Oireet

Mulla on alkanu nyt jo kipuilemaan selkä, häntäluu ja lonkat, kauhistuttaa vaan ajatus jos tää vaan pahenee viikkojen myötä, mutta varmaan aika epätodennäköistä että enää paremmaksi menisi? :sad001
14+4
 
Mulla on alkanu nyt jo kipuilemaan selkä, häntäluu ja lonkat, kauhistuttaa vaan ajatus jos tää vaan pahenee viikkojen myötä, mutta varmaan aika epätodennäköistä että enää paremmaksi menisi? :sad001
14+4
Mulla kipeytynyt nyt molemmissa raskauksissa kans tosi aikaisin, mutta ainakin esikoisen kohdalla se kipu kyllä helpotti loppua kohden. :) Tai sitten vaan totuin siihen. :hilarious: No mutta niin tai näin, kyllä se saattaa vielä helpottaa. :)
 
Kohtuhan joinkin nousee tiettyinä viikkoina ylemmäs tuolta lantion sisästä, niin voit turotus sitä odotella, josko toisi helpotuksen :)
 
Mulla ollut pahat selkäkivut kahdessa viimeisessä raskaudessa. Nyt näyttäisi taas jo alkavan kivut.
Mulla siis iskias kipuilee ja loppuraskautta kohden vain pahentunut. Jäi monesti jumiin jos oli liikaa rasitusta.
 
Toivotaan että helpottais, tulee muuten aika tuskainen loppuraskaus :sour:
 
Mulla on vatsa ollu kipeänä jo monena iltana. Tuntuu ihan alkavilta menkkakivuilta. Onneks huomenna on ultra niin näkee onko kaikki hyvin. Ehkä ne johtuu vaan kohdun kasvusta. Hankalaa kun odottaa esikoista niin ei yhtään tiedä millaiset tuntemukset on normaaleja.
 
Täälläkin selkä kipuilee jo. Työpäivät alkaneet olemaan melkoista tuskaa (seisomatyö). Oon yrittänyt treenailla selkää netin ohjeiden mukaan ja vahvistaa lantionpohjalihaksia, mut saa nähdä helpottaako tää jossain vaiheessa vai paheneeko vaan. :sad001
 
Juuh tuo on ilkeetä toi häpyliitos kipuilu! Onneks ei ihan joka iltaista vielä oo mutta ala selkä on kipeänä ja fyssarilta sainkin hoito-ohjeita siihen....
 
Täällä alkais varmaan se pahin pahoinvointi ja oksentelu olla takana päin. Enää oikeestaan hampaidenpesu ja tietyt hajut aiheuttaa oksennusrefleksin. Viimeksi eilen oksensin aamupalan. Mutta nyt se oksetusolo ei enää kestä koko päivää!
Eiköhän tää tästä!! :)
 
Mulla pahoinvointia kun autoilen. Ällötystä ikävä kyllä on ja tänään migreeni liittyi seuraan. Vielä kesäkuun olen lomalla ja toivon että olen taas pirteä oma itseni heinäkuussa kun töihin pitäisi palata. Ollut kyllä vaikea alkuraskaus, mutta eiköhän tämä tästä.
 
Päänsärky on alkanut ilmestyä päivittäin. Tosi inhottavaa. Mulla ei normaalisti ikinä särje päätä. Eikä nyt haluis koko ajan vetää särkylääkkeitä mut mitä sitten? Kipu tekee olon entisestään kurjemmaks. Muutenkin oon niin väsynyt kellon ympäri et voisin vaan nukkua joulukuuhun.

Mulla pahoinvointi on kai vähän helpottanut, harvemmin enää oon oksentanut mutta hampaiden harjaus ja sitkeen nuhan niistäminen jostain lähestulkoon nielusta saa tosi helposti aikaan yökkäilyjä jatkuvasti. Ruokahalu on parantunut, syöminen ei oo enää pahoinvoinnin kanssa taistelua.

Eilen yllätti ekat liitoskivut äää! Veti hetkeks toimintakyvyttämäks. Repäisykipuja on ollu jo pitkään. Kohtu tuntuu jo yllättävän ylhäällä rv 13+3. Ja paine alavatsassa ahdistaa koko ajan. Sais pompahtaa vielä enemmän esiin että ei tarvis ravata vessassa koko ajan. Kaikki asennot on muutenki tukalia.
 
