Oireet

Tänään oli neuvola ja hb oli laskenu 110 :( Kolme viikkoo sitten oli 124, kun olin sen hyvin saanu nostettua raudalla. Jatkanu kuitenkin raudan syöntiä ja silti nyt laskenu noin alas. Rautavalmisteen vaihto?

Liisi82, mulla laski melkein 100 niin tuplattiin Obsidan 200mg/vrk. Viime käynnillä oli sit jo normilukemissa niin palattiin 100mg:aan.

Edit: Kannattaa myös kokeilla raudan syömistä ruokailujen välissä tai yötä vasten, mulla ei oikein kunnolla imeytynyt, jos otin aamupalan yhteydessä.

Mulla on öisin vessakäynnit vähentyneet ja unen laatu parantunut huomattavasti viime viikkojen aikana. Muutenkin tuntuu, että tää viimeinen kolmannes on ollut kaikista helpoin, tai sitten alkaa jo tottua näihin kropan ja mielen muutoksiin :D

Muokattu viimeksi:
Mulla taas yöt mennyt tosi levottomiks. Mä yritän yöllä muistaa ton raudan ottaa, mutta unohtuu tosi usein. Toi on kyllä rasittavaa kun joutuu tosissaan miettii milloin minkäkin pillerin ottaa.

Pyörryttääkö muita? Nykyään kun vähänkään pidempään esim seisoo alkaa päässä pyörimään ja tuntuu et taju lähtee jos ei mee vaakatasoon... Kerran mies saanut jo kopata mut kiinni kun ei enää omilla jaloilla pystyssä pysynyt...

Mulla heittää päässä vaan noustessa... pitää aika usein ottaa uusintana kun ei enää silmissä sumenna ja korvissa ringaa:o aika ikävä vaiva... varsinkin sulla! Oothan muistanut juoda? Myös vichyä tms?

Mua pyörryttää lähinnä aamuisin tai jos pitkään seisoo, mutta harvoinpa siihen pitkään seisomiseen on tarvis :D Oon yhdistänyt aamuisen heikotuksen siihen, että verensokeri on yön jälkeen päässyt liian matalalle. Itse asiassa vielä aamupalaa syödessäkin pyörryttää, vaikka istun. Ilmeisesti meidän ruokapöydässä sitä joutuu jotenkin istumaan sellaisessa asennossa, että veri ei kulje.

En oo kuitenkaan vielä varsinaisesti pökertynyt. Onneksi ronsulla oli mies nappaamassa kii!

Onko muilla yövalvomista? Joko tunnin pätkissä valvomista tai sitten usean tunnin valvominen putkeen. Ikävä vaiva..:sad001

Enkä ole aiemmin kokenut myöskään närästystä..viime yönä ajattelin että oksennan kun tuntui että vatsansisältöä vaan yksinkertaisesti alkaa tulla ylös.

Noksu 34+6

Onko muilla yövalvomista? Joko tunnin pätkissä valvomista tai sitten usean tunnin valvominen putkeen. Ikävä vaiva..:sad001

Enkä ole aiemmin kokenut myöskään närästystä..viime yönä ajattelin että oksennan kun tuntui että vatsansisältöä vaan yksinkertaisesti alkaa tulla ylös.

Noksu 34+6

Noksu, kyllä! Tosin uniongelmia minulla on aina ollut etten usko, että ne johtuu pelkästään tästä raskaudesta. Toki saa rampata vessassa vähän väliä mikä vaikuttaa asiaa myös, puhumattakaan tästä helteestä ja kuumuudesta.
Myös närästys vaivaa ja kunnon semmoinen polttelu kurkussa, että oksentaa tekis mieli. Rennietä oon sitte vedelly mutta ei siitä tunnu apua olevan. Oon kokeillut myös jos joisi maitoa kun kurkkua alkaa polttelee mutta en tiiä onko siitäkään hyötyä ollut... Mä kestänyt kaiken sillä ajatuksella, että kohta tää kaikki on ohi ja kohta se vauva on sylissä ja sen jälkeen tää raskaus on jälleen kerran muisto vain.

Täällä myös heräillään useamman kerran yössä, usein vessaan mutta toki kuumuuskin vaikuttanee. Tuo närästys on itsellenikin ihan uusi vaiva joka on nyt muutaman päivän häirinnyt. Lääkkeitä en ole siihen vielä kaivannut mutta inhaltahan se tuntuu.

Enää kuukausi tai puolitoista enintään, sen nyt seisoo vaikka päällään :D

Niin ja se valvominenhan ei mihinkään häviä synnytyksen jälkeen. Päinvastoin.. hauskinta on kun ihmiset kehoittaa "nyt lepäämään ja nukkumaan kun kohta ei voi". No ei voi nytkään.

Mullakin on menny melkein koko kesä yöt valvoessa, tai hyvin lyhyissä pätkissä nukkuessa. Viime yönäkin pesin ja ripustin pyykit ja kummastelin parvekkeella kuunpimennystä.

Juu täällä valvotaan kans... viime yönä heräsin 3 kertaa:( kaipa se kroppa vaan alkaa taas totutella yöttömiin öihin... mut niitä jaksaa kyl paremmin ilman mahaa! Tai ainakin minä jaksan paremmin yö valvomista ilman tätä lisä kuormaa keski vartalolla ja jos vielä saa toivoa että syyskuussa olis olle 25 lämpö (mielellään syksyn normi lämmöt;) )aseita niin voi juma sitä viereys tasoa:D

Alkaa tää turvotus ja neste kropassa tuntumaa tosi raskaalta. Nyt pari päivää ollu kyllä kovin hankalaa henkisesti ja fyysisesti. Jalat voi huonosti ja säryt kovia. Mieliala heittelee kun koko ajan niin kuuma ja sit pitää jaksaa taaperon perässä juosta. Mies haluis yhessä ravata uimassa ym... Ei ymmärrä oikeen että otan mielummin kotona lepohetken vastaan jos hää vie lapset uimaan kun musta ei kuulemma nyt oo mihinkää niinkuin ei oikee ookkaan ei vaan jaksa mitään.

Äippä x5, mulle se kolme herätystä ois luksusta :D Aloin jo alku- tai viimeistään keskiraskaudessa herätä 2-3 kertaa yössä vessaan, ja nyt loppua kohden herätyksiä on enemmänkin. Liitänpä huvikseni kuvan viime yöstä aktiivisuusrannekkeen mukaan :rolleyes: Kaikki ei-valkoiset kohdat on käytännössä hereillä oloa ja siniset sitä, kun oon noussut vessaan. Tää ei oo mitenkään erityisen huono yö, vaan oikeastaan ihan hyvä. Tuskinpa ne yöt tästä tietenkään synnytyksellä paraneekaan.
904be79a82d33ba31465f8c16e08a766

Takaisin