Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ne suun kautta otettavat mhbt on tehokkaita :)
Ajattelin että oireet ovat vähentyneet, mutta tajusin lukiessa että ne varmaan ovat vain muuttuneet. Nyt naama on rasvainen (niin kuin ennustin jossain ketjussa), ja viime yönä heräsin klo 5 ittekseni ja ajattelin et nytkö tää jo alkoi... pikkuvauva-aikana heräsin joka yö neljältä.
 
Nyt kun sanoitte niin mäkin oon viimeisen viikon herännyt joka aamu 4-6 välillä kun yleensä en ikinä herää ennen kelloa. En hoksannut ajatellakaan että se olis raskausoire :D
 
Mä oon oireillu jo melkein viikon kaikenlaista. Tiistaina sanoin miehelle, että oon raskaana, vaikka tänään vasta testasin. Viime viikonloppuna olin tosi kiukkuinen koko ajan ja nukuin koko sunnuntai-illan noin klo 18 alkaen. Rinnat ovat kipeytyneet pikkuhiljaa, nännit ovat kosketusarat olleet noin 3 päivää. Pieniä menkkamaisia jomotuksia on tuntunut jo melkein viikon, erityisesti työpäivän jälkeen, kun keho on väsynyt. Lisäksi herkistelen hyvin pienestä ja vihannekset maistuu superhyvälle :D
 
Kiitos teille vinkeistä =) Tuosta jogurtista olen kuullut aiemminkin, menee ehdottomasti testiin =D Sokerit ainakin nyt jätän suosiolla pois, pysyy mielikin vähän vakaampana kun ei tule niitä sokeripiikkeejä =D
 
Mulla kans toi heräilyjuttu! Unet loppuu kesken aikaisin aamulla. Ja sit mun on kokoajan tosi kuuma vaikka normaalisti aina palelen. Ja tää nälkä on jäätävä..
 
Oon melkeen jopa kateellinen tuosta heräilyoireesta, ois kätevää herätä siinä vähä ennen kuutta luonnostaan ja todeta ettei enää väsytä :grin sen sijaan sitä herää taaperon ”äitiii!” -kutsuun siinä kuudelta aivan silmät ristissä ja kaikkea muuta kuin pirteänä...

Tänään oli kunnon aamupäiväpahoinvointia, kun erehdyin syömään pari riviä suklaata ennen lounasta.. Tuli aivan kamala olo, yöks!
 
Oon melkeen jopa kateellinen tuosta heräilyoireesta, ois kätevää herätä siinä vähä ennen kuutta luonnostaan ja todeta ettei enää väsytä :grin sen sijaan sitä herää taaperon ”äitiii!” -kutsuun siinä kuudelta aivan silmät ristissä ja kaikkea muuta kuin pirteänä..

Paitsi kun heräät kahdelta vessaan, kamala horkka mutta simahdat, heräät tikkana neljältä, simahdat just ennen kuutta kun mies lähtee töihin ja 6.15 'ÄITIII' :hilarious:
 
Joo mullakin on alkanu noi kuumat aallot. Välillä ihan jäässä ja välillä kauheen kuuma!:wideyed:
Vähän etovaa oloa edelleen ollut. Ja kamala nälkä koko ajan. Ei erityisiä mielitekoja edelleenkään, enemmänkin tulee etova olo melkeen kaikesta kun mikään ei maistu..
 
Täällä viikko 5+2 meneillään ja eka plussa ilmaantui kiertopäivänä 32/30. Rinnat olleet kipeenä jo lähes kierron puolivälistä asti ja aina vaan pahenee, nyt olleet jo ihan pinkeätkin pari päivää. Vatsan nipistelyä/menkkamaista jomottelua ollut, ilmeni ekan kerran jo pari päivää ennen plussausta.

Lisäksi todella uupunut olo alkaa iltapäivisin ja vähän lämmöt koholla normaalista etenkin illalla. Lisääntynyt vessassakäynnin tarve myöskin nyt jo huomattavissa.

