Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Deb, se alku on vähän shokki. Sitte ku on masua kunnolla niin siitä alkaa tykkää ja ainaki ite kitisin loppuajasta ku olin suuri ja kömpelö. Nyt ei malttais odottaa sitä vauvamasua kun tää turvotuksen silittely tuntuu välillä vähän hölmöltä.

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Deb, mulla on tunteet ailahdellu ja tullu itkukohtauksia yms. ekassa raskaudessa läpi raskauden JA myös koko imetysajan eli edelleen (lapsi 1 v. 4 kk). :D Ja nyt selvästi imetyshormonien lisäks kroppaa myllää istukkahormoni, nyt vasta itkuherkkä oonkin.

Enköhän mäki opi sit rakastamaan sitä kroppaa taas kun on vauvamasua :) vähän jopa säikähdin tota reaktioo, kun oon lähes lapsesta asti sairastellu millon minkäkilaisia syömishäiriöitä ja nyt pikkuhiljaa pääsemässä eroon niistä taas, olin jo pitkään kyllä ihan sujut itteni kanssa ja terveessä kunnossa, mutta sit taas tapahtu jotain mikä laukas jonkunasteisen syömishäiriön jokin aika sitte. Nyt se on kurissa niin, että syön toki paljon kun nälkäkin on ja tekee mieli syödä (silti ihan normaaleja annoksia enkä mitään ylimäärästä, haluan varmistaa että syön tarpeeks ja terveellisesti), mut tää ajattelutapa jumahtanu ja kai osittain senki takia hienoisesti romahdin tossa.

Hyvä tietää etten oo ainoo jolla on/on ollu samanlaisia ajatuksia :)

Mullakin! Siis on mulla finnejä, ennen menkkoja tullut joku yks tai kaks mut nyt niitä on tupsahdellu useampia samaan aikaan :eek:
Rv 8+0

Joo, sama! Voi kokea itsensä niin hehkeeksi näin raskaana. :D Ja mies ihailee päivittäin, miten mä hehkun. Niin just. ;)

Täällä on myös pari viikkoa ollut alakuloa, varmaan osaksi johtuu myös väsymyksestä. Toki tuntunut itsestä hyvin vieraalta oman mielen suhteen kun normaalisti olen perusluonteeltani iloinen ja positiivinen. Viime viikonlopun kokonaisuudessaan oli ihan kunnon raskaushormonhuurut pällä ja itkettiin ja kaikki ärsytti ja v*tutti omasta pelikuvasta lähtien. Tää on tätä tunnemyrskyä joka pitää vaan kestää ja käydä läpi kun kaikki muuttuu. Tänään onneksi pitkästä aikaa parempi päivä..

7+6

Mulla on monta päivää ollu iltasin varsinkin semmonen olo että kipeeksi olisn tulossa. Nytkin tuntuu että olis vähintään 39kuumetta, ihan jyrän alle jääny olo. Parina iltana tällänen olo jo ollu. Aamusta iltapäivään sitten se oksetus/närästys. Siinä 14-16 on semmonen väli että edes ajatus kulkee ja pystyy vähän jotain tekeen. Ahdistaa olla näin saamaton kun kaks lasta ja koira tossa pyörii :(

Tänään aamulla alkoi verinen vuoto :(
Hieman tulee aina kun käy pissalla. Muuten ei tiputtelee. Peukut pystyssä että ei olis keskenmeno... Ei kuitenkaan ole mitään vatsakipuja tai muuta vastaavaa.

MamaOlewuike, tsemppiä! Toivottavasti on harmitonta!

Täälläkin naama kukkii ku milläkin teinillä :D ja yläselkä. Onneks tää alkuraskaus on talvella nii ei haittaa :) tänää portaita noustessa huomasin että alkaa lonkissa tuntua ikävältä, vähän ku lähtis leviimään jalka irti, en osaa paremminkaa selittää.

