Oireet

Mitenhän sitä sais nukuttua kun levottomat jalat. Just kun kuuma loppu ja kuvittelin että sais nukkua. Ahdistaa ja lujaa:mad:

Mulla myös tuntuu, että vaavi yrittää tulla läpi oikeesta kyljestä, jos sillä nukkuu. Vasemmalla ei satu oikeestaan ollenkaan. Jänniä juttuja :eek:

Lisäks mulla on nyt tullut uutena oireena käsien ja jalkojen väsyminen(todella nooeasti, todella pienrstä rasituksesta). Eli jos vähänkään rivakammin kävelen niin tuntuu kun loppuis happi kudoksista tai siltä et olis juossut maratonin. Kädet väsyy myös tosi nopeeta, ihan välillä hiusten harjaamisesta ja eräs päivä kun syötin tytsyä niin tuntu kun lusikka ois painanut tonnin. Mistähän ihmeestä voi johtua? Mietin hemppaa, mut se on ollu tosi hyvä. Ens viikol neuvola, täytynee pyytää mittaan se jokatapauksessa...
Mullakin on tuota, että vauva tuntuu tulevan kyljestä läpi. Varsinkin oikeasta kyljestä, joskus harvoin myös vasemmasta. Jännä!

Raajojen väsymisestä en osaa sanoa :confused:

Olipa sitten tosi mukava yö, pääsin lopulta nukkumaan kolmelta ja esikoinen heräsi 5.45. Mies jatkaa tyytyväisenä unia kun me katsotaan muumeja

Mitenhän sitä sais nukuttua kun levottomat jalat. Just kun kuuma loppu ja kuvittelin että sais nukkua. Ahdistaa ja lujaa:mad:

”Ilolla” voin kertoa että helteet tekee loppuviikolla paluun... Huoh!:(
Ootko kokeillut magnesiumia noihin sun jalkoihin?

Olipa sitten tosi mukava yö, pääsin lopulta nukkumaan kolmelta ja esikoinen heräsi 5.45. Mies jatkaa tyytyväisenä unia kun me katsotaan muumeja

Pistän paremmaksi, Siiri nousi 5.15... sain sen taistelulla nukkumaan n 30 min ja arvaa sainko ite enää unta? Noh EN!:( väsyttää rankasti!

Sitä on liikkeellä... Ite heräsin tänään klo 5.20 ihan ilman lapsia. Paitsi tämä mahassa polskiva. Seittemään asti jaksoin yrittää unta eli siihen saakka, kun miehellä kello soi. Ei tullut.

Onneksi tajusin kuitenkin, että ilman raskautta mun pitäisi tänään olla työpaikalla ekaa päivää yhdeksän ja puolen viikon kesäloman jälkeen :D Harmittaa jotenkin paljon vähemmän.

Mä voin muuten ihan mainiosti, mut kyl noi yöt alkaa olla melkosen katkonaisia. Oikea nivunen ja lonkka on ihan saakelin kipeä välillä öisin. Pissalle noustessa saa hetken koota itteensä et pääsee kävelemään, mut kyl se siitä sitten ku vaan pääsee. Ja jalat puutuu jos pitkään samassa asennossa. Painaiskohan vauva jotain hermoja? o_O mulla on tyyny jalkojen välissä ja sit myttään peittoa mahan alle, sieltä kääntyminen toiselle kyljelle on sit aina semmone projekti että :grin

Mä haluun vaan synnyttämään, vihaan tätä kuumaa oloa ja sitä ku ei voi nukkua. Muistuttakaa et tää on mun vika vauva, ainakin vika kesävauva:mad: mulla on nyt selvästi joku raskaus burn out, liian helposti on mennytkin. Nyt vaan joku ihme ahdistus tullut.

Lonkat oireilee täälläkin. Nukun 3 tyynyn kanssa... Yks pään alla, toinen masun tukena ja kolmas jalkojen välissä. Häpyluu myös oikeelta puolelta hirveen kipee, kun on pidempään paikallaan. Öiset vessakäynnit toteutuu 2-3 kertaa yössä ja 8h on ihan maximi, jonka pystyy sängyssä viettämään.
Onneks tukivyön kanssa pystyy 20min kävelyitä tekemään, ettei ihan kangistu.

Mä haluun vaan synnyttämään, vihaan tätä kuumaa oloa ja sitä ku ei voi nukkua. Muistuttakaa et tää on mun vika vauva, ainakin vika kesävauva:mad: mulla on nyt selvästi joku raskaus burn out, liian helposti on mennytkin. Nyt vaan joku ihme ahdistus tullut.

Ahven mä niin samaistun! :D Oon vannottanu monen monta kertaa et jos joskus kolmas muksu keksitään tehdä niin meikäläinen pitää jalat visusti ristissä vuoden loppupuolen :'D
Ensimmäinen on syntynyt elokuun lopulla, kolmatta kertaa en loppukesän lasta ala kantamaan xD

Riina, ai kauhee, mitä sä kaks kesävauvaa oot menny tekee :wacky::grin sä voit ees vähän lohduttautuu että max. Kolmen viikon päästä sulla on vauva, mulla menee salee vielä viis viikkoa:mad:

Missä vaiheessa teillä on alkanut tuntumaan painetta alapäässä? Mull aon nyt rv 33+5 ja viikon verram tuntunut että vauva on selvästi laskeutunut alemmas ja iltaisin on nyt tuntunut selvää painetta alapäässä ja muutamana päivänä menkkakivun oloisia tuntemuksia alavatsassa.
Toivottavasti eivät ennakoi mitään ennenaikaista synnytystä vielä, mutta muutamana iltana nukkumaan mennessä on huolestuttanut..

