Oireet

Tosi monet erilaiset kivut kyllä kuuluu raskauteen, mulla on kohtalona vihlonta munasarjoissa. Jos tosi kovaa sattuu niin kannattaa synnärille soitella, kyllä sun vaistot kertoo :)
Näinhän se taitaa olla että melkein kaikki on normaalia ja kaikki on yksilöllistä, tätä mantraa koetan hokea aina uusien oireiden ilmaantuessa mutta ei se vaan tunnu menevän jakeluun:grin kiitos tuesta, otan nyt happea ja seurailen rauhassa aamuun saakka:angelic: Toivottavasti sulla vihlonnat helpottaa!

Mulla on toosan luut ihan pirun kipeet ja on aikamoinen painon tunne alapäässä, alkavat tälleen iltaa kohden kovenemaan kunnes pääsee istumaan/ makaamaan kun muksut saa nukkumaan/ rauhoittumaan... miten nämä kaikki unohtaakaan raskauksien jälkeen:p
Rv 18+5

Mulla on tänään vihlonut ajoittain aamusta lähtien tosi kovaa keskelle alavatsaa, iltaa kohden nyt ovat hieman lisääntyneet. Eka raskaus kyseessä eikä harmainta haisua siitä, mikä normaalia ja mikä ei, joten melkoiset kuumotukset on päällä että mitä tää nyt on:confused: Raskaus on nyt puolivälissä. Tyyppi on potkinut ja myllännyt tänään tosi ahkerasti, liekö tällä jokin yhteys. Kaikenlaisia tuntemuksia tässä ehtinyt kyllä olla mut tää on ihan uusi ilmiö ja siksi huolestuttaa. Voisko olla kasvukipuja vaan?

Mullakin oli toissapäivänä jotain uusia, ei kauheen kovia mutta jonkinlaisia, kivuntuntemuksia illalla juuri keskellä alavatsaa ja välillä myös vähän oikealla puolella. Liikkeellä ollessa sattui mutta sohvalle kun itseni asettelin rentoon puolimakaavaan asentoon, niin ei tuntunut mitään, joten rauhoittelin sitten itseni, että olisko ihan normaalia. Ekaa kun odottelen myös, niin suurin piirtein kaikki tuntemukset saa juurikin noi kuumotukset aikaan. :D Mutta eilen vauva liikkui tosi paljon ja pari kertaa tunsin jo kutinoiden lisäksi jotain vahvempaakin osumaa, joten ehkä siellä on kaikki hyvin. :) <3

Mulla on takana todella huono kuukausi, kun sain syksyllä ottamastani rokotuksesta huolimatta influenssan ja astmaatikkona menin siitä erittäin huonoon kuntoon. :( Siitä parantuminen on ollut neljän viikon pitkä projekti lääkkeineen (joita muuten oli ihan hirveää syödä, kun koko ajan oli iso huoli vauvasta, vaikka lääkärit vakuuttikin, että lääkkeet on sopivia raskaana olevalle :( ) ja en ole saanut tehdä ennen tätä viikkoa muuta kuin makoilla. Kotitöistä lähtien kaikki rasitus oli kiellettyä ja sairaalareissu oli kahdesti lähellä, kun keuhkot oli niin huonossa kunnossa. Nyt vähän jännittää töihin meno ensi viikolla, kun neljään viikkoon ei ole tehnyt mitään fyysistä, että miten jaksan päivän töissä päiväkodissa ja tuleeko kipuja tms. :/

Nyt tarvii kyllä vähän mainostaa. Orastavien liitoskipujen vuoksi kävin vyöhyketerapiassa. Häpyluun alueen pisteet jaloissa oli sairaan kipeät. Nyt muutamaa päivää myöhemmin ei mitään, ei kipuja, ei orastavuutta, ei honteloa olo lantion sisällä. Viime raskaudessakin vyöhyketerapia toimi eikä liitoskipuja ollut lainkaan. Suosittelen todella!

Aiemmin koettu kiropraktikon käynti auttoi kipeään lonkkaan eikä kipuja ole enää missään. Käyn kiropraktikolla vielä toisen kerran tällä viikolla ja vyöhyketerapiassa kuukauden päästä, mitään pitkiä hoitojaksoja ei tarvita.

Enää vaivaa väsymys ja hengästyneisyys jotka joutuu yllättävän alhaisesta hemoglobiinista (113). Nyt on vedetty pinaattia, parsakaalia ja punaista lihaa oikein urakalla, ehkä pitää vetäistä rautakuuri tähän päälle. Viime raskaudessa ei ollut mitään rautaongelmia, syötiin vissiin paremmin silloin :D

Taas on mahassa niin hiljaista että onneksi ensi viikolla on neuvola ja ultra. Viime viikolla jo kuvittelin tuntevani jotain, nyt ei taas mitään. 19+1 menossa...

Tips, mullekin mun fyssari sanoi, että kivut eivät kuulu raskauteen, et ne saa kyllä hoidettua pois. Harmi, ettei moni tajua sitä :(

Itse aloin syömään rautaa, kun vihdoin sain pakotettua neuvolalääkärin antaa lähetteen labraan ferritiinin mittausta varten.. Se oli vaan 50ug, jota piti normaalina. Moni lääkäri ei tajua varastorautojen merkitystä. Hb oli tippunut 137 -> 120. Pitää käydä toi tyttökin mittauttamassa, kun veikkaan, et silläkin on raudan puutosta, kun itellä oli tietämättäni viime raskaudessa varmasti vajausta :(

Huh mikä liskojen yö :dead: söin päivällisellä vissiin tosi hölmösti, koska koko ilta ja yö oli olo tosi tukala. Aivan kamala tunne! Vastaavaa tukaluutta oli vain alkuraskaudessa, kun suoli ei meinannut toimia

Taas on mahassa niin hiljaista että onneksi ensi viikolla on neuvola ja ultra. Viime viikolla jo kuvittelin tuntevani jotain, nyt ei taas mitään. 19+1 menossa...

Mulla vähän samat tunnelmat, tasan viikko ultraan ja huolestuttaa, kun ei oikein tunnu mitään liikkeitä vielä. Vähän aikaa sitten kuvittelin, että jotain tuntui mutta nyt ei taas yhtään mitään. Yritän olla huolestumatta, mutta hankalaa on. Onneksi se ultra tulee suht pian.

Mulla vähän samat tunnelmat, tasan viikko ultraan ja huolestuttaa, kun ei oikein tunnu mitään liikkeitä vielä. Vähän aikaa sitten kuvittelin, että jotain tuntui mutta nyt ei taas yhtään mitään. Yritän olla huolestumatta, mutta hankalaa on. Onneksi se ultra tulee suht pian.
Sulla oli muistaakseni eka tulossa,ei kannata vielä ottaa mitään paniikkia vaikkei tuntis liikkeitä. Teillä on vielä vatsalihakset ja mitkälie vatsanpeitteet tiukkoina, toisin kuin uudelleen synnyttäjillä. Ehdit vielä kyllästymään tähän potkimiseen kuule:wideyed::grin

Juu ei täälläkään liikkeitä juurikaan tunnu... pientä hipsutusta sillon tällön! Ehkä kerran pari kertaa päivässä jos sitäkään:( istukka edessä ja 6 tulossa, viikkoja tänään 19+1

Onpa kiva kuulla muilta samankaltaisia kokemuksia. Jospa siellä kaikki olisi meillä kaikilla kunnossa, ja liikkeet alkaa parin viikon sisään tuntua :)

Kiitos vertaistuesta!

Kävin neuvolassa, hemoglobiini 98, ei ihme että on viikon väsyttänyt ihan tuhottomasti. Lisärautaa kaks päivässä. Paino noussut 15 kg, ai kauhee:grin

Hyvä Ahven, että hemppa huomattiin nyt, niin saat aloittaa raudan :)

Jahas, täällä tuli sitten verta tänään vessakäynnillä. Ei paljoo, max ruokalusikallinen ja väriltään enemmän ruskeeta kun punasta. Ei supistele ja vauva liikkuu. Selkä ehkä hieman kipeämpi, mutta vaikee erottaa näiltä liitoskivuilta onko poikkeevaa kipua. Äitipolille soitin (vaihteeks neuvolan puhelin ei ollu soittoaikana päällä) ja käskivät seurata tilannetta. Ens viikon perjantaina rakenneultra, että sitä odotellessa.. 20+0

Jahas, täällä tuli sitten verta tänään vessakäynnillä. Ei paljoo, max ruokalusikallinen ja väriltään enemmän ruskeeta kun punasta. Ei supistele ja vauva liikkuu. Selkä ehkä hieman kipeämpi, mutta vaikee erottaa näiltä liitoskivuilta onko poikkeevaa kipua. Äitipolille soitin (vaihteeks neuvolan puhelin ei ollu soittoaikana päällä) ja käskivät seurata tilannetta. Ens viikon perjantaina rakenneultra, että sitä odotellessa.. 20+0
Hematooma kohdussa tai ootko harrastellu seksiä. Tommonen kyllä pelästyttää mutta onneksi vauva liikkuu. Tuu kertomaan kuulumisia jos tilanne muuttuu <3

Mulla oli tommonen edellisessä raskaudessa ja oli bakteeri vaginoosi... suosittelen lääkärillä käymistä niin jos sitä niin saat lääkkeet häätöön:) on kyllä hyvä että tunnet liikkeet vauvalla siis tuskin mitään hätää!

Hematooma kohdussa tai ootko harrastellu seksiä. Tommonen kyllä pelästyttää mutta onneksi vauva liikkuu. Tuu kertomaan kuulumisia jos tilanne muuttuu <3

Seksiä ei oo nyt harrastettu eikä muutenkaan vaikuttanut limakalvovuodolta. Toistaiseksi ei oo tullut enempää vuotoa. Hematooma kävi kans mielessä ja äitipolin kätilö veikkasi istukkaa. En siis vielä tiedä missä istukka sijaitsee. Seuraillaan tilannetta.

Mulla oli tommonen edellisessä raskaudessa ja oli bakteeri vaginoosi... suosittelen lääkärillä käymistä niin jos sitä niin saat lääkkeet häätöön:) on kyllä hyvä että tunnet liikkeet vauvalla siis tuskin mitään hätää!

Kiitos tästä! Täytyy yrittää maanantaina soitella neuvolaan :)

Mä oon ollu nyt sit loppuviikon töistä pois ja pääosin levossa runsaiden supisteluiden takia. Hivenen turhauttaa kun neuvolalääkärille ei pääse koska ei kuulemma ole vaan antaa aikoja ja äippäpolille ei riitä viikot. Rynnin sit yksityiselle jos alkaa tulee kipuja tai muuten semmonen olo et pakko saada selvyys tilanteeseen. Rakenneultra tiistaina eli sitä odotellessa. 20+5 mennään

Kauankohan menee että hemppa nousee :hungover: kauhee väsymys ja voimattomuus, pari päivää rautaa vasta takana. Ei onneks ihan yhtä rasittavaa kun alkuraskaus.

Takaisin