Oireet

Kauankohan menee että hemppa nousee :hungover: kauhee väsymys ja voimattomuus, pari päivää rautaa vasta takana. Ei onneks ihan yhtä rasittavaa kun alkuraskaus.

Mulla meni noin viikko et olo alko kohenee ja puoltoistaviikkoa et tosissaa oli voimissaan.
Jaksuja sinne!

Mulla meni noin viikko et olo alko kohenee ja puoltoistaviikkoa et tosissaa oli voimissaan.
Jaksuja sinne!
Viikko ois aika inhimillinen, googletin niin porukka puhuu monesta viikostao_O ärsyttää ku just ostin salikortin ja nyt seki menee hukkaan, kuinkas muutenkaan:banghead::hilarious:

Kauankohan menee että hemppa nousee :hungover: kauhee väsymys ja voimattomuus, pari päivää rautaa vasta takana. Ei onneks ihan yhtä rasittavaa kun alkuraskaus.

Mulle sanottiin neuvolasta, että noin viikossa pitäs näkyä olon kohentumisena jos auttaa. Itellä vasta siinä rajoilla et alkaako olla anemian puolella mut alotin jo rautalisän kun tuntuu et väsyy niin pienestä.

Mulle sanottiin neuvolasta, että noin viikossa pitäs näkyä olon kohentumisena jos auttaa. Itellä vasta siinä rajoilla et alkaako olla anemian puolella mut alotin jo rautalisän kun tuntuu et väsyy niin pienestä.
Mulla oli 98 torstaina ja siitä ainaki viikko ennen huomasin et nyt väsyttää ihan hirveesti. Ois voinut alkaa heti napsii rautaa eikä odottaa neuvolaa, omaa tyhmyyttä. Tänään oon syönyt ruisleipää ja parsakaalia eikä oo tarvinnut nukkua päikkäreitä:grin

Mulla oli 98 torstaina ja siitä ainaki viikko ennen huomasin et nyt väsyttää ihan hirveesti. Ois voinut alkaa heti napsii rautaa eikä odottaa neuvolaa, omaa tyhmyyttä. Tänään oon syönyt ruisleipää ja parsakaalia eikä oo tarvinnut nukkua päikkäreitä:grin

Sullapa oli alhainen! Mulla oli 113 ja silti aivan vetämätön olo. Normisti kuitenkin 135-145 vaikka verta luovutan säännöllisesti, ehkä ero on niin suuri että väsyttää. Voin kuvitella että sua väsyttää.

Täällä on syöty parsaa, parsakaalia, pinaattia ja punaista lihaa (mies panee keittiössä parastaan), mutta edelleen väsyttää. Tänään olin jumpassa ja tein vähän pihatöitä, sitten piti istua puoli tuntia sohvalla. Nyt yritän siivota keittiötä ja taas pitää välillä istua huilimaan.

Pitäis kai alkaa syödä sitä rautalisää mut halusin yrittää kääntää kelkan ruokavaliolla. Mutta eipä siitä haittaakaan olisi.

Varo vaan ettei sullakin lipsahda yhtäkkiä anemian puolelle. Terkkari sano et kaks rauta tablettia päivässä nyt. Ruokavalio ois tietenkin paras hoito, mutta kun oon just vähentänyt lihan syöntiä. Viime raskaudessa oli kyllä myös rautalisä käytössä puolen välin jälkeen:)

Nyt on ollut pari päivää todella inhottava kipu vasemmalla noin kymmenen cm navasta yläviistoon. Kipuilee pitkin päivää. Heti kun makaa se helpottaa ja häviää, töissä kun ei vaan pääse välillä makoilemaan. En tiedä miltä supistukset tuntuu, mutta voiko olla sitä vai mitähän on? Onko muilla vastaavaa?

Miten noita veriarvoja seuraillaan muualla? Multa ei ainakaan ole otettu, ku ihan silloin alussa. Ei sillä, että olisi mitään huolta itsellä, mutta mietin vain

Elmu Voisko joku suolenmutka tms hermopinne olla kyseessä? Supistus ainakin mulla tuntuu aaltomaisena kipuna selkesti kovenevana ja helpottavana kipuna...

