Oireet

Onko muilla tätä, lonkassa (yleensä iltaisin) tietyssä asennossa polttava/viiltävä kipu. Korjaantuu asentoa vaihtamalla. Mitähän voisi olla?
 
Onko muilla tätä, lonkassa (yleensä iltaisin) tietyssä asennossa polttava/viiltävä kipu. Korjaantuu asentoa vaihtamalla. Mitähän voisi olla?

Juu on tuttua kyllä! Mä oon vaan ajatellut, että paikat löystyy ja siksi kremppaavat..justiin tiettyä diagnoosia en osaa tehdä. :D Kyljellään kun on niin tyyny polvien välissä auttaa, mut esim. ylösnouseminen on mielenkiintoista välillä ja ekat askeleet yhtä köpöttelyä.
 
Mä olen onneksi vielä säästynyt kaikenmoisilta säryiltä ja kolotuksilta. Sellaista epämukavaa turpeaa oloa ja jähmeää fiilistä vatsassa on silloin tällöin. Mutta väsymys on edelleen melko voimakasta. Vaikuttaa varmaan sekin että tiivis kevät töissä pistettiin loppuun ja nyt on eka kesälomapäivä. Eilen kävin päiväsellä ulkoilemassa työkavereiden kanssa vielä, mutta kun he lähtivät jatkamaan iltaa, tulin kotiin ja tyytyväisenä kävin puoli kahdeksalta nukkumaan. Neljän aikaan aamulla ei enää kauheasti väsyttänyt ja ajattelin että ne kaverit varmaan vielä viimeistelevät iltaansa :wacky: Jatkoin vielä kuitenkin unia ja nyt on vähän yli 11 h unoset takana, uudella voimalla eteenpäin!
 
Onko muilla tätä, lonkassa (yleensä iltaisin) tietyssä asennossa polttava/viiltävä kipu. Korjaantuu asentoa vaihtamalla. Mitähän voisi olla?
Mulla on tosi usein just tommosia kipuja ja sit nivusia särkee. Nukkumaan mennessä joutuu miettimään ennen kun kääntyy. Lonkka kivut on vielä ohi meneviä ja siedettäviä, mutta kivut nivusissa on tullu jäädäkseen. Tsemppiä sinne!:)
 
Jep! Kiitti ja sinne myös tsempit. Niin ja toinen jokapäiväinen juttu on toi kaupan kylmähyllyllä käyminen näillä helteillä kun tissit jäätyy aina ja joutuu melki kädet aina laittaa suojaks kun särkee.
 
Ja kun edellistä vaivaa pääsin valittamasta, niin eilen illalla alkoi vasemman jalan nivuskipu, joka on kasvanut tänään sellaisiin mittoihin, että liikun kinkkaamalla. :wideyed: Toisinaan kipu tuntuu myös lonkassa.
 
Mulla viime aikoina tullut kanssa väsymys takaisin... esimerkiksi tänään yöunet yli 12h ja silti nukuin melkein 3h päikkäreitä! Onneksi on yövuoroon meno niin ei haittaa että unirytmi kääntyy (jos kääntyy...) ja sekin onni että kohta alkaa kesäloma, saa vähän huokaista :p

Levottomat jalat kans täällä vaivana, olleet tosin joskus aiemminkin mutta nyt pitkään poissa välillä. Nukkumaan mentäessä villasukat jalkaan niin helpottaa, ainakin minulla :)

Mutta oudoin ja melkeinpä häiritsevintä on ollut vatsalihasten kipu. Tai ainakin oletan sen johtuvan venyvistä vatsalihaksista kun kipu selvästi tuntuu "pinnassa" ja etenkin kyljissä ja iltaisin. Aamulla ei mitään, illalla on tukala olo ja tuntuu että maha repeää :D olo on niinkuin olisi hengästynyt oikein kunnolla ja kylkiin sattuu hengittäminen syvään, mutta olen ajatellut että "toukka" kasvaa nyt niin vauhdilla ettei meinaa mun kroppa pysyä perässä :D ainakin puoliso sanoi että maha on selvästi kasvanut parin päivän aikana melko paljon :p
 
Täällä kans alkanu vatsa näkyä, eikä enää löydy kaapista vaatteita joilla sen pystyis peittään. Neuvolan neuvomana hain nyt apteekista rautatablettaja, jos sillä saatas väsymystä helpottamaan.
 
Ja kun edellistä vaivaa pääsin valittamasta, niin eilen illalla alkoi vasemman jalan nivuskipu, joka on kasvanut tänään sellaisiin mittoihin, että liikun kinkkaamalla. :wideyed: Toisinaan kipu tuntuu myös lonkassa.

Kohtalontoveri ilmoittautuu.
Minulla juuri kuvailemaasi vaivaa ja kestänyt jo viisi päivää. Välillä tuntuu helpottavan ja välillä äityy niin ettei muuta kun köpötellä. Mikähän lie.. vartalon painopiste muuttunut ja lonkka äityy (?!)
 
