Oireet

Mulla kans pitkään istuminen on ollut nyt viime aikoina tukalampaa, tulee herkästi sellanen paineen tunne kohdunseudulle ja nivusiin.
Nyt myös si-nivelet kipuilee tosi kovaa ja olo on tukala. Oisin jääny muuten saikulle, mut meillä alotti just kesäsijainen, joka pitää perehdyttää ja töitä on paljon... Hain sit si-vyön lainaan niin katotaan, jos sen avulla pystys sinnittelee töissä :sorry:

Tänään 16+3
 
SiniMaarit, mikäs toi si-vyö oikein on? Kerrothan, onko apua oloon, sillä jotakin tarttis kans keksiä..
 
Mua vaivannut perus menkkajomotukset alavatsalla, tiedä sitten onko normaalia kasvua vain... :confused004
Repäisykipuja ei ole koko aikana tullut kuin muutamassa tilanteessa mutta sellaisia nopeita ja hyvin kipeitäkin pystysuuntaisia vihlontoja on ollut kohdun seutuvilla paljonkin, joskus alapäätä jomottaa/vihloo, alaselkää särkee ja iskias alkanut useammin vaivaamaan... en muistanutkaan miten pirun kovaa tuo iskiaskipukin voi olla kun ei ole vuosiin vaivannut... :eek: Toivottavasti ei kivut ainakaan kovin tästä enää pahenisi... :sad001

Muita oireita; jatkuva nälkä, mielitekoja... siis olen inhonnut paprikaa mutta eilen sitä vaan oli pakko saada leivän päälle ja ai että kuinka maistuikaan HYVÄLTÄ! o_O:grin Kahviakin voisin juoda vaikka kuinka! :hungry: Toki pidän tarkan rajan kofeiinipitoisissa juomissa...

Unettomuus.. vaivannut oikeastaan ihan koko raskauden ajan :sad001 (nyt rv 15+4) Nukun ihan tunnin-pari pätkiä ja senkin ajan näen jotain painajaisia... onneksi sairasloma niin ei haittaa vaikka yöt menisikin valvoessa mutta kyllä kunnon yöunet silti maittaisi...

Semmonen naisellisuuden/itsevarmuuden tunne on lisääntynyt.. odotan kovasti jo raskausvatsan näkymistä :rolleyes: Hieman ylipainoinen kun olen niin omat makkarat vielä huijaa silmiä sen verran että näyttää kuin olisin vain lihonut :grin

Pissattaa useammin, janottaa kamalasti, ehkä myös jonkinlainen "pesänrakennusvietti" alkaa hiipimään.. hirveä hinku olisi jo ostella kaikkia vauvan tarvikkeita muttei vielä oikein uskalla... :sad001
 
Kertaakaan en oo alkuraskauden aikana oksentanut, mutta tänään rv 13+4 ja illall miehen lämmittämän pizzan haju sai mut oksentamaan välittömästi :eek:
Kyllä saa kiittää onneaan, ettei oo useemmin tarvinnut...
 
Kirjottelinki jo tonne salaiselle puolelle.
Täällä alko maanantai-iltana kova päänsärky, joka ei edelleenkää oo helpottanu. Eilinen ja tää päivä menny saikkupäivinä, mut tää päänsärky ei levosta ja parasetamolista huolimatta hellitä :sad001

Miten te muut kellä ollu päänsärkyä/migreeniä, mistä ootte saanu avun? Ku ei noita lääkkeitäkää viittis syödä ku karkkeja :nailbiting:
 
Onko muita kenellä vatsa on sekaisin aina välillä? Eipähän vaivaa ummetus :D
 
Onko muita kenellä vatsa on sekaisin aina välillä? Eipähän vaivaa ummetus :D
Mulla vaihtelee! Voi olla viikon ummetusta ja sitten vatsa toimii tai on sekaisin pari päivää.. ja sitten taas ummetusta :hilarious: tosi ihanaa
 
Onko muita kenellä vatsa on sekaisin aina välillä? Eipähän vaivaa ummetus :D

Melkein joka päivä on vatsa täällä ainakin sekaisin. :/ Ilmeisesti sit sen ja liian vähäisen juomisen takia neuvolatäti epäili et oon kuivanu. Pitäis vaan tankata, mut tuntuu että kokoajan on mahassa sellainen kireä olo, ettei tee mieli sitä vettäkään hirveästi naamaan kipata.

