Oireet

Mulla alkaa huomenna viikko 36 että ei se mikään maailman pahin juttu ois jos syntyis, mut pelästytti kyllä. Meillä on siis vielä vaatteet pesemättä ja turvakaukalo ja vaunut ostamatta:grin:grin

Mua on taas ihmetyttäny kaikkien harkkarisupistusten poisjäänti

Mullakin on käytännössä loppuneet harkkasupparit. Tänäänkin kiipeilin esikoisen perässä Hoplopissa 5h eikä tuntunut missään. Ei ymmärrä mutta en toki valita.

Neuvolassa sanoivat että toisen odotuksen kohdalla harj.supistuksia olisi enemmän. Ei pidä kyllä mun kohdalla paikkaa. Ihan mukavaahan se on ettei harjotussupistukset kiusaa kun ne oikeet odottaa jo ihan nurkan takana.

mulla on myös alkanut vihlonta tuolla toosassa ja vauva mennyt raivotarjontaan. H-hetki lähestyy ihan selvästi:wideyed: lääkäri neuvola vasta ens viikon lopulla, viikkoja sit 37+2 eli aika myöhään.

Se om jo aika myöhään. Mulla tais olla rv36+x lääkärineuvola. Vihlontaa on jo alkanut esiintyä ja sitä sit toivoo et se ennustais vähä aikaisempaa synnytystä kuin 41-43 viikoil :]

Mulla mahan kovettumiset loppuneet oikeastaan kokonaan. Sukkapuikkokipuja tuleekin sitten vähän väliä, varsinkin rasituksessa auts! Ottavat kyllä kipeää että pitäö pysähtyä hetkeksi.

Mulla tulee päivisin paljon harkkasuppareita ja sukkapuikkokipuja/toosan vihlontaa esiintyy myös. Nivusiakin vihloo välillä. Tänään on neuvolalääkäri + kasvukontrolli ja samalla tehdään kai synnytystapa-arviokin. Jännää!

Ainii! Onko tässä lopussa vielä lääkärineuvolaki? (Ja kuuluisko tää kysymys neuvolaketjuun..) mulla tänään rv 33+6, että vielä toki ehtii. Seuraava neuvola on sovittu 36+4 ja 36+1 on synnytystapa-arvio, ehkä siitä seuraava on sit lääkäri..?

Mulla on lääkäri neuvola rv 36 :) emmahima luulenpa että se sun tuleva synnytystapa-arvio on lääkäri käynti ;)

Mulla on lääkärineuvola nyt rv 35+2. :) Normaalisti ois täällä vasta rv 37 mutta aikaistivat mulle viikolla tuon kasvukontrollin takia.

Minä epäilen myös, että emmahiman synnytystapa-arvio on se lääkärikäynti. Mulla ei ole toista lekuria tässä raskaudessa, kun hoitaavat sen synnytystapa-arvion sairaalassa. Eikä kyllä haittaa - en millään jaksaisi ravata neuvolassa ees taas.

Täälläkin on harjoitussupistukset hieman vähentyneet, mutta sukkapuikkokivut vaan lisääntyy. Ja muitakin vaivoja on ihan tarpeeksi. Nyt vielä korvatkin on ihan lukossa. Eivät saaneet eilen tk:ssa auki huuhtelulla eikä imulla. Pe kokeillaan uudestaan.
Meillä lääkärineuvola on 37+0, samalla oma terkkari tekee vauvalle ultralla kokoarvion.

Muistaakseni toi lääkäri oli viikoilla 35-36, mulla siirrettiin myöhemmäksi ku halusin lääkärin joka myös ultraa.

Meilläkään ei ole toista lääkärineuvolaa, vaan sairaalassa synnytystapa-arvio - joka on meillä itse asiassa tänään klo 10, iiks :) Harjoitussupistuksia mulla ei vieläkään ole tai ainakaan en tunnista niitä, mutta ylös noustessa ja kävellessä (välillä jopa ihan makuultaan, kun käännän kylkeä) vihloo tuonne häpyluun seutuville koko ajan. Alkaa olla kirjaimellisesti raskas olo, kun unikin on mitä on!

Mullakin jäänyt harkkasupistukset pois oikeastaan kokonaan :confused: mutta vihlontaa alakerrassa on senkin edestä, koko ajan tuntuu joko kuin puukon vihlontaa tuossa ns ulkopuolella tai sitten sisemmällä kipua ja nouseminen ja kävely hankalaa. Vauva on kyllä raivotarjonnassa ja laskeutunut jo, mutta muuten ei merkkejä, että olisi tulossa pian pois :) muuten onkin aika hyvä olo itse asiassa. Vaikka ei saakaan tehtyä juuri mitään noiden liitoskipujen takia. Mulla oli viime viikolla lääkärineuvola ja 15. päivä kontrolli äitiyspolilla. Viikon päästä neuvola.

Täällä lääkärineuvola oli muistaakseni rv 27-28 ja ei muita lääkäreitä jos ei tarvetta ilmene. Tosin varmaan jos ois perätila tm niin ois toinenkin käynti.

Meilläkään ei ole kuin se yksi lekuri joskus rv 26. Sit jos on tarvetta ni sit toki. Varmaan ensisynnyttäjille on vielä loppuraskaudesta. Toista ku odotin niin silloin oli kaksi lääkärikäyntiä vielä et säästöt varmaan puree tässäkin.

Takaisin