Oireet

Äippäx5 mä syytän kaikesta ylimääräisestä ittelläni hellettä. Ihan samanlaista ei oo ollu, mutta nopeeta kropan väsymistä (sama ku aiemmin tunnin kovan treenin jälkeen), pingottavaa kipua jossain kohdassa tai ympäri mahaa ja pissahätä on tosiaan ihan jatkuva. Pitäs varmasti juoda enempi ku mitä juon. En usko että vessakäynnitkää välttämättä lisääntyis, ku anyways hikoilen koko ajan.

Voihan se tosiaan olla väsymystäkin... tänään makasin pari tuntii rannalla kun oli muksujen uimakoulu ja siitä kauppaan jajaja... syksy tuu jo!!!

Olisi kyllä voinut jäädä eiliset muumimaailmat käymättä. Tuhat astetta lämmintä, kaikki varjopaikkojen istumapaikat varattu, askeleita, mäkiä, miljoona ampiaista ja turvonneet nilkat. Yöllä liitoskivut repesi käsiin enkä pystynyt kääntymään ilman jumalatonta toosan polttelua. Auts. Joten kaikki sympatia niille, joita vaivaa pahat liitoskivut!!!

Äippä x5, joko olo on helpottunut? Soitathan neuvolaan tai äitipolille, jos tuollainen olo jatkuu.

Imme kyllä toi olo on hiukan parempi... mut kroppaa kyl väsyttää! Tuntuu raskaalta tää mun ruhoni...
Tänään taas pari tuntii yksin rannalla pikku likkojen (3kpl) kanssa isompien uimakoulua seuraten ja vedessä kahlaillen, ja nyt väsyttää! Onneksi Siiri nukkuu ja isommat niin väsyjä että kattelevat piirrettyjä ihan kaikessa rauhassa;) oli muuten ihanan lämmintä vettä, olis voinut itsekin pulahtaa mikäli olis joku toinen aikuinen ollu matkassa!
Me käytiin viimeviikolla Muumimaailmassa ja me saatiin kunnon sadekuuro niskaan... eipä ollut ainakaan kuuma;) piti vaan ostaa ylihinnotellut pontsot kaikille että ei kastuttu... siellä oli sillon muutenkin rauhallinen päivä! Harmi vaan että rattailla ei päässyt joka paikkaan niin multa ja Siiriltä jäi aikapaljon kokematta:/
Isot kyl tykkäs!

Tuli tässä semmoinen mieleen, että miten helposti olette päässeet näytille noiden kipujen/supistusten takia? Kun minusta tuntuu, että olen saanut vaan "lämmintä kättä" jos olen neuvolassa jostain kivusta tms maininnut. Äippäpolille soitin joskus ~20vkolla hirvittävästä pääsärystä, niin sielläkin sanoivat vaan että mene päivystykseen jos et kestä, eikä me vauvallekkaan mitään tehdä noilla viikoilla. Sitten vkolla 27 oli kovia kipuja alavatsassa niin käskivät varata lääkärille ajan että saan lähetteen labraan mahd. tulehdusten pois sulkemiseksi. Ei siis voinut hoitaja sieltä järjestää lähetettä, että olisin suoraan voinut varata labra-ajan.. en nyt tiedä osasinko oikein selittää, mutta pointtina siis se, että ihan kuin ei olisi mitään oireita ollutkaan..

Mun mahasta kuuluu napsauksia melkei jokapäivä. Mitähän se tarkoittaa? Jostain luin että vauva paukuttaa kalvoja ja.jossain luki että vauvan nivelistä kuuluu napsunta...

-mansikka- valitettavaa että sua ei olla otettu vakavasti:( varsinkin kun joissain asioissa tosiaan ylireagoidaan liiemminkin! Olen huomannut että liioittelemalla pääsee varmasti näytille... mulla on kyllä vain hyviä kokemuksia äippäpolin toiminnasta, aina oon saanut mennä jos siltä tuntunut. Mut mä oonkin semmonen että pitää olla tosi kova hätä ennenku edes minneen soitan o.O

AamuElokuun kalvot tai vauvan nivelet siellä tosiaan napsuu...
Ei ole mitään vakavaa vaan kovin yleistä:)

Kuulkaattes, oon ihmetellyt sitä napsuntaa myäs. Esikoisella kuului samaa, joten nyt en enää osannut sitä säikähtää, mutta hyvä vihdoin tietää, mistä se naksunta johtuu!