Mun levottomat jalat ovat hieman rauhoittuneet, tilalle tullut aaah niin ihanat peräpukamat. Voi hitsi vie kun tää raskaus jo loppuisi.
Eilen innostuttiin siskon kanssa lenkkeilemään, 5 km käveltiin koirien kanssa. Mun kävely oli enemmän tai vähemmän hidasta ja vaappuvaa mutta perille päästiin vaikka 1,5 tuntia meni. Illalla sitten sai kärsiä sukkapuikkokivuista, liitoskivuista ja supistuksista. Oli viimeinen "noin pitkä" lenkki ilman vaunuja :dummy:

Hmm.. valkovuoto on muuttunut kanamunalimaksi jota tuleekin välistä piuhana enempi vähempi. Muut huomanneet jtn muutoksia koostumus/määrä?
Kymmenen vuotta kun aikaa edellisestä niin muista kuinka on ollut..

Miulla ollu valkovuoto välillä tuollasta juoksevaa kanssa jo puolen välin jälkeen ja nyt riippuu vissii vähä päivästä ja tuulen suunnasta millasta on, välillä enemmän juoksevaa ja välillä ei :D Ja normaalia enemmän on valkovuotoo ollu kyllä koko raskauden ajan.

Kyllähän toi valkovuoto on aikamoista... koostumus ja määrä vaihtelee hyvin vahvasti päivän, tuulen suunnan, kuun ja tähtien asennon mukaan:D
Ja jep synnyttämään oon valmis minäkin, mut kaipa tuon on parempi vielä hetki masussa kasvaa kerran niin pieni vielä on...

Normaalisti minullakin raskauden ollut.. lorahtaako enempi vähempi paksumpaa vai vetisempää ;)
Nyt ollut muutama päivä suurimmalti läpinäkyvää limaa. Kokkareita ei niin kuin hiivassa pakannut oleen tai muuta epäilyttävää. Jospa tämäkin raskauden ja tähtien asennon oikkuja. :D

Vielä juu ei tarvisi tulla näillä viikoilla ja en valmis kyllä ole itsekään.. Saisi vauvan tavarat lopullisille paikoilleen ja vaatteetki pestyä rauhassa koulujen ensiviikolla startattua hiljakseen. Ihanaa et ilmat edes olleet ny siedettävät! Saisi olla yötkii ettei ihan hikipossuna heräis ;) :)

Missä vaiheessa teillä on alkanut tuntumaan painetta alapäässä? Mull aon nyt rv 33+5 ja viikon verram tuntunut että vauva on selvästi laskeutunut alemmas ja iltaisin on nyt tuntunut selvää painetta alapäässä ja muutamana päivänä menkkakivun oloisia tuntemuksia alavatsassa.
Toivottavasti eivät ennakoi mitään ennenaikaista synnytystä vielä, mutta muutamana iltana nukkumaan mennessä on huolestuttanut..

Mullakin varmaan joskus noilla main alkoi tuntua. Tai ehkä jopa vähän aiemmin? En muista enää niin tarkkaan. Viime viikolla synnytystapa-arviossa paikat olivat kuitenkin vielä kiinni eikä vauvakaan vielä ihan tarpeeksi alhaalla asti :) Toisaalta noita menkkakipuja mulla ei ole ollut, vain painetta/vihlontaa alapäässä. Mutta että ainakaan välttämättä ei tarkoita, että synnytys käynnistyisi heti kohta!

Lonkkakipuja ja runsasta, vetistäkin valkovuotoa on täällä myös runsain mitoin. Yöherätyksiä noin tunnin välein: vessaan ja/tai kylkeä kääntämään :rolleyes: Jännää, että pääosin koko raskausaika on mennyt tosi ihanasti, mutta nyt loppuviikoilla tähän on yhtäkkiä tympiintynyt. :D

Mulla on aikalailla samat fiilikset ku monella, ettei jaksais olla raskaana enää. Mut ei viel haluais vauvan syntyvän kun ei ole vielä täysaikainen. Väsyttää ja pitäis typyä koton vähä viihdyttää. Ja paljon pitäis ennen vauvaa valmistella. Kun ei vaan jaksais

Mulla ei ole puhuttu mitään synnytystavasta, oletan vaan, että alakautta, kun on poika pää alaspäin eikä lääkärineuvolassa asiasta puhuttu mitään sen enempää :confused: Toki painokontrolli on ensi viikolla, joten josko siellä asiaan jotain sanotaan, jos vaikka näyttää, että on poika kasvanu tosi isoks tai jotain muuta tulee ilmi :)

Mulla on ristiriitainen olo tän raskauden kanssa. Toisaalta nautin vatsasta aivan valtavasti ja vauvan saaminen jännittää niin paljon, että ei ole kiirusta. Toisaalta sitten taas on hyvinkin malttamaton olo ja haluaisi päästä jo synnyttämään ja näkemään pojan. Oireita tulee koko ajan lisää ja olo on tukalampi. Nyt on alkanut turvottamaan jalkoja, sormien nivelet on kipeät, ihme kipuja tuntuu vatsassa, selkää särkee, ruokahimoja tullut, vatsa on tiellä, kävely hankalaa, liitoskivut edelleen aivan yhtä helvettiä ja ne alapäässä tuntuvat "suonenvedot" pahentuneet. Mutta silti kaikesta huolimatta on ihan hyvä olla :) Huomenan neuvolaan.

Viikonloppuna oltiin rippijuhlissa ja siellä oli 2 kk ikäinen aivan syötävän suloinen neitokainen ja mulla meinasi iskeä aivan paniikki, että apua, meillä on kohta tuollainen ja mun pitää saada se pysymään hengissä :D

Takaisin