Nyt rv 18 tuntuu että maha on ihan selkeästi alkanut kasvamaan ja näkyy jo aamupäivälläkin, kun ennen näkyi lähinnä illalla muun päivän aikana hankitun turvotuksen ansiosta. Onhan tuota painoakin tullut se 4 kg alusta, joten kai se jossain alkaa pikkuhiljaa näkymään. Mies tosin totesi että varmaan se 2 kg ainakin menny tisseihin :D ehkä ei sentään, vaikka inhottavan isothan nuo alkaa jo olemaan näin entisen pikku B-kuppisen mielestä.

Epäilen myös et hemppari on tipahtanut tai ainakin olo on sellainen. Harmi, että seuraavaan neuvolaan on vielä 2 vko aikaa. Uskaltaisikohan rautaa alkaa syömään jo vähän varuiksi?
 
Kirjottelinki jo tonne salaiselle puolelle.
Täällä alko maanantai-iltana kova päänsärky, joka ei edelleenkää oo helpottanu. Eilinen ja tää päivä menny saikkupäivinä, mut tää päänsärky ei levosta ja parasetamolista huolimatta hellitä :sad001

Miten te muut kellä ollu päänsärkyä/migreeniä, mistä ootte saanu avun? Ku ei noita lääkkeitäkää viittis syödä ku karkkeja :nailbiting:

Mulla kans paljo pääkipua, ei oikeen oo auttanu muu kuin aika :/ unta pattiin, paljo nestettä ja hyvää ruokaa.. Mulla ei oikeen panadolikaan meinaa auttaa niin tosi harvoin oon kokeillu sit edes ottaa lääkettä..

Epäilen myös et hemppari on tipahtanut tai ainakin olo on sellainen. Harmi, että seuraavaan neuvolaan on vielä 2 vko aikaa. Uskaltaisikohan rautaa alkaa syömään jo vähän varuiksi?

Kannattaa käydä tosiaan mittauttamassa vaikka asioikseen neuvolassa tai tk:ssa hoitajalla ja joissaki apteekeissa on kans mahdollisuus mittauttaa..
 
Mulla myös vatsa sekaisin, mut epäilen että johtuu rautapillereistä. Ostin sitä litkuakin, mutta on hankala ajoittaa se niin ettei tulisi syötyä kalsiumia kahta tuntia ennen eikä jälkeen (pillerit oon ottanut töissä).
 
Mulla kanssa oli paljon päänsärkyä mutta kunnes sain "itsehoito-ohjeen yleisiin raskaudenaikaisiin vaivoihin" lapun niin hukkunu nyt päänsärky! Burana oli mulla yks mikä auttoi ja sen koomin ei ole tullu takas. Olen myös yrittänyt lisätä kevyttä liikuntaa että sais raitista ilmaa.
Jotenkin helpottavaa kun sain nyt tuon lapun missä sanotaan että buranaa ja ibumax voi käyttää päänsäryn ja flunssan hoitoon raskausviikoilla 14-28!
 
Mulla kans vatsa välillä tosi sekaisin. Useamman kerran viikossa oikeastaan. Ja välillä meinaa ummettaa, mut sit se onneksi helpottaa. Voi kun sitä vaivaa ei tulisi kovin pahana..
 
