Oireet

Lara, onko sulla ihan sellainen raskauspahoinvointia muistuttava etova olo? Mulla nimittäin joskus tulee ihan sellanen alkuraskauden etovuus ruoan jälkeen. Ei onneksi aina, mutta joskus

Lara, onko sulla ihan sellainen raskauspahoinvointia muistuttava etova olo? Mulla nimittäin joskus tulee ihan sellanen alkuraskauden etovuus ruoan jälkeen. Ei onneksi aina, mutta joskus

Joo just sellanen! Pelottaa ihan et alkaa oksentelu uudelleen mut onneks tähä asti pysyny sisällä.

Tämä väsymys riittäisi jo! Nyt ollut muutaman päivän ihan sumussa. Yöt saan nukuttua hyvin, yli 8h, mutta silti aamulla väsynyt. Ja jos vähänkin tekee jotain fyysistä, niin heti on aivan loppu.

Mites muilla kävelyn kanssa? Mulla alkaa ylävatsa rinnan alta ja varsin usein vasemmalta puolelta pistämään kovin vaikka kuin hitaasti kävelis. Istumataukoa yritän pitää mutta tuntuu ettei kipu lopu kuin vaakatasossa. Kipu myös säteilee välillä keski selkään...

Tunne on saman kaltainen vatsassa kuin joskus urheillessa alkaa pistämään.
Kipu alkaa samantien 5-10min kävelyssä...

Joo ei tarvitse pitkiä matkoja enää kävellä niin oon poikki. Hengästyttää ja vatsaa kiristää. Väsymys ehkä hieman helpottanut, oiskohan rauta alkanut tehoamaan. Mulla alkoi nyt viikonloppuna ne kuuluisat nivuskivut. Voi perse sanon minä. Vielä 2 kk sinnittelyä ja jos koko ajan särkee niin todella kuormittavaa. Sopivasti miehen kesäloma loppuu tänään ja yksin esikoisen perässä juokseminen alkaa. Huhh.

Mites muilla kävelyn kanssa? Mulla alkaa ylävatsa rinnan alta ja varsin usein vasemmalta puolelta pistämään kovin vaikka kuin hitaasti kävelis. Istumataukoa yritän pitää mutta tuntuu ettei kipu lopu kuin vaakatasossa. Kipu myös säteilee välillä keski selkään...

Tunne on saman kaltainen vatsassa kuin joskus urheillessa alkaa pistämään.
Kipu alkaa samantien 5-10min kävelyssä...
Mulla on tota pistämisen tunnetta (just samanlaista kuin urheillessa joskus) ollut kävellessä jo pari kk ajan mutta ihan alavatsassa. Nyttemmin se on vaihtunut selkeästi kirstykseksi ja samalla pistää.

Mulla kans kiristää mahaa ja hengästyttää pienestäkin rasituksesta (esim 14 porrasta tuntuu tällä hetkellä siltä kun kiipeis everestille) ja yöllä oon nyt montakertaa herännyt siihen kun mahan kyljet on ihan pirun kipeet o.O ihan uus tunne...
tänään pakannut puolet meidän omaisuudesta ja kannellut kasseja portaissa niin tuntuu että olis tehnyt isommankin urheilu suorituksen:o huomenna lähdetään siis mökille ja niin toivon että kroppa kestää 5 h ajomatkan! Ja ennenkaikkea lapset pysyy rauhallisena niin voin itsekin silmät ummistaa;)
V*tuttaa muutenkin tiedossa oleva auto matka... pertse puutuu ja k*settaa o.O

Mä oon huomannut et jos yhtään nopeemmin yrittää kävellä niin hengästyy ja alkaa supistamaan. Eilen kun käytiin miehen kans yhdessä lenkittääs koirat niin se vaan nauro et pitää ehkä lähtee viel pyöräileen et saa itekkin jotain liikuntaa... Ilmeisesti aika reippaasti toi lenkki vauhti tippunut[emoji23]

Mun vasenta kämmentä on alkanut kutittaa. Eikös yleensä raskaushepatoosissa kutise enemmänkin kuin yksi kämmen?

Mä oon huomannut et jos yhtään nopeemmin yrittää kävellä niin hengästyy ja alkaa supistamaan. Eilen kun käytiin miehen kans yhdessä lenkittääs koirat niin se vaan nauro et pitää ehkä lähtee viel pyöräileen et saa itekkin jotain liikuntaa... Ilmeisesti aika reippaasti toi lenkki vauhti tippunut[emoji23]

Meilläki perheen yhteiset aamulenkit ovat muuttuneet viimeisinä viikkoina todella rauhallisiksi aamukävelyiksi. :D Vauhti on mulla hiipunu ihan naurettavan hitaaksi ja miestä pitää aina välillä kehottaa hiljentämään vauhtia. Jossain kohdunsuulla alkaa tuntua ikävältä, tulee harjoitussupistuksia, pissattaa ja hengästyttää.

