Oireet

Nonnuska:o Hui kamalaa! Magneetti kuvaus on kyllä ihan turvallista raskausaikaan ja kyllä ne lääkärit tietää mitä lääkettä voi raskaana olevalle antaa joten älä ole huolissas... nyt pidät huolta omasta voinnista ja keskityt toipumiseen! Tsempit leikkaukseen ja tulevaan<3

Voi kamala, Nonnuska! :eek: Kaikkea sitä onkin! Oliko se kasvain ihan hyvänlaatuinen vai? Toivottavasti vauva voi hyvin.

Hurjan kuuloista Nonnuska! :wideyed:

Mutta hyvä kuulla, että pääset kuitenkin hoitoon. Hyviä vointeja sinulle ja pienelle :Heartred

Hui olkoon, Nonnuska! Valtavasti tsemppiä leikkaukseen ja toipumiseen. Mulla tulehtu esikoista odottaessa umpilisäke raskausviikolla 35 ja se poistettiin avoleikkauksella. Kävin myös magneettikuvassa, ja kipulääkkeitä sekä antibiootteja jouduin syömään melkoisesti. Vauvaan ne eivät kuitenkaan vaikuttaneet mitenkään ja tarkasti seurasivat hänen vointiaan. Lääkärit kyllä tietävät, mitä tekevät!

Sanoivat että todennäköisesti on hyvänlaatuinen, suurin osa munasarja kasvamista on hyvälaatuisia. Kiitos myötä elämisestä koitetaan jaksaa :)

Hyvä kuulla että kasvain on todennäköisesti hyvänlaatuinen:) tuuhan sit kertoo vointeja kun jaksat<3

Voi, että Nonnuska onneksi pääset heti leikkaukseen ja hoitoon. Kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä kovasti toipumiseen.

Nonnuska, ei muuta kuin tsemppiä ja kyllä ne lääkärit löytää turvalliset keinot hoitoon että vauvalla on hyvät oltavat. Hyvä kuitenkin että asia selvisi näin nopeasti ja saat heti hoitoa.

Voi Zobe :( ehkä kohta helpottaisi. Eikös se Englannin herttuatar Catherinekin sairastanut alkuraskaudessa hyperemeesiä, mutta nyt on ollut jo pitkään edustamassa :)

Onko täällä ketään jotka kamppailisi iltaähkyn kanssa? Päivällä oksettaa, illalla on ähky. Vaikka söisin kuinka kevyesti, niin olo on kuin kokonaisen hevosen syönneellä. Oma iltapala koostui tänään lasista vettä ja jogurtista. Muut ateriat olleet samaa luokkaa. Silti inhottavan tukala olo.

Täällä myös oireena tuo kammottava iltaähky ja iltaan painottuva pahoinvointi. Aamupäivällä olo on hyvä ja ruoka maistuu pääasiassa normaalisti, noin klo 18 jälkeen iskee tajuttoman turvonnut olo vatsaan sekä pahoinvointi. Sinnittelen illat klo 20 esikoisen kanssa ja painun yleensä suoraan suihkuun ja nukkumaan syömättä. Ihan kamala vaiva. :(

Onko muita unettomuuden kanssa kamppailevia? :grumpy: herään yöllä vaihtelevasti kahden ja neljän välillä, enkä saa enää unta. Ja joskus jos pyhällä hengellä olisin juuri saamassa unta joskus aamuyöllä, tietenkin esikoinen herää silloin ja taas valvon, vaikka esikoinen jatkaisikin heti uniaan. Alkaa olemaan siinä pisteessä tämä väsymys, että kotona hermo on äärimmäisen kireällä ja töihin ajaessa olen meinannut nukahtaa rattiin useampaan kertaan. Ajattelin tänään soittaa neuvolaan ja kysyä apua.. tietääkö joku, saako raskausaikana ottaa jotain nukahtamislääkkeitä? :banghead:

Karla kyllä! Mulla ei oo ihan noin paha tilanne, mut ärsyttää valvoa yöllä ja miettiä, mikä tällä kertaa valvottaa. Jos herään vessahätään, on pakko mennä vaikka kuinka tuntuis että vois nukahtaa heti uusiksi jos vaan pitäis silmät kiinni. Muuten herään kohta uusiks ku on se vessahätä. Ja sängystä nouseminen herättää aina, vaikka koittaisin käydä vessassa silmät kiinni pimeessä. Ja kun oon kertaalleen heränny, nukahtamista häirittee ihan kaikki. Miehen kuorsaus tai hengitys. Kahiseva peitto. Tieto siitä että kohta on aamu ja lapsi herää. Kaikki asiat mitä pitäs hoitaa. You name it. Ja sit ärsyttää ku oon näin kärttynen, ku normaalisti en oo. Miesraukka on ihan pulassa, ku vaimo on muuttunu äkäseksi akaksi, vaikka ennen meininki oli ihan eri.

Ja tsemppiä Nonnuska! Onneksi löyty kipujen syy. Voin vaan kuvitella, miten järkyttävä tilanne.

Mulla on kanssa nukkuminen huonoa mikä on ärsyttävää ku muutenkin on koko ajan väsyny. Onneks kuitenkin vielä saanu joka yö jonkin verran nukuttua.. En tiiä saiskohan melatoniinia käyttää.. en oo uskaltanu kokeilla nyt, aiemmin oon käyttäny jos ollu unettomia jaksoja.

Tsemppiä kaikille unettomuudesta kärsiville. Kamala vaiva. Mulla taas on aivan päinvastoin - yleensä oon huono nukkuja, mutta nyt raskausaikana oon nukkunut paremmin ja sikeämmin kuin koskaan. Toki herään öisin vessaan 3-5 kertaa, mutta nukahdan aina heti uudelleen. Oon kyllä tosi kiitollinen tästä!

Nonnuskalle kovasti tsemppiä! Jos yhtään lohduttaa, niin mulle tehtiin edellisen raskauden alussa magneetti ja tuossahan tuo 2v poju juoksee ympäri taloa. Antibiootteja oon joutunut syömään kaikissa kolmessa raskauksissa. Ekassa jouduin syömään yht. 7 antibioottikuuria.. Kyllä ne lääkärit osaa katsoa oikeat lääkkeet kun olet kertonut olevasi raskaana. Toivottavasti leikkaus menee hyvin ja pikaista toipumista!

Tsemppiä Nonnuskalle leikkaukseen ja toipumiseen! Onneks pääset näin nopeasti hoitoon ni ei tarvii asian kanssa kärvistellä.

Mulla on kanssa nukkuminen huonoa mikä on ärsyttävää ku muutenkin on koko ajan väsyny. Onneks kuitenkin vielä saanu joka yö jonkin verran nukuttua.. En tiiä saiskohan melatoniinia käyttää.. en oo uskaltanu kokeilla nyt, aiemmin oon käyttäny jos ollu unettomia jaksoja.

Melatoniinia ei suositella raskausaikana, ei ole näyttöä mahdollisista vaikutuksista sikiöön. Kannattaa kysyä neuvolasta apua, osaavat suositella varmasti turvallisia tuotteita :) Terkuin tuleva terkkari :D

Takaisin