Oireet

Tsemppiä ronsu! Toi epätietoisuus on tosi raastavaa. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Paljon vaan lepoa nyt ja herkästi yhteyttä, jos vuoto jatkuu ja/tai tulee kipuja!
Mites esmi sun juttu? Selviskö miks tuli verta?

Mikä olo ronsu? Onko vuotoja ollut enää? Nyt vaan hyvillä mielin karkkihyllyn kautta kotiin ja hellästi vauvaa tökkimään. Yleensähän vuodot on täysin harmittomia, mutta säikäyttävät toki!

Vuoto näyttäis olevan vähenemään päin ja muuttuvan pikkuhiljaa ruskehtavammaksi. Eli olisko ollut sit joku katkennut hiussuoni mitä äippäpolilla ensimmäisenä epäilivät. Ja kunnon sokeri överit vedetty ja masussa tuntuis olevan kunnon bileet päällä. Sen verran voimakkaita potkuja tulee et kyllä siel ainakin vielä hengissä ollaan...

Ronsu, ihana kuulla, että vauvalla on jumpat menossa ja vuotokin alkaa helpottaa. Nyt vain niin paljon lepoa kuin pystyy :)

Kiitos kysymästä :) Mulla ei oo vuoto enää jatkunut, eikö kipuja ollut. Vauva myös on liikkunut hyvin. Syytä ei ole tiedossa, ainakaan vielä. Perjantaina on rakenneultra (vihdoin!) niin selviää istukan paikka.
Ihanaa :) oispa kyllä kiva tietää jos sais syyn selville, kerrothan sit meillekin. Tsemppiä ultraan:)

Noniin täälläkin sitten rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä. Soitin aamulla neuvolaañ ja sitä kautta polille. Sanoivat että jos jatkuu, lisääntyy tai tulee kipuja niin näytille. Tuossa oli pari tuntia taukoa, mutta nyt kun paperilla koittaa niin jää rusehtavaa... Mies lupasi lähteä aiemmin töistä ja käyttää polilla iltapäivällä.. vai oonkohan turhaa paniikissa? Liikkeitä tuntunut kyllä tänään.

Noniin täälläkin sitten rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä. Soitin aamulla neuvolaañ ja sitä kautta polille. Sanoivat että jos jatkuu, lisääntyy tai tulee kipuja niin näytille. Tuossa oli pari tuntia taukoa, mutta nyt kun paperilla koittaa niin jää rusehtavaa... Mies lupasi lähteä aiemmin töistä ja käyttää polilla iltapäivällä.. vai oonkohan turhaa paniikissa? Liikkeitä tuntunut kyllä tänään.
Kyllä mä menisin näyttää jos verta tulee :rolleyes:Aika monella tuntuu nyt tulevan :wideyed: onneksi vauva liikkuu niin ei tarvi hätääntyä. Tuu päivittää jos jotain selvii.

Samaa mieltä, että menisin näytille, jos vaan ottavat. En usko, että hätää on, kun liikkeet tuntuu ja vuoto vähäistä, mutta oman mielenrauhan takia kävisin. Ei tarvi turhaan sit miettiä.

Minäkin menisin näytille, jos vaan ottaisivat sisälle. En usko, että vauvalla on hätää, kun liikkeitä tuntuu, mutta juuri sen oman mielen rauhoittamisen takia kävisin tsekkaamassa paikat. Vuotoja on kieltämättä nyt ollut aika paljon liikkeellä - ehkä täällä on menossa puolivälin valumat tai jtn :joyful:

Tää kuulostaa ihan samalta, kun mun viime viikkonen ja ihan samat ohjeetkin sain. Mulla tuli siis torstaina vähän rusehtavaa vuotoo. Sen päivän jäi just vähän paperiin ja perjantaina tuli vähän valkovuodon seassa, mutta siihen jäi. Joten seuraile tilannetta ja heti näytille jos yhtään siltä tuntuu. On kuitenkin hyvä merkki, että vauva liikkuu. Sen voimalla tässä itsekin menen, vaikka aina vessareissu pelottaakin. Tsemppiä <3

Kiitokset kaikille. Kyllä mä lähden piipahtamaan kunhan esikoinen herää ja mies tulee töistä.

Tässä mietiskelin sitäkin miten perseestä on tällainen että joutuu miettimään että "saanko mennä näytille". Mä nimittäin oikeesti kelailin sitäkin miten hoitajilla on kiire ja mä meen sinne TURHAAN vaivoiksi. Ihan hullua että meillä odottavilla äideillä on anteeksi pyytelevä asenne vaikka me ollaan vaan huolissaan lapsiemme terveydestä. Toki moni panikoi suotta ja menee helposti näytillä, mutta ei kai aina tarvitse olla viimeinen hätä kun hakee apua... Mäkin yritin tsempata aamuisen puhelun neuvolaan ja oli kyllä ihan myötätuntoinen hoitaja puhelimessa. Kun oma ääni särkyi niin hän sanoi että "tottakai saat olla huolissaan" mikä kyllä huojenti mieltä. Hitto kun on mieli taas herkillä.

Mulla oli Tutuuh kans ihan kauhee kynnys soittaa sillon polille (tai täällä se menee synnärin päivystykseen). Mutta pakko oli saada joku viisaampi kertomaan mitä tehdä ja neuvolaan en saanut yhteyttä. Mutta niinkun sanoit niin ihan hullua joutua pyytelemään anteeksi sitä, että ollaan huolissamme vauvan hyvinvoinnista. Verenvuoto raskaudessa on kuitenkin tosi pysäyttävä kokemus. Vaikka ne ehkä yleisiä onkin niin ei ne kyllä normaalilta tunnu. Ei se jatkuva huolehtiminenkaan hyväksi ole, joten hyvä kun menet näytille

Mulla oli eilen kans hirvee kynnys soittaa polille ku en neuvolasta ketään kiinni saanut. Mutta oli kyl rauhoittavaa kuulla et joku sanoo et tuskin siel mitään hätää on.

Kaikki hyvin. Tosi ystävällinen suhtautuminen synnytysvastaanotolla. Lääkäri teki sisätutkimuksen, ultrasi sisäkautta ja vatsan päältä. Epäili alkavaa tulehdusta vaikka paikat näytti olevan kunnossa. Sain puikkokuurin ja otti pissatestit vielä eli soittavat sitten jos jotain löytyy.

Vauveli oli muuten kasvanut hurjasti kun rakenneultra oli tasan 2 viikkoa sitten, jolloin paino 390 grammaa ja nyt 22+3 oli 570 gramma. Varmistui samalla että tyttö on selkeästi :) Hyvä käynti ja mieli huojentui, saanpahan mahdollisen alkavan tulehduksen kuriin ennen ulkomaan matkaa.

Takaisin