Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kukaan joutunut nyt tai aiemmissa raskauksissa jäämään saikulle pahoinvoinnin takia? Itsellä on nyt vaan ole ettei enää jaksa mitään, päivät menee siinä et yrittää syödä, oksennellessa ja maatessa. Mitään ei jaksa tehdä. Työt olen tehnyt etänä, mutta tuntuu että oikeasti päivän aikana pystyy töitä tekemään vaan max paritunti. Rupee vähitellen hajotttamaan tämä :(

Mie olin sairaslomalla koko esikoisen raskausajan pahoinvoinnin takia. Rohkeasti vaan saikkua hakemaan ja lepäilemään.
 
Mun pitää kans jemmata takin taskuun joku pussi varmuuden vuoksi :D on nimittäin ihan jatkuvasti etova olo ja tässä sitä odotellaan että milloin oksentelu alkaa, esikoisen kohdalla tais alkaa joskus 7-8 viikoilla jos oikein muistan.
Tuntuu kyllä että oireet ne vaan vahvistuvat päivä päivältä.
 
Meillä ei kohta 13v. mummokoira ole kyllä tajunnut mitään :hilarious: Liekö jo seniili, hajuaistinsa menettänyt tai sitten sitä ei vaan kiinnosta. Ei toi muutenkaan ole mikään sylikoira, hakeutuu lähelle ainoastaan öisin, kun haluu lämpimään polvitaipeeseen vetäytyä kerälle.

Meillä ei narttukoira korvaansa lotkauttanut raskausaikana, uros vahti koko ajan ja aivan kuin vahdinvaihto tuli kun vauva syntyi - narttu alkoi vahtia vauvaa ja urosta ei kiinnostanut enää ollenkaan. Outoja otuksia. :rolleyes:
 
Hajuaisti on tarkentunu ja sitä myötä yökkäilyt alkanu etenki aamuisin. En oo oksentanu vielä mutta läheltä piti tänään, kun avasin aamulla jääkaapin :depressed:

Ja nyt siis rv 4+6
 
Mulla kuvottaa parhaillaan kun mies laittaa alakerrassa ruokaa ja haju leijailee nenään, normaalisti en haistais mitään :grin Yöks ja pitäis syödäkki..
 
Tää unettomuus. Illalla väsyttää, mutta pyörii vaan sängyssä, muutama hassu tunti näkyy maailman omituisimpia unia ja kun herää aamuyöstä, ei saa enää unta. Yllättävän pirtee kyllä päivät vielä. Muutenkin semmoinen lievä kestokrapula. Aattelin toissapäivänä et alkaako kunnon pahoinvointi, mut vielä ainakin palas onneksi tähän leveämpään versioon.
 
Täälläkin päänsärky nyt astunu kuvioihin.
Olikos se niin ettei Buranaa saanu ottaa viimeisellä raskauskolmanneksella?
Vai koska oli kielto syödä Buranaa, ei muista enää.
Väsymys alkaa kans tulee kuvioihin.
Pitää pitää ittensä koko päivän liikkeessä tai se iskee heti. Ulkoilu piristää kyllä niin paljon oloa että onneks mennään kesää päin niin voi vaikka asua siel! :grin
 
Täälläkin päänsärky nyt astunu kuvioihin.
Olikos se niin ettei Buranaa saanu ottaa viimeisellä raskauskolmanneksella?
Vai koska oli kielto syödä Buranaa, ei muista enää.
Väsymys alkaa kans tulee kuvioihin.
Pitää pitää ittensä koko päivän liikkeessä tai se iskee heti. Ulkoilu piristää kyllä niin paljon oloa että onneks mennään kesää päin niin voi vaikka asua siel! :grin

Mun mielestä Buranaa ei suositeltu ollenkaan. Panadol sen sijaan on ok.
 
Mun mielestä Buranaa ei suositeltu ollenkaan. Panadol sen sijaan on ok.

Hei joo ehdin ettii tälläisen apteekin sivuilta

"Burana 400 mg -tabletteja ei tule käyttää raskauden ensimmäisellä tai toisella kolmanneksella, ellei lääkäri pidä sitä hoidon kannalta välttämättömänä. Valmistetta ei saa käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella."

Eli jää Buranat hyllyyn.
Multa ei panadol vie päänsärkyä pois :sorry:
 
Mulla tepsii Pronaxen päänsärkyyn ja muuhunkin särkyyn. Pakkausselosteessa kielletään vain viimeisellä kolmanneksella käytön ja käsketään kysyä neuvoa ekan ja tokan kolmanneksen käytöstä. Ainakin imetysaikana tuota sai käyttää, mutta raskauden aikaisesta mulla ei ole tuon parempaa tietoa. Kannattaa silti kysyä, jos päätä särkee, eikä Panadol auta.
 
