Oireet

Se on jännä muuten tuo Buranaan suhtautuminen. Toiset lääkärit sanoo että ota vaan raskaus aikana mutta toiset taas ehdoton ei. Mulle ei annettu Buranaa osastolla vaikka sitä pyysinkin vaan ennemmin Oxynormia. Kuulemma turvallisempi kuin Burana sikiölle joka kyllä itsestä tuntuu ihan hassulle että vahva opioidilääke olisi turvallisempi.

Mulla myös äippä vatsakipu alkoi samanlaisena, tosin vasemmalta puolen. Välillä tulee tosi kovia kipu kohtauksia, välillä taas selviää pienellä jomotuksella. Kolme kertaa on tutkittu, mutta kivulle ei löytynyt syytä.. Toivottavasti sinulla ja pikkuisella on kaikki hyvin ja kipu olisi harmitonta!

Buranasta sen verran, että ensimmäisen ja viimeisen kolmanneksen aikana ei suositella. Mulla migreeni ja vain Burana auttaa niin lupasivat alusta asti käyttää satunnaisesti. Säännöllistä käyttöä eivät suositelleet. Mulle ei Panadol sovi kun tekee ylämahan kipeäksi, niin sanoivat että buranakin olisi turvallinen oikein käytettynä.

Nonnuska ihanaa että sä oot jo koitiutunut ja voit hyvin:) ajattelin tosiaan pyytää että ultraavat vähä tarkemmin... nt ois tiistaina vielä muutama päivä siis :)
Buranasta, otin tosiaan vaan sen 1 tabun että sais kivun taittumaan ja pystyis toimimaan edes jotenkin... en usko että yhdellä tabulla haittaa aikaseksi saa...

Joo en mäkään usko että muutamasta Buranasta mitään haittaa ole :) Itsekin jouduin ottamaan silloin kun pahimmat kivut tuli päälle, tosin apua ei ollut silloin siitä.

Tosi kiva kuulla, että Nonnuska oot toipumaan päin ja pääsit kotiin. Aikamoinen ylläri koettelemus siulle laitettiin. Nyt vaan lepoa niin oot pian kunnossa :)

Huhhuh, tsemppiä Nonnuska ja toivottavasti Äipän kivun syy selviää pian!

Täällä ei mitään oireita oikeestaan enää ja viikkoja 14+6. Vähän vaan jänskättää kun Papassa näkyi jotain poikkeavia löydöksiä. Kävin viime syksynä viimeks ja silloin sama juttu.. Toivottavasti ei mitään vakavaa..

Äippäx5, olehan herkästi yhteydessä hoitavaan tahoon, jos kipuja vielä ilmaantuu! Aina olisi hyvä katsoa, ettei johdu raskaudesta ja poislukea myös umpilisäke ja muut mahdolliset. Nyt vaan kaikille kipuilijoille mahdollisimman rentoa olemista!!!

Imme joo kyllä mä lähden näytille jos kipua vielä tulee mutta nyt ei koske minneen:) vois kuvitella jos jostain vakavasta kyse niin kipu ei ois loppunut? Tai ainakin niin luulen...

Mun korvaan ne äipän kivut kuulosti just tosi paljon niiltä liitos(?)kivuilta. Mutta ne tulee kyl yleensä vasta ihan lopussa, sitten kun/jos maha on niin iso, että ne "rihmat" ei jaksa kannatella sitä. Mulla ne rihmat katkeili välillä kun käveli ja kipu oli ihan valtava,polttavan pistävä ja ainoastaan helpotti sikiöasennos. Neuvolaan silloin soitin ja hoitaja sanoi, että monet on ihan ambulanssin tilanneet ku sattuu nii vietävästi ja luulevat jonkun olevan vinossa. Kipua saatto kestää jotain minuutista tuntiin. Mutta ei kai niitä vielä voi tulla? Toivottavasti ei oo vakavaa ja syy selviää!

Emppuli samaa ne mietti nkl, mulla kun edellisestä synnytyksestä tosi vähän aikaa (kohta 10kk) niin veikkas että kun hormonit/luut vielä kunnolla palautunut edellisestä niin voi hyvinkin olla liitoskipuja... pientä (!!!!)kolotusta on taas kun tässä tussannut näitä juttujaan ja ollu liikkeessä... mut ei ole mitään verrattaen eiliseen! Ja kun painan häpyluuta oikealta niin sillon kirpasee (mut ei siis yhtä kipeetä tee ku eilen!) eikä nippailu muutenkaan tunnu muualla kun tossa pirskatin luussa o.O
Onhan tämä tietysti 9 raskaus 7 (6vauva) vuoden sisään niin tarviiko tuota varsinaisesti ihmetellä jos kroppa alkaa jo nyt pistää hanttiin...
Tästä tulee piiiiiitkä puolvuosi:o
Ps inhoon raskaana olo näin muutenkin, loppu tulema raskaudesta on vaan parhain... no pain no gain;)

Niin ja mulla kohtu kallellaan enempi oikealle (sanovat viim raskaudessa) ku liitos tms kivut tuntunut aina kovempana oikealla ja viime kierroksella tuli kunnon suonikohjut tonne toosan oikealle puolen ja nousivat häpyluun yläpuolellekin... onpahan muuten pirullinen vaiva!
Yritän olla jokatapauksessa ressaamasta asiasta, tiistaina 12.30 on ultra joten sillon selviää jotain... ja jos kivut käy uudelleen kamalaksi niin mut löytää sit päivystyksestä;)

Niin ja mulla kohtu kallellaan enempi oikealle (sanovat viim raskaudessa) ku liitos tms kivut tuntunut aina kovempana oikealla ja viime kierroksella tuli kunnon suonikohjut tonne toosan oikealle puolen ja nousivat häpyluun yläpuolellekin... onpahan muuten pirullinen vaiva!
Yritän olla jokatapauksessa ressaamasta asiasta, tiistaina 12.30 on ultra joten sillon selviää jotain... ja jos kivut käy uudelleen kamalaksi niin mut löytää sit päivystyksestä;)
Eiks ne nyt sit porvoossa hoidakkaan vai miks naistenklinikka?

Soitin eka Porvooseen ja sanovat että heillä ei iltaisin oo gynee...??? Käskivät soittaa nkl... olen ymmälläni!!! Kysyn tätä ti ultrassa!

No niin nytkös sitten hiukan dorka olo...
Mä poraan täällä tota putouksen lopetusta:o luojan kiitos mies on töissä ekä täällä näkemässä tätä:D
Mitenkäs, onko muilla itkuövereitä vai oonko ainut joka täällä vollottaa kun idiootti jonniin johtavista?:,)

Tunkeilen taas. Porvoossa ei ole kun poliklinikka arkisin 8-16 ja normaali tk päivystys. Tekevät siis vain rutiini ultrat. Naistentautien ja äitiyspoliklinikan päivystys on vain Naistenklinikalla.

Takaisin