Oireet

Mulla loppu pahoinvointi viikko sitten 10+0. No eilen oli huonoa oloa jälleen ja ekan kerran oksensin illalla. Oli jo pelko et onko kaikki hyvin ja on toki edelleen.
 
Hei tietääkö kukaan voiko repäisykipuja tulla keskelle alavatsaa navan kohdille? Yleensähän repäisykipuja tulee jommalle kummalle sivulle alavatsaa.. o_O Eilen nousin tuolilta ja repäisi kyllä niin kovasti että henkeä sai hetken haukkoa :eek:
 
Täällä pahoinvointi ei vaan ota hellittääkseen. Ja oksentaakin saa välillä ihan huolella.
Onko kukaan vielä keksinyt keinoa, mikä helpottaisi pahoinvointia? Onko b-vitamiinistä ollut hyötyä, entä pahoinvointirannekkeista?
Kaikki vinkit otan ilolla vastaan!! :)
Esikoisen aikaan luulin, että pahoinvointi oli hirveää, mutta kyllä tää nyt viekin voiton. :/ Esikoisen aikaan oksennus tuli helposti ja se helpotti oloa. Myös esim. mehut helpotti oloa, sekä pienet välipalat pitkin päivää.
Tässä raskaudessa apua ei oikein tahdo olla mistään. Oksentaminen ei tapahdu kovin helposti, eikä se auta yhtään. Välipaloilla ei ole mitään väliä, myöskään sillä mitä ja miten usein syö, ei ole merkitystä.
No, ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa.
rv 13+3
 
Täällä pahoinvointi ei vaan ota hellittääkseen. Ja oksentaakin saa välillä ihan huolella.
Onko kukaan vielä keksinyt keinoa, mikä helpottaisi pahoinvointia? Onko b-vitamiinistä ollut hyötyä, entä pahoinvointirannekkeista?
Kaikki vinkit otan ilolla vastaan!! :)
Esikoisen aikaan luulin, että pahoinvointi oli hirveää, mutta kyllä tää nyt viekin voiton. :/ Esikoisen aikaan oksennus tuli helposti ja se helpotti oloa. Myös esim. mehut helpotti oloa, sekä pienet välipalat pitkin päivää.
Tässä raskaudessa apua ei oikein tahdo olla mistään. Oksentaminen ei tapahdu kovin helposti, eikä se auta yhtään. Välipaloilla ei ole mitään väliä, myöskään sillä mitä ja miten usein syö, ei ole merkitystä.
No, ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa.
rv 13+3
Voih, kaikki sympatiat:Heartred mulla ei oo auttanut tähän mennessä mikään :sad001 ei rannekkeet eikä b6..Argh.

Lauantaina palasin töihin kahden viikon sairasloman jälkeen. Jouduin lähtemään kesken päivän kotiin. Rasitus ja väsymys pahentaa mulla oloja kamalasti. Taas sai oksennella ja olo järjettömän heikko. Ei kovin kiva, kun töissä joutuu kiipeämään montaa kertaa päivässä varastossa tikkaita ylös ja alas.. sitten koitat vielä asiakkaita palvella. Hyi.

Nyt stressaa taas huominen, kun olo sellainen että tarvitsen lisää sairaslomaa. En vain kykene työhön ja se hävettää jopa :sad001
Katsotaan pompotellaanko taas sinne tänne ja työterveys kiukuttelee.. Argh!

Rv 10+1
 
Muokattu viimeksi:
Voih, kaikki sympatiat:Heartred mulla ei oo auttanut tähän mennessä mikään :sad001 ei rannekkeet eikä b6..Argh.

Lauantaina palasin töihin kahden viikon sairasloman jälkeen. Jouduin lähtemään kesken päivän kotiin. Rasitus ja väsymys pahentaa mulla oloja kamalasti. Taas sai oksennella ja olo järjettömän heikko. Ei kovin kiva, kun töissä joutuu kiipeämään montaa kertaa päivässä varastossa tikkaita ylös ja alas.. sitten koitat vielä asiakkaita palvella. Hyi.

