Oireet

Rv 20+3:
- närästys
- yölliset 1-3 tunnin hereilläolojaksot...
- supistelut
- nivelten löystymisestä johtuvat renkkaamiset
- repäisykipuja aivastaessa, yskiessä ym
- kuivat limakalvot
 
Levottomat jalat :mad: Vaivaa etenkin nukkumaan käydessä, raivostuttavaa! Mulla myös supistelee/tulee polttoja :sorry: Nännit ja nänmipihat on myös turvoksissa ja tosi arat ollut alusta asti, mut nyt tuntuu kokoajan vähän pahenevan :woot:
Tänään 20+0 :Heartred
 
Samoilla linjoilla Lila-Auroran kans!

Tää valvominen on pepusta.. tukala olo ja kuumuus ei sitä helpota.
"Ikuine" nälkäkurni palannut listaan ja närästys astunut kuvaan ilman syöminkejäki. Aivastaessa ei voi olla varma saako kipeetä vai lirahtaako. Ajoittainen ummetus on "hyvälisä" siinä missä isännän savustus kaasuilla!!
 
Jaksamista noiden teidän ikävältä kuulostavien oireiden kanssa! Ite päässy toistaseksi pelottavan helpolla ku ainoo mikä "vaivaa" on superherkät nännit ja nälänpuute näillä helteillä. Nyt rv 20+4
 
Mulla lähes uneton yö takana kun mahassa möyri kun oli huono olo.. sitten kävinkin pönttöä halailemassa pari kertaa :/ mulle ei ikinä tartu oksennustaudit sun muut niin olin ihan hämilläni tästä huonosta olosta :D alkuraskaudessakaan en oksentanu kertaakaan :O tosin sitäkin miettiny että söinköhän eilen jotain väärää.
 
Joo, aivastaessa tai yskiessä pitää muistaa jännittää niin vatsalihakset kuin lantionpohjalihakset, ei riitää vain toiset...

Juu ja kiva tää allergia-aika kun aivastuksia muuten tulee! Mä kuljen pikkuhousunsuojissa koko ajan ihan varmuuden vuoksi. Huoh!
 
Nyt on vuorossa oikean si-nivelen lukko, kun jonkin aikaa makaa tai istuu, niin lyö iskuja pakaraan kunnes pikkuhiljaa pääsee liikkelle. Jatkuva liike on parempi, mutta työmatka ja istumatyö (ei vielä sähköpöytää) ei sitä tue. Työfyssari anto ohjeita, mutta nivelten löystyessä saattaa toistua toistumiseen. Voi kun ei olis koko loppuraskautta :mad:

Ajattelin mainita, että kannatti käydä työfyssarilla! Oli ilmeisesti vain tuo si-nivelen lukko ja avauksien sekä nitkutteluiden avulla poistunut! Neuvolasta oli ohjeet vain venyttelyä, sairaslomaa ja tukivyö...
 
Mulla tuntuu, että väsymys on tehny comebackin ja sit lonkat ja nivuset on kipeet. Nivuset on ollut melkeen koko ajan, mut lonkat on nyt uudet. Silti kaikista eniten haluisin tosta väsymyksestä eroon. :coffee
 
Täälläkin raskauden puolivälin kunniaksi oireeton aika on ohitse...
Aamukuvotus on tehnyt paluun ja oksu on lentänyt eilen ja tänään oikein huolella. Päätä särkee neljättä päivää putkeen.
Aamuisin leposyke on 75 ja tuskanhikeä pukkaa. Näillä mennään. :grin
 
Mulla on torstaina neuvola ja sanon kyllä tästä jatkuvasta päänsärystä nyt... ei tän kans jaksa olla. Ärsytyskynnys on niin matalalla kuin olla ja voi kun jatkuvasti särkee päätä. En enää edes muista monesko viikko putkeen... :sad001
 
Täälläkin raskauden puolivälin kunniaksi oireeton aika on ohitse...
Aamukuvotus on tehnyt paluun ja oksu on lentänyt eilen ja tänään oikein huolella. Päätä särkee neljättä päivää putkeen.
Aamuisin leposyke on 75 ja tuskanhikeä pukkaa. Näillä mennään. :grin

Joo minä oksensin tuossa pari päivää sitte yöllä ja nyt ollu puoli päivää kuvotusta. Ihan pelottaa että onko raskauspahoinvointi tullu taas takas :O kauheeta tuskaa olla ylhäällä.
Huomenna alkais viimeinen 3pvän työputki ja sitten koittais kauan odotettu kesäloma ja pääsis lepäämään!
 
