Oireet

Mulla pahoinvointi loppui kuin seinään 11 viikolla. Vähän tosin nytkin kuvottaa, mutta ei mitään siihen kokonaisvaltaiseen huonoon oloon verrattuna, mitä oli. Tosin nyt tuntuu, että voisi syödä kaiken mitä eteen tulee, ihan kamala nälkä koko ajan.
 
Ei olisi pitänyt kehua pahoinvoinnin loppumisella. Se palasi takaisin. No, kaippa tämä joskus loppuu....
 
Mullaki oli/on tänään piitkästä aikaa sellanen aamu, et yrjö on ollu tosi lähellä. Olin jo unohtanu miten kauheelta tää tuntuu :D Viime viikko oli silleen helppo ku mies oli lomalla niin sai ite nukkua pitkään mut tänään oli paluu arkeen ja herätys taaperon kans kuudelta ja ku en oo aikoihin syöny aamupalaa jo puol seiskalta niin se oli liikaa, äkkiä piti juosta terassille hengittämään raikasta ilmaa niin autto :D Ja kahvia meni yks kulaus alas, ihan täys töksis..
 
Nyt on ollut pakko saada kahvia edes yksi päivässä (monta viikkoa olin kokonaan ilman), mutta vaihdoin jäälatteen.. hallelujah se on ollut pelastus :D en voi ajatellakaan juovani mitään kuumaa.. yök.

Täällä nyt olen töissä. Katsotaan kuinka paluu onnistuu. Yllättävän hyvä olo ollut tänään :) toki, iltaa kohden se aina huononee.. jännittääkin tämän viikon iltavuorot.
 
Etova olo vihdoin alkanut väistymään. Vaikkei vieläkään mitään ylimääräistä tee mieli, onneksi :hilarious:
rv11+
 
Muokattu viimeksi:
Viime viikolla oli vielä haastavaa oireiden suhteen, mutta nyt loppuviikosta alkoi helpottamaan. Ollu jo melkein normaali olo suurimman osan ajasta. Niinku ois heränny jostaki kuplasta. :grin Rv 12+5
 
Viime viikolla oli vielä haastavaa oireiden suhteen, mutta nyt loppuviikosta alkoi helpottamaan. Ollu jo melkein normaali olo suurimman osan ajasta. Niinku ois heränny jostaki kuplasta. :grin Rv 12+5
Kuulostaa ihanalta :D
Mä olin tänään ekaa päivää töissä 3vkon sairasloman jälkeen. Enkä oksentanut edes!
Jospa tää tästä :)

Rv 11+2
 
Mulla tuli viimeks toissa aamuna sappinesteiden kera kaikki taas ylös, nyt 13+5. Rinnat kutiaa ajoittain ihan hirveesti, nänneihin on ilmestynyt valkoisia näppylöitä/maitorauhasia? Välillä janottaa kovasti, pieniä alavatsa tuntemuksia silloin tällöin oikeastaan hyvin harvoin mitää edes repäisykipujakaan. Unettomuus vaivaa kovasti, heräilen ihan tunnin parin välein, en tiedä miksi.. todella rasittavaa. Kahvia on juu joka aamu pakko saada kupillinen, itse juon tosin ihan kuumana edelleen :D Mulla sairasloma jatkuu vielä ja tulee jatkumaan todennäköisesti vielä hyvin kauan... :/ Päivät käy todella pitkiksi kotona yksin ollessa kun mies on töissä.. En istukkavuodon+hematooman takia saa paljoa liikuskella/tehdä mitään niin ei tää kivaa ole :sad001

Oireista multa tuntuu puuttuvan tosi paljon niit yleisiä, ei oo ollu koko raskausaikana esim. lisääntynyttä pissahätää, ei päänsärkyä tai selkäkipuja, ei mielitekoja, ei herkistymisiä, en ole ollut koko aikana yhtään enempää väsynyt..... mitä kaikkia näitä nyt on. Ainoastaan pahoinvointi ja PIENI tissien arkuus vaivannut. Yllättävän vähällä näköjään oireissa pääsen mut muutenhan tää on ollu ihan yhtä huolta ja murhetta.. niin paljon ongelmia tässä raskaudessa...
 
Mulla alkoi viime yönä ihon kutina. Voi ärsytys! Olin unohtanut tämän vaivan..
Esikoista odottaessa kävin pari kertaa tsekkaamassa maksa- ja sappiarvot hepatoosin varalta, kun kutisi niiiiin.
Ei koskaan selvinnyt mistä johtuu.. lääkäri veikkasi hormonien herkistäneen ihon.

Täö on inhottavaa, kun varsinkin öisin kutina on kaameaa! En saa yhtään nukuttua :shifty: täytyy varmaa taas alkaa käymään öisin suihkussa, että vähän helpottaa

Rv 11+3
 
Mulla ei istukkavuodon/hematooman takia kehotettu muuta ku ottamaan rauhassa... mitään kieltoa ei tullut muuta kuin uinti, sauna ja seksi
 
Mielipiteitä, kuinka monta päivää pitää kituuttaa kotona 24/7 jatkuvan pahan olon ja oksentelun kanssa jotta vihdoin uskaltautuu hakeutua tiputukseen?
Siis että ihan kaikki tulee ulos jatkuvasti ja mikään ei pysy sisällä.
 