Lisäänpä että mullahan aina kun kohtu alkaa lähentyä napaa niin hiukan navan yläpuolella on kosketus herkkä kohta missä kohdun yläreuna menee... en sit tiiä mikä siellä kanittaa vastaan mutta jotain mun anatomiaan liittyvää se on kun joka ikinen kerta toistuu:)

Lisäänpä että mullahan aina kun kohtu alkaa lähentyä napaa niin hiukan navan yläpuolella on kosketus herkkä kohta missä kohdun yläreuna menee... en sit tiiä mikä siellä kanittaa vastaan mutta jotain mun anatomiaan liittyvää se on kun joka ikinen kerta toistuu:)

Niin en sitten tiiä, voihan se hermopinnekin tosiaan olla. Jotenki yhdistän sen kuitenkin pitkään työpäivään ja kun vapaalla on rauhassa turhia touhuumatta ei tunnu mitään. Toivottavasti menis ohi piano_O

Miten noita veriarvoja seuraillaan muualla? Multa ei ainakaan ole otettu, ku ihan silloin alussa. Ei sillä, että olisi mitään huolta itsellä, mutta mietin vain
Ei niitä mitenkään seuratakaan ellei oo erityistä huolta. Ainakaan täällä. Hemoglobiinin ottaa pikatestillä sormen päästä, jollei ota niin kannattaa pyytää täs puolen välin jälkeen.

Elmu ja Äippäx5 mulla on samanlaista. Harkkasupparit tuntuu erilaiselta, toi kipu selkeesti yhessä kohdassa ja tulee vaan joskus. Mut tänään sitä tosiaan oli, ja supistiki aika pitkästi ku en vaan päässy lepäileen ku ois ollu tarve. Että ehkä liitty siihen.

Elmu ja Äippäx5 mulla on samanlaista. Harkkasupparit tuntuu erilaiselta, toi kipu selkeesti yhessä kohdassa ja tulee vaan joskus. Mut tänään sitä tosiaan oli, ja supistiki aika pitkästi ku en vaan päässy lepäileen ku ois ollu tarve. Että ehkä liitty siihen.

Missä kohtaa sulla sit kipuilee?
Tänään yritin töissä pitäö istuma taukoa muutaman kerran mutta se ei kyllä auttanut. Vasta kotona kun pääsi sohvalle loppui samantein!

Äippä soitan kyllä huomenna varmasti jos jatkuu!

Mä heräsin viime aamuyönä ihan jäätävään mahakipuun. Selkeästi suolistopohjaista, maha oli ihan pinkee ja turvoksissa ja kipeä. Kesti melkeen pari tuntia, yritin käydä veskissä vähän laihalla menestyksellä jne. Sit olin kummiski nukahtanut ja aamulla ei enää mitään.
Vastaavaa ollut nyt raskauden kanssa pari kertaa aiemminkin yöaikaan. Eka kerralla olin myöhään illalla syönyt poikkeuksellisen paljon, muulloin ollut ainakin 4h ruokailusta ennen nukkumaanmenoa ja eilenkin tuo tuli tosiaan vasta aamuyöstä.
Tänään on sit ollut maha tosi turvoksissa ja ilmaa täynnä ja murisee. Ärsyttävää.

Kapris, siis mullahan oli kauheet kivut joskus sillon kymppiviikolla ja soittelin neuvolaan et keskenmeno tuli ja vetelin buranaa. Loppujen lopuksi oli ilmeisesti suolistosta johtuvaa, ei koskaan selvinnyt.
Elmu, ei munkaan korvaan kuulosta supistukselta, tietysti jos pitempään jatkuu niin soittoa neuvolaan, mutta jos kipu loppuu lepäämällä niin en itse miellä sitä kauheen vaaralliseksi.:)

Elmu navan vasemmalla puolella, ehkä vähän yläviistoon. Aiemmin ku kipuja tuli, ne oli mun mielestä vähän alempana ku nyt. Kuitenki joka kerta oon sijottanu ne kohdun yläpuolelle. Eli vika on oikeesti mussa ja mun suolistossa, eikä mitenkää vauvassa. Siks en oo soittanu neuvolaankaan. Mut soita ihmeessä ja kysy! Eikä haittaa jos tuut tänne kertoon mitä siellä sanottiin :)

Tänään harmittelin miehelle, että jos ois sattunu mahaan rakenneultran aikoihin (nii että oisin siellä muistanu tän asian), oisin kysyny jos se kätilö ois voinu kurkkaa ultralaitteella, mikä siellä sattuu. Seuraava ultra on kumminki vasta joskus 36-viikolla, kun mennään aiemman sektion takia synnytystapa-arvioon.

Takaisin