Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänä aamuna oli eka oksennus taas lähellä, pääsi nälkä venymään liian pitkäks, kun taapero antoi nukkua yli tunnin normaalia pidempään ja muutenkin aamupuuron kanssa vähän venyi, niin kyllä meinas yökkäyttää sitä keitellessä, kun samaan aikaan tuoksu ällötti ja himotti :D Huh! Onneks meni sitten ohi kun sai syötyä puoliväksellä ja taisteltua ruoan pysymään sisällä..

Muoks/ Tuo kaupassa käyminen on tosiaan ajottain ka-ma-laa! Yks päivä palvelutiskiltä leijaileva haju sai mahassa kiertämään niin että piti kärräillä äkkiä kassalle ja puolet ostoksista jäi tekemättä :D
 
Ällöttää moni ruoka esim liha, ja jotkut makeat esim keksit sun muut hyi..:D
Mutta sen sijaan suolaiset uppoo, sipsiä mennyt ja eilen sorruin taas mäkkäriin :D voisin vetää joka päivä jotain semmoista. Hyi :D ennen en ikinä käynyt eikä esikoista odottaessakaan tehnyt mieli.
Eilen kaupassa oli ihan kamalaa kun ällötti kaikki ja tuntu että kohta tulee oksennus jos ei pian pääse pois :D
Mulla myös ihan hulluna tekee mieli vain roskaruokaa, sipsiä ja kaikkea suolaista :D todella terveellistä.. toisaalta voi pian taas muuttua. Niinkuin esikoisen aikaan, kun kamalin pahoinvointi alkoi.. söin vain ja ainoastaan mandariineja sekä hapankorppuja :grin
 
Mulla myös ihan hulluna tekee mieli vain roskaruokaa, sipsiä ja kaikkea suolaista :D todella terveellistä.. toisaalta voi pian taas muuttua. Niinkuin esikoisen aikaan, kun kamalin pahoinvointi alkoi.. söin vain ja ainoastaan mandariineja sekä hapankorppuja :grin

Toivottavasti muuttuis terveellisempään suuntaan, aika järkky ajatus olis kyl jos vetäis jouluun asti tällä ruokavaliolla:depressed::wacky: mä vedin esikoisen aikaan ananasta ja vesimelonia, ihan hulluna teki silloin mieli:wideyed::woot:vähän eri meininki nyt mut toivottavasti tää tosiaan menee ohi:rolleyes::grin
 
Toivottavasti muuttuis terveellisempään suuntaan, aika järkky ajatus olis kyl jos vetäis jouluun asti tällä ruokavaliolla:depressed::wacky: mä vedin esikoisen aikaan ananasta ja vesimelonia, ihan hulluna teki silloin mieli:wideyed::woot:vähän eri meininki nyt mut toivottavasti tää tosiaan menee ohi:rolleyes::grin
Eiköhän :D toivotaan niin!
 
Tänään lensi laatta ensimmäisen kerran alkuraskauden aikana. Onneksi sen jälkeen olo helpotti. :) Oireet heittelevät edelleenkin laidasta laitaan päivän aikana. Mitään tiettyä ruokahimoa ei ole edelleenkään.
 
Pitää syödä jatkuvasti. Siis ihan joka tunti. Mua ällöttää mun oma sylki ja mieli tekee sylkäistä jatkuvasti. Tosin laiska olo ja sitä miettii miten pärjään huomenna töissä. Tosiaankin nämä oireet ovat niiin inhottavat, että en malta odottaa tämän olevan ohi. Haluan kovasti nauttia tästä raskaudesta, sillä tämä on mun viimeinen. Vinkkejä syljenerityksen vähentämiseksi?
 
Vatsa on turvonnut ihan älyttömästi. Näyttää kun olisin tosi pitkällä jo raskaudessa :D kai tää johtuu kun on toinen kyseessä niin vatsa kasvaa nopeemmin :D
 
Täällä on raskauspahoinvointi saanut ihan uuden ulottuvuuden. Maanantai-iltana alkoi alkoi oksentelu ja järkyttävä mahanpolte/närästys, jotka jatkuivat tiistai aamuun. Luulin eka, että oon saanut jonkin pöpön, mutta kyllä tää raskaudesta äyttäis johtuvan. Mitään ei tee mieli syödä ja koko ajan oksettaa. Kovasti odotan, että tää vaihe menis ohi. Tänään en pystynyt meneen töihin. Huomenna uusi yritys. :(
 
Täällä alko eilen ällötys ja jatkuu tänään. Oon jo miettinyt missä se on että onko kaikki ok kun ei oo vielä. Nyt mietin että voi joko alko. En oo oksentanut mut ällöttävä koko ajan.
 
Näköjään tosi monella juuri tätä samaa ällötys etomis oloa :( on tää kyllä ärsyttävää kun ihan koko päivän kestää ja mikään ei auta. Esikoisen kanssa sentään oli vaan välillä eikä kokopäivää niinku nyt..
 
