Oireet

Siis ei mua supista eikä mitään, älkäähän hötkyilkö:grin:grin
Tiutiutiu, nii ei voi tietää kuka lähtee ekana, veikkaan et jokunen tosta alkupään syyslistasta menee elokuiseksi.
Mulla meni toi eka niin paljon "yli" että minä se tuskin ainakaan oon:wideyed:

Täällä viimeyönä meni sinne klo 03:00 asti epämääräisissä vatsakrampeissa ja vatsan toiminta muuttu totaaliseks vedeks... :D Esikoisesta lähti homma liikkeelle just tällä kaavalla niin vähän ehdin säikähtää. Homma rauhottu aamuyöstä, mutta hetken harkitsin pitääkö soitella mies kotiin kun oli kaverinpolttareissa.

Oijoi, jännää Riina! Oli ihan pakko käydä kurkkaamassa sun laskettuaika :grin kohta saadaan lisää vauvoja tähän ryhmään!!!

Riina, onko teidän esikko syntynyt millä viikolla?:)malttamattomana täällä odotellaan vauva uutisia ku se tarkoittaa että pääsee itsekin hommiin ;)

Esikko syntyi 40+4 niin voi olla että tässä vielä hyvän aikaa odotellaan oireista huolimatta. Synnytystapaarviossa tosiaan lääkäri totesi että saa tulla jo jos on tullakseen kun käynnistetään lääkityksen takia rv38-40 välillä riippuen seuraavasta ultrasta. Vauvan keskivartalo oli ilmeisesti viimeksi vähän pieni viikkoihin nähden niin epäily että istukan toiminta voi olla riittämätöntä jolloin parempi tulla ulkopuolelle kerryttämään painoa jos alkaa jätättämään vielä lisää.

Oi joi kun jännää riina:) itse jännään ton saman kasvu asian kanssa! Lisää tästä saan tietää parin viikon päästä kontrolli ultrassa...
Saanko kysyä millä käyrällä teidän pikkanen kasvaa? Meidän jätkä kasvo tasan miinus käyrällä kun torstaina käytiin ultrassa...toivon suuresti että ei ainakaan sen alle enää tipu ja raskaus saa mennä loppuun luonnollisesti;)

Oii ku täällä alkaa olla jo jännät paikat! Lupaavia oireita alkaa teillä jo olla. :) Jos itselläni tämä syyskuinen syntyisi samoilla viikoilla kuin esikoisemme (rv 36+6), niin hän syntyisi nyt tulevana sunnuntaina. Taitaa mennä tämä raskaus pidemmälle, sillä ei ole vielä synnytyksen lähenemiseen viittaavia oireita.

Oi joi kun jännää riina:) itse jännään ton saman kasvu asian kanssa! Lisää tästä saan tietää parin viikon päästä kontrolli ultrassa...
Saanko kysyä millä käyrällä teidän pikkanen kasvaa? Meidän jätkä kasvo tasan miinus käyrällä kun torstaina käytiin ultrassa...toivon suuresti että ei ainakaan sen alle enää tipu ja raskaus saa mennä loppuun luonnollisesti:wink

AC(vartalon ympärys) mitasta sanoivat vain että reippaasti alakäyrällä menee, mutta pää ja reisiluu sitten taas vain hieman alle keskiarvon. Kaikki mitat tosin omilla käyrillään menee lineaarisesti niin siksi eivät huolestuneet. Ilmeisesti odotellaan rimpulaa syntyväksi. Näytöllä vilahti omiin silmiin vartalon kohdalla ainakin 2,5vko pienemmät raskausviikot kuin pitäisi olla. Viikon päästä taas kokoultraan :O

Mulle sanottiin kans että jos kasvu pysyy hänen valitsemalla käyrällä niin ei tarvii olla huolissaan mutta jos kasvu alkaa enempi laahaamaan niin sit otetan ulos kasvamaan... lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että ihan geenistä tämä kiinni kun nää meidän muksut ei oo ollu mitään jättejä syntyessään ja toi meidän 4,5v on edelleen aikamoinen taskuraketti... toi 2,5 v on melkein samankokoinen :D

Hui kohtahan täällä alkaa jo syntymään vauvat :grin
Onko syyskuisia muuten syntynyt jo? Yksi kai?

