, kun pakko melkein kokoajan tehdä jotain. Mutta tänään koulutus saa nähdä miten selviää kun pitää koko päivä istua :bored:
Musta tuntuu, että myös maha vähän pullottaa. Toki mahaa on ennestään myös vähän jäänyt niin vaikea erottaa onko selkeästi suurentunut. Mutta välillä näyttää että on. Vedin nyt kuitenkin farkut jalkaan ja napin kohtaan ponnariviritys:joyful: Saa nähdä pystyykö näin olla.
Odotan kyllä maanantaita ihan hulluna, että selviää kärsitäänkö tässä ihan turhaan oireista vai onko siellä elämää :rolleyes:
 
Tännekin on pahoinvointi rantautunu. aamuisin ollu huono olo, mut helpottuu onneks heti kun syö. Edellinen raskaus joka päätty keskenmenoon niin siitä oli ihan jäätävä pahoinvointi! Onneks nyt ei oo vielä sellasta.
Vaikka pelottaakin et miten tässä käy, niin nyt osaan jo vähän olla onnellinen tästä
 
Mullakin tänään alkanut pahoinvointi kunnolla. Ei ole tarvinnut oksettaa, mutta etova olo koko ajan ja hampaita pestessä piti yökkiä muutaman kerran.
 
Onko kellään ollut kovaa alavatsakipua, joka säteilee vähän vasempaan nivuseen sekä ylös vasempaan kylkeen? Mulla aamu alkoi sillä ja olin jo lääkäriin lähdössä kun niin sattui. Tulin kuitenkin töihin ja vähän jo hellittää. En siis ole plussannut vielä enkä oikein tiedä mihin tämä viittaa..
 
Mullakin on tänään alkanut etova olo, pitää nieleskellä jatkuvasti.
 
Kiitos vinkeistä Ma-Ma, sokeri täytyy kyllä karsia ihan ensitöikseen.

Täällä on tänään ihan oireeton päivä näköjään. Saattaa olla, että aamuinen riita miehen kanssa vaikuttaa asiaan. On itse niin kiihtynyt ettei huomaa mitään :D
 
Onko kellään ollut kovaa alavatsakipua, joka säteilee vähän vasempaan nivuseen sekä ylös vasempaan kylkeen? Mulla aamu alkoi sillä ja olin jo lääkäriin lähdössä kun niin sattui. Tulin kuitenkin töihin ja vähän jo hellittää. En siis ole plussannut vielä enkä oikein tiedä mihin tämä viittaa..

Jos oikein kovasti kipuilee, niin kannattaa ainakin soittaa lääkäriin ja pyytää ultraa. Voimakas kipu ei mun mielestä ole normaalia, vaikka alkuraskauteen kaikenlaista vatsan juilimista ja jomotusta kuuluukin. Toispuoleinen kova kipu voi viitata myös kohdun ulkoiseen raskauteen. En siis mitenkään halua pelotella, mutta mikäli kipu on kovaa, kannattaa ehkä vähän jo huolestua.
 
Onko muita joilla kohdun alueen oireet on lakanneet rv5 alkaen? Mulla oli rv3+ tosi paljon pistelyä ja vihlaisuja kohdun alueella, ja rv4+ menkkamaisia jomotuksia, mutta sen jälkeen ei mitään. Muita oireita on kyllä ollut (pahoinvointi ja rintojen satunnainen kipuilu). Jännä vaan, ettei kohdun alueella enää tunnu edes yhtään mitään satunnaista... eikö se enää kasva? Nyt harmittaa kun en kirjannut esikoisen raskaudesta tarkemmin oireita ylös. :)
 
Tänään on kyllä ollut etovaa/pahaa oloa, ruoka ei kamalasti maistu, mutta ei okseta onneksi kuitenkaan.
Ei ole pahemmin mielitekoja vielä. Hetkeksi jos istahtaa paikalleen niin alkaa kamala väsymys. Vatsaa juilii aina välillä.
Esikoisen kanssa ulkoilu auttaa väsyyn :)
 
Onko muita joilla kohdun alueen oireet on lakanneet rv5 alkaen? Mulla oli rv3+ tosi paljon pistelyä ja vihlaisuja kohdun alueella, ja rv4+ menkkamaisia jomotuksia, mutta sen jälkeen ei mitään. Muita oireita on kyllä ollut (pahoinvointi ja rintojen satunnainen kipuilu). Jännä vaan, ettei kohdun alueella enää tunnu edes yhtään mitään satunnaista... eikö se enää kasva? Nyt harmittaa kun en kirjannut esikoisen raskaudesta tarkemmin oireita ylös. :)

Mulla ei kohdun alueella ole nyt enää mitään oireilua, alkuun oli. Rintojen arkuus ja jäätävä pahoinvointi nyt oireena, menossa 7+0.
 
Takaisin
Top