Nyt stressaa taas huominen, kun oli sellainen että tarvitsen lisää sairaslomaa. En vain kykene työhön ja se hävettää jopa :sad001
Katsotaan pompotellaanko taas sinne tänne ja työterveys kiukuttelee.. Argh!

Rv 10+1

Voimia ja tsemppiä myös sinne!!
Itsellä vähän kelju fiilis, kun soitin neuvolaan ja melkein itku kurkussa selitin kauheasta olostani, niin sanoi vaan tyyliin "voi, voi, koeta jaksaa. Kokeile pahoinvointiranneketta". Ei ollu oma neuvolantäti, niin sain kyllä tosi keljua palvelua. Omalta neuvolantädiltä olisin varmaan saanu enemmän sympatiaa.
Mutta ei auta, huomenna taas työt kutsuu, katsotaan mikä olo huomenna on.
Täällä kans väsymys pahentaa oloa ihan kamalasti. :/
 
Isot tsempit teille pahoinvoinnin kourissa oleville! :Heartred Itselläkin auttoi vain aika ja pääsin kuitenkin helpolla kun en kertaakaan oikeasti oksentanut, oksennuspelkoisena se aika vaan oli kamalaa ja sitä teki kaikkensa pidättääkseen sen yrjön :D

Ootteko te kokeillu jääpalojen imeskelyä, mehujätskejä yms..?

Kiitos tsempeistä!
Nyt kun mainitsit asiasta, niin se mehujätski oli itseasiassa aika hyvä helpotus!
Käyn siis huomenna kaupasta läjän niitä! :D
 
Mul on pahoinvointi nyt helpottanut kun käytän päivisin rannekkeita (ainakaan töissä en uskalla olla ilman) ja yritän syödä jotain usein. Päiväunetkin on jääny nyt vähemmälle kun tuntuu että aina kun päikkäreiltä herää iskee pahoinvointi. Öisin tulee nukuttua 8-9h ja noin kerran aamuyöstä käyn vessassa.

Rv13
 
Täällä on oireet vähän jo helpottaneet. Ajoittain aamuisin on edelleen etova olo, mutta harvoin lentää enää oksu. Väsymys on vielä järkyttävää mut onneks alkoi juuri loma niin ehtii levätä juuri silloin kun tarve on. Rintojen arkuus on myös helpottanut, mut vessassa ravaan pahimmillaan 3-4 yössä. Tänään kävin ekoissa labroissa ja oli hieman haastavaa saada pidettyä virtsaa rakossa tarpeeksi pitkän ajan ennen aamun näytteen ottoa :smiley-ashamed004
Rv 10+3
 
Muokattu viimeksi:
Koska tää oksentelu loppuu? Joka aamu tulee sappinesteet viimeistään hammaspesun jälkeen.
Lisäksi nyt pari päivää mun nivuset on ollu niin kipeät. Tuntuu, että joku repisi mun jalkoja irti. Töissä 8h seisominen tekee jo tukalaa :sad001
 
Täällä tuli pahoinvointi takasin ja väsymyshän on pysynyt seuranani koko ajan. Vessassa ravaan päivällä kokoajan ja yöllä noin kaksi kertaa.. nyt rv 12+3
 
Nyt vasta tajusin yhden oireen liittyvän raskauteen. Nimittäin otsaan tulee kipu/paineen tunne kuumassa. Nyt kun oli lämpimiä kelejä tuntu kamalalta kun tuli kipu jos aurinko paisto suoraan otsaan. Kipu loppuu saman tien kun lämmöntunne katoaa.
Tätä ollu siis useamman viikon jo ainaki.
Rv 14+4
 
Voiskohan nenän tukkoisuus ja nuha liittyä raskauteen? Tai onko kellään kokemusta et raskaus olis voimistanut allergiaoireita?
Itsellä nyt toista viikkoa nenä aivan tukossa ja aivastuttaa, niiskuttaa jne mutta mitään muita flunssan oireita ei oo. Allergioita ei oo todettu ikinä, mutta itse epäilisin että lievää siitepölyallergiaa vois olla. Koskaan ei kyllä tällä volyymilla oo nokka ollu ilman flunssaa tukossa.
 
