Oireet

Pamppaileeko kenenkään sydän? Korvissa humisee, ollut aika huonovointinen olo pari päivää, välillä heitättää päässä ja tuntuu, että sydän hakkaa ittesä irti. Aattelin et verenpaineet heittää, mut ne olikin kunnossa, toisinku syke ihan rauhassa istuessa 94. :O kuuluuko asiaan? Vai voiko laittaa työstressin piikkiin...

Mulla on ajoittain hengenahdistusta... jos sulla rosmariiini pahakin työstressi niin voit laittaa senkin piikkiin mutta tosta kannattaa jutella neuvolassa! Paineita kannataa kyl kans seurailla... en usko että sulla mitään vakavaa, lopummalla raskautta jos paineet/sykkeet katossa niin epäilevät raskausmyrkystä mutta en usko että siitä vielä alle rv 20 voi olla:)

Mulla on ajoittain hengenahdistusta... jos sulla rosmariiini pahakin työstressi niin voit laittaa senkin piikkiin mutta tosta kannattaa jutella neuvolassa! Paineita kannataa kyl kans seurailla... en usko että sulla mitään vakavaa, lopummalla raskautta jos paineet/sykkeet katossa niin epäilevät raskausmyrkystä mutta en usko että siitä vielä alle rv 20 voi olla:)

Paljon saan kyllä laittaa fiiliksistä ja mielialoista töiden piikkiin. Hommaa on kovasti, päivät monesti pitkiä ja asiat seuraavat kotiinki öitä ja viikonloppuja myöten. En malta odottaa talvilomaa parin viikon päästä... :)

Mikä sulla on normaali leposyke? Täällä nimittäin aina mitatessa sadan pintaan :woot: mulla on ollut jo kauan ennen raskautta taipumusta rytmihäiriöihin, ja alkuraskaus ehdottomasti näkyy provosoivan niitä

Mikä sulla on normaali leposyke? Täällä nimittäin aina mitatessa sadan pintaan :woot: mulla on ollut jo kauan ennen raskautta taipumusta rytmihäiriöihin, ja alkuraskaus ehdottomasti näkyy provosoivan niitä

Aiemmin ollut leposykkeet 60-70. Että selkeesti on kohonnut ja tuntuukin kovana tykyttelynä. Mitä lie... oon kyllä aika stressaava ja kaikesta huolissaan oleva persoona, että jospa nyt vaan on normaalia enemmän murehdittavaa ja jännittävää ja keho reagoi siihen voimalla. :S täytyy ensi viikolla kysyä. On outoo, että toinen neuvola on vasta viikon päästä, kun viikkoja silloin "jo" 16.

Rosmariini, mä oon käynyt neuvolassa viikolla 9 ja 14 ja seuraavaksi vasta rakenneultran jälkeen viikolla 22.

Jossain raskausappissa sanottiin et kun verimäärä lisääntyy, niin syke saattaa nousta ja aiheuttaa tykytystäkin. Et saattaa olla myös täysin asiaankuuluvaa :) tietty oman mielenrauhan vuoks kannattaa neuvolasta kysyä et millanen sykkeen nousu on normaalia.

Pää ei toimi. Siis todellinen mamma-aivo 2.0.

Eilen minulta kysyttiin onko meidän firmalla käynnissä kansainvälisiä hankkeita. Mietin ja sanoin että ei tällä hetkellä. Olin päivää aiemmin palannut hankeseminaarista Latviasta. Tänä aamuna etsin kotiavaimia. Löytyivät ulko-ovesta. Aamulla päiväkodissa tyttären parhaan kaverin äiti (jolla myös LA syyskuussa) kyseli syksyn hoitojärjestelyistä ja voivoteltiin jos likat joutuvat vuorottelemaan niin etteivät näe päikyssä enää. Hän totesi että voidaan sitten iltaisin treffata. Minä siihen että tai vapaapäivinä. Kun tytöillä olisi siis eri vapaapäivät kuten juuri keskustelimme.
Ja juuri huomasin että rannekello jäi aamulla kotiin. Mitä vielä.

