Oireet

Valaiskaahan tietämätöntä; Onko närästystä monenlaista? Mulla tuo iltapahoinvointi on nimenomaa sellaista, että röyhtyttää ja tavallaan nousee kurkkuun. Ja sitten on sellainen olo koko ajan, että on pala kurkussa. Ei kuitenkaan okseta, vaan etoo vain. Voiko tuo oksennusröyhtä olla närästystä?

Mä luulisin että vois olla närästystä. Ootko kokeillu testata renniellä?
 
En ole kuin vissyä koittanut juoda, muttei mitään apua.. ehkä pitää tuota rennietä testata. Olen vain ajatellut, että närästykseen kuuluu polte ja kipua, mitä mulla siis ei ole.
 
En ole kuin vissyä koittanut juoda, muttei mitään apua.. ehkä pitää tuota rennietä testata. Olen vain ajatellut, että närästykseen kuuluu polte ja kipua, mitä mulla siis ei ole.

En muista et olis koskaan sattunut itsellä. Ennemminkin sellainen huonovointisuus ja ruuan ylös tuleminen kuulostaa tutulta.
 
Sain ekan migreenikohtauksen odottaessani esikoista. Migreeni alko yleistymään ja tullut aina silloin tällöin.
Tänään tuli ekaa kertaa puuttuminen kuvioihin migreenin yhteydessä.
Saan aina aurallisen migreenin mut ilman puutumista. Oli kyllä hetken pelottavaa ennen kuin tajusin että on migreenistä kyse.
Onko tääl migreenistä kärsijöitä?
Onko ollut puutumisen tunne oireena?
 
Lumissa, hyi... mulla oli migreeniä teini-iän alussa kun hormonitoiminta alkoi. Tuli aina kerran kuussa, mutta katosi onneksi vuoden jälkeen. Oli aurallinen ja oli puutumista. Yleensä puutui kieli ja poski toispuolisesti. Oli kiva koulussa kesken tunnin yrittää mongertaa että pitäis päästä kotiin. Toivottavasti löydät sopivia lääkkeitä!

Köhnö, mulla närästys on just tommosta. Koskaan muuten ei oo närästänyt kuin raskaana. Loppupuolella sitten enemmän ja eteenkin kun menee illalla maate. Ja uidessa. Rennie ennen nukkumaan menoa auttoi.
 
Mulla tää paha olo vaan pahenee. En oo oksentanut (tai no hampaita harjatessa tuli happoja ylös), mut etoo ja ällöttää. Nyt iski vielä koivun siitepölyallergia, eli kurkussa asustaa iso kuristava klöntti. Eli etoo, mut sit on tulppa :D Siitepölyallergia oireilee tosi vaihtelevasti, ei ees joka vuos.
Mut nyt in kyl tukala olo eikä töissä oo kivaa, mut samalla tuntuu etten oo oikeasti tai tarpeeksi kipeä ollakseni poissa :/
7+6
 
7+6 täälläkin ja kerkesin muka jo alkuviikosta iloita pahoinvoinnin helpottaneen, tänään on taas tehny pahaa koko aamupäivän, yöööks! Koko ajan haluais vaan pysyä kotona ja lauantaina pitäis jaksaa yli tunnin automatka suuntaansa lapsen mummulaan.. Onneksi he kyllä tietää raskaudesta mut se aamupäivän automatka ilmeisesti kovassa auringonpaisteessa ei houkuta..
 
Täällä nyt jonkun aikaa vaivannut jatkuva väsy, nälkä ja ällö olo. Ei tekis mieli hievahtaakaan sohvalta, kun aamupäivästä jo kävin tallilla hepan hoitamassa ja koirat juoksuttamassa. Silti se ois iltavuoroon lähettävä.. :sad001

Rv 6+3
 
Tää ei oo varsinainen oire mutta oon ihmetelly kun ihmiset ympärillä oireilee siitepölystä mutta mulla ei tunnu missään. Yleensä nenä vuotaa hulluna tähän aikaan vuodesta ja nyt ei oo mitään allergiaoireita. o_O
 
