Oireet

Toivotaan hafanana kummankin pienoisille parhaita tarrasukkia :Heartred itsellä on 11.5 tarkistus ultra ja pitää nyt sinne asti jännitellä. Nyt 6+3
 
Tsemppiä Hafanana! :Heartred

Rv 7+3 ja nyt menossa toinen mukavan helppo päivä pahoinvoinnin osalta, ei oo ollu sellasta jatkuvaa etomista vaan pelkästään sellanen muutama hassu pahoinvoinnin aalto.. Jee! Olo on niin turvonnu et huh eikä eilen ostettu irtsikkapussi ainakaan oo helpottanu asiaa :grin Aamulla oli mahdollisuus nukkua pidempään niin taktikoin ja nousin seiskalta syömään rahkan ja nukuin melkeen ysiin ja suoraan taas syömään, ei kerenny tulla huonoa oloa :) Kaikenlaisia pieniä masutuntemuksiaki on vähän väliä..
 
Raskauspahoinvointi nostaa päätään. Joka päivä loppuviikosta on ollut oksennus lähempänä ja lähempänä. Yökin vaan menemään.

Rv noin 6+0?
 
Olen saanut kestokrapulan ja pahoinvoinnin haltuun tiukalla ruokavaliolla. Mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa. Eilen kuitenkin iski taas väsymys ja heikotus. Olen vain maannut. Tänä aamuna peilistä katsoi aivan valkea naama. Joko keho palautuu nyt vauhdikkaasta viikosta tai sitten kohdussa tapahtuu hurjaa kehitystä. :confused013 Rv 6+6
 
Mulla tällä hetkellä melko vähän oireita, pahimmat alkuraskauden vaivat ovat nyt helpottaneet.

Pahoinvointi (myös oksentelu) alkoi rv 6 ja nyt menossa rv 10+1 ja se vähäinenkin etominen alkaa olla pikkuhiljaa ohi. Pahin vatsan turvotuskin on väistynyt.

Nyt on lähinnä sitä väsymystä mitä on ollut alusta lähtien sekä isot, turvonneet rinnat. Uutena oireena on tullut pistävä alaselkäkipu joka pitkään seisoessa säteilee pakaraan.

Onko muilla ollut jo tässä vaiheessa selkäkipuja?
 
Uutena oireena on tullut pistävä alaselkäkipu joka pitkään seisoessa säteilee pakaraan.

Onko muilla ollut jo tässä vaiheessa selkäkipuja?

Miulla on kans jo ruvennut tulemaan selkäkipuja. Pitkään seisominen käy juilimaan alaselkään, samoin eilen kun olin ostoksilla pidempään, niin alkoi se käveleminen juilia alaselkään.

Muuten oireet pysyneet melko samoina. Edelleen jatkuva etova olo, ja edelleenkään siihen ei varsinaista helpotusta ole löytynyt. Turvotus ehkä aavistuksen helpottanut. Väsymys painaa päälle ja pitääkin aina pitkin päivää pötkötellä sohvalla ja huilailla aina hetki silloin tällöin.

rv 9+3
 
Juu selkäkivut myös täällä alkanut, ei kiva kun pääasiassa teen kuitenkin työtä seisten. Esikoista odottaessa kivut alkoi joskus rv12 eteenpäin muistaakseni. Silloin lääkäri sanoi että hormonit kuulemma löystyttää niveliä synnytystä varten, ja kun tuo SI-nivel alkoi oireilla, niin se oli kyllä yhtä tuskaa. Vähän huonolta näyttää, kun samat oireet alkanut nyt jo..

Muoks. Nyt siis 9+5.
 
Täällä lähes joka aamu tulee oksennnettua joka ennen aamupalaa pelkät vatsahapot tai aamupalan jälkeen aamupala.. pitkin päivää on huono olo ja oksettava. Onneksi pitkin päivää syömällä saa pidettyä jotenkuten kurissa. kaamea väsymys kokoajan eikä öisin oikein saa nukuttua, aamulla kun tekis mieli nukkua esikoinen herättää ja vaatii seuraa.

10+1 :)
 
Täällä lähes joka aamu tulee oksennnettua joka ennen aamupalaa pelkät vatsahapot tai aamupalan jälkeen aamupala.. pitkin päivää on huono olo ja oksettava. Onneksi pitkin päivää syömällä saa pidettyä jotenkuten kurissa. kaamea väsymys kokoajan eikä öisin oikein saa nukuttua, aamulla kun tekis mieli nukkua esikoinen herättää ja vaatii seuraa.

10+1 :)

Sama täällä. :depressed: Viikossa ehkä 1 tai 2 päivää, kun ei tarvi oksentaa. Maha on jo ihan hellänä kun jatkuvasti pitää oksentaa.. Tosin täällä ei ruoka oikein helpota, kun mikään ei tunnu pysyvän sisällä ja ruokahalu ollut monta viikkoa jo jossain lomalla..
 
Mulla on nyt jo kolmas tosi vähäisen pahoinvoinnin päivä, viikonloppu on menny hyvin todennäkösesti siks että on saanu nukkua pitkään ja nukkua pahimpien tuntien ohi :D en jaksa uskoa, että pahoinvointi ois vielä tässä, kun pahin piikki kait yleensä on siinä 8-9 viikoilla ja mulla vasta 7+4.. Eilen herui toisesta rinnasta saunan jälkeen ternimaidon näköistä tosi keltasta maitoa, huh :grin

Onko muilla alkuraskaus vaikuttanu nukkuma-asentoon mitenkään..?