Viattomia pikkujuttuja mutta ihan käsittämätöntä mitä suusta pääsee ja miten toi pää toimii. :D

Täällä ei myöskään pää toimi. Nyt oon suhteellisen hyvin nukkunut eli ei univelan piikkiinkään voi laittaa. Mutta kaikki asiat sekoaa päässä(kuka sanoi mitä ja milloin sekä päivämäärät jne). Hukkaan myös kaiken minkä käsistä lasken. Kai johtuu sitten hormooneista, mutta ihan kamalaa olla näin latvaroso kaiken aikaa :wacky: mies varmaan luulee, että teen sen kiusallaan...

Juu pään toiminta ihan nollassa. Mulla töissä paljon asioita koko ajan levällään ja kaikki pitäs muistaa ja hoitaa mut tuntuu et kokoajan jotain unohtuu. Pöytä ja puhelin täynnä post-it lappuja että ees osa pysyisi päässä mutta silti kokoajan jotain unohtuu. Ja jos lähden työhuoneesta että pitäähoitaa 3 asiaa niin vähintään yksi unohtuu

Pahoinvointia ollut nyt eilen illalla ja tänään. Nyt 13+0. Ei todellakaan verrattavissa joidenkin 24/7 oksentamiseen, mutta harmillista, kun tässä ehti jo olla reilu viikko hyvä olo.

Viime viikolla oli 2 päivää etten oksentanu ollenkaan. Vähän ehti jo aatella, että vihdoin helpotti tää pahoinvointi. Mutta turha toivo, nyt taas oksentelu jatkunut ja tekee niin pahaa. Sitä niin toivois, että pääsis nauttimaan tästä raskaudesta. :puke
12+6

Väsymystä edelleen.. ja turvotusta! Tai lähinnä sitä että kaikki muu kuin kasvikset pölähtää turvotuksena seuraavana päivänä. Mutta tuo väsymys ärsyttää kyllä jo!
Ja halut täälläkin nollassa, en halua edes mitään haleja tms. Välillä kyllä meinaa olla siitä huono omantunto.. tosin mies on mulle sanonut, että sit kun maha kunnolla näkyy ja vauva liikkuu niin hän ei ala sit enää mihinkään.. eli miksi munkaan pitäis nyt sitten alkaa mihkään kerta itseä ei tee mieli.

Mulla on ollu jo varmaan 10. viikolta lähtien (nyt 17.) paineen ja väsymyksen tunnetta alapäässä aina kun seisoo pitempään, esim. bussia odotellessa. Teen kyllä työtä, jossa joutuu seisomaan paljon, mut työpäivän kiireessä en ehdi näitä tuntemuksia panna merkille. Onko tää merkki huonokuntosista lantionpohjan lihaksista? Kumman aikasin nimittäin tämmöset tuntemukset alkanu. Ymmärrettävää sit myöhemmin kun vauva tosissaan painaa.
Oon sit aina tuntemuksen tullessa koittanu jumppailla niitä lihaksia, mut helpottaa vasta kun pääsee istumaan.

Arvele en tiiä mistä paine johtuu, mutta sama ongelma täälläkin... toosa tuntuu että räjähtää jos/kun on ollu kiirus tai ei oo kerennyt istumaan!
Jokaisen kohdalla ollut sama ja alkanut ainavaan aikasemmin, huomenna rv 13... edellisen aikaan alko rv 20+ ja oli muuten rv 30 tienoolla ”ilona” suonikohjut oikeassa häpyhuulessa ja nousi tohon häpyluulle asti o.O oli muuten hyvin epämiellyttävää... lantionpohjan lihakset lääkärin mukaan on hyvät joten liekkö vaan siitä vauvan paineesta johtuvaa?!
Lp lihaksia kannattaa kyllä treenata läpi raskauden:)

Olin sohvalla sykkeröllä ja yhtäkkiä mahasta tuntui tömpsytystä. Tuli kohdun alueelta. Voiko olla vauvan liikkeet jo? Tänään rv 13+2. Mietin teinkö vauvalle ahtaat paikat olemalla itse kippurassa jonka takia tunsin liikkeet?

Imme kyllähän se pikkunen siellä saattaa alkaa pikkuhiljaa koputtelemaan:) onko sulla istukan siainnista mitään tietoa? Voih kun tuntis liikkeet itsekin! Mulla istukka kuulemma etuseinässä niin saattaa tovi mennä enneku potkut tunnen...

Äippä x5, viikko sitten istukka oli takaseinässä, joten ei ole ainakaan nyt vaimentamassa :) voi kun nuo olisi pikkuisen tömpsytyksiä!!!

Takaisin