Oireet

Yllättävän hyvin meni matka. Pysyin hereillä (niin pysyi muuten lapsikin), yksi pysähdys abc:lla ruoan ja leikkien merkeissä. Nyt mökillä lapsen kanssa joka ei edelleenkään nuku, itsellä meni pinna omiin vanhempiin jo alkumetreillä kun opastivat mökin käytössä (vasta 34 vuotta täällä mökkeillyt niin ei ole ihan uusi paikka...) ja täällä on niiiin kuuma että vähemmästäkin pinna palaa. Täällä sitten sunnuntaihin ja sama matka takas. Jee. Odottelen jo ens viikon lääkäriä että pääsee avautumaan väsymyksestä, tommoinen kunnon kartoitus oiskin varmaan hyödyllinen sikäli kun semmoisen saa.

Niimpä, turvotus äähh nää kelit tekee tehtävänsä minulle. Varpaat on niin turvoksissa et ikävä kävellä ja oikeen kihelmöi. Samaten pohkeet ja kasvot kerännyt nestettä kivasti.

Minkälaiset verenpaineet olleet näillä helteillä? Mittaileeko joku kotona? Mulla taipumusta koholla olevaan yläpaineeseen ja nyt kun pitkästä aikaa mittailin niin kotilukemat järkytti (157/95////153/87). Taidankin nyt mittailla aamusta alkaen parit päivät onko jatkuvasti korkeet vai joku tilapäinen häiriö...

Tiedättekö sen kun ennen kotoa lähtöä käy vessassa, sitten siinä vielä pari minuuttia pyörii, etsii avaimia ja vielä ennen ovesta poistumista käy vielä kokeilemassa että rakko on tyhjä. Ja sitten 50 metriä kotiovelta rakkoa taas painaa vaikka tietää että se on tyhjä. Tää tuntuu olevan viime päivinä story of my life :D

Tiedättekö sen kun ennen kotoa lähtöä käy vessassa, sitten siinä vielä pari minuuttia pyörii, etsii avaimia ja vielä ennen ovesta poistumista käy vielä kokeilemassa että rakko on tyhjä. Ja sitten 50 metriä kotiovelta rakkoa taas painaa vaikka tietää että se on tyhjä. Tää tuntuu olevan viime päivinä story of my life :D

Tiedän! :D Kuulostaa niin tutulta. Vaikka kuinka monta kertaa ennen lähtöä kävisi vessassa, niin pian liikenteeseen lähtiessä tuntuu, että taas täytyisi pian päästä.

Jooo, todellakin :inpain: järkkäsin miehelle lauantaina hääpäivän kunniaksi piknikin merenrannalla... Oli aika saaaaakelin tuskaista yrittää pysyä siellä edes hetki :grin

Tuttu juttu:D ja vielä vauva edes laskeutunut... aika pebasta!

Minkälaiset verenpaineet olleet näillä helteillä? Mittaileeko joku kotona? Mulla taipumusta koholla olevaan yläpaineeseen ja nyt kun pitkästä aikaa mittailin niin kotilukemat järkytti (157/95////153/87). Taidankin nyt mittailla aamusta alkaen parit päivät onko jatkuvasti korkeet vai joku tilapäinen häiriö...

Mulla on olleet koko raskauden ajan paineet hyvät (110-130/70-80), kunnes viime viikolla pääkivun takia mittasin kotona ja sain 140/90 arvot. Kävin neuvolassa näytillä ja käskettiin seurailla kotona + tehdä tikkutestejä pissasta joilla seurataan proteiinia. Mun verenpainearvot nousi kotimittauksissakin tässä muutaman päivän aikana siten että tänään huiteli jo 140-150/95-105 nurkilla, jolloin soitin Naistenklinikalle ja kutsuivat käymään. Siellä tietysti paineet oli vielä korkeammat vaikka pötköttelin mittausten aikana, ja lopputulema oli että vauvalla on kaikki hyvin mutta mulle verenpainelääkitys ja kotiseuranta jatkuu + 2 viikon päästä seurantakäynti.

Onko sulla muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa? Mulla ei, ja lääkärikin totesi että verenpaineen nousu on aika tavallista loppuraskaudesta kun kroppa on kovilla ja helle ei auta asiaa yhtään. Mut eihän se vauvalle hyvää tee... Oman kokemuksen perusteella suosittelisin herkästi lähtemään näytille!

Mulla on olleet koko raskauden ajan paineet hyvät (110-130/70-80), kunnes viime viikolla pääkivun takia mittasin kotona ja sain 140/90 arvot. Kävin neuvolassa näytillä ja käskettiin seurailla kotona + tehdä tikkutestejä pissasta joilla seurataan proteiinia. Mun verenpainearvot nousi kotimittauksissakin tässä muutaman päivän aikana siten että tänään huiteli jo 140-150/95-105 nurkilla, jolloin soitin Naistenklinikalle ja kutsuivat käymään. Siellä tietysti paineet oli vielä korkeammat vaikka pötköttelin mittausten aikana, ja lopputulema oli että vauvalla on kaikki hyvin mutta mulle verenpainelääkitys ja kotiseuranta jatkuu + 2 viikon päästä seurantakäynti.