Kuulostaapa tutulta:grin välillä saa jo korttelin päässä kääntyä hakemaan pyörän alle jos on erityisen nihkeenä masu, hyvänä päivänä mennään etanavauhdilla ja pysähdellään välillä istumaan ja tasottelee mahan kiristelyä. Ylämäet vastaa maratonia. Odotan innolla miten tää tästä vielä kehittyy, 30+1:confused:

Mulla aamuisin pysyy vielä ihan reipas tahti yllä mutta iltaa kohden supistelut lisääntyy niin on pakko hidastaa vauhtia :) jalkojen turvotus on kyl raivostuttavin asia tällä hetkellä! Rv 29+5

Onko kellään ollut viime aikoina pääkipua?
Mulla on nyt useamman päivän ollut vähän väliä kipeä pää. Ei kovasti tai pahasti mutta vähän häiritsevästi, yleensä mulla ei ole. Jotain tekoa saattaa olla jatkuvan janon kanssa ja olenkin juonut päivisin ihan hulluna (arvatkaapa vaan pissallakäyntien määrää... :P). Viime viikolla neuvolassa kaikki oli ihan ok.

Tää on vähän kiikun kaakun et viitsiskö tällasesta alkaa neuvolasta (vai työterveydestä?) kyselemään kun ei oo silleen kovin pahasti kipeä...

Mulla oli eilen illalla päänsärkyä, joka vähän aaltoili, mut otin sitte yötä vasten särkkärin että ois paremmat unet. Aamulla ei ollu enää mitään. Luultavasti liitty huonoon juomiseen ja jumittaviin lihaksiin selässä ja niska-hartia-alueella. Ja tietty jollain tapaa raskauteen, ku kaikki tuntuu jollain tapaa liittyvän siihen.

Nää nivelkivut öisin.. en onneks herää niihin mutta kun käyn vessassa, niin sormet on niin jäykät, ettei mene lähellekään nyrkkiä ja sattuu. Samoin päkiät aivan jäykkinä!

Mulla on kans aaltoilevaa päänsärkyä kun on kuumat päivät. Epäilen, että itsellä ainakin johtuu siitä ettei tule juotua tarpeeksi. Ja mitä tuohon kävelyyn tulee, niin minä en oo pystynyt lenkkeilemään huhtikuun jälkeen supistusten vuoksi. Nyt kun 30vkoa tuli täyteen, niin oo käyny n. 500m lenkkejä ja nekin tekee tiukkaa..

Kannattaa pitkittyneestä päänsärystä sanoa neuvolaan. On yksi raskausmyrkytyksen oire joten sinäänsä kannattaa seurailla, ellei selkeästi osaa sanoa että johtuu nestehukasta, jäykästä niskasta tms. Yksinään ei varmaan raskausmyrkytykseen viittaa, mutta jos alkaa muita oireita ilmenemään niin sitten tarkempana. Muita oireita; Korkea verenpaine, turvotus(äkillinen painon nousu), proteiinit virtsassa, ylävatsakipu, näköoireet.

Tänään on tullut ihan jumalaton määrä harkkareita. Useampi kerta tunnissa maha kovettuu. Aamupäivästä harkkarin yhteydessä tuntui peräsuolessa ikävää paineen tunnetta, mutta se paineen tunne loppui kun kävi isommalla hädällä vessassa. Mutta hassua, kuinka paljon noita harkkareita tulee.

Väsyttää. Oon istunut koko aamun, välillä leikittänyt lasta ja muuten töröttänyt jotenkin hyödyttömänä, jotain pientä siivoillut jne. Pari tuntia on pitänyt lähteä kauppaan mutta ei jaksais millään. Lapsi ei laita kenkiä jalkaan vaan leikkii omiaan niin minä istun tässä ja yritän välillä pyytää pukeutumaan. Ei oo kiire eikä jaksais.

Ens viikon pe on lääkäri ja todellakin pyydän lähetettä selvittämään ferritiiniarvot. Ikinä ei ole ollut alhainen hb verenluovutuksesta tai raskaudesta huolimatta joten tuntuu että varastoraudat alkaa olla finaalissa. Kun ei vaan energiaa ole, ihan naurettavaa.

Vauva yrittää taas punkea kyljestä läpi, ihan hienoa että on liikkuvaista sorttia mutta mieluiten vain ryömisin jonnekin koloon nukkumaan. Huomenna ajan lapsen kanssa kahdestaan 3h matkan mökille mun vanhempien luo, voi olla että tulee otettua useampi tauko...

Huh. Miten meni matka? Mä en lähe vajaata tuntia pitempää matkaa tekemään kaksistaan reilu puolitoistavuotiaan taaperon kanssa.

Mä sain lähetteen verikokeisiin (mm ne ferritiinit) ihan terkkarilta. Soitin ja kysyin hb-mittaukseen perään joskus aikaa sitte, ja sain siinä perusverenkuvan, crp-mittauksen ja jonku kolmannen jota en enää muista. Oli aika alhaset ferritiinit ja aloinki syödä rautaa sit saman tien. Autto, mutta kyllä mä oon vieläki etenki pikku kakkosen aikoihin aika väsyny. Riippuu vähän päivästä. Ja sitä edeltävistä päivistä.

Takaisin