Oireet

Ummikkona kyselen et onkohan menkkamaiset vatsa- ja selkäsäryt näillä viikoilla (32+0) ihan asiaan kuuluvia? Harkkasupistuksia on myös, tosin niitä mulla ollut jo iät ja ajat, niihin en oikein enää jaksa edes reagoida. Tänään erityisesti nämä säryt vaivanneet, lämmin kauratyyny selän alla tuntuu vähän helpottavan. En ole kärsinyt vastaavista koko raskausaikana niin uusi oire pohdituttaa. Vauva myllää normaaliin malliin.

Ummikkona kyselen et onkohan menkkamaiset vatsa- ja selkäsäryt näillä viikoilla (32+0) ihan asiaan kuuluvia? Harkkasupistuksia on myös, tosin niitä mulla ollut jo iät ja ajat, niihin en oikein enää jaksa edes reagoida. Tänään erityisesti nämä säryt vaivanneet, lämmin kauratyyny selän alla tuntuu vähän helpottavan. En ole kärsinyt vastaavista koko raskausaikana niin uusi oire pohdituttaa. Vauva myllää normaaliin malliin.
Vaikee sanoa kuuluuko tollanen vai ei. Mulla ei oo koskaan ollu menkkajomoa itselläni että mun raskauteen se ei kuuluis ja varmaan lähtisin näytille jos useita tunteja kestäis. Vieläkö jatkuu?

Laama: minulla ollut samaa. En muista että esikoisesta olisi ollut mutta siitä nyt on niin pitkä aika. Minulla ne menkkatuntemukset on olleet aika lyhytkestoisia. Sen verran että tajuaa että tuntuu siltä kuin menkat alkaisi ja juuri siellä alavatsalla/selässä. Ja hetken kestää ja kohta ne on pois. Minulla myös harkkasupistuksia+ kivuliaitakin ollut pidemmän aikaa mutta kun ne aiemmin todettiin harmittomiksi niin olen sitten antanut asian olla. Tuota menkkajomotusta on minullakin ollut varmaan samoilta viikoilta kuin sinulla nyt. En ole keneltäkään asiaa kysellyt kun myös vauva touhuaa säännöllisesti ja muutenkin vointi ennallaan.

Noksu 34+1

Mä kävin joskus 27+ viikolla samanlaisesta jomotuksesta ylimääräisellä tsekillä ja lääkäri totesi heti jomotuksen johtuvan liitoskivuista. Katsoi toki ultralla vielä, ettei paikat ole auennut (mitä ei siis ollut). Silti jos menkkajomotukset tulisi takaisin näillä viikoilla ja jatkuisi pitkään, niin varmasti ainakin soittaisin neuvolaan ja kyselisin asiasta.

Juu jomottaa täälläkin! Varsinkin rasituksen jälkeen...
ja tämä helle! Riittää jo...
Oltu tässä 2viikoa reissun päällä ja mun kroppa on ihan done! Koskee, kolottaa, painaa, hiottaa,turvottaa...
Onneksi alkaa taas ihanan kamala arki:) elokuu(ja syksy), olen valmis!

Mulla on myös nyt alkanut nuo menkkajomot, tulee ihan yöllä tai levossa. Yksi yö oli kyllä ihan supistuksen omaisia jopa. Mulla on perjantaina neuvola niin mainitsen siellä asiasta ellen soittele jo alkuviikosta tuskaisten liitoskipujen vuoksi. Kyllä on nyt 2 viikkoa ollut ihan perseestä suoraan sanottuna tämä olo.

Vauva tosiaan touhuilee normaaliin tapaan niin en tässä vielä kovin huolissani ole, hieman vaan pohdiskelen. Tilanne rauhoittunut nyt iltaa kohden, eilen oli raskas päivä, joten voi hyvin olla sen jälkipyykkiäkin. Kiitos vastauksista, seurailen tilannetta ja jos jatkuu ja kovasti huolettaa niin otan neuvolaan yhteyttä:)

Eipä tarvisi enää +30 lykätä! Puhki ja nestehukka pääsi yllättään muutaman kertaa vaikka sisätiloissa..

Sukkapuikko kipuja?
Itsellä ruvennu vaivaan ainakin moinen. Ei liitoskipua joka siis enempi häpylyyssa/nivuses ym vaan kohdunsuu/alavatsalla nopeat ja lyhyet vihlaisut.
Pahoinvointi on myös löytänyt takaisin muutaman viikon sisään. :/

Ruusunen mulla sama pahoinvointi pukkaa ja väsymys melkoinen! En enää jaksais yhtään tätä raskautta...
sukkapuikkokipua ei vielä ole mutta eiköhän se sieltä taas tule niinku aina ennenkin...

Täällä on alkanut sukkapuikkokivut ja häntäluun seutu on kipeä. Jalat ovat heti aamusta alkaen jotenkin voimattomat ja turta. Lisäksi väsyttää. Mulleki alkais jo helteet riittää. Tympeää, ku koti on öisinkin kuuma, mikä entisestään heikentää unenlaatua. Siinäpä oireita ja valituksia yhelle kertaa. :D

Turtuneet jalat kuulostaa ärsyttävän tutulle. Lisäksi viime yönä en saanut millään unta, joten yöunia kerrytetty edellisenä yönä noin 3 tuntia. Toivottavasti muumimaailmassa on paljon penkkejä!

Mulla ei oo mitään kipuja vielä, mutta unenlaatu ollut tosi huono koko raskauden. Herään parin tunnin välein vessaan tai syömään tai mitävaan. Nilkat tulee kipeiksi parin tunnin seisomisesta, muumimaailmat ei koskaan onnistuis:wideyed:

Tutuuh, eikö siitä hoitokäynnistä ollut apuja liitoskipuihin? :sad001

Oli apua kolmisen päivää :( nyt kävin lääkärissä joka tosiaan määräsi panacodia, jota saa ottaa esim yötä vasten. Ei ole suotavaa syödä paljoa, mutta jos äidin vointi vaatii niin on ok. Huomenna taas vyöhyketerapiaan heti aamusta.

Onko kellään muulla semmosta oloa että joku puristais koko keskivartaloa kasaan? Niinku halais tosi kovaa? Kävely ei onnistu, eikä seisominen,nostaminen, rappusten nousu, edes housujen jalkaan laitto seisoaltaan:/ tekee todella kipeetä! Jalan nostaminen tuntuu menkka kipuna alamahalla ja kokoajan olo että pissattaa...
Saiko joku koppia tästä? Onko mun kroppa vaan väsynyt tätä päivää vai onko tää stressistä johtuvaa vai mistä...
rv 31 huomenna

Äippäx5 mä syytän kaikesta ylimääräisestä ittelläni hellettä. Ihan samanlaista ei oo ollu, mutta nopeeta kropan väsymistä (sama ku aiemmin tunnin kovan treenin jälkeen), pingottavaa kipua jossain kohdassa tai ympäri mahaa ja pissahätä on tosiaan ihan jatkuva. Pitäs varmasti juoda enempi ku mitä juon. En usko että vessakäynnitkää välttämättä lisääntyis, ku anyways hikoilen koko ajan.

Takaisin