Oireet

Tän päivän ollut semmosia ikäviä nopeita vihlasuja alavatsassa. Vähän niinku ihan raskauden alussa. En tiiä sit et kasvaako kohtu esim nyt taas vauhdilla tms vai mistä johtuu...

Samoin mulla vihloo alavatsaa ja alkaa vaatteet jäädä pieneksi etenkin vyötärön kohdalta.

Mulla myös vihlaisuja, veikkaisin kasvukipuja, ei kuitenkaan satu mihinkään. Samoin häpyluun tienoilla vihloo.
Edit: rv 17+5 menossa.

Mitähän sille tytölle kuuluu joka oli siellä sairaalassa hyperemeesin kourissa :wideyed:
Tarkoitatkohan mua? Ainakin minä täällä olen kertoillut että sairaalassa tuli oltua. Mutta nyt alkaa olo olemaan parempi vaikkakin etoo edelleen koko ajan. Pärjään siis kotona jo suhteellisen hyvin nyt toista viikkoa käymättä tipassa. Eli hyperemeesi jo hellittänyt. Edelleen syön zofrania aamuin illoin pahoinvoinnin poissa pitämiseksi. Lisäksi aamuin illoin menee somac 40mg ja tarvittaessa päivällä 20mg. Iloa tässä luo se että liikkeet tuntuvat jo todella hyvin ja pystyn "kommunikoimaan" pienen kanssa.

Täällä myös vihlasee välillä kun nousee esim sohvalta. Välillä myös huimaa joten on täytynyt opetella nousemaan rauhassa

Täällä kyllä tuntuu jo kun vatsa kasvaa. Muutaman illan ollut vatsa niin kipeä ja kireä että ainoastaan vaakataso vähän auttaa. Kipu on venymisen tunnetta ja navan alla pientä pistoa.

Mä alotin tänään raudan syömisen ihan omalla päätöksellä. Olin toki maanantaina verikokeissa, joihin terkkari laitto lähetteen ku soitin sille, mut en oo ihan varma tulosten tulkkaamisesta. Soitan huomenna terkkarille. Mut väsymys ja päänsäryt ja hengästyminen alko ottaa nuppiin niin pahasti, että nyt läks rautalisä purkista. Alkuraskauden hb oli jo 20 pykälää pienempi ku edellisen raskauden alussa, ja sama ku missä sillon alotin raudan, nii uskalsin tehä tämmösen päätöksen.

Mä alitin kanssa raudan syömisen noin kolmeviikkoa sitten. Olo on parantunut siis ihan älyttömästi tuntuu,että kaikki on vaan niin hyvin ku ei koko ajan huippaa,väsytä ja särjepäätä. Huikeen hyvä vaikutus ollu itellä ku saannu lisärautaa. Toain mulla olikin hemoglobiini kyllä 116..

Päästiinhän tässä jo pitkälle ilman kipuja... navan kohdalla ihan pirun kipee kohta (kipeentyy aina näillä viikoilla, lieneekö siinä joku rakenteellinen kohta mihin koskee kun kohtu siihen painaa) jonka takia koko ylämaha tuntuu iltaisin hirveän pinkeelle ja tukalalle! Ja jos siinä ei vielä kaikki niin suonikohjut noussut taas semmoseen paikkaan missä suonikohjuja ei kaivata:/ tämän tempun teki jo viime raskaudessa ja samalla tiellä mennään edelleen... autsista!!!!
Sentään ei ole etonut viikkoon, hurraa:D
Rv 17+3

Mulla 17+5 ja ei oireita juuri mitään. Nopeasti noustessa vihlaisee alamahaa ja alaselkä on iltaisin kipeämpi kuin normaalisti. Koko raskaus todella oireetonta. Pari viikkoa sitten kävin ultrassa ja nyt taas epäilyttää että lieneekö tuolla kyydissä oikeasti ketään kun ei mitään tunnu.