Juurikaan ei ole pahoinvointia vielä esiintynyt.. sitä odotellessa:wacky:. Vähän ehdin jo olla huolissani noista alavatsatuntemuksista, mutta lohduttavaa kuulla, että monilla muillakin on ollut samaa. Ehkäpä tuo on ihan normaalia sitten ja oon vaan vainoharhainen:grin
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo kovin kummoisia oireita. Lähinnä turvottaa. En tosin jaksa olla hirmuisen huolissani näistä oireista, sillä esikoisenkin odotus tässä vaiheessa oli lähes oireetonta. Ja ens viikolla sit selviää ar-ultrassa, mitä tuonne kuuluu.
 
Mulla taitaa olla oireena kaamea väsymys ja kolmen aikaan yöllä herääminen. Kamalaa kun joka yö herää kolmelta eikä millään meinaa saada uudelleen unta. Yleensä kerkeen nukahtaa ja sen jälkeen esikoinen kiipeä viereen ”äitii”. Siinähän ne unet sitten meneekin.
 
Etovaa oloa ja rinnoissa vähän tuntuu.
Öisin saan hyvin nukutuksi, esikoinen herättää joka aamu 6 aikaan + yöheräilyt niin väsymystä jo senkin puolesta löytyy:dead:
 
Minullakin taas unettomuutta yöllä, joka tosin osaksi johtui siitä, että piti esikoiselle vaihtaa vaippa ja yökkärit kesken kaiken kun oli tullut pissat yli.

Nännit edelleen hieman arat imettäessä.
 
Kauhea väsymys, eikä tähän auta oikein mikään! Onneksi miehen kaa työskennellään kotona niin saa välillä huilata ja mennä oman voinnin mukaan.

Rinnat on olleet todella arat alusta alkaen, mutta nyt tuo vasen rinta on myös aika kipeä! Pistelee ikävästi välillä ja on aika kosketusarka.. Turvotuskin on sitä luokkaa kuin olisi imettämässä. Onneksi ens keskiviikkona jo eka neuvola niin saa kysyä näistä! :)
 
Ainiin ja oireena myös, että pitkään istuminen tuntuu pahalta alavatsalla. Eilen esim leffaa katsoessa oli pakko nousta seisomaan tai maata tasaisin väliajoin.
 
Täältä tulee lista mun oireista:
- Turvotus,tuntuu että olisin plussapallo vaikkei ihan niin ole
-Pahoinvointi joka ei hyökkää onneks heti herättyä,kerkeän juomaan kahvin. Muuten se pamahtaa päälle ihan milloin vaan.
-Päänsärky
-Univaikeudet,nukahdan todella nopeasti mutta heräilen mm. Kun mies kuorsaa enkä meinaa saada unta enää.Esikoista odottaessa oli myös univaikeuksia.
-Rinnat arat ja turvonneet
-Mielialat vaihtelee
-RIP hermot
-Järkky väsymys
-Huimaus
Mun oireet on "normaalia" rankempia kaksosraskaudesta johtuen,tai varhaisultrassa näkyi 3 raskausonteloa mutta kätilö ei päässyt kurkkaa kolmanteen onteloon että onko siellä elämää vai ei,30.4 uudestaan ultraan tsekkaa tilanne
 
Täällä mennään edelleen lähes mitättömillä oireilla, esikoisen kanssa kyllä oli samanlaista, mutta stressaahan se silti. Toki, onhan niitä lieviä oireita jos oikein kuulostelee, itse ei vaan ole niin sitä tyyppiä että heti hätkähtäisi jos jotain tapahtuu, jotenkin odottaa jotain paljon rajumpaa =D Mutta, eihän tässä voi muuta kuin odotella reilun viikon päästä häämöttävää ultraa =)
 
Täällä kans suht oireetonta. Väsymystä ja nälkää vaan. Kyllä vähän jännittää onko tuolla oikeesti mitään. Pitäis vielä 1,5 viikkoa odotella ultraa. :)
 
Tänään iski himo mäkkiruokaan ja en muista milloin olisin viimeksi syönyt mäkkärissä :D vetäisin aterian ja silti jäi nälkä!! Normaalisti en jaksaisi edes kaikkea :D
Myös pakastepizzaa oon tänään himoinnut vaikka eilen just vetäisin yhden illalla :D eli suolaista taitaa enemmän tällä hetkellä tehdä mieli. Kauheeta kun koko ajan vois syödä jotain! Etova olo muuten jatkuvasti.
 
Takaisin
Top