MamaOlewuike toivottavasti jää vuodot siihen. Ovat onneksi usein harmittomia. Itse ehdin jo toista odottaessa riemuita pienestä vuodosta kun en tiennyt olevani raskaana, luulin että kierto vihdoin käynnistyy ja päästään toista yrittämään. Myöhemmin sitten selvisi että olinkin jo raskaana, en edes pysty kuvittelemaan sitä paniikin määrää joka olisi ollut jos olisin tiennyt olevani raskaana.

Onko muilla kurkussa sellaista tunnetta kun olisi ”pala kurkussa”? Mie mietin että onko tämä vain flunssaa vai alkaako tästä taas koko raskauden kestävä yökötys...

Täällä kans pala kurkussa, yököttää eri lailla kuin edellisessä raskaudessa... Tai voihan se olla tää jännitys ja ahdistuskin.

Muut oireet on, että pissattaa, palelee ja väsyttää. Muuten oon ollu ajoittain jopa pelottavan oireeton. Alavatsa ja selkä nippaili kovasti viime viikolla. Myös ihan pientä rusehtavaa/pari tippaa veristä vuotoa oli mut toivotaan että oli harmitonta.

Sitä raskaushehkua odotellessa :rolleyes:

Hiukset rasvoittuu, turvottaa, väsyttää, oksettaa. Vielä en ole päässyt raskaudesta nauttimaan (lähinnä yritän selvitä päivästä toiseen), mutta toivottavasti nauttimaan vielä pääsen. Esikoisesta voin hyvin kaiken aikaa, alusta loppuun (ok, iso ja kömpelö olo oli kyllä lopussa), mutta tämmöistä koko päivän kestävää selviämistaistelua pahan olon kanssa en joutunut käymään. No, kaiken se kestää, jos loppuun asti päästään.

Miulla ollu töysin oireeton eiliseen asti ja se oireettomuus tässä pelottaaki..
Eilen illalla tuli sit kauheen etova olo ja oikeelle alavatsaa koski ihan kauheesti melkein kaksinkerroin piti olla...
Eikä se kipu sit hellittäny yölläkää, vieäki koskee vähän..

Närästystä tää miun pala kurkussa ei vielä ole, se on kyllä valitettavan tuttua kahdesta edellisestä raskaudesta... innolla odotan :meh: Se onneksi kuitenkii loppuu sit synnytyssalissa kun lapsi on ulkona :grin Ja rennie on onneks aikasemmin auttanu ni sitä sit taas tarvittaessa.

Koko ajan palelee, en tiiä onko tää pakkanen, flunssa vai raskaus.

IQ 5. viikko (?)

Täällä huono olo. Miehen kanssa töihin (työharjoittelu minulla) oltiin menossa ja kesken matkan huoltoasemalle oksentamaan, josta soitto töihin, etten pääse tulemaan. Mies toi kotiin lepäämään ja lähti itse töihin :rolleyes:

Nyt on todella etova olo jatkuvasti kellon ympäri. Mitään ylimääräistä ei pysty tekemään. Töissä tuijotan tietokonetta zombina, kotona makaan sohvalla. Odotan vaan, että tää kauhea olo menis ohi.

Välillä noustessa ja aivastaessa iskee viiltävä kipu kohtuun.

Yks aamu tuli itku kun mies sanoi nähneensä unta edesmenneestä isoäidistään. Harmitti niin paljn, ettei hän ehtinyt nähdä ainoan lapsenlapsensa lasta.
6+4

Muokattu viimeksi:
Tännekin liityn :) en ole ehtinyt lukea kaikkia viestejä vielä mutta lisätään pikaiseen omat.
* kipua vasemmassa nivusessa
* vasen rinta kipeä..jep..vaan vasen
* Iltapahoinvoinnit
* väsymys
Lämmöt edelleen 36,8 :)

Närästys
Repivä kipu, vasen munasarja sai siellä päin.
Selkäkipu (en tiedä johtuuko huonosta yöstä)
Reisisärky
Menkkajomotus
Vilu
Lämpö 36,6°c

Taidan olla raskaana :pä

Takaisin