Kamalat painajaiset vaivaa. Esikoisen aikaan samaa. Vaikka havahtuisin välillä, niin paha uni vaan jatkuu uudelleen. Levoton olo aamuisin niiden johdosta.
 
Kohtalontoveri ilmoittautuu.
Minulla juuri kuvailemaasi vaivaa ja kestänyt jo viisi päivää. Välillä tuntuu helpottavan ja välillä äityy niin ettei muuta kun köpötellä. Mikähän lie.. vartalon painopiste muuttunut ja lonkka äityy (?!)

Nää on varmaan nyt niitä kuuluisia liitoskipuja kun keho alkaa valmistautua synnytykseen. :grin Mulla meni se pahin kipu ohi seuraavaan aamuun mennessä (yöllä tosin heräsin niin jäätävään suonenvetoon, että melkein huusin ääneen), mutta koko ajan tuntuu pientä juilimista nivusissa.
 
Nää on varmaan nyt niitä kuuluisia liitoskipuja kun keho alkaa valmistautua synnytykseen. :grin Mulla meni se pahin kipu ohi seuraavaan aamuun mennessä (yöllä tosin heräsin niin jäätävään suonenvetoon, että melkein huusin ääneen), mutta koko ajan tuntuu pientä juilimista nivusissa.

Se muuten voisi kuulua tähän "taudinkuvaan" :D
Kymmenen vuotta edellisestä raskaudesta niin kaippa aika kullannut muistot :wink
Väsymys ollut välillä jäätävä ja neukku mittasikin hb107 eli lisärauta mammavitamiinien päälle.
 
Mullakin liitoskipuja, tänään alkoivat heti aamusta, mutta helpotti onneks kun alko touhuamaan.
 
Onko muilla ollut hankaluuksia tasapainon kanssa? Miehelläni on haastavia huimausoireita joihin sai kiropraktikolta pari kotiharjoitetta. Yksi niistä oli se, että seisoo silmät kiinni a) jalat suorina yhdessä b) vasen jalkaterä suorana oikean edessä c) oikea jalkaterä suorana vasemman edessä (lattialla). Toinen oli se, että kävelee silmät kiinni suoraa pitkin ensin eteen, sitten taaksepäin. Mulla meni harjoitteet melkein yhtä huonosti kuin miehellä! Mietin että ihmekös kun jatkuvasti tuntuu kamat tippuilevan käsistä ja on niin kömpelö olo. Johtuukohan ihan vaan hormoneista? :eek:
 
Su-pis-taa, niin pienestä! (Saikku jatkuu...) Tiistaina menin töihin kahdelta ja neljältä lopetin kun supisti (tai kuuteen asti siellä olin ja lepäsin), illallakin vielä kotona kärvistelin. Siitä asti ollu nivuset ja värkki ihan tulessa...

Nälkä. KOKO AJAN.

Närästää. Pissalla saa juosta varsinkin öisin. Kauhee jano.

Rv 22+4
 
No nih.. sairaalan kautta kotiin toipumaan. Tännekin varoituksen sana..

Heräsin kahdelta yöllä järkyttävään alavatsa-selkäkipuun. Ajattelin että supistuksia näillä viikoilla?! Tosin kipu ei ollut aaltomaista mutta kovuudeltaan samaa luokkaa.
Ei auttaneet kaurapussi, Panadol, lepo tai kävely ym. Mies sai jättää työt väliin ja jäädä lastenvahdiksi. Neljältä pissa oli tummaa verta. Viiden jälkeen vei sairaalan ovelle.
Synnärillä käyrille ja kokeet. Sokkona ab:ta ja kipulääkettä. Bakteeri munuaisissa.. huomenna selviää minkä sortin vihulainen. Estolääkitys kaavailtu jo loppuraskauden ajaksi.
Onneksi supistukset rauhoittuneet (oli niitäkin sitten käyrillä) ja kipu siedettävää. Neitillä kaikki hyvin ja paino 624g. Neljän viikon päästä kontrolli jälleen.

Mitä opimme? Jos epäilet ja oireilet virtsatulehdusta niin hae hoitoa ajoissa!

Säikähtänyt rv23+5
 
Joka päivä vähän eri juttuja.. Pohkeita kramppaa hurjasti ja repii, ei auta magnesiumsuihke ja vissy, hieronta eikä venyttely. Nipistelee mahaa, koskee selkään, närästää, kiristää ja kutittaa ihoa. Painajaisia joka yö monta kuukautta. Kauhea nälkä kokoajan. Kylläpäs odotan lokakuuta kovasti. :) Toki muistissa on, että nämä oireet on vielä lieviä, että yritän nauttia tästä olosta vielä..
 
Takaisin
Top