Mulla tuntuu, että väsymys on tehny comebackin ja sit lonkat ja nivuset on kipeet. Nivuset on ollut melkeen koko ajan, mut lonkat on nyt uudet. Silti kaikista eniten haluisin tosta väsymyksestä eroon. :coffee

Mulla on sillee et aamulla en meinaa millään päästä sängystä ylös, ja jos oon kotona (ihan sama onko se päivällä ku lapset on hoidossa, vai illalla ku ne on kotona) nii voisin nukkua tai vähintään maata sängyssä ihan koko ajan. Illalla meen lasten kaa samaan aikaan nukkumaan (ja usein käy näin niinku nyt, että nukahdan ennen niitä mut sit herään ku noi häärää jotain ja sit ei väsytäkään ihan niin paljoo) mut sit öisin saattaa valvottaa..
 
Mun leposyke on 100-120 välissä lähes kokoajan. Paineet on matalat, jokakerta kun nousen istumasta tai makaamasta nään tähtiä ja tuntuu että, taju menee. Sain tuohon sykkeeseen Propralia, mutten oo vielä hakenut sitä, tarvittaessa vois ottaa.
Tissit varmaan räjähtää just ja on kipiät :hilarious: Varsinkin kuumina päivinä tuntuu että, väsyttää tosi paljon.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli viime raskaudessa viimisellä kolmanneksella leposyke keskim. 100 ja ylikin, muistan että oli varsin tukalat oltavat. Kävin kertaalleen äitipolillakin ylimääräsen käynnin sen takia. Tsempit sinne vauvakuume!
 
Mulla oli viime raskaudessa viimisellä kolmanneksella leposyke keskim. 100 ja ylikin, muistan että oli varsin tukalat oltavat. Kävin kertaalleen äitipolillakin ylimääräsen käynnin sen takia. Tsempit sinne vauvakuume!

Kiitos :Heartred Mulla on välistä hyvin samanlainen olo kun esikoisen raskausmyrkytyksen aikaan :sorry: Semmonen ihan epätodellinen..
 
Niillä joilla närästys vaivaa eikä rennie tai gaviscon auta, niin soitin teratologiseen tietopalveluun ja sieltä neuvottiin kokeilemaan seuraavaksi ranitidiinia. Jos sekään ei auta niin omeprazol. Että apteekkiin käy tieni ja toivottavasti toi ensimmäinen auttaa kun ei tää jatkuva polte taida hyväksi olla.
 
Niillä joilla närästys vaivaa eikä rennie tai gaviscon auta, niin soitin teratologiseen tietopalveluun ja sieltä neuvottiin kokeilemaan seuraavaksi ranitidiinia. Jos sekään ei auta niin omeprazol. Että apteekkiin käy tieni ja toivottavasti toi ensimmäinen auttaa kun ei tää jatkuva polte taida hyväksi olla.

Juurikin taas valvon närästyksen takia. Mä tosiaan käytän siihen soodaa, mutta ei sekään taida hyväks olla kun joka ilta/ yö täytyy ottaa. Pitää varmaan kans käydä apossa ja miettii muita ratkaisuja, sen verran tässä vielä jäljellä ja tää tuskin ainakaa helpottaa loppua kohden :D
 
Juurikin taas valvon närästyksen takia. Mä tosiaan käytän siihen soodaa, mutta ei sekään taida hyväks olla kun joka ilta/ yö täytyy ottaa. Pitää varmaan kans käydä apossa ja miettii muita ratkaisuja, sen verran tässä vielä jäljellä ja tää tuskin ainakaa helpottaa loppua kohden :D

Eikä sen kans kannata liian kauan katsoa sillä tulehduttaa ruokatorven ja vaatii vaan lopulta järeämmät lääkkeet. Sikiön terveys edellä mut ei omaakaan sovi unohtaa :)
 
Takaisin
Top