Mielipiteitä, kuinka monta päivää pitää kituuttaa kotona 24/7 jatkuvan pahan olon ja oksentelun kanssa jotta vihdoin uskaltautuu hakeutua tiputukseen?
Siis että ihan kaikki tulee ulos jatkuvasti ja mikään ei pysy sisällä.
Jos en olisi nestettäkään saanut pidettyä sisällä, niin en kyllä olisi 4päivää pidempää kituutellut.
Tuntui, että oisin voinut mennä tippaan, vaikka sain vettä pysymään sisällä. Sen verran huonoin kuntoon menee kun koko ajan oksentaa..

Tsemppiä!:Heartred
 
Tsemppiä Kaitsu_! Siihen en osaa sanoa, millon on oikea aika mennä tiputukseen.
Itse mietin sitä, missä vaiheessa olis ok hakea sairauslomaa, kun aamun aamupalan oksennan lähes poikkeuksetta ja päivän aikana saan väkisin syötyä jotain, kuitenkin niin että koko ajan joutuu oksennusta pidättelemään ja ruoan jälkeen tulee välittömästi sellanen olo, että pitää käydä oksentamassa.
Koeta tässä sitten syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja pitää huoli että sokeritkin pysys kondiksessa.
Tänään oli ok syödä kermaperunoita, mutta lihapullat jäi syömättä voimakkaan maun takia ja suussa tuntuvan koostumuksen takia.
Olo on päivittäin aika vetämätön, kun ei kauheesti saa evästeltyä.
Rv 14+5
 
Ja
Mielipiteitä, kuinka monta päivää pitää kituuttaa kotona 24/7 jatkuvan pahan olon ja oksentelun kanssa jotta vihdoin uskaltautuu hakeutua tiputukseen?
Siis että ihan kaikki tulee ulos jatkuvasti ja mikään ei pysy sisällä.


Mä oksensin kolme päivää peräkkäin niin että edes vesi ei pysynyt sisällä. Soitin lopulta ja kerroin tilanteeni (kolme viikkoa voinut todella huonosti) ja kehoittikin mua tulemaan. Tippa laitettiin ja helpotti hurjasti. Ei kannata jäädä kotiin kuihtumaan. Pahoinvointilääkkeet sain myös matkaani. Edelleenkin mulla ällötystä ja oksennan joka toinen päivä vähintään. Saisi tämä jo loppu!
 
Kiitokset.
Soitan huomenna jo jos tää jatkuu, koska oon jo nyt voimat ihan loppu ja ulkona lämmin ilman ei kyllä auta asiaa ollenkaan. Pakko vaan makaa sängyssä kyljellään ja ravata vessassa.
Mun äitikin kauhisteli mun oloa kun tuli äsken vahtimaan esikoista.
 
Soitin jo nyt naistenklinikalle ja sanoivat että tää on vatsatauti. No parempi sitten niin mut vois mennä jo ohi :/
 
Mielipiteitä, kuinka monta päivää pitää kituuttaa kotona 24/7 jatkuvan pahan olon ja oksentelun kanssa jotta vihdoin uskaltautuu hakeutua tiputukseen?
Siis että ihan kaikki tulee ulos jatkuvasti ja mikään ei pysy sisällä.

Itse esikoista odottaessa ohjasivat työterveydestä tiputukseen kun paino lähti niin rankkaan laskuun ja näytin melkeinpä aaveelta. Ensimmäisen kerran jälkeen helpotti muutamaksi päiväksi ja pääsin kotiin. Välillä jaksoin olla kotona viikon että oli parempi olo ja välillä vain muutaman päivän ja aina kun soitin ettei nesteetkään pysyneet sisällä käskivät palata takaisin. Silloin Laihduinkin ensimmäisen 20rv aikana 10 kg lähtöpainosta ja sitäkin seurattiin joka kerta kun tiputuksessa kävin (hetkellisesti saatiin aina nousemaan). Pahoinvointi lääkkeet sain mukaan jo ensimmäisellä kerralla ja siitäkin muutettiin vahvempaan annostukseen joka auttoi välillä.
 
Neuvola käski heti lähtee lääkäriin ja täällä sairaalassa eilisen päivän ja tän yön ollut tipassa. Vähän parempi olo, kohta testataan että pysyiskö ruoka sisällä. Illalla ei vielä pysynyt. Jospa tämä nyt alkaisi tästä helpottamaan.
 
Kaitsu, eivät sairaalassa tainneet diagnosoida mahataudiksi tuota...? Pidän kyllä aika törkeänä tuota naistenklinikan puhelimessa antamaa diagnoosia, kun kuitenkin mitä ilmeisimmin olet tarvinnut tippaa. Kovasti tsemppiä, toivotaan, että pian helpottaa! :Heartred
 
Kaitsu, eivät sairaalassa tainneet diagnosoida mahataudiksi tuota...? Pidän kyllä aika törkeänä tuota naistenklinikan puhelimessa antamaa diagnoosia, kun kuitenkin mitä ilmeisimmin olet tarvinnut tippaa. Kovasti tsemppiä, toivotaan, että pian helpottaa! :Heartred

Tää lopulta diagnosoitiin vatsataudiksi, mutta ihmettelen kyllä tuota Naistenklinikan vastausta odottaa jopa 3 päivää kotona vielä ennen hakeutumista hoitoon kun neuvolasta sanoivat heti miettimättä asiaa sen enempää, että nyt heti lääkäriin nesteytykseen.
Kiitos:Heartred
 
Takaisin
Top