Minkä vahvuista panadolia käytät...? Mulle esikoista odottaessa sanottiin, että ottaa vaikka tuplamäärän sitä vaarottomampaa panadolia kuin että söisi tosiaan buranaa..
 
Minulla nyt menossa 8+0, kuitenkin eilen herätessäni kaikki pahoinvointi ym oireet olivat totaalisesti poissa, ja ovat edelleen. Eilisillasta asti on ollut menkkajomotusta vaihtelevasti. Onkohan tämä merkki alkavasta keskenmenosta? Toki tiedän että oireet voivat kadota, mutta eikö niiden juuri nyt pitäisi olla pahimmillaan? On muutenkin kummallinen olo, mutta johtuu varmaan siitä, kun todella etova olo oksennuksineen oli useamman viikon, nännin hyvin arat ym ja nyt tuntuu kuin ei raskaana olisikaan. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
 
Minulla nyt menossa 8+0, kuitenkin eilen herätessäni kaikki pahoinvointi ym oireet olivat totaalisesti poissa, ja ovat edelleen. Eilisillasta asti on ollut menkkajomotusta vaihtelevasti. Onkohan tämä merkki alkavasta keskenmenosta? Toki tiedän että oireet voivat kadota, mutta eikö niiden juuri nyt pitäisi olla pahimmillaan? On muutenkin kummallinen olo, mutta johtuu varmaan siitä, kun todella etova olo oksennuksineen oli useamman viikon, nännin hyvin arat ym ja nyt tuntuu kuin ei raskaana olisikaan. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Mulla ainakin katosi pahoinvointi noin 10 päiväksi ja nyt se muutama päivä sitten palas takas ja paljon pahempana, oon ihan keskellä yötä herännyt oksentamaan. Uskon että on ihan normaalia että pahoinvointi välillä hellittää tai katoaa ja palaa myöhemmin takaisin tai sitten pysyy ihan kokonaan poissa. Itsellä rinnat ovat olleet koko ajan arat ja turvonneet. Menkkajomotuksetkin on yhä päällä. Nyt menossa rv 8+3.

Koita olla stressaamatta, toivotaan että kaikki menee hyvin! <3
 
Oireet vaihtelee ja muuttuu koko ajan ja se on ihan normaalia. Useimmilla pahoinvointi loppuu jossain vaiheessa ja sekin ajankohta vaihtelee. Viime raskaudessa mulla alko pahoinvointi myöhemmin kuin tässä. Ja nyt taas tässä raskaudessa pahin tuntuu jo olevan ainakin toistaiseksi ohi.
 
Kauheen kylmä koko ajan, paitsi silloin kun kuumat aallot käväisee:wideyed:
Etova olo senkun jatkuu..
 
Mulla on rinnat arat ja turvonneet, jatkuva nälkä, etovaolo, ajoittaista unettomuutta, ja välillä on kylmä, ja sit taas kuuma.
Rintoja aristelee välillä enemmän, sit taas vähemmän, mut eiköhän sekin kuulu tähän raskauteen.

Yritän olla stressaamatta, kun pelottaa keskenmeno. :sorry:
 
Mulla on kans niin että hetkittäin tulee rintoihin sellaisia kipuaaltoja. Muutoin ihan normaalit ovat. Ja nyt tää paha olo tuntuis voimistuvan iltaa kohden :hungover:.
 
Oireet tuntuu vaihtelevan vähän päivästä toiseen :grin Tänään ollut taas muutaman päivän jälkeen etovaa oloa, päänsärkyä ja järjetöntä palelua. Lisäks aivan järkyttävä nälkä koko ajan ja rintoja aristaa taas tänään näköjään enemmän :joyful:
 
Musta tuntuu että kuka vaan voi tajuta mun naamasta että oon raskaana. :rolleyes: Kasvot on joka päivä vähän pöhöttyneet, väri on joko kalpea tai punehtunut, ilme on väsynyt, silmät on lurpalla, silmänalukset tummat ja pientä näppyä puskee.
 
Musta tuntuu että kuka vaan voi tajuta mun naamasta että oon raskaana. :rolleyes: Kasvot on joka päivä vähän pöhöttyneet, väri on joko kalpea tai punehtunut, ilme on väsynyt, silmät on lurpalla, silmänalukset tummat ja pientä näppyä puskee.
Mulla ihan sama :D
 
Takaisin
Top