Kapris, täällä ihan sama. Tai siis koko alkuraskaus oli todella oireeton. Vasta rv 19-20 , kun liikkeet alkoi kunnolla tuntua, alkoi uskoa et siellä oikeasti joku kasvaa. Ja maha on kans kasvanut tyyliin viikossa sillan et ulkopuolisetkin sen huomaa :joyful:
Oon päässyt kyllä niin helpolla, et ihan pelottaa et joku menee vielä pieleen. Nyt tosin paljon luottavaisempi olo :Heartred

Kapris, täällä ihan sama. Tai siis koko alkuraskaus oli todella oireeton. Vasta rv 19-20 , kun liikkeet alkoi kunnolla tuntua, alkoi uskoa et siellä oikeasti joku kasvaa. Ja maha on kans kasvanut tyyliin viikossa sillan et ulkopuolisetkin sen huomaa :joyful:
Oon päässyt kyllä niin helpolla, et ihan pelottaa et joku menee vielä pieleen. Nyt tosin paljon luottavaisempi olo :Heartred

Kiitos :)
Tuntuu ihan hölmöltä valittaa kun on päässyt tosi helpolla, nyt vaan on tosiaan kadonnut ne vähäisetkin oireet mitä alkuraskaudesta oli. Onneksi ke neuvola :)

Mullakin ollut todella helppo raskaus tähän asti. Joitain venymiskipuja on ollut välillä ja tällä viikolla myös tuota alaselkäsärkyä. Muutaman viime päivän aikana on pullahtanut vauvamaha esiin ♥ viime viikolla näytin vielä vain lihoneelta nyt oon alkanut tuntemaan myös pieniä hipaisuja pikkuiselta. Rv 18+3.

Koittakaa nauttia oireettomuudesta ja helposta raskaudesta vaikka ymmärrän kyllä että se toisinaan huolettaa. <3 terveisin 18+3 ja makaan sohvalla oksennusta vastaan taistellen, ja liitoskivuista kärsien

Koittakaa nauttia oireettomuudesta ja helposta raskaudesta vaikka ymmärrän kyllä että se toisinaan huolettaa. <3 terveisin 18+3 ja makaan sohvalla oksennusta vastaan taistellen, ja liitoskivuista kärsien
Ai kamalaa, tsemppiä! Ei kyllä pitäisi tällaisesta valittaa kun tiedän että monilla on paljon hankalampaa kuten sinulla. Koitahan jaksaa!

Kiitos Kapris, kyllä tää tässä menee vanhasta muistista :D Eka raskaus mulla oli siis samanlainen. Pahoinvointikin on pahaa enää aamuisin. Ja siis tottakai saa valittaa! Aina on joku jolla menee huonommin, ei sitä kannata ajatella :) Sitä tarkoitin vaan, että kannattaa yrittää nauttia siitä oireettomuudesta, koskaan ei tiedä koska se muuttuu ;) Ite naureskelin mun ensimmäisiä viestejä tänne, kun ihmettelin/pelkäsin kun ei ollu niin paha pahoinvointi heti, kun ekasta. Olis kannattanut vaan nauttia silloin :D

Mulla kans selkä iltasin alkanu olla kipeenä. Töissä myös huomaa et paikat tulee kipeeksi selkä ja hartiat. Mun pitää nostella aika paljon :sad001 ja enää ei voi samanlailla nostaa lantiota tai mahaa vasten isoja laatikoita ni paikat menee kipeeks ku täytyy kikkailla. Vähän jännittää/pelottaa kuin kipeeks tässä vielä tulee. Myös harmittaa ku tuntuu et työkavereista ei oo mtn apua kukaan ei auta jos ei erikseen pyydä vaikka tyyliin työkaveri seisoisi vieressä ja itse yritän nyhjätä hyllystä alas monta kiloa painavaa laatikkoa:bored:

Help, onks kenelläkään täällä migreeniä. Sain ekan näköhäiriökohtauksen viime syksynä, näkökenttään tulee puutoksia, kaks päivää myöhemmin alkoi päänsärky. Nyt tänään tuli noi näkökenttäpuutokset vasempaan silmään ja näkäkentän alalaidassa jotenkin välkkyi kirkasta. Ei selkeätä sahalaitakuviota tuu kuitenkaan. Päänsärky alkoi näköhäiriön aikana. Onks tää migreeni vai mitähäh:sad001

Ahven, kieltämättä kuulostaa migreeniltä :/ olitko käynyt aiemmin lääkärissä migreenin takia ja aiempi sahalaitakokemus on todettu migreeniksi? Raskausmyrkytykseenkin taitaa kuulua ennemmin lumisade silmissä... ja toki r.myrkytykseen viikot taitaa olla vielä kohtalaisen pienet.

Takaisin