Oireet

Mulla on ollut jo jonkin aikaa harjoitussupistuksia ihan levossakin. Ja liitoskipuja vähän :inpain: Aika vähällä olen mielestäni kuitenkin toistaiseksi päässyt ja ulospäin ei raskautta vielä huomaa.

Nyt on tulleet taas suonenvedot riesaksi. Nukkumaan mennessä otan magnesiumia, mut silti pitää nousta yöllä jalottelemaan, muustakin syystä kuin vessakäynnille. Maatessa pitää olla tarkkana, ettei venytä jalkoja liikaa tai alkaa krampata kipeesti. Myös sellanen hurja tunne on parina yönä tullu, et vasen jalka koko pituudeltaan alkaa itekseen kääntyä sisäänpäin. Viime yönä keksin voidella alkavan krampin kylmägeelillä, ja toi ainakin eri tuntemuksen jalkaan ja sen myötä helpotti. Päivällä ei onneks vielä oo iskeny, mut mietin kauankohan uskallan pyöräillä tai ainakaan ottaa esikoista kyytiin.. Sen hoitopaikka on mun työpaikan lähellä n. 6-7 km päässä ja ois kiva kevään tultua välillä pyöräillä se matka, eikä aina vaan bussilla rattaiden kans körötellä, mut vähän nyt arveluttaa, et jäädäänkö matkalle..

Arvele mulla on joka raskaudessa ollut suonenvetoja, mutta niitä on aina vaan öisin. Toki sitten päivisin pohkeet ollut kipeänä kramppailujen vuoksi. Nyt vko15 kun tuli ensimmäiset krampit niin aloin ottamaan iltaisin magnesium lisän juuri ennen nukkumaan menoa. Ei oo kramppaillu sen jälkeen.

Mulla on kanssa ollut noita yöllisiä suonenvetokramppeja (mitä oireita mulla nyt ei olis :D)! En ollu ajatellut, että nekin liittyis raskauteen, mutta miksipä ei. Mulla on joskus ollut niitä ilman raskauttakin, pitäiskin taas koittaa magnesiumia.

Issias vaivat, selkäkipu ja jalkapohjakipu aivan järkyttävää tässä vaiheessa. Mua eniten vaivaa että ollaan puolessa välissä ja nyt jo haasteita. Selän alue sanoo poks jos vähänkin on jalkeilla päivän aikana niin turha luulo päästä välillä omin avuin vessaan. Muutto kuormittanut kuormittaa normaalia arkea enemmän ja koiria pitäis pystyä edes viereises puistoa pissittää.

Henkeä ahdistanut muutaman päivän ja nyt vatsa ollu ihan kova monta tuntia, ihan ku harkkarit ois jäänyt päälle. Välillä munasarjoihin nippailee ja heti tietty kuumottaa:rolleyes:

Mul kans tota hengen ahdistusta:o välillä pitää ihan oikeesti keskittyä hengittämään kun tuntuu et sydän hakkaa hulluna ja ei saa happea :o viikkoja 18+4

Siis varsinkin makuulla tuntuu et saa huonosti happea. Ja jotenki painaa kurkusta. Mietin et voiskohan tää olla närästystä, kuka tietää?o_O vatsan kiristys tuntuu helpottavan nyt kuuden tunnin jälkeen onneksi.

Mulla on refluksitauti ja närästys ainakin mulla tuntuu välillä puristavana tunteena kurkussa ja rintakehällä. Ja jopa ihan sydämentykytystä. Oon saanu taudin pysymään kurissa jo kauan ruokavaliomuutoksilla. Heti,jos on illalla vetänyt raskaampaa ruokaa, sen huomaa olossa aamulla.

Mulla on nyt muutaman päivän tullu harjotussupistuksia koko päivän ajan, myös levossa. Ei oo kivuliaita, mut selkeesti menee ihan kovaks ja tulee se sellainen ”ahdistava” olo.. oon ollu flunssassa kohta viikon ja tietty yskittää ja pitää koko ajan niistää.. voiskohan supparit johtua siitä vai pitääkö alkaa huolestumaan :nailbiting: Ja nyt menossa siis 18+3 vasta.

