Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää jatkuva nälkä alkaa pikkuhiljaa käydä hermoille, tuntuu että tunnin välein pitää olla pupeltamassa jotain kun nälkä iskee ja sen myötä heikko olo jos ei syö :meh: Kaipa se sapuska kuitenkin tarpeeseen menee kun painokaan ei ole noussut vielä ollenkaan.
Rv 16+0
 
Täällä myös toi nälkä on ollut alusta asti ihan hurja. Alkuun heräsin öisinkin syömään, oli pakko pitää eväitä sängyn vieressä, että pystyi jatkamaan unia :joyful: Nyt se on helpottanut, mutta edelleen pitää päivisin parin tunnin välein syödä jotain, ettei iske heikko olo. Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että nälkä on tosi hyvä juttu ja syödä pitäisikin koko raskauden ajan parin tunnin välein, jotta verensokeri pysyy tasaisena. Täälläkään ruokamäärä ei onneksi vielä pahemmin näy painossa.
 
Voihan rähmän rähmä. Taisi tässä illasta tulla supistuksia.. :confused: Aaltomaista kipua, joka tuntui kohdussa ja alaselässä ja välillä hiipui lähes kokonaan ja palasi taas kovana. Levolla meni ohi, paitsi nyt taas alkaa vähän tuntua, kun menin sitten tietenkin vähän kevyesti touhaamaan jotain kivun hellitettyä. :sad001

Koitin tunnustella kohtua, mutta jos löysin oikean paikan (taaksepäin kallistunut kohtu) niin ei se musta kovennut tai pehmennyt kivun mukaan kuitenkaan. Mistä näistä kans tietää.. Kunhan ei nyt olisi jatkuvaa, kun lomakin juuri alkoi ja olisi kamalasti tekemistä.

Niin ja rv17+3
 
On kyllä ihan todella ärsyttävä ja "ahistava" vaiva/oire tämä jatkuva sydämen tykyttely.
Muuten voin sanoa olevani (huolestuttavan) oireeton, nyt kun oksentelu ja pahoinvointi on jo ainakin toistaiseksi loppunut.
Täytynee ens viikon neuvolassa mainita tästä tykyttelystä.
Olikos muilla tätä vaivaa?
Rv 17+1
 
de526da2d2ff288a15b46ac114b7f388

Tämmösen bongasin viime viikolla. Mullakin on tykytyksiä, tosin niitä tulee normaalistikin kausittain. Oon nyt epäillyt että normaalitilanteessa johtuisi raudanpuutteesta, tai jostain muusta puutteesta.
 
Sydämentykytyksiä tulee täälläkin.
Ei tarvii välttämättä ku sohvalla istua niin alkaa tykyttää.
Neuvolassa just niistä sanoin ja kysyin että johtuuko siitä kun sydän joutuu toimimaan nyt kovemmin niin tulisi kuulemma siitä.
Inhottava vaiva kyllä.
Nelosraskaudessa mulla alkoi tulla ekaa kertaa tykytyksiä. Loppui raskauden jälkeen.
Toivottavasti näillekin sit loppu tulee. :rolleyes:
 
Mulla oli ekassa raskaudessa paljonkin tykytyksiä. Lääkäri sanoi tuolloin kuuluvan raskauteen.
Tällä kertaa on ollut (ainakin tähän asti) paljon vähemmän.
 
Mullakin tuli eilen tykytyksiä ja nyt taas verta vuotaa nenästä:grin ei edellisessä raskaudessa vuotanut.
 
Mullakin alkaa välillä yhtäkkiä tykyttämään ja sitä usein seuraa huimaus. Hb aika korkea 142 ja verenpaineetkin normaalit, joten ei pitäis niistä johtua..
 
Minulla oli edellisessä neuvolassa hb 106 ja sitä edellisessä 112. Että laskusuhdanteessa on tuo hb, lisärautaa syön ja olen syönyt jo melkein alusta alkaen. En tiedä voisko tuo vaikuttaa tykytyksiin.
Minulla kans nuo tykytykset tulee aina ihan aivan yllättäin, ilman mitään erityistä syytä.
 
Miten teillä pahoinvointi, parempaan vai pahempaan? Mulla menossa rv14, ja kahden viimeisimmän viikon aikana pahoinvointi vain pahentunut.. :grumpy:
 
Minulla alkoi pahoinvointi muistaakseni rv9-10 ja pahentui koko ajan raskauden edetessä. Nyt menossa rv17 ja ainakin toistaiseksi helpottanut (edellisen kerran oksentanut n. viikko sitten).
Minulla siis pahoinvointi oli pahimmillaan ehkä rv11-15.
 
  • Tykkään
Reaktiot: ssi
Mulla on ollut nyt muutaman viikon parempi olo, ei ole oksettanut :) vertailun vuoksi katsoin että esikoista odottaessa oli jonnekin viikoille 18-19 asti pahaa oloa.
Toivottavasti pysyy nyt poissa :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: ssi
Mulla etovaa oloa oli aiemmin, oksentaa ei tarvinnut kuitenkaan ollenkaan. Nyt kuitenkaan useaan viikkoon ei ole pahoinvointi enää häirinnyt.. nyt rv16+1
 
Miten teillä muilla väsymyksen kanssa? Missä kohtaa helpotti?

Mulla on nyt ruvennu helpottamaan, että joka toinen päivä jaksaa touhuta huomattavasti enemmän ja jokatoinen (kuten eilen) taisin nukahtaa ennen nukutettavaa :’D

Rauta-arvot ois kiva päästä tsekkaamaan, mutta neuvola vasta tän kuun lopussa. Ja nyt tosin vasta 14+3 eli varmasti hyvinkin voi vielä kuulua asiaan.
 
Mulla oli sillon alkuraskaudessa se jäätävä väsymys joka helpotti, mutta nyt on taas viime aikoina ollut päiviä että väsyttää hirveedti vaikka ois nukkunu hyvät yöunet. Mullakin seuraava neuvola vasta 23.7. ja sillon täytyy pyytää et mittaa varmuuden vuoksi hemoglobiinin, sitä ei nykyisin täällä kuulemma joka kerta mitata.
Mullakin ollu noita sydämentykytyksiä alkuraskaudesta saakka. Ei tunnu päivittäin, selällään maatessa tuntuu voimakkaimmin.
 
Minulla helpotti väsymys hetkeksi ehkä viikoilla 16-17, mutta nyt rv19 väsyttää taas tosi paljon ja töiden jälkeen olen yleensä aivan loppu. Hemppari oli viime neuvolassa 139, mutta neuvolatäti epäili et olisin kuivanut ja se nostaisi hämäävästi hempparia. Nyt siis yrittänyt tankata ja katsotaan mikä tilanne on 16.7. neuvolassa.

Syöttekö muuten mitään vitskuja? Ite otin nyt foolihapon lisäks ohjelmaan d- ja c-vitamiinin, sinkin, kalkin, magnesiumin ja omega-3 kapselit. Jospa niilläkin olo vähän kohenisi. Pitää vielä ens neuvolassa tarkastaa et niitä on ok syödä :O
 
Onko muilla ruvennut jo tulemaan harjotus supistuksia/vatsan kovettumista?
Eilen illalla laitoin merkille, että tuli useampi harjotus suppari/alavatsa kovettui. Ja tänään jatkuu vaan.
Minulle on edelleen vähän epäselvää (vaikka toista odotankin), onko nämä alavatsan kovettumiset niitä harjotussuppareita vai ei. :D
Mutta joka tapauksessa alavatsan kovettumista ollut eilen ja tänään aika paljonkin.
rv 17+3
 
Takaisin
Top