Mulla tää paha olo vaan pahenee. En oo oksentanut (tai no hampaita harjatessa tuli happoja ylös), mut etoo ja ällöttää. Nyt iski vielä koivun siitepölyallergia, eli kurkussa asustaa iso kuristava klöntti. Eli etoo, mut sit on tulppa :D Siitepölyallergia oireilee tosi vaihtelevasti, ei ees joka vuos.
Mut nyt in kyl tukala olo eikä töissä oo kivaa, mut samalla tuntuu etten oo oikeasti tai tarpeeksi kipeä ollakseni poissa :/
7+6
Samaa pohdin täällä, töissä on kurja olla, mutta kun en ole kuitenkaan kipeä, niin ollako pois vai ei. Ite kuitenkin oon monta kertaa jo oksentanut töissäkin, mutta kun työkaverit sanoo vaan että joo ei meitä haittaa, niin tulee sit sellainen fiilis että jos se kerta on heille ok, niin miksi sitten olisin kotonakaan. Varsinkin kun tiedän että tulee kyllä heti noottia jos oon saikulla..
 
En tiedä uskaltasko tässä jo vähän toivoa että etomisen tunteet oli tässä. :confused004
Ei oo pahoinvointia ollu muutamiin päiviin. Toivottavasti on nyt takana päin.
Rv 8+2.

Tsemppiä olojen kanssa kärvistelijöille.
 
Mulla on ollut jatkuvaa niska/hartia jumia ja sit se siirtyy päähän kun ei panadol ja lepo auta. Tänään kävin venyttely tunnilla mutta harmikseni ongelma alueeni eivät olleet aiheena.
Ja tää huonovointisuus vois jo oikeasti loppua
Mitään saa tehtyä kun kaikki puistattaa.... ens viikolla mies vielä lähtee työmatkalla että oisin illat kahdestaan taaperon kaa joka vaan känkkää aina mun kanssa....
Rv 9+1
 
Paha olo vaan jatkuu ja 24/7 koko ajan edelleen :sad001
Huomasin pari päivää sitten että suihkussa tulee tosi paha olo!!! Tänään ekan kerran vähän oksensin ja se oli ihan suihkun jälkeen!!:wideyed: Nyttenkin kyllä oksettaa kauheesti:grumpy:
Rv 8+0
 
Muokattu viimeksi:
Kaitsu, jos se on se paikoillaan seisominen? Lämpimässä suihkussa voi myös ruveta huimaamaan/heikottamaan jos on matala verenpaine
 
Mulla tänään etominen eteni kakomiseen saakka. Paha olo alkoi heti aamusta ja päädyin hengailemaan pöntölle, kun oksu yritti ihan väkisin kylään. Samaa meininkiä jatkuikin pitkin päivää ja taaperon kanssa ulkoilessa kävelin ympäriinsä koiran kakkapussi kourassa. :hungover:

9+1
 
Muokattu viimeksi:
Ootteko kokeilleet pahoinvointirannekkeita? Auttaako ne? Mietin vaan kun pahoinvointi ja oksentaminen taitaa nyt hetken olla jokapäiväistä...
 
Tulipa juostua vessaan nyt aamusta... väärä hälytys mutta yökkäilyä oli. Ensimmäinen kerta kun noin yllätti. Nyt kaivoinkin tähän sohvan viereen ystäväni sini ämpärin... eikö tää olo voi jo helpottaa.... sain kyl esikon raskaudesta vaan nauttia kun ei pahoinvointia ollut :hungover:
Rv9+2
 
Mä kokeilin myös pahoinvointirannekkeita, en kokenut että niistä oli mitään hyötyä. Ehkä jollekin voi toimia, mut mulle ei.
Täällä on pahoinvointi hieman helpottunut, etova olo on edelleen ja pitää syödä tiheästi muuten tulee oksennus. Mutta nyt sentään tämä pysyy kurissa, joten ihan halleluja siihen jatkuvaan oksenteluun ja kuolema tulloo-olo tilaan.
 
Ollu aivan karsea olo koko alkuviikon eikä oo pystyny paljon mitään tekemään, kun vuoroin heikottaa ja yököttää. Lähinnä sohvalla maatessa menny aika. Tänään sit heräsin aivan pirteänä ja hyvävointisena, tuntuu pikkusen hyvältä. :joyful: Toivottavasti tällä fiiliksellä mennään ainakin tää päivä, ku ois kauheesti kaikkea tekemistä.
 
Takaisin
Top