Oireet

Ahven, kieltämättä kuulostaa migreeniltä :/ olitko käynyt aiemmin lääkärissä migreenin takia ja aiempi sahalaitakokemus on todettu migreeniksi? Raskausmyrkytykseenkin taitaa kuulua ennemmin lumisade silmissä... ja toki r.myrkytykseen viikot taitaa olla vielä kohtalaisen pienet.
Mulla on todettu tension neck joskus viistoista vuotta sitten ja mulla on tosi usein päänsärky mutta siihen liittyy aina et niskat jumissa. En käynyt syksyllä lääkärissä, sillonkaan ei varsinaisesti ollu sahalaitaa..

Raskausmyrkytystä en epäile kun tosiaan ollu aikasemmin tää sama. Kävin päivällä salilla ja tein hartiajuttuja ja tulin kotiin ja sit näköhäiriöt alko..voikohan niskat mennä niin tukkoon et veri kiertäis huonosti et tulis silmäoireita..

Raskausmyrkytystä en epäile kun tosiaan ollu aikasemmin tää sama. Kävin päivällä salilla ja tein hartiajuttuja ja tulin kotiin ja sit näköhäiriöt alko..voikohan niskat mennä niin tukkoon et veri kiertäis huonosti et tulis silmäoireita..

Mun miehellä oli pari vuotta sitten hartiat niin jumissa että silmissä sumentui ja pyörrytti, joten voisihan tuo oireilu olla oikeasti myös hartiajumia..

Mä sanoisin et migreeniä. Usein näköhäiriöt alkaa ennen päänsärkyä, ja kohtauslääke pitää ottaa sillon heti. Siis ennen särkyä. Sillä tavalla se auttaa oikeesti. Kaikkia migreenilääkkeitä ei voi käyttää raskausaikana, kysy lääkäriltä mikä käy.

Ja siis omasta aurallisen migreenin kokemuksesta nousee tää tieto.

Sanoisin kans, että migreeniä ja samat neuvot kuin emmahima. Mulla ollut pikkulapsesta asti aurallinen migreeni ja näköhäiriöt yleensä sahalaitaa, mutta alkaa pienellä pisteellä, joka laajenee. Aina ei ole sahalaitaa ja kerran meni toisesta silmästä näkö hetkeksi. Kipu ja ällötys alkaa näiden jälkeen. Kannattaa käydä lääkärillä asiasta, vaikka tosiaan kovin paljoaa siihen ei apua saa raskaana ollessa. Mutta jatkossa helpottaa esim. sairasloman saantia ja oikeiden lääkkeiden löytämistä, kun saat diagnoosin. Tuon lisäksi itsellä pahaa jännityspäänsärkyä niskojen ja leukojen takia, mutta niissä ei onneksi ole näköhäiriöitä itsellä.

Mulla myös paha jännityspäänsärky, raskausaika on ihan pyllystä kun pitäis paracetamolilla pärjätä, se on pelkkä vitsi:meh:

Täällä alkaneet selkäkivut, eilen illalla jomotti alaselkään tosi ilkeästi ja säteili reiteenkin. Mistähän senkin tietää millainen jomotus lasketaan vielä ns. normaaliksi? Harkkasuppareita myös tulee tosi paljon vaikken juuri rehkikään.

Muoks. ja viikkoja nyt siis 19+5

Muokattu viimeksi:
Täällä alkaneet selkäkivut, eilen illalla jomotti alaselkään tosi ilkeästi ja säteili reiteenkin. Mistähän senkin tietää millainen jomotus lasketaan vielä ns. normaaliksi? Harkkasuppareita myös tulee tosi paljon vaikken juuri rehkikään.

Muoks. ja viikkoja nyt siis 19+5
Jos sä meet istuu tai makaamaan niin jos kipu loppuu niin ainakin ihan normaalia. Luulen kyllä et normaalia vaikkei loppuiskaan. Mä oon alaselkäkipuinen :yuck:

Jos sä meet istuu tai makaamaan niin jos kipu loppuu niin ainakin ihan normaalia. Luulen kyllä et normaalia vaikkei loppuiskaan. Mä oon alaselkäkipuinen :yuck:

Hmm.. Kipu nimenomaan alkoi istuessa ja helpotti reilun puolen tunnin makaamisen jälkeen. En tiedä, voi olla että johtuu ihan siitä että päivän aikana tulee istuskeltua todella paljon.

Hmm.. Kipu nimenomaan alkoi istuessa ja helpotti reilun puolen tunnin makaamisen jälkeen. En tiedä, voi olla että johtuu ihan siitä että päivän aikana tulee istuskeltua todella paljon.

Kuulostaa joltain hermopinteeltä mun korvaan:) joten normaalia...

Mirres, tunnen kyllä tuskasi, koska itsekään en ikinä tiedä, onko joku jomotus nyt ok vai ei :grin

Ihan normaalilta kuulostaa. Neuvolan kautta voi saada tukivöitä lainaan jos tulee pahat selkäkivut.

Mulla taitaa olla hemoglobiini laskenut, niin kova väsymys et nukahdin eilenki väkisin sohvalle ja äsken oli pakko lähtee kerhosta pois ku väsy tuli niin kovaa yhtäkkiä. Viikon päästä neuvola mut en kyllä voi odottaa niin kauan raudan aloitustao_O

Liitoskivut ovat sitten alkaneet. Ekassa mulla ei vielä ollut näitä, mutta tokassa alkoi puoli välin jälkeen ja jatkui n. 1 v. synnytyksen jälkeennkn vielä.Voi rähmä

Työterveyslääkäri laitto viikon sairaslomalle iskiaskipujen takia. Mun mielestä olisin vielä pärjänny mutta se oli sitä mieltä että tilanne pitää rauhottaa nyt. En kyllä oikeen saanu ohjeita että miten, liikkua pitäis ainakin...

Työterveyslääkäri laitto viikon sairaslomalle iskiaskipujen takia. Mun mielestä olisin vielä pärjänny mutta se oli sitä mieltä että tilanne pitää rauhottaa nyt. En kyllä oikeen saanu ohjeita että miten, liikkua pitäis ainakin...

Onko teillä työfysioterapeuttia? Jos on niin suosittelen menemään, koska hyö osaa antaa hyvät jumppa ja muut ohjeet. Kävin toisen vaivan takia ja sain hyvät ohjeet ja kinesioteippaukset :)

Minä oon käynyt nyt kerran yksityisellä fysioterapeutilla näiden selkävaivojen takia. 6 viikon jumppaohjeet sain ja sitten uusi käynti. Lähetellä kerralle tulee hintaa 46€.

Onnea on anoppi, joka on fyssari <3 Järkyttävät selkäkivut ollu muutaman viikon ja anoppi totes koko vasemman puolen perseestä niskaan asti ihan jumissa. Nyt venyttelyä ja kevyttä jumppaa kivun rajoissa. Suosittelen ehdottomasti käymään fyssarilla näyttämässä. Itsellä myös väärä tapa kantaa itseä (selkä liian notkolla) kuormittaa liikaa paikkoja. Sitä nyt yritän korjata.

Takaisin