Päänsärky on alkanut ilmestyä päivittäin. Tosi inhottavaa. Mulla ei normaalisti ikinä särje päätä. Eikä nyt haluis koko ajan vetää särkylääkkeitä mut mitä sitten? Kipu tekee olon entisestään kurjemmaks. Muutenkin oon niin väsynyt kellon ympäri et voisin vaan nukkua joulukuuhun.

Mulla pahoinvointi on kai vähän helpottanut, harvemmin enää oon oksentanut mutta hampaiden harjaus ja sitkeen nuhan niistäminen jostain lähestulkoon nielusta saa tosi helposti aikaan yökkäilyjä jatkuvasti. Ruokahalu on parantunut, syöminen ei oo enää pahoinvoinnin kanssa taistelua.

Eilen yllätti ekat liitoskivut äää! Veti hetkeks toimintakyvyttämäks. Repäisykipuja on ollu jo pitkään. Kohtu tuntuu jo yllättävän ylhäällä rv 13+3. Ja paine alavatsassa ahdistaa koko ajan. Sais pompahtaa vielä enemmän esiin että ei tarvis ravata vessassa koko ajan. Kaikki asennot on muutenki tukalia.

Onks sulla hb, koska viimeeks tarkastettu? Mulla tää tolkuton väsymys ja päänsärky osottautu johtuvan matalasta hb:stä ja nyt sit alotin tällä viikolla lisärautakuurin.
 
Mulla pahoinvointia kun autoilen. Ällötystä ikävä kyllä on ja tänään migreeni liittyi seuraan. Vielä kesäkuun olen lomalla ja toivon että olen taas pirteä oma itseni heinäkuussa kun töihin pitäisi palata. Ollut kyllä vaikea alkuraskaus, mutta eiköhän tämä tästä.

Mulla kans tosi herkästi huono olo autossa kyydissä ollessa, ihan pakko istua aina edessä ja yhtään ei saa olla pää alaspäin vaikka kännykkää läprätessä, heti tulee tosi huono olo.. Joskus riittää pelkkä korotettu suojatie tms töyssy ja yhtään liian kuuma ilma niin hyi kamala mikä olo..

Päänsärky on alkanut ilmestyä päivittäin. Tosi inhottavaa. Mulla ei normaalisti ikinä särje päätä. Eikä nyt haluis koko ajan vetää särkylääkkeitä mut mitä sitten? Kipu tekee olon entisestään kurjemmaks. Muutenkin oon niin väsynyt kellon ympäri et voisin vaan nukkua joulukuuhun.

Mulla kans tosi usein pää kipeenä ja just sellasta migreenityyppistä särkyä :/ Mietin kans tuota hb-arvoa et voisko syytä löytyä sieltä? Tai vaikka liian vähäisestä vedenjuonnista? Sitä saa juoda ihan urakalla nyt kesä- ja raskausaikaan..
 
Ei muuten oo hb:ta mitattu ollenkaan tän raskauden aikana. Yhdessä neuvolassa käyty, ens viikolla lääkärineuvola, pitää pyytää mittaamaan jos ei muuten. Ekassa raskaudessa tarvinkin lisärautaa mut muistaakseni vasta myöhemmin.

Vettä juon aina mielestäni tosi paljon (en juurikaan muuta juokaan) mut itekin mietin just aamulla et juonkohan kuitenkaan sit tän hetken tarpeisiin nähden riittävästi, kun rakon nopeen täyttymisen takia saatan vähän vältellä isoja vesimääriä just nyt...
 
Eikö hb:n mittaaminen nyt pitäisi kuulua automaattisesti neuvolakäyntiin! Mulla ainakin on joka kerta mitattu ja kyllä sitä vaatisin, jos jätettäisiinkin mittaamatta. Se laskee yllättävän nopeasti, kun rupeaa laskemaan. Esim. Mulla normi neuvolakäynnillä oli viimeksi 130 ja nyt alle 2vk siitä ylimääräisellä käynnillä jo 123.

Pian saakin jo taas kaivella rautalisäpurkin kaapista.. rv16+2
 
Mä tänään neuvola käynnillä heti aluksi kysyin hb:n mittaamista. En tiedä oisko mitattu muuten. Mulla laskenut kaikissa raskauksissa nytkin jo laskenut verikokeiden tuloksista.
 
Takaisin
Top