Voiskohan nenän tukkoisuus ja nuha liittyä raskauteen? Tai onko kellään kokemusta et raskaus olis voimistanut allergiaoireita?
Itsellä nyt toista viikkoa nenä aivan tukossa ja aivastuttaa, niiskuttaa jne mutta mitään muita flunssan oireita ei oo. Allergioita ei oo todettu ikinä, mutta itse epäilisin että lievää siitepölyallergiaa vois olla. Koskaan ei kyllä tällä volyymilla oo nokka ollu ilman flunssaa tukossa.

Kyllä! Mulla oli tänä keväänä pahemmat allergiaoireet kuin koskaan, jouduin ekaa kertaa hakemaan niihin jopa astmalääkkeet. Yskin monta viikkoa ja nenä/kurkku on olleet limaisia yli kuukauden. Epäilin jo poskiontelotulehdusta, joten kävin lääkärissä ja käski aloittaa noi, että saadaan kehon stressitilaa laskettua.

Mulla kyllä varmaan vaikuttaa myös se, etten saanut syödä raskauden takia normaaleja allergialääkkeitä ja onhan nyt ollut myös tosi paha siitepölykevät, mutta epäilen silti myös raskauden pahentaneen oireita, koska lähipiirin allergikot ei oo ihan näin pahassa kunnossa kuitenkaan olleet. Luin jostain, että limakalvojen muutokset raskauden aikana altistaa myös nuhalle.
 
Mulla kans raskaus nyt selvästi laukassu allergiaoireet. Ikinä ennen ei oo ollu mitää mut tänä keväänä nenä on vuotanu, tukkosuutta ja aivastuttaa. Kaikkein pahimmillaan mulla tää on aamusin/aamupäivisin.
 
Mulla kans alkaa nenä pikkuhiljaa taas tutusti tukkoontua. Esikoisen aikaan kärsin pahasta nenän tukkoisuudesta koko raskauden ja muistan synnytyksen jälkeisen yön: nenä ei koskaan ollut ollut niin auki ja ilma virrannut vapaasti kuin silloin!

Ihan yleistä lienee siis tuo tukkoisuus. Nenän limakalvot turpoavat ja nenä on tukossa, eikä mitkään suihkeet auta.
 
Tänä keväänä/alkukesästä olen myös kuullu sanottavan, että neki on oireillu siitepölylle, joilla ei normaalisti ole siitepölyallergiaa, kun on ollu niin kuiva tämä kevät ja paljon siitepölyä
 
Mulla on kans koivun siitepölyallergia, joka alkoi ensimmäisen kerran silloin kun esikoista odotin. Sen jälkeen olen joka vuosi kärsinyt allergiaoireista, mutta tänä vuonna allergiaoireet oli jotain erityisen rajut. Onneksi nyt helpottanut jo!
 
Mulla myös siitepölyallergia todettu n. 18 vuotta sitten. Koivu on pahin. Tukkoisuutta ollu täälläkin ja aivastelua. Luulen että tukkosuus on sekä raskaudesta että siitepölystä johtuvaa.
 
Mä tyhmä menin ensimmäisessä neuvolassa (8+6) sanomaan, että ihanaa kun ei ole ollut oikein mitään pahoinvointia tms, rinnat vain arat, mutta sen kestin helposti. No siitähän se alamäki sitten alkoi :D Nyt on menossa rv11 loppupuoli, en ole kahteen viikkoon avannut jääkaapin ovea samaan aikaan hengittäen kun jostain syystä omaan nenään se haisee aivan järkyttävälle ja aiheuttaa tahattomia yökkäysrefleksejä. Miehen mielestä toki ei haise miltään ja ihmettelee minua kovasti :D Lisäksi mulla on myös tuota flunssaa/nenän tukkoisuutta ja nielussa oleva lima saa yökkimään + normi pahoinvointi siihen päälle. Ai niin ja närästys, iskiaskivut, väsymys ja aivan järkyttävä turvotus varsinkin iltaisin. Lista on pitkä :D Pidän peukkuja että parin viikon sisällä helpottaisi, tsemppiä teille kaikille muillekin niihin ei-niin mukaviin raskausoireisiin!
 
Takaisin
Top