Joo täällä kans etoo niin että huhhuh, ei oikeen mihinkään halua kotoa poistua.. Vieläkään en oo onneks joutunu oksentamaan, oon kärsiny ikäni vähintään lievästä oksennuspelosta ja teen aina kaikkeni pidätelläkseni oksennusta :D Eilen oli tosi vaikea päivä, tälle aamua varasin sellasen Valion Profeel -protskurahkan ja suunnilleen juoksin sängystä syömään sen mahd. pian :D Huomasin että joku kylmä ekaks suupalaks maistu paaljo paremmin ku lämmin (puuro) tai huoneenlämmin (leipä yms)..
 
Täällä alko eilen ällötys ja jatkuu tänään. Oon jo miettinyt missä se on että onko kaikki ok kun ei oo vielä. Nyt mietin että voi joko alko. En oo oksentanut mut ällöttävä koko ajan.
Millä viikolla nyt olitkaan?
Mä täällä myös mietiskelen missä ällötys luuraa.. mulla nyt 5+1
 
Mullakin on edelleen riesana ympärivuorokautinen pahoinvointi ja oksentelu. Oksentelu nyt ei onneksi ihan ympärivuorokautista ole, mutta varsin epämiellyttävää kuitenkin. Olisinkin kysellyt, että miten teillä muilla on lääkärit suhtautuneet raskauspahoinvointiin? Onko sieltä saanut mitään apuja/helpotusta oloon? Ja miten pitkiä sairaslomia on kerralla kirjoitettu? Itse olen ollut muutamia päiviä omalla ilmoituksella pois töistä ja viikon lääkärintodistuksella.
 
Tääl etominen on lisääntyny huomattavasti parin päivän sisällä. Väsymys kans lisääntynyt eikä meinaa saada mitää aikaseks. :dead:
 
Eilen nukuin kymmeneen, ja sit pari tuntia myöhemmin otettiin koko perheen voimin parin tunnin päikkärit. Iltapäivällä vielä haukottelin ja valitin väsymystä :D Töissä en niin huomaa, paitsi tää iltapäivän kooma, huoh.

Mua ärsyttää eniten vessassa ramppaaminen, eteenkin aamulla pissattaa niin että vatsaan koskee. Ärsyttää niinä aamuina kun mies on noussut lapsen kanssa että saisin nukkua, mutta havahdun kuitenkin ja sit en voi nukahtaa kun sattuu. Siis välillä tuntuu semmoselta menkkajomomaiselta aamuisin, vessassa käynnin jälkeen helpottaa. Täysi rakko painaa kohtua, vaikka kohdun pitäisi vielä olla aika pieni?
 
Mulla on uutena oireena tullu alavatsan repäisykivut. Niitä tulee lähinnä sillon jos olen vaikka istunut ja nousee nopeasti ylös. Eli toisin sanoen, kun suoristaa vartalon nopeasti. En ole ihan varma johtuuko tää pelkästään kohdun kasvamisesta vai vaikuttaako takana ollut sektio asiaan jotenkin. Onko muilla kokemusta vastaavasta?
 
Mullakin on edelleen riesana ympärivuorokautinen pahoinvointi ja oksentelu. Oksentelu nyt ei onneksi ihan ympärivuorokautista ole, mutta varsin epämiellyttävää kuitenkin. Olisinkin kysellyt, että miten teillä muilla on lääkärit suhtautuneet raskauspahoinvointiin? Onko sieltä saanut mitään apuja/helpotusta oloon? Ja miten pitkiä sairaslomia on kerralla kirjoitettu? Itse olen ollut muutamia päiviä omalla ilmoituksella pois töistä ja viikon lääkärintodistuksella.

Mulla esikoisen raskaudessa kävin sairaalassa useita eri jaksoja tiputuksessa ja lääkärit kirjoitti yleensä sairaslomaa viikosta kolmeen viikkoon vähän riippuen lääkäristä. Samalla sain pahoinvointiin lääkkeet joiden annostusta jouduttiin muuttamaan muutamaan kertaan että niistä sai apua. Tässä raskaudessa ei ole onneksi vielä tarvinnut hakeutua lääkäri/sairaala hoitoon. Kauhulla odotan tulevaa kuinka käy
 
Mulla nyt 5+4 eikä oireita juurikaan. Tuntuu kuin ei raskaana olisikaan :0
Tänään kun vähän nippasi vatsaa niin suorastaan ilahduin, että jes jotain merkkejä sentään! Vaikka kai niitä oireita on kun tarkemmin miettii; rinnat kipeet kun on ilman urheiluliivejä ja väsyttääkin jonkun verran. Mutta ehkä näihin oireisiin turtuu eikä niitä niin enää huomaa edes? Pahoinvointia kun ei ole *koputtaa puuta* :P
 
Väsymys vaivaa edelleen. Oon plussattuani varmaan joka päivä nukkunu päiväunet. Eilen käytiin miehen kanssa elokuvissa, ja sielläkin nukahdin kesken leffan vaikka olin kotona ottanu päikkärit :grin

Tänään 8+5
 
Takaisin
Top