Mä käyn iltasin nukkumaan aina vasemmalle kyljelle (ku jossain suositeltiin, en muista enää miksi), ja sen ainoon (!) kerran jälkeen ku joudun yössä heräämään vessaan joskus kolmen-viiden aikaan, nukun loppuyön oikeella kyljellä. Vaihdan, ku yleensä vasen lonkka on tässä kohtaa jo vähän tai enemmän kipee, ja vältän päänsäryt kääntämällä kylkeä. Mutta. Nyt on pari kertaa käyny niin, että herään aamuyöstä uudelleen siihen että mahan oikee puoli on hurjan kipee. Tuntuu, että kääntyminen vasemmalle kyljelle on ainoo apu (tai ainaki se on auttanu), mutta kääntyminen on hurjan vaikeeta ku vatsalihasten käyttäminen sattuu. Mietin viime yönä, että herätänkö miehen auttamaan. En sit huudellu, ku nukutaan tällä hetkellä mun kuorsaamisen takia eri huoneissa :D jotenki tuntuu, että vauva "valahtaa" oikeella kyljellä pitkään maatessa semmoseen kohtaan tai niin tonne kylkeen, että se saa koko oikeen puolen venymään ja sattumaan ihan kunnolla.

Pitkä sepustus, mutta kuulostaako kellekään tutulle?

Hep, täällä kanssa sama homma noitten kylkien venymisen kanssa, kun siulla emmahima. :) Lonkkiin kyllä koskee melkein joka yö kun tarpeeks pitkään nukkuu samalla kyljellä, oli se sitten oikee tai vasen. Muutenki tosi vaikeita öitä ollut nyt, kun ei vaan löydy hyvää asentoa millään ja sänkykin on niin vanha ettei se kyllä anna minkään näköstä tukea. :D Pitkään oon säästynyt kivuilta ja muilta oireilta, mutta nyt tuntuu, että viimeiselle kuukaudelle tuleekin sit rytinällä jos jonkin näköstä. :D

Mulla myös tuntuu, että vaavi yrittää tulla läpi oikeesta kyljestä, jos sillä nukkuu. Vasemmalla ei satu oikeestaan ollenkaan. Jänniä juttuja :eek:

Lisäks mulla on nyt tullut uutena oireena käsien ja jalkojen väsyminen(todella nooeasti, todella pienrstä rasituksesta). Eli jos vähänkään rivakammin kävelen niin tuntuu kun loppuis happi kudoksista tai siltä et olis juossut maratonin. Kädet väsyy myös tosi nopeeta, ihan välillä hiusten harjaamisesta ja eräs päivä kun syötin tytsyä niin tuntu kun lusikka ois painanut tonnin. Mistähän ihmeestä voi johtua? Mietin hemppaa, mut se on ollu tosi hyvä. Ens viikol neuvola, täytynee pyytää mittaan se jokatapauksessa...

Mulla tota venymiskipua öisin tuli joskus toisella kolmanneksella ja avuksi oli se, että laittoi peittoa hieman mahan alle, ettei päässyt roikkumaan. Nyt ottaa jo kiinni sänkyyn niin ei tarvi juurikaan olla välissä mitään. Kyljeltä toiselle siirryn käsien varaan nousemalla, vatsalihakset ei vaan enää riitä nostamaan tota kroppaa sivuttaissuunnassa :D mutta nämä kaikki oikeastaan oli ongelmana tokalla kolmanneksella, nyt loppua kohti on vaan oppinut toimimaan uudella tavalla, eikä nuo enää häiritse :)

Mitenhän sitä pitäisi nukkua kun vasen lonkka on kipeä ja oikea käsi puutuu[emoji37]

Takaisin