Mulla on ollu vaikeuksia löytää asentoa, mikä ei tuntuis jossain kohtaa kroppaa ikävältä :D Suorana selällään tuntuu ajottain ikävää ”venymistä” alavatsassa, kyljellään ollessa saattaa tuntua ikävältä, tosi tarkkaa sijoittaa jalat tietyssä ”kulmassa” koukkuun :D Mahallaankaan ei oo hyvä, vähintäänki tissit aristaa, melkeen sama tunne ku imetyksen aikana, ei mitään asiaa mahalleen :grin
 
Selkäkipu on tuttua, sellainen iskiastyyppinen vihlonta takareiteen :bored:. Ei kiva lainkaan!
Mä toivon että syvien lihasten jumppa auttaisi ja tietty lantionpohjalihasten jumppa myös. Mutta jos tuo on täysin hormoniperäistä löystymistä, niin mahtaako auttaa..

Nenän kutina tuli taas. Joka raskaudessa nenä on kutissut.

Edelleen oireena pelko siitä että kaveria ei ole. Vielä reilu kuukausi rv 12. Nyt siis 6+4 tjt.
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Päivä kerrallaan. Mulla pahin helpotti pari päivää sitten ja nyt en ole enää varma oliko mahatauti vi r.pahoinvointia. Vieläkin kyllä etoo kaikki, mut pahin on ohi (ainakin hetkeksi). Loppuviikon hain kyllä ihan sairaslomaa ja syyksi laitettiin vain oksentelu/pahoinvointi, koska en halua vielä kertoa töissä raskaudesta. Lääkäri kiltisti kirjoitti. :)
 
Toivottavasti teillä, jotka joudutte oksentamaan, alkaisi pian helpottaa! Se on varmasti ihan kamalaa :sour:

Oon nyt kahtena päivänä ottanu vitamiinin vasta illalla, mutta aamupäivän silti etoo. Ja lisäksi kahtena iltana (jo ennen vitamiinin ottamista) on alkanut myös etoa, että ei auta, vaikka mitä syö :yuck:

Selkäkipuja ei onneks oo viä tarvinnu kärsiä, mutta tänään alavattaa on vihlonu ikävästi, kun oon tehnyt aika raskasta hommaa koko päivän. Ei ole huilaaminen auttanut. Tuttua edellisestä odotuksesta, ja paskamaista, kun hommaa olisi kyllä :shifty:

Rv 9+5
 
Mulla meni kylkikin todella kipeäksi jatkuvasta oksentelusta. En päässyt edes sängystä yksin ylös, onneksi nyt jo paljon parempi.
Pahoinvointi alkoi rv 5 ja oli todella paha. Nyt hieman jo helpottaa, menossa rv 9+4. Tuntuu olevan jokatoinen päivä paha ja jokatoinen hyvä. Joka aamu kuitenkin ennen aamupalaa oksennus. Pahoina päivinä oksentelen monta kertaa ja oon heikkona. Hyvinä päivinä pystyy syömään ja olemaan lähes normaalisti, kunhan syö todella usein.
Työt olen tehnyt etänä sängystä, huomenna ajattelin kokeilla mennä toimistolle ekaa kertaa. Vähän kotona jo seinät tulee päälle...

Vitamiinin otan suosiolla illalla juuri ennen unille menoa. Jonkin aikaa söin ainoastaan pienen pieniä foolihappo tabletteja, nyt vähitellen testaan pysyisikö monivitamiinitkin sisällä.
 
Täällä viikot 7+6 ja pahoinvointi on hiukan helpottanut... tulee ja menee. Väsymys painaa kovasti ja nyt uutena oireena on tullut itku. Voihan se tietysti väsymyksestäkin johtua.. :/
 
Vitamiinin otan suosiolla illalla juuri ennen unille menoa. Jonkin aikaa söin ainoastaan pienen pieniä foolihappo tabletteja, nyt vähitellen testaan pysyisikö monivitamiinitkin sisällä.

Minulle neuvolatäti suositteli vain foolihappoa ja d-vitamiinia monivitamiinin tilalle, kun tuo ällö olo tahtoo kestää koko päivän. En tiedä auttaako, mutta aion testata! Ihan vaan vinkkinä, jos se monivitamiini aiheuttaa huonovointisuutta!

rv 9+3
 
Muokattu viimeksi:
Eka oksennus takana. Inhottavaa, mutta jotenkin se myös vähän helpotti pahaa oloa.

Rv 6+jotain
 
Oon ottanu illalla vitamiinit mutta en ole huomannut auttaako se tähän huonoon oloon. Ainakin unohdan useammin ottaa pillerin kuin aamulla.

Sprite autto viikonloppuna mulla tuohon huonoon oloon. Puoli desiä kerrallaan silloin tällöin. Ihanan raikasta!

Mullahan jäin ekasta raskaudesta päälle tuo että pitää nukkua kyljellään 1 tyyny jalkojen välissä ja toista tyynyä halailen...
Rv9
 
Valaiskaahan tietämätöntä; Onko närästystä monenlaista? Mulla tuo iltapahoinvointi on nimenomaa sellaista, että röyhtyttää ja tavallaan nousee kurkkuun. Ja sitten on sellainen olo koko ajan, että on pala kurkussa. Ei kuitenkaan okseta, vaan etoo vain. Voiko tuo oksennusröyhtä olla närästystä?
 
Takaisin
Top