Muistan sen pääsäryn niin tarkkaan kun ei yleensä säre. Ja siis itkin miehelle kun pelkäsin että suoni katkeaa päästä. Pelotti käydä nukkumaan, mutta sitten nukahdinkin ja kun heräsin oli kipu poissa. Tuo kuulosti niin raa'alta korvaan ettei vauvallekkaan mitään tehdä. Mutta eikös esim. raskausmyrkytystäkin hoideta vaikka se todettaisiin 20 vkolla?

Mä en oo kuullu mitään napsuntaa. En ees tienny et semmosta voi olla :D

On kyllä jännä/kumma toi, ettei terkkari oo voinu tehdä labralähetettä. Täällä se ei tunnu olevan mikään ongelma.

Mulla repee varmaan häpyluu liitoksistaan. Vauva mönkii minkä kerkee, ja sattuu kunnolla joka kerta. Ihan sama oonko kävelemässä, seisomassa, istumassa vai maaten. Alkaa muutenki maha painaa jo tosi paljon, onneks on tukivyö. Muuten en pääsis kauheesti kotoa mihinkään.

Nii ja eilen illalla mulla oli elämäni eka kunnon närästys. Yhtään en ihmettele, että se saatetaan joskus sekottaa sydänkohtaukseen. Tuntu niin kamalalta.

Muistan sen pääsäryn niin tarkkaan kun ei yleensä säre. Ja siis itkin miehelle kun pelkäsin että suoni katkeaa päästä. Pelotti käydä nukkumaan, mutta sitten nukahdinkin ja kun heräsin oli kipu poissa. Tuo kuulosti niin raa'alta korvaan ettei vauvallekkaan mitään tehdä. Mutta eikös esim. raskausmyrkytystäkin hoideta vaikka se todettaisiin 20 vkolla?

Kyllä hoidetaan jos semmonen diagnoosi napsahtaa... vaikka harvinaista että noilla viikoilla vielä oireilee, harvinaista mutta mahdollista! aika kamalalta se kuulostaa kun sanotaan että rv 20 mitään tehdä! Kun miettii että kuin on lääketiede kehittynyt ja paljon on tehtävissä jo ennen kun vauva on edes maailmassa... mulla kun oli suht aikaisessa vaiheessa se pirun kova alamaha kipu että en liikkua pystynyt ja soitin äippäpolille niin sanovat siellä että jos ei panadoli+burana+lämpö+lepo yhdistelmällä kipu taitu niin sit kiireellä sinne!
Erinäiset kivut valitettavasti kuuluu raskauteen:( näistä itsekin saanut osansa...

Tää päivä menny taas supistellessa, muutama sellainen oikein kipeä että on tarvinut oikein pysähtyä hengittää.
Onko se tää helle joka saa aikaan kaikenlaista vaivaa ... On närästystä ja supistelua ja ihmeellisesti sokeritkin pysyy aisoissa vaikka jätskiä tullu syötyä tähän helteeseen...
Tänään jo hetken mietin, että voikohan nää supistukset johtaa jo pidemmälle...

Mullakin sokrut ollut tosi hyvät tässä helteen aikaan:o yhteen sattumaa vai mitä? En tiiä, mutta mahtavaa on! Kroppa kyllä tuntuu väsyneeltä näiden helteiden takia... ja kolottaa ala/keskikroppaa... ja tämä turvotus, voi luoja! Olen vesi-ilmapallo:/

Tiutsi, varmaan tiedätkin, mutta sanon nyt jos joku muu ei tiedä, niin nestehukka laittaa kohdun supistelemaan. Lepoa ja vettä siis kaikille:)

Täälläkin etenkin illasta ollut paljon harjoitussupistuksia ja hankalaa olla paikoillaan.. tiedä sitten oonko kuitenkaan juonut riittäväsri vaikka tuntuu että koko ajan ollut vesipullo kourassa..

Mun mahasta kuuluu napsauksia melkei jokapäivä. Mitähän se tarkoittaa? Jostain luin että vauva paukuttaa kalvoja ja.jossain luki että vauvan nivelistä kuuluu napsunta...

Kätilö sanoi aikoinaan et kalvot napsuvat, kun vauva venyttelee paikkoja (ihmettelin samaa). Harmitonta, mutta ikävän kuuloista..

Ekat tän raskauden sukkapuikot koettu! Eipä muistanutkaan kuin ilkeeltä tuntuuvat:o pikkunen melskas mahassa menemään hulluna ja lienekkö päätään pyörittänyt kohdunsuulla ja äiti tutaa joka liikkeen:/ autsista!
Rv 31+2

Takaisin