Mulla myös tuota päänsärkyä muutaman päivän välein ja järjetön turvotus joka alkaa ihan ylhäältä heti rintojen alapuolelta. Teen seisomatyötä ja tuo paineentunne sekä koko alakropan jomotus alkaa viim. Iltapäivästä olla jo tuskaista.
Kiva kuulla että muillakin on sitä painetta ilmennyt kun olin jo siitä vähän huolissani. Kotiin kun pääsee niin arkiviikoilla illat menee jalat koholla lepäillessä. Jospa se monella sivustolla lupailtu energisyyskausi löytäisi minutkin pian!! :wink:smiley-bounce012
 
Kirjottelinki jo tonne salaiselle puolelle.
Täällä alko maanantai-iltana kova päänsärky, joka ei edelleenkää oo helpottanu. Eilinen ja tää päivä menny saikkupäivinä, mut tää päänsärky ei levosta ja parasetamolista huolimatta hellitä :sad001

Miten te muut kellä ollu päänsärkyä/migreeniä, mistä ootte saanu avun? Ku ei noita lääkkeitäkää viittis syödä ku karkkeja :nailbiting:

Mulla oli viime viikolla pari migreeni päivää. Jos mitenkään pystyt niin syö lihaa. Mä en ollut koko raskauden aikana pystynyt sitä syömään ja viime viikolla äiti tuli kylään ja laittoi ruokaa. Lihakeittoa (paljon kasviksia myös) , josta oli kaikki mausteet jätetty pois paitsi suola. Voin ymmärtää tuskan ja toivon et paranet pian!
 
Mulla myös tuota päänsärkyä muutaman päivän välein ja järjetön turvotus joka alkaa ihan ylhäältä heti rintojen alapuolelta. Teen seisomatyötä ja tuo paineentunne sekä koko alakropan jomotus alkaa viim. Iltapäivästä olla jo tuskaista.
Kiva kuulla että muillakin on sitä painetta ilmennyt kun olin jo siitä vähän huolissani. Kotiin kun pääsee niin arkiviikoilla illat menee jalat koholla lepäillessä. Jospa se monella sivustolla lupailtu energisyyskausi löytäisi minutkin pian!! :wink:smiley-bounce012

Tuli mieleen tuosta seisomatyöstä + turvotuksesta, että yksi kaveri vannoi samassa tilanteessa tukisukkien nimeen. Ei sillä että se estäisi mitään turvotusta, mutta helpottaa oloa jaloissa ja pienentää suonikohjujen riskiä.

Niin ja tuohon pääkipuasiaan. En osaa myöskään mitään vinkkejä antaa oikein, muutakun heti ottaa panadolia, kun päänsärky alkaa ilmestyä. Jos ottaa liian myöhään niin ei varmasti auta mitään (ainakaa mulla). Lepo ja aika auttaa, niin paljon kun se lohduttaakin.. Ja hyvällä omallatunnolla vaan sitä särkylääkettä! Luulisi, että se sikiölle on pienempi paha kuin suuri stressihormonitaso kovissa kivuissa.
 
Täälläkin on erilaisia särkyjä tullut raskauden myötä. Yleensä kärsin tosi harvoin päänsärystä, nyt se on suunnilleen viikottainen vaiva. Onneksi mulla ihan panadol on ainakin tähän asti auttanut siihen. Viime viikkoina särkyyn on liittynyt vähän migreenimäistä fiilistä, ja toivon nyt kovasti, että hormonit eivät saa teini-iässä vaivannutta aurallista migreeniä palaamaan. Siskolla kävi niin raskausaikana.

Myös tuo jalkasärky on tuttu vaiva. Vähänkin aktiivisemman päivän jälkeen tuntuu iltaisin samatyylisiä kipuja kuin teininä, ns. kasvukipuja. Niitä ei ole ollut reilusti yli kymmeneen vuoteen, mutta nyt olen öisten särkyjen takia välillä joutunut ottamaan särkylääkettä tähänkin vaivaan.
 
Takaisin
Top