Onko sulla muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa? Mulla ei, ja lääkärikin totesi että verenpaineen nousu on aika tavallista loppuraskaudesta kun kroppa on kovilla ja helle ei auta asiaa yhtään. Mut eihän se vauvalle hyvää tee... Oman kokemuksen perusteella suosittelisin herkästi lähtemään näytille!
Mulla on päänsärkyä ja pientä huimausta, mutta nää lievinä sekä turvotusta ja sit on saattanut aivan yhtäkkiä tulla tosi paha olo että laatta lentää, mitannut sokerit ja ne on ollu ihan ok. Pahoinvointi on sit lähtenyt yhtä nopeesti kun yllättänyt. Nää kaikki oireet kuitenkin tuntuu olevan täysin tavallisia raskausoireita niin vaikka tekis mieli varuiks soittaa sairaalalle niin perjantaina on kuitenkin lääkäri aika. Haluisin nähdä laskeeko kotona ollessa. Töissä mittasi +150/90 koko päivän että tuntuu hölmöltä sen olevan ok 10h päivästä. En vain haluaisi mennä näytille kun tiedän vastauksena olevan lepo ja mun pää ei nyt tuu tässä asiassa järkiinsä kun haluan vain tehdä duunit enkä maata himassa.

Verenpaineista kyseltiin, just mittasin ja oli 114/64 pulssi 81:o mun lepopulssi normaalisti 55 hujakoissa ja kyllä rintaa ahdistaa toi paukutus... johtuukohan toi pulssi näistä helteistä? Ekaa kertaa raskaana tämmöisillä keleillä niin yhtään tiiä miten kroppa reagoi:/

Ounou menisin kyllä näytille! Raskaus myrkytys ei ole leikin asia... siskolla se oli ja poika piti kiidättää maailmaan rv 35 kun siskon vointi romahti täysin!

Tuttua :D Illalla ennen nukkumaan menoa käyn usein alakerrassa vessassa, kun pesen meikit jne. Sitten yläkertaan ja portaiden jälkeen saakin käydä vielä yläkerran vessassa :D

Heräsin yöllä pariin napakkaan supistukseen. Mietin jo, pitäisikö asialle tehdä jotain, mutta kun supparit loppui, niin päätin jatkaa uniani. Voinpa sanoa, ettei tullut nytkään synnytystä ikävä :hilarious:

Mulla on päänsärkyä ja pientä huimausta, mutta nää lievinä sekä turvotusta ja sit on saattanut aivan yhtäkkiä tulla tosi paha olo että laatta lentää, mitannut sokerit ja ne on ollu ihan ok. Pahoinvointi on sit lähtenyt yhtä nopeesti kun yllättänyt. Nää kaikki oireet kuitenkin tuntuu olevan täysin tavallisia raskausoireita niin vaikka tekis mieli varuiks soittaa sairaalalle niin perjantaina on kuitenkin lääkäri aika. Haluisin nähdä laskeeko kotona ollessa. Töissä mittasi +150/90 koko päivän että tuntuu hölmöltä sen olevan ok 10h päivästä. En vain haluaisi mennä näytille kun tiedän vastauksena olevan lepo ja mun pää ei nyt tuu tässä asiassa järkiinsä kun haluan vain tehdä duunit enkä maata himassa.

Mulla helpotti kyllä olo tuon käynnin jälkeen kun näki et vauvalla on kaikki hyvin ja kasvaa kuten kuuluukin yms. Mullekin toki suositeltiin rauhassa ottamista mut ei ehdoteltu saikkua eikä muutakaan, liikuntaakin saisi harrastaa jaksamisen mukaan mut omaa kroppaa kuunnellen.
Tänä aamuna paineet olikin 123/91 eli paljon alemmat kuin eilen vaikka en ollut lääkkeitä edes aloittanut vielä. Mut nyt toki seurailen miten tuo vaihtelee...

Toki jos sulla jo pe lääkäri niin eihän tässä siihen enää ole paljon aikaa.

Tää hornan lämpö (eli siis nämä helteet) aiheuttaa mahtavaa ruoka haluttomuutta... mikään ei maistu! Ja kun syö niin tulee paha olo... vaan kylmät ruuat (salaatit/kylmät keitot tms) uppoaa jotenkuten... tulispa jo syksy! Tai tippus noi lämmöt siihen 25 hujakoille!

Tää hornan lämpö (eli siis nämä helteet) aiheuttaa mahtavaa ruoka haluttomuutta... mikään ei maistu! Ja kun syö niin tulee paha olo... vaan kylmät ruuat (salaatit/kylmät keitot tms) uppoaa jotenkuten... tulispa jo syksy! Tai tippus noi lämmöt siihen 25 hujakoille!

Mulla taas ei vaikuta ruokahaluun mitenkään, vaan sama monsterinälkä mikä on vaivannut ainakin kuukauden niin jatkuuu :D Ruokaa ei kyllä jaksais laittaa mut kaikki maistuu :D

Mulla on kans tää ongelma, että en jaksa laittaa ruokaa enkä hikoilla keittiössä, mut jatkuvasti on nälkä. Leipää menee ja riisivälipaloja (ne on mun uus herkku), ja silti ihan normi annoksia ruokaa säännöllisinä ruoka-aikoina :P

Takaisin