Oireet

Eilen oli sokerirasitus ja tänään soitin sit neuvolaan tuloksista... sain PUHTAAT PAPERIT! Ja mä olkn varma että nyt narahtaa radi päälle...

En saanu lukuja että vois ite verrailla mitä 3v sitten oli
Onnea :)
 
Eilen oli sokerirasitus ja tänään soitin sit neuvolaan tuloksista... sain PUHTAAT PAPERIT! Ja mä olkn varma että nyt narahtaa radi päälle...

En saanu lukuja että vois ite verrailla mitä 3v sitten oli

Jee hyvä, nyt voi rennoin mielin viettää juhannusta :)
 
Onko kukaan joutunut alkaa syömään vielä lisärautaa?
Mulla on iskeny väsymys takas ja iltapäivisin en jaksa tehdä enää yhtää mitää. :dead:
Neuvola ens viikolla ni täytyy mainita asiasta.
En kyl millää haluais lisärautaa alottaa kun vatsa lakkaa heti toimimasta.
 
Kyselin samaa salaisella puolella mutta laitan tänne kanssa. Onko kenelläkään sellaista että veri maistuu suussa välillä? Nenä kerran vuotanut verta pari viikkoa sitten ja välillä nenässä vähän verta. Hemoglobiini normaali kuitenkin
 
Kyselin samaa salaisella puolella mutta laitan tänne kanssa. Onko kenelläkään sellaista että veri maistuu suussa välillä? Nenä kerran vuotanut verta pari viikkoa sitten ja välillä nenässä vähän verta. Hemoglobiini normaali kuitenkin

Mulla välillä mut aattelen sen johtuvan ihan vain siitä että limakalvot on superkuivat (varsinkin nenä) niin tulee helposti pieniä haavaumia ja verenvuotoa.
 
Onko kukaan joutunut alkaa syömään vielä lisärautaa?
Mulla on iskeny väsymys takas ja iltapäivisin en jaksa tehdä enää yhtää mitää. :dead:
Neuvola ens viikolla ni täytyy mainita asiasta.
En kyl millää haluais lisärautaa alottaa kun vatsa lakkaa heti toimimasta.

Täällä jouduttiin tiistaina alottamaan lisärauta, kun hb oli vaan 108. Tää vatsan toimimattomuus on kyllä ärsyttävää, ummetti jo ennen lisäraudan alotustakin niin saati sit nyt...
 
Kyselin samaa salaisella puolella mutta laitan tänne kanssa. Onko kenelläkään sellaista että veri maistuu suussa välillä? Nenä kerran vuotanut verta pari viikkoa sitten ja välillä nenässä vähän verta. Hemoglobiini normaali kuitenkin

Voisko liittyä siihen kun raudanpuute aiheuttaa raudan makua suussa? Jos siis on vaan veren maku eikä muuta havaintoo siitä että olis tosiaan verta suussa.
 
Mun ystävä on terveydenhoitaja äitiysneuvolassa ja sanoi tänään kun otin raudan puheeksi että hemoglobiini ei pelkästään kerro rautavarastojen tilanteesta. Voi hyvin olla vielä viitearvoissa vaikka olis jo vajausta.


Täällä jouduttiin tiistaina alottamaan lisärauta, kun hb oli vaan 108. Tää vatsan toimimattomuus on kyllä ärsyttävää, ummetti jo ennen lisäraudan alotustakin niin saati sit nyt...

Ummetus on kyl niin kamala vaiva!
Sain viime raskaudessa kamalat vatsakivut jo ummetuksen takia. Piti silloin pistää rauta hetkeks tauolle että sai taas vatsan normalisoitumaan.
 
Vitsi, on tää kyl hassua, miten on niin erilaisia nää suositukset jne paikkakunnittain. Viime neuvolassa minun hb oli 106, neuvolantäti kehoitti lisäämään rautaa (aiemminkin olin jo syönyt, kun oli laskenut), ja sanoi rajan olevan 100!! :D
 
Meillä mitataan kuulemma joka neuvolakäynnillä hb. Hassua, että tässäkin on selvästi paikkakuntakohtaista eroa. Raskaus kun kuitenkin vaikuttaa veren kokonaismäärään ja monella hb:kin saattaa laskea.
 
Mä oon syönyt jo alkuraskaudesta asti rautaa, kun ferritiini oli niin alhainen. Ja pitää kuulemma jatkaa loppuraskauden ajan, ettei hb ihan liikaa laske. Mulle sanottiin rajaksi myös tuo 115.
 
Meilläkin on muistaakseni raja tuo 100 :eek:

Viimeksi tosin alhainen hb sai olon jo heikoksi siinä 109 kohdilla, ettö sain oikein luvan kanssa ruveta syömään lisärautaa.. hyvä tietää tuo 115 raja jossain.
 
Meillä mitataan hb jokaisella neuvolakerralla. Kylläpäs vaiheteleekin tavat :D
 
Pystyttekö istumatyötä tekevät istumaan koko päivän ihan normaalisti vai teettekö välillä seisaaltaan töitä?

Mulla meinaa parin tunnin istuminen ottaa jo tuonne alamahaan niin, että pakko on välillä seistä. Varsinaista seisomatyöpistettä ei mulla oo, joten siinä normipöydän ääressä pitää yrittää papereita pyöritellä.. eikä sekään tee oikein selälle hyvää, kun on pöytätaso siihen tarkoitukseen niin matalalla.
 
Olen pystynyt tekemään ihan hyvin vielä istuviltaan töitä joskin jos on vähänkään vyötäröltä kireemmät housut niin avaan ne niin ettei purista yhtään.
 
Mä käytän jo mammahousuja ja silti meinaa istuminen ahdistaa :shifty: Eikä seisominenkaan ole kivaa parinkymmenen minuutin jälkeen.

Pitäis vissiin pyytää makuutyöpistettä :grin
 
Mulla pitkään istuminen on ahdistanut koko raskauden. Kohtu painaa vissiin virtsarakkoa tai jotain. Yks päivä istuin jumppapallolla niin se tuntu paremmalle, suosittelen kokeilemaan sellaista tuolin sijasta.
 
Takaisin
Top