Oireet

Täällä kans huonosti leikkivä äiti. Monesti mietin, että tarviiko aikuisten varsinaisesti leikkiä. Autan lapsille leikin alkuun tarvittaessa. Olen usein mukana sivusta seuraamassa ja vähän heitän ideaa mukaan, autan jos tarvii apua ja pyrin olemaan läsnä. Pelataan lautapelejä, ulkopelejä, luetaan kirjoja, joskus askarrellaan ja piirretään, leivotaan jne. Välillä innostun sit johonkin leikkiin hetkeksi mukaan riekkumaan, mutta pääasiassa tässä kohtaa olen huono äiti.

Muokattu viimeksi:
Mulla on myös huono äiti -fiilis. Lapsi on juuri alkanut enemmän leikkiä roolileikkejä ja haluaisi minut niihin mukaan mutta etenkin tämän raskauden vuoksi en vain jaksa juuri mitään. Luetaan, piirretään, maalataan, muovaillaan, ulkona pelataan palloa, hiekkaleikkejä, piilosta, hippaa ja sitten siivotaan, haravoidaan, pestään lattioita jne. Leikkii paljon esim lusikoilla tai vanhoilla hammasharjoilla (tai duploilla mutta harvemmin...) itsekseen mutta usein haluaa aikuisen mukaan. Tällä hetkellä kun vain nukkuisin tai makoilisin kirjan kanssa niin piirrettyjä on tullut katsottua vähän liikaa. Lohdutuksena ajattelen että ehkä ne parin vuoden päästä leikkii keskenään tämän uuden vauvan kanssa... :D

Lonkkakipu tuli ilokseni tähän iltaan... vasemmassa lonkassa joku kanittaa niin että jalan liikerata jää vajaaksi ja tekee ihan älyttömän kipeetä o.O lieneekö poju melskannu itsensä hermon päälle tai jotain... autsista:o

Täälä myös lonkkakipuja ja tosi pahat liitoskivut, ensimmäistä kertaa kokeilin ottaa panadolia niihin. Lisäksi rusahti häntäluu yhtäkkiä, kun kannoin pyykkikoria. Ei ole enään kipeä, mutta sätii hieman alaselkään. Lisäksi välillä tuntuu hieman sellasta menkkakivun tyylistä alavatsalla. Ja närästää koko ajan. Olo on äärimmäisen raskaanaoleva :D

Menkka jomojakin täällä kans... samoin semi kipeitä supistuksia nyt kun pääsin rauhoittumaan lapsien nukkumaan menon jälkeen!

Ihmettelin just tänään et miks mua ei satu mihinkään. Ekasta oli selkä ja polvet rikki mutta tästä ei sitäkään. Ei supista, ei satu, joskus levottomat jalat vaan. Mun täytyy olla nyt kiitollinen :Heartred

Mun täytyy sanoa, että ilman tätä kamalaa hikoilua en edes muistais olevani raskaana. Tietty mielessä on nyt pyörinyt niin satamiljoonaa muutakin asiaa niin ehkä ei oo vaan ehtinyt keskittyä oireisiin ja kipuihin... ja käytiin tänään esikoisen ja miehen kaa särkänniemessä ja koiramäessä ja yllättävän hyvin sielläkin jaksoi painattaa. Ei supistellut eikä jalkoihinkaan sattunut. Yhdessä vaiheessa kylkeen pisti, mutta sekin meni onneks nopeasti ohi.

Vauva työntää jaloillaan itteensä alaspäin ja pää painaa alakertaa. Oon liikkunu paljon ja sen huomaa kropan tai paremminkin ristiselän jäykkyydestä. Ylämaha ihan hellänä kaverin monotuksesta.

Ällövaroitus, multa tuli jotain oranssii tuolta. Mitä väriä se limatulppa on vai onks se vaan jotain väritöntä limaa.

Mä oon kerran bongannut sen tulpan ja se oli semmonen kellertävä veriviiruinen klöntti... n golfpallon kokonen...mut siis sehän saattaa irrota joko pikkuhiljaa tai kerta rykäsyllä eikä välttämättä merkkaa mitään;)

Joo en mä uskokkaan et mitään merkkaa, tietty aina voi toivoo. Luin et voi olla et paikat aukee/kypsyy ja sen takii tulis.
Kuka sano et tää kuumuus loppuu:wacky:

Mua oli supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti viikon enneku se irtos ja samana iltana piti lähtee synnärille:)
Onhan tuolla nyt viileämpi ku mitä se oli:p vai tekeekö toi tuuli mulle kepposet ja saa uskomaan että on viileä;) mittari näyttää 24 astetta 30+ sijaan :D

Ällövaroitus, multa tuli jotain oranssii tuolta. Mitä väriä se limatulppa on vai onks se vaan jotain väritöntä limaa.

Oliko sitä oranssia paljon? Mietin olisiko tosiaan voinut olla pieni pala sitä tulppaa? Jos siinä on vaan vähän verta, niin josko se sen takia olisi ollut enemmän oranssi kuin punertava..?

Ei tullu paljoa, joku teelusikka. Mut selkeesti eri väristä ku noi normaalit nesteet mitä tuolta tulee. Mut mä tunnen et jotain tapahtuu ku selkä kipee ja vihlontaa tuolla. Varmaan alkaa paikat kypsymään, mullehan tulee keskiviikkona jo 37+0, et ihan normaalia. Synnyttämään toki lähen varmaan viimeisenä:wacky::grin

Ahven, ei voi kuule tietää, vaikka kohta olisi jo lähtö synnärille!!

Ahven, hyvältä kuulostaa noi sun kipuilut/eritteet:D enemmän kuulostaa siltä että oot ekana ”pölkyllä”;)

Perjantaina se lääkäri niin sit näkee että oisko jotain tapahtunutkin tuolla. Pää pölkyllä on kyllä oikeen kuvaava termi :grin

Kyllähän tuo kieltämättä lupaavalta kuulostaa, Ahven :D Veikkaan, että synnytät ainakin ennen mua! Täällä täyttyy tiistaina se 37+0, mutta ei supistele eikä valu mitään valkovuotoa kummempaa. Vihlominen tosin on kokopäiväistä.

Takaisin