Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mamuli, onpas typerä yhdistelmä! Mieluummin sitte olis vaikka väsykin, niin ei harmittaisi olla tekemättä mitään :rolleyes:

Mulla suurin väsy on helpottanut, mutten mitenkään virkeäksi itseäni silti tunne, kun pääsen töistä kotiin. Eilen sain kiskottua illalla muksun nukkumaan mentyä itseni sohvalta kirjan äärestä vähän aloittamaan ompeluksia :)
 
Mulla on ollu järkyttävää väsymystä ja pirun kylmä. Rinnat ollu kipeet. Kohdussa on ollu nipistelyä ja paineen tunnetta. Teen pitkiä päiviä kun käyn töissä ja koulussa n. 15h siihen kuluu per päivä. Tänään olisin saanut nukkua "pitkään" n8. 00 mutta mitä, mä oon hereillä. Ja heti herätessäni aloin kuulostelemaan vatsaa kun ei oo kipee, ei painetta ei nipistelyä. Heti tuli se kauhee epävarma fiilis. Edellisessä raskaudessa loppui oireet ja samalla oli loppunut sydämenlyönnit. Pelottaa ja itkettää, eikä testeistä oo mitään hyötyä kun hcg erittyy vielä pitkälle keskenmenon jälkeen. Pakko varmaan varata ar ultra. Koskas sinne voipi mennä niin että syke näkyy jos näkyy?
 
Mulla on a.r.ultra viikon päästä kunnallisella. Siellä 6+6. Periaatteessa pitäis jo näkyä. Jos itse maksaisin varaisin vähän myöhäisemmäksi. Kunnallisella oli huonosti aikoja tarjolla joten otin tuon.
 
Mulla on ollu järkyttävää väsymystä ja pirun kylmä. Rinnat ollu kipeet. Kohdussa on ollu nipistelyä ja paineen tunnetta. Teen pitkiä päiviä kun käyn töissä ja koulussa n. 15h siihen kuluu per päivä. Tänään olisin saanut nukkua "pitkään" n8. 00 mutta mitä, mä oon hereillä. Ja heti herätessäni aloin kuulostelemaan vatsaa kun ei oo kipee, ei painetta ei nipistelyä. Heti tuli se kauhee epävarma fiilis. Edellisessä raskaudessa loppui oireet ja samalla oli loppunut sydämenlyönnit. Pelottaa ja itkettää, eikä testeistä oo mitään hyötyä kun hcg erittyy vielä pitkälle keskenmenon jälkeen. Pakko varmaan varata ar ultra. Koskas sinne voipi mennä niin että syke näkyy jos näkyy?

Syke alkaa näkyä kai siinä 5+ lopulla tai 6+. Menisin ehkä 7+ niin pitäisi jo näkyä jos viikot pitää paikkaansa tai 8+, jos viikot heittää niin näkyisi silti ettei tuu sen vuoksi huolta että alkio onkin pienempi :)

Täällä oireet pysyneet kohtuu samanlaisina. Tai ehkä sitä ihan pahinta huonoa oloa ei enää ole ollut. Mutta sellainen kuvottava olo tulee välillä,pääosin sen kanssa pärjää. Myös väsy on usein. Repäisykipuja myös jonku verran.
Ei oikeastaan ihan normaali olo ole missään vaiheessa. Ja oikeastaan ei tekisi mieli syödä mitään. Silti kyllä otin eilen suklaata kun mies oli tuonut, tuli vaan huono olo. Odotan kyllä, että viikot kuluu ja tulisi parempi olo.
 
Mulla on ollu järkyttävää väsymystä ja pirun kylmä. Rinnat ollu kipeet. Kohdussa on ollu nipistelyä ja paineen tunnetta. Teen pitkiä päiviä kun käyn töissä ja koulussa n. 15h siihen kuluu per päivä. Tänään olisin saanut nukkua "pitkään" n8. 00 mutta mitä, mä oon hereillä. Ja heti herätessäni aloin kuulostelemaan vatsaa kun ei oo kipee, ei painetta ei nipistelyä. Heti tuli se kauhee epävarma fiilis. Edellisessä raskaudessa loppui oireet ja samalla oli loppunut sydämenlyönnit. Pelottaa ja itkettää, eikä testeistä oo mitään hyötyä kun hcg erittyy vielä pitkälle keskenmenon jälkeen. Pakko varmaan varata ar ultra. Koskas sinne voipi mennä niin että syke näkyy jos näkyy?
Mä kävin ite eilen yksityisellä ar ultrassa, syke näkyi ja viikkoja on nyt 6+4. Mullakaan ei ole juuri oireita ollut missään vaiheessa.
 
Onko muilla oireena levottomia unia? Mulla on nyt muutamana yönä ollu sellanen paniikin omanen olo läpi yön vaikka nukunkin ja unet on ihan outoja ja jollain tapaa jopa ikäviä :S

Muutoin oireet tuntuu aika pieniltä nyt. Vain rinnat aristaa ja vähän heikottaa, mutta sellaista se on välillä muutenkin. Ensimmäiseen neuvolaan vielä 3,5 viikkoa ja nt-ultraan ainakin tuplasti. Tuntuu hullulta odottaa niin kauan, kun on epävarma olo. Tekisi mieli mennä ar-ultraan, mutta mitähän sekin maksaa..
 
Jonkun verran on joo levottomat unet lisääntyneet, just sellaiset hiukan pelottavat unet.
Muutoin edelleen huono olo aaltoilevasti ja rinnat aina välillä vihloo. Masussa pienenpieniä tuntemuksia satunnnaisesti. Ei siis juuri sanottavasti oireita rv 5+2.
 
Täällä rv5+6. Ei oikeastaan huonoa oloa, ainakaan vielä, lievää ällötystä aika ajoin. Jännittää vähän milloin pahoinvointi alkaa ja mielessä että entä jos ei alakaan.

Ja alkaa jännittää tuleva ultra viikon päästä....
 
Mulla ei oo ollut aamuisin kuin pientä etomista joka on helpottanut kun on syönyt jotain, minkä takia tulikin tänään ihan puskista kun tuli yhtäkkiä niin huono olo että oli pakko mennä halailemaan pönttöä :hungover:
 
Täällä levottomia unia! Jos unet ei lopu aamuyöllä, niin sitten näyttää semmoisia kuvia että huh. Täällä ei ehkä niin pelottavia, mutta hyvin omituisia ja todentuntuisia.

Tänä aamuna jäi aamupala heti syömättä ja ei piiiip mikä olo. Esikoisen kanssa oli VIIKKO lievää etovaa oloa, tänä aamuna oksennus kurkussa useamman kerran, vessan lattialla hengityksen tasaamista ym....

KENELLÄ USEAMPI LAPSI, onko raskaudet eronneet paljon toisistaan oireiltaan? Onko ollut sukupuolella tai jollain muulla selkeällä elämäntavalla tai vastaavalla eroa, vai onko nämä jotain ihan henkimaailman asioita?

Nyt 4+jotain - 5+jotain. Oireista päätellen ainakin jotain kropassa tapahtuu...
 
KENELLÄ USEAMPI LAPSI, onko raskaudet eronneet paljon toisistaan oireiltaan? Onko ollut sukupuolella tai jollain muulla selkeällä elämäntavalla tai vastaavalla eroa, vai onko nämä jotain ihan henkimaailman asioita?

Mulla kaikki raskaudet olleet samanlaisia oireiltaan. Oireiden perusteella en olis voinut ajatella että onko tyttö vai poika tulossa.
Mulla on siis 3 tyttöä ja 1 poika.

Ystäväni odotti toista lastaan ja oli ihan varma että nyt tulee tyttö kun sai halailla pönttöä monta viikkoa ja edellisessä raskaudessa ei mitään tällästä ollut. Poika sieltä kuitenki tuli ja esikoinenkin heillä oli poika. :)
 
Nälkä vaan pahenee päivä päivältä. Ja sen seurauksena myös tulee etova olo, kun nälkä äityy liian suureksi. Nyt myös päänsärkyä ja muutenkin heikkoa oloa. Hengästyn siitäkin, kun puhun enemmän :grinTänään siis ar-ultran perusteella mennään 8+0
 
KENELLÄ USEAMPI LAPSI, onko raskaudet eronneet paljon toisistaan oireiltaan? Onko ollut sukupuolella tai jollain muulla selkeällä elämäntavalla tai vastaavalla eroa, vai onko nämä jotain ihan henkimaailman asioita?

Nyt 4+jotain - 5+jotain. Oireista päätellen ainakin jotain kropassa tapahtuu...

Ensimmäinen oli tyttö, silloin voin huonosti 24/7 rv 17 asti. Toinen poika, en muista mihin asti oli huono olo ehkä 12-13 viikolle, mutta paljon vähemmällä pääsin! Tytöstä oksensin viimeisenä pahoinvointipäivänä kerran. Pojasta en kertaakaan.
Toki välissä oli 10 vuotta elämänkokemusta, että osansa voi olla silläkin huonon olon sietämiseen ja sen kärsimyksenä ottamiseen. Olin aika vauva itsekin vielä 25-vuotiaana :joyful:.
 
Joskus aiemmin kirjoittelin täällä, että ei ole juurikaan huonoa oloa ollut, mutta nyt täytyy syödä sanat takaisin. Huonoa oloa on.. no, melkein kellon ympäri. Sellaista etovaa ja älöttävää oloa. Oksentamaan en ole kertaakaan vielä joutunut, mutta useamman kerran joutunut vessassa käydä hengittelemässä, koska oksennus ollut niin lähellä.
Etoo aamulla kun herää ja illalla kun käy nukkumaan ja lähes koko ajan sillä välillä. Sillä, syönkö vai olenko syömättä ei juurikaan ole merkitystä, se huono-olo kun tulee, niin se tulee.
Sellaisen "helpotuksen" olen löytänyt, kuin jääkylmä appelsiinituoremehu. Se helpottaa ainakin hetkellisesti oloa ja nyt sitä täytyykin olla koko ajan jääkaapissa saatavilla!
Ja kahvin haju ällöttää suunnattomasti. En siis itse ole kahvin juoja, joten siihen se ei ole vaikuttanut, mutta oksennus on lähellä kun jossain haisee kahvi, varsinkin tummapaahto.
 
Mulla on uusin oire tosi ärsyttävä. Syömisestä ei tule täyttä oloa vaan, joka aterian päätteeksi miettii että mitä vielä vois ottaa. Sitten jos syön paljon niin seuraavaksi onkin huono olo. :rolleyes:
 
Mulla on uusin oire tosi ärsyttävä. Syömisestä ei tule täyttä oloa vaan, joka aterian päätteeksi miettii että mitä vielä vois ottaa. Sitten jos syön paljon niin seuraavaksi onkin huono olo. :rolleyes:
Tääll ihan samaa! :D
 
Esikoinen poika ja oireita oli väsymys ja pahoinvointi + oksentelu, etenkin iltaisin ja päänsärky. Nyt puuttuu päänsärky ja oksentelu mutta etova/paha olo on jatkuvasti. Kiinnostava nähdä mihin suuntaan muuttuu :D tajusin kans tänään että esikoisen kohdalla teki mieli mm. Ananasta ja vesimelonia ihan järkyttävät määrät ja etoi esim roskaruoka. Nyt uppoaa moni ruoka, mutta etenkin roskaruokaa himoitsen paljon :D viime viikonloppuna sorruin mäkkäriin ja voi olla että huomenna myös xD
 
Mulla on uusin oire tosi ärsyttävä. Syömisestä ei tule täyttä oloa vaan, joka aterian päätteeksi miettii että mitä vielä vois ottaa. Sitten jos syön paljon niin seuraavaksi onkin huono olo. :rolleyes:

Sama! Hyvin inhottavaa! Ja tän takia nälkä on 24/7
 
Mulla ei oireita ole oikeastaan enää ollenkaan. Yöllä vaan pitää käydä pissalla ja hapankorppua kurkulla tekee mieli, mutta muuten ei mitään. Huomenna olis viikkoja 9+0. Yritän ajatella, että oireettomuus on yhtä normaalia ku oireetki, mutta tuntuu laihalta lohdulta.
 
Takaisin
Top