Tänään oli aika kiire päivä, ajeltiin Tampereelta Hkiin ja takas ja touhuttiin kaikenlaista siinä välissä. Kotimatkalla minä ajoin ja koko matkan Helsingistä Tampereelle vatsaa kiristi niin että ahdisti. Nyt kotisohvalla yritän rentoutua kun mies laittaa tytön nukkumaan. Ei oo harkkarit aiemmin tämmöistä oloa tehny... toivottavasti ei jatku.

Täytyy varmaan itsekin alkaa syömään magnesiumia. Viime yö meni heräillessä, että kohta alkaa suonenveto. Onko muilla magnesium auttanut ja vienyt yölliset suonenvedot pois?

Joillaki supistelee herkemmin mut hyvä muistaa et taustalla voi myös olla ns. oireeton tulehdus (pissa, hiiva ym)

Selkä, liitos/nivusjomot täällä riesa ja pissatulehdus toistamiseen.

Mulla on alkanut yöllä särkee lonkkia kunnolla. Viime yönä oli pakko ottaa lääkettä. Olin koko päivän jaloilla eilen ja sen kyl sit huomaa yöllä. Satunnaisia suonenvetoja ollut mut ei vielä niin pahoja kuin edellisessä raskaudessa.

Täytyy varmaan itsekin alkaa syömään magnesiumia. Viime yö meni heräillessä, että kohta alkaa suonenveto. Onko muilla magnesium auttanut ja vienyt yölliset suonenvedot pois?
Laitoin tonne aikaisemmin että ainakin mun ystävällä auttoi magnesiumsuihke suonenvetoihin, omakohtaista kokemusta ei ole.

Mulla on n. kuukauden ollut harkkareita ja välillä kipeitä supistuksia, jolloin oon käynyt näytillä lääkärillä. Joka kerta ovat kyllä tehneet sisätutkimuksen ja sulkeneet tulehdukset pois. Päivät menee enimmäkseen vieläkin lepäillen kun jos harkkareista ei välitä niin alkaa seliäpoltot ja menkkajomotus alavatsalla. Viimeksi pe kävin lääkärissä hakemassa lisää sairaslomaa, niin teki sisätutkimuksen.
Magnesiumista; mulla ainakin säännöllisesti käytettynä auttaa hyvin suonenvetoihin. Eli voin suositella lämpimästi.

Suonenvedot voivat olla myös suolotasapainon vajauksesta johtuvaa. Eli jos syö niukasti suolattua ruokaa ja juo paljon ni voi vaikuttaa. Mutta magnesium-puute useimmin syynä :)

Mulla on tänään vihlonut ajoittain aamusta lähtien tosi kovaa keskelle alavatsaa, iltaa kohden nyt ovat hieman lisääntyneet. Eka raskaus kyseessä eikä harmainta haisua siitä, mikä normaalia ja mikä ei, joten melkoiset kuumotukset on päällä että mitä tää nyt on:confused: Raskaus on nyt puolivälissä. Tyyppi on potkinut ja myllännyt tänään tosi ahkerasti, liekö tällä jokin yhteys. Kaikenlaisia tuntemuksia tässä ehtinyt kyllä olla mut tää on ihan uusi ilmiö ja siksi huolestuttaa. Voisko olla kasvukipuja vaan?

Mulla on tänään vihlonut ajoittain aamusta lähtien tosi kovaa keskelle alavatsaa, iltaa kohden nyt ovat hieman lisääntyneet. Eka raskaus kyseessä eikä harmainta haisua siitä, mikä normaalia ja mikä ei, joten melkoiset kuumotukset on päällä että mitä tää nyt on:confused: Raskaus on nyt puolivälissä. Tyyppi on potkinut ja myllännyt tänään tosi ahkerasti, liekö tällä jokin yhteys. Kaikenlaisia tuntemuksia tässä ehtinyt kyllä olla mut tää on ihan uusi ilmiö ja siksi huolestuttaa. Voisko olla kasvukipuja vaan?
Tosi monet erilaiset kivut kyllä kuuluu raskauteen, mulla on kohtalona vihlonta munasarjoissa. Jos tosi kovaa sattuu niin kannattaa synnärille soitella, kyllä